Skocz do zawartości

Zbrojenie wieńca 3 Pretami


Recommended Posts

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.


Można,ale zależy w którym miejscu wieńca chcesz to zbrojenie dać. U mnie murarze dawali zbrojenie z trójkąta w miejscu styku płyt (strop z płyty kanałowej) bo inne zbrojenie by nie weszło ale na wieniec obwodowy miałem zbrojenie kwadrat. Co do tego czy można to powinien wypowiedzieć się Twój Kierbud bo on za to odpowiada i się pod tym podpisuje.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.



Dołóż czwarty pręt fi 12 i będzie kwadrat.

Nie oszczędza się na konstrukcji domu ,lepiej zamiast złoconych klamek założyć zwykłe .

Wieniec jest elementem konstrukcyjnym i prócz tego co napisał przedmówca zapewnia równomierny rozkład obciążeń stropu,dachu itd.. na ściany nośne. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
wprost: należy przeliczyć przekrój z "12" na te do zastosowania ("14" i "16")
nie wprost: minimalne zalecane zbrojenie wieńców, z tego co ja pamiętam, to 3x12 czyli można (vide post #3 Cezarego Profesjonalisty)

kwestia - po co tak murarz kombinuje huh.gif


aha - a czemuż to nie jest obciążony konstrukcyjnie, he?
fakt, że jego rola jest taka a nie inna, ale w końcu leży na i jest "dociśnięty" konstrukcją, siłą rzeczy jest obciążony konstrukcyjnie, przynajmniej w części, a jeszcze bardziej sprawa się "komplikuje" jak robi jednocześnie za nadproże lub podciąg
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...