Skocz do zawartości

BIGL-owe budowanie


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Wow!

już nie mogę się doczekać efektu końcowego. Powodzenia.


Dzięki Sol icon_biggrin.gif - ja też icon_smile.gif
W tym tygodniu (w zasadzie w ten weekend icon_evil.gif ) udało mi się osiągnąć stan surowy naszej kuchni icon_confused.gif :

Efekt jest powalający icon_eek.gif - przybyło masę mebli, a kuchnia wydaję się być sporo większa icon_biggrin.gif - jakaś magia (jak z tymi namiotami w Harrym Potterze) icon_wink.gif
Dla świętego spokoju icon_rolleyes.gif icon_wink.gif musiałem obniżyć górne szafki o 10 cm - cały mój misterny plan, zarwane noce nad projektem oraz masę obliczeń icon_wink.gif - trafił szlag icon_wink.gif.
Jak baba się uprze icon_evil.gif icon_mrgreen.gif - trzeba odpuścić icon_rolleyes.gif . Będę miał argument przy moich kaprysach icon_biggrin.gif icon_cool.gif


Ps. Te odstępy przy lodówce i słupku są celowe - to miejsce na zabudowę w kolorze.
Napisano
Pierwotnie miała być cegła, ale ze względów praktycznych stanęło na jakimś kamieniu elewacyjnym icon_biggrin.gif Robota bajka i nawet bez fugowania icon_cool.gif
Przygotowania :

Po szybkiej akcji icon_biggrin.gif



Napisano
Po przystawieniu mebli zrobiło się całkiem przytulnie icon_biggrin.gif

W tym tygodniu powinienem zamówić obudowy szafek i słupków - kolorystycznie podchodzące pod olejowany jesion. Dobiorę też dna szuflad i brakujące plecy do 45.
Oglądałem zlewy w marketach i na dzień dzisiejszy pozostaje nasz stary icon_biggrin.gif - wymienię tylko baterię bo czasami uroni parę kropel bokiem icon_confused.gif .
Przed ostatecznym powieszeniem szafek trzeba będzie zaszpachlować stare otwory i ubytki.
Do poniesionych wydatków doliczmy 202 zł (płytki, kleje , szpachelki) +104 zł. na domówione płyty i wkręty.
Wszystko pochłonęło 1146zł icon_confused.gif - zobaczymy jak będzie dalej...
Napisano
Cytat

Po przystawieniu mebli zrobiło się całkiem przytulnie icon_biggrin.gif

W tym tygodniu powinienem zamówić obudowy szafek i słupków - kolorystycznie podchodzące pod olejowany jesion. Dobiorę też dna szuflad i brakujące plecy do 45.
Oglądałem zlewy w marketach i na dzień dzisiejszy pozostaje nasz stary icon_biggrin.gif - wymienię tylko baterię bo czasami uroni parę kropel bokiem icon_confused.gif .
Przed ostatecznym powieszeniem szafek trzeba będzie zaszpachlować stare otwory i ubytki.
Do poniesionych wydatków doliczmy 202 zł (płytki, kleje , szpachelki) +104 zł. na domówione płyty i wkręty.
Wszystko pochłonęło 1146zł icon_confused.gif - zobaczymy jak będzie dalej...


Mam wrażenie jakby te szafki wiszące nie były powieszone na tej samej wysokości?
Napisano
Spokojnie icon_biggrin.gif , tam jest jedna listwa i zawieszki nie są jednakowo ustawione. Teraz je co jakiś czas ściągam więc darowałem sobie dokładną regulację. Po szpachlowaniu starych otworów i poprawkach malarskich poustawiam wszystkie zawieszki tak aby szafki były równiutko i skręcę wszystko ze sobą .
Napisano
Już wygląda super, a fronty będą pewnie wisienką na torcie icon_smile.gif

No i tak sobie myślę, że ten tysiąc złotych, nawet niech wyjdą dwa... to i tak nic, bo za gotową kuchnię na wymiar zapłaciłbyś pewnikiem ze 4 tys. (i to nie byłby szczyt marzeń, a raczej dolny pułap).
Napisano
Cytat

Już wygląda super, a fronty będą pewnie wisienką na torcie icon_smile.gif

No i tak sobie myślę, że ten tysiąc złotych, nawet niech wyjdą dwa... to i tak nic, bo za gotową kuchnię na wymiar zapłaciłbyś pewnikiem ze 4 tys. (i to nie byłby szczyt marzeń, a raczej dolny pułap).


Maiłem 3 wyceny kuchni na wymiar i było to ok 9000zł (same meble). Mój plan jest taki aby zmieścić się w tej kwocie ale z pełnym AGD , płytkami i szafą w wiatrołapie icon_confused.gif icon_biggrin.gif Z szafą wyceny były na 11000,

Cytat

Super. Podoba mi się i to, że sam to wydziergałeś, i efekt. Tchnąłeś we mnie nadzieję, że da się.


Przecież wiesz że to właśnie daje największego kopa icon_biggrin.gif
Napisano
Płyty na ramki i boki zamówione i będą za jakiś tydzień (nie mieli w hurtowni i dopiero zamówią z fabryki). Do tego czasu muszę przygotować kuchnię pod ostateczne ustawienie mebli, tj. pozaklejać stare otworu i miejscami podmalować.

Rodzi się też pewna koncepcja modernizacji kotłowni i wykorzystania bufora jako sprzęgła totalnego. W planach jest dołożenie kolejnych 2 wężownic. Na dole będzie wężownica/skraplacz od PC powietrznej (z klimatyzatora ok. 14kW) - chcę w ten sposób ogrzewać dom w okresach przejściowych i w dodatku w 2 taryfie. W zasadzie całą tegoroczną (no może bez 3 tyg.)zimę można potraktować jako okres przejściowy.
W 1/3 wysokości od góry planuję zrobić wężownicę solarną na lato do CWU, zasilaną z 2-3 płaskich kolektorów słonecznych (ok 300L). Na takiej też wysokości będzie grzałka el. , koszt pomijalny - tak przy okazji.
Napisano
Na 90 % będą fronty akrylowe - ostatnio nawet oglądałem takie gdzie akryl jest zawijany na 2 krawędzie, całkiem fajne. Zadzwonię jutro do firmy czy maja już moje płyty - może uda się przez weekend coś zmajstrować...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Specjalnie dla PeZeta - wiata o 6 rano icon_biggrin.gif . W tym przypadku górna pozioma belka jest przykręcona do ściany tylko dla sztywności - tu są ogromne przekroje (belki stropowe i krokwie z domu). Jak budujemy coś lekkiego to można zrobić na samej belce, belce z podporami jak u Przemka lub też zrobić metalowe nogi o mniejszym przekroju. Możliwości jest wiele - byle by to zrobić już na elewacji.
Jak chcemy przykręcić coś wąskiego przez warstwę styropianu - dajemy szpilkę i ewentualnie dystans odpowiadający grubości elewacji.
To takie moje przemyślenia icon_wink.gif

Napisano
Dzięki wielkie.
A jak byś rozwiązał sprawę balustrady w tych drzwiach balkonowych bez balkonu?



Balustrady chcę zrobić z drewna i nie chcę demolować elewacji.
Kotwy chemiczne? Czy może na wylot przewiercić się i włożyć pręty gwintowane na wylot, a od strony pokoju wkuć się w ścianę, żeby ukryć mostek termiczny i dać wielkie podkładki?

Gość gawel
Napisano
Cytat

Specjalnie dla PeZeta - wiata o 6 rano icon_biggrin.gif . W tym przypadku górna pozioma belka jest przykręcona do ściany tylko dla sztywności - tu są ogromne przekroje (belki stropowe i krokwie z domu). Jak budujemy coś lekkiego to można zrobić na samej belce, belce z podporami jak u Przemka lub też zrobić metalowe nogi o mniejszym przekroju. Możliwości jest wiele - byle by to zrobić już na elewacji.
Jak chcemy przykręcić coś wąskiego przez warstwę styropianu - dajemy szpilkę i ewentualnie dystans odpowiadający grubości elewacji.
To takie moje przemyślenia icon_wink.gif


Masz białego Kota szerze zazdroszczę
Napisano
Tak - rano jest jeszcze biały icon_biggrin.gif , południe szary , a wieczorem to i czarnego podłapie. Ron - bo tak się zowie jest strasznym szwędołą. Najciekawsze jego miejsca to zasobnik na węgiel, silnik auta itp. - prawdziwy facet.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dzięki wielkie.
A jak byś rozwiązał sprawę balustrady w tych drzwiach balkonowych bez balkonu?



Balustrady chcę zrobić z drewna i nie chcę demolować elewacji.
Kotwy chemiczne? Czy może na wylot przewiercić się i włożyć pręty gwintowane na wylot, a od strony pokoju wkuć się w ścianę, żeby ukryć mostek termiczny i dać wielkie podkładki?


Przepraszam że dopiero teraz - najzwyczajniej przeoczyłem post icon_redface.gif . Ja bym zrobił otwór na wylot i od wewnątrz otwornicą do puszek elektrycznych miejsce na nakrętkę z podkładką. Można też kotwą chemiczną, ale trudno będzie skutecznie ją zaaplikować (warstwa styro) i wyczyścić otwór.
Napisano
Dopiero dzisiaj udało mi się zrobić ramki w naszej kuchni. Firma od płyt przez 3 tygodnie zwlekała (czekali na płytę z fabryki) i na koniec zmieniliśmy kolor na taki jaki był na miejscu. Oczywiście po odbiorze wyciętych płyt wyszły inne pilne sprawy i dzisiaj domknąłem ten etap do końca.
Na pierwszy ogień słupek - tu też widać kolor w świetle dziennym

Całość będzie miała wygląd jak dojdą blaty - już nie mogę się doczekać ;)


Jak zwykle przy okazji nabyłem kolejną męską zabawkę - frezarkę górnowrzecionową i wyfrezowałem rowek na listwę led do oświetlenia blatu i podświetlenia ściany

Okap też ma bardzo wydajne ledy ;) . Troszkę przy nim pomajstrowałem i dodałem do niego jeden włącznik (czarny-pierwszy z lewej) to właśnie nim włączam oświetlenie pod szafkami
Napisano (edytowany)
Już widać światełko w tunelu icon_biggrin.gif - grubsza robota już skończona i można trochę odetchnąć. Dzisiaj udało mi się zamontować blaty, indukcję i zlew (jutro go podłączę :???icon_smile.gif Blaty mamy dębowe - na zdjęciach jest świe3ży olej więc troszkę się mienią, jutro będzie OK. Uwielbiamy naturalne drewno i akurat tego u nas nie brakuje icon_biggrin.gif. Blaty są tak twarde że załatwiłem swoją Topex-ową wyrzynarkę - dopiero frezarką udało się zrobić otwory pod indukcję i zlew. Efekt - mamy piękną kuchnię, dopasowaną do naszych potrzeb i możliwości, satysfakcja z zaoszczędzonej kasy ogromna - jeszcze większa z własnej pracy.
Oczywiście jeszcze zostały fronty i okucia - tu na szczęście 90% prac załatwi wkrętarka, można powynosić ciężki sprzęt z salonu icon_razz.gif

Aktualnie mamy jeszcze cokoły na dole icon_cool.gif

Aby coś się dało z tym cudem zrobić to musieliśmy wymienić nasze 12 letnie garnki icon_biggrin.gif - jutro testujemy...

Zlew został stary - do wymiany tylko bateria. Jest w doskonałej kondycji i satyna doskonale komponuje się z blatem.


Udało mi się zainstalować filtry węglowe w okapie - naprawdę udany zakup, Nie dość że ma pilota to jest nieziemsko cichy, pomimo braku frontów.
Jaka jest zasada wymiarowania frontów? Tzn. ile trzeba odejmować od wymiarów korpusów. Edytowano przez BIGL (zobacz historię edycji)
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Dawno mnie tu nie było i trzeba trochę zaktualizować:









Żonie i dzieciakom bardzo się podoba, mnie również - to chyba wystarczy. Całość trwała jakieś pół roku ale było warto - zresztą w takim rozkładzie łatwiej ogarnąć temat finansowo.
Napisano
No, i pięknie icon_biggrin.gif.

Tylko ciekawe, czy na "zapodaju" Twoje zdjęcia będą tak samo "trwałe", jak chociażby te z kwietnia tego roku i wszystkie wcześniejsze icon_rolleyes.gif


Błąd! - Error 404
Strona lub plik, którego szukasz nie istnieje.


Możliwe rozwiązania problemu:
- plik został skasowany przez Administrację, bo był niezgodny z regulaminem,
- plik się zestarzał (patrz regulamin),
- popełniłeś błąd wpisując adres strony.
W innym przypadku skontaktuj się z Administracją.
Napisano
Masz rację icon_eek.gif - wczorajsze są z innej strony więc może dłużej powiszą. Ma przyszłość jednak trzeba będzie pomyśleć o czymś trwalszym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...