Skocz do zawartości

Zbrojenie wieńca 3 Pretami


Recommended Posts

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.


Można,ale zależy w którym miejscu wieńca chcesz to zbrojenie dać. U mnie murarze dawali zbrojenie z trójkąta w miejscu styku płyt (strop z płyty kanałowej) bo inne zbrojenie by nie weszło ale na wieniec obwodowy miałem zbrojenie kwadrat. Co do tego czy można to powinien wypowiedzieć się Twój Kierbud bo on za to odpowiada i się pod tym podpisuje.
Link do komentarza
Cytat

Witam
Mam pytanie czy mozna zrobic zbrojenie wienca stropu z 3 pretow fi 14 i fi 16 (przekroj trojkata)
Dodam ze w projekcie mam zbrojenie z pretow fi 12 ale 4(przekroj prostokata)
czy taka zmiana nie wplynie na wytrzymalosc konstrukcji, bo murarz mowie ze bedzie ok.
Dom : piwnica,parter,poddasze uzytkowe.
Ps. STROP TERIVA.
Z gory dzieki za podpowiedzi.



Dołóż czwarty pręt fi 12 i będzie kwadrat.

Nie oszczędza się na konstrukcji domu ,lepiej zamiast złoconych klamek założyć zwykłe .

Wieniec jest elementem konstrukcyjnym i prócz tego co napisał przedmówca zapewnia równomierny rozkład obciążeń stropu,dachu itd.. na ściany nośne. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
wprost: należy przeliczyć przekrój z "12" na te do zastosowania ("14" i "16")
nie wprost: minimalne zalecane zbrojenie wieńców, z tego co ja pamiętam, to 3x12 czyli można (vide post #3 Cezarego Profesjonalisty)

kwestia - po co tak murarz kombinuje huh.gif


aha - a czemuż to nie jest obciążony konstrukcyjnie, he?
fakt, że jego rola jest taka a nie inna, ale w końcu leży na i jest "dociśnięty" konstrukcją, siłą rzeczy jest obciążony konstrukcyjnie, przynajmniej w części, a jeszcze bardziej sprawa się "komplikuje" jak robi jednocześnie za nadproże lub podciąg
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...