Skocz do zawartości

Jak obliczyć izolacyjność ściany?


Recommended Posts

Napisano
szkoda, że autor nie dodał, że głównym powodem tych obliczeń jest znalezienie, czy punkt rosy znajduje się poza ścianą i izolacją czy wewnątrz. Czyli, czy mamy dobrze dobraną grubość izolacji czy nie. Formalnie nie trzeba znać wszystkich współczynników, tylko wykonać obliczenia dla najgorszego przypadku - spoin, przy czym problemem jest właściwe określenie współczynnika przenikania..
  • 8 lata temu...
Napisano
Witam. Niestety w obliczeniach jest błąd co nie dało mi spokoju. U = 1/R U = 1 / 3,75 (m²•K)/W = 0,210 W/(m²•K) To było źle przepisane ponieważ po postawieniu do wzoru powinniśmy wpisać 4,75 A nie 3,75.
Napisano

Ten się nie myli, co nic nie robi :) Brakuje tu "pisma obrazkowego" czyli przebiegu krzywej temperatury przez poszczególne warstwy. Wtedy każdy z nas zda sobie sprawę z wpływu ocieplenia na pojawienie się "punktu rosy" i przyczyn przemarzania ścian. Mimo, że U dla ściany ocieplonej na zewnątrz i w środku może być identyczne, może się okazać, że punkt rosy mamy poza warstwą nośną - np. w styropianie. Stąd taka popularność bezspoinowych systemów ociepleń - "tanio, szybko i dobrze". Niby wbrew logice, ale tu się sprawdza :)

  • 2 miesiące temu...
Gość Tomasz
Napisano
Coś tu nie daje mi spokoju. Skoro wzór to R=1/U to dlaczego na końcu obliczeń jest U=1/R Obliczany jest R czyli opór cieplny czy U współczynnik przenikania ciepła ? Wzór nie pasuje do obliczeń lub na odwrót ale coś ewidentnie jest nie tak.
Napisano

A czytać potrafisz?

Przeczytaj artykuł od początku do końca.

1 godzinę temu, Gość Tomasz napisał:

Skoro wzór to R=1/U to dlaczego na końcu obliczeń jest U=1/R

To matematyka szkoły podstawowej

  • 6 miesiące temu...
Napisano
Chciałbym wybudować hybrydę na narastające upały. Jaki będzie współczynnik U dla ściany; 80 mm silikat i 420 mm beton komórkowy ?
  • 2 lata temu...
Napisano
Mam ścianę 3 warstwową- na zewn. pustak ceramiczny kładziony "wszerz" czyli małą ścianką do czoła, 5 cm styropian i półpustak betonowy 12 cm , jaki będzie współczynnik ?
  • 1 rok temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Jarek kuj-pom:
Witam mieszkam w domu wybudowanym w 1999 roku , dom zbudowany z suporexu 24cm jest to ściana zewnętrzna , dylatacja 5cm w tym syropian oraz kolejna ściana z suporexu 24cm , na ścianie zewnętrzej ocieplenie 8cm styropian , czy ktoś jest w stanie wyliczyć mi współczynnik cieplny ściany ? Dodam tylko , że w domu jest ciepło , a latem chłodno , z góry dziekuje za pomoc .
Napisano

Bez wiedzy o przewodności cieplnej betonu komórkowego (są różne odmiany) jak i parametrów styropianu nie można tego dokładnie wyliczyć. Orientacyjnie można przyjąć lambdę dla siporeksu ok. 0,25 W/m K, a siporeksu ok. 0,037 W/m K.  To przy łącznej grubości siporeksu  0,48 m daje opór cieplny na poziomie 1,92 K m2/W a styropianu 0,13 m, co daje opór cieplny 3,5 K m2/W czyli łącznie 5,42 K m2/W  zatem współczynnik przewodności muru U wyniesie  1: 5.42 = ok. 0,18 W/m2 K

 

Napisano

Spodziewałbym się raczej minimalnie gorszego współczynnika U, na poziomie 0,2 W/(m2·K). Tyle wychodzi, jeżeli przyjąć , że:

- obie warstwy muru są z betonu komórkowego odmiany 600 na zaprawie cementowej (lambda 0,3);

- styropian ma lambdę 0,04;

Ściana jest obustronnie otynkowana tynkiem cementowo-wapiennym. 

Nie uwzględniałem zaś poprawek na łączniki mechaniczne (kotwy pomiędzy warstwami muru, kołki do mocowania zewnętrznej warstwy styropianu). 

Jeżeli beton komórkowy jest innej odmiany, o większej gęstości, to współczynnik U nieco się pogorszy (będzie wyższy). Ale nie będzie to już duża różnica.

Napisano
23 godziny temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

Komentarz dodany przez Jarek kuj-pom:
Witam mieszkam w domu wybudowanym w 1999 roku , dom zbudowany z suporexu 24cm jest to ściana zewnętrzna , dylatacja 5cm w tym syropian oraz kolejna ściana z suporexu 24cm , na ścianie zewnętrzej ocieplenie 8cm styropian , czy ktoś jest w stanie wyliczyć mi współczynnik cieplny ściany ? Dodam tylko , że w domu jest ciepło , a latem chłodno , z góry dziekuje za pomoc .

Najlepiej zamówić audyt energetyczny tam będziesz miał wszystko.

Obowiązek sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej

obowiązuje od 28 kwietnia 2023 r.

Więc i tak cię to nie ominie. 

Wykonawca audytu obliczy ci to dokładnie, uwzględniając inne elementy ścian,, budynku, itd. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
    • https://www.facebook.com/mpokrakow/photos/a.226855814675361/361480001212941/
    • Taka ciekawostka:   To według MPO Warszawa. https://www.mpo.com.pl/aktualnosci/314-gdzie-wyrzucac-odpady-kuchenne-czesc-2   natomiast w Krakowie        Pytanie za 50 groszy, kto jest bardziej "ekologiczny", Krakówek czy Warszafka? I pytanie za drugie 50 groszy, czy Warszawiak na delegacji w Krakówku, albo Krakus na delegacji w Warszawce ma wyrzucać tak jak się nauczył u siebie, czy od razu pręgierz i w dyby? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...