Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

waldek-w16

Uczestnik
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez waldek-w16

  1. witam ! wiem ze temat walkowany wiele razy ale mam "inny" niz wszystkie projekt domu. jestem na etapie wylewki chudziaka w piwnicy, oto projekt domu : https://www.domowy.pl/projekty-domow/iwp-w-0412.html jak widac jest to dom z tzw. wysokim parterem a posadzka piwnicy zlokalizowana jest ok 10cm powyzej poziomu terenu. Moje pytanie : jak powinny wygladac warstwy posadzki w piwnicy??? izolacje i ocieplenie, jaka polecacie grubosc styropianu czytalem wiele postow na w/w temat, ale wiekszosc dotyczy domow niepodpiwniczonych, a jezeli juz sa podpiwniczone to piwnica znajduje sie ponizej poziomu terenu. a u mnie jest inaczej. P.S. w projekcie mam : -10cm podsypki piasku -chudziak -papa na lepiku -8cm styro -6 cm jastrych wydaje mi sie ze 8cm styropianu to troche malo, projekt jest z przed 11 lat wiec i materiały archaiczne. Co polecacie?
  2. ile kg na 1m2 stropu??

    witam zalalem rok temu strop teriva , teraz dalej bede budowal sciany nosne kolejnej kondygnacji,pytanie brzmi: ile kg gazobetonu moge ulozyc na 1m2 stropu?? czy paleta tj okolo 40 szt /m2 nie spowoduje pekania stropu?? bo z tego co czytam to obciazenie stropu teriva to ok 150 kg/m2 wg mnie cos slaby ten strop. prosze o pomoc i wyprowadzenie z ewentualnego bledu. PS czy moze stemple drewniane podstawic pod strop??
  3. witam mam projekt domu pracowni inwestprojekt w-0412 http://www.domowy.pl/projekty-domow/alfabe...iwp-w-0412.html 114m pow uzytkowej ,dwuspadowy dach, podpiwniczony. mam juz zrobione fundamenty, doprowadzone media, i inne pozwolenia. bede budował systemem gospodarczym. i mam pytanie czy ktos z was moze budowal podobny dom i jakie byly koszty np. do stanu surowego zamknietego.
  4. koszt udowy domu 114m2

    ok tak tez myslalem pozdr
  5. koszt udowy domu 114m2

    tak ,ale piwnica jest nad poziomem gruntu z uwagi na podmokły teren dzieki za odp
  6. Witam Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata) Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata) czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok. Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe. Ps. STROP TERIVA. Z gory dzieki za podpowiedzi.
  7. Zbrojenie wieńca 3 Pretami

    OK dziekuje za podpowiedzi bedzie zrobione 2Xfi 14 górą i 1x fi 16 dołem i bedzie ok pozdr.
  8. witam mam juz ulozony strop teriva i nasuwa mi sie jedno pytanie. Czy trzeba stosowac siatki przypodporowe p1 i p2 , poniewaz w miom projekcie nie ma o tym ani slowa, a czytalem na roznych forach , ze powinno sie je stosowac a skolei inni pisali ze nie trzeba. wiec jak to konkretnie z nimi jest.Najdłuższa belka stropowa jaka mam ma 4.8m dlugosci i zrobilem w srodku jej rozpietosci rzebro rozdzielcze. co mam robic bo murarz mowi ze nie trzeba stosowac tych siatek, na kilku filmach na youtubie tez widzialem ze zalewali bez siatek. I jeszcze jedno: za co odpowiadaja te siatki??,jezeli dobrze mysle to maja rowno rozlozyc obciazenia??
  9. Stosowanie siatek P 1 i P 2 w stropie teriva

    Nie., nie chce sam ich robić tylko chciałem wiedzieć jaka jest ich grubość bo może da radę ja kupić w jakimś z marketów budowlanych
  10. Stosowanie siatek P 1 i P 2 w stropie teriva

    Ok a jakiej grubości ma być pręt z którego jest ta siatka??
  11. Stosowanie siatek P 1 i P 2 w stropie teriva

    a jakiego producenta miales strop??
  12. witam Za tydzien zabieram sie za ulozenie stropu teriva i mam pytanie: czy w miejscach w ktorych pustak z keramzytu jest za szeroki mogę w przestrzenie miedzy belkami ulozyc dociete pustaki z gazobetonu?? bo przy scianie, przy ktorej belka leży rownolegle mam wg. projektu szczeline 42cm.(miedzy belką a licem wewnetrzym sciany) i musiałbym w tym miejscu wylac monolit a wydaje mi sie ze jest to niepotrzebne obciazenie i wydatek na beton . z gory dziekuje za podpowiedzi.
  13. no w sume to racja chyba tak zrobie,
  14. ok dziekuje bardzo za szybkie odpowiedzi.bede robil z suporeksu, tylko dziwi mnie czemu czesc producentow stropow niezaleca opierania pustakow(juz tych keramzytowych) na scianach rownoleglych do belek? ps. znalazlem rysunek rozwiazania ktore chce zastosowac. to srodkowy rysunek nr 11 http://www.techbud.com.pl/stropy-gestozebr...e-wykonanie.htm
  15. ok a czy moze ktos spotkal sie juz z takim rozwiazaniem na budowie?, bo nie chcialbym eksperymentowac na sobie.
  16. witam mam projekt domu pracowni inwestprojekt w-0412 http://www.inwestprojekt.com.pl/projekty/proj_w-0412.html 114m pow uzytkowej ,dwuspadowy dach, podpiwniczony. mam juz zrobione fundamenty, doprowadzone media, i inne pozwolenia. bede budował systemem gospodarczym. i mam pytanie czy ktos z was moze budowal podobny dom i jakie byly koszty np. do stanu surowego zamknietego dom buduje w okolicach bydgoszczy.
×