Skocz do zawartości

Dom na wsi, 30 km od stolicy


Recommended Posts

Napisano
na ogrzewanie domu 230 m2 (ekogrochem) wydaję rocznie 2300Pln cała instalacja wraz z kotłem 20 000Pln gdzie sens w inwestowanie w PC?.
Napisano
Sens... widać, że dom fatalnie izolowany ( tyle paliwa) . W 1995 roku dokładnie takie same teksty widziałem, tylko dotyczyły oleju opałowego. "Spalam 3000 l oleju po 60gr /l = 1800zł ! gdzie tu sens pci ? czy izolować?" A już po trzech latach…
Mogę tylko współczuć - Drastyczny wzrost cen pali stałych w stosunku do innych nośników już jest mocno widoczny a jeszcze przyspieszy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bardzo fajny artykuł. Ja tez studiuję obecnie w Krakowie, w mieście, mieszkam w mieszkaniu i nie umie w nim wytrzymać. Marze bardzo o posiadaniu swojego domu. Na pewno po studiach nie zostaną w mieszkaniu icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
cytat" W okresie letnim miesięczne opłaty za elektryczność wynoszą 200 zł, w grzewczym  500 zł. Ogrzewanie budynku kosztuje zatem rocznie około 1800 zł. " chyba ktoś ma problemy z matematyką! Inaczej licząc: w zależności od miejscz zamieszkania okres grzewczy to 7-9 m-cy okres letni2-3 no nawet 5 miesięcy. To policzmy optymistycznie 5x200 zł= 1000 zł i 7x500 zł=3500 zł razem 4500zł optymistycznie, pesymistycznie 3x200 zł=600 zł i 9x500zł= 4500zł razem 5100zł/rok (dane z art. chyba , że gdzieś był błąd). Pytam więc gdzie sens?????? Pana TB też. A i jeszcze jedno na razie pompa i osprzęt są nowe i mają sprawność X za 3, 5 lat rury w ziemi??? szkoda gadać spręźarka? ile wtedy zapłacą za prąd?.
Napisano (edytowany)
Pompa ciepła choć droga ma ten wielki sens że nie każdemu chce się pierniczyć z wąglem , czyścić komin i piec , wnosić i wsypywać do pieca wągiel( sam się nie wsypie) . Średnio co dwa trzy lata wymieniać podajnik , wynosić popiół ,załatwiać przywóz wągla itd itp oraz cuś jeszcze miałem na myśli ale zabyłech . Tak więc jak to pozbierać wszystko do kupy to z wąglem ,choć piec niby bezobsługowy , masz na okrągło brudny zapiernicz a z PC - luzik. No ale jak ktoś lubi się babrać i ma zadatki na hajera to nie poradzisz nic .
Pan TB Ci nie odpowie bo podobno dostał szlaban i tatuś mu zabronił pisania . icon_biggrin.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
do rocznych kosztów ogrzewania 1800 zł należy doliczyć 60000 zł amortyzacji pompy czyli realne wartości przy 10 letniej jej eksploatacji to 7800 zł rocznie! Za instalację gaz + kocioł c.o. węglowy plus paliwo na 10 lat zapłacił by wiele taniej a przy okazji zbędne drewno i makulaturę spalić można. No i pompa nigdy nie da takiej temperatury domu w zimie jak tradycyjne układy..
Napisano
Nie da bo nie ma takiej potrzeby . To ogrzewanie niskotemperaturowe wielkopowierzchniowe . Reszta zależy od izolacji , a w domu jest ciepło i przyjemnie .
  • 11 miesiące temu...
Gość Zdzisław
Napisano
Trzeba było sobie zainstalować moderator zimnoplazmowy. Koszty pracy aparatów są niższe od pompu ciepła adekwatne do wielkości domu a komfort termiczny wyższy. Zimą temperatury nie brakuje ani w powietrzu domu ani w zasobniku CWU...
Napisano
Cytat

Trzeba było sobie zainstalować moderator zimnoplazmowy. Koszty pracy aparatów są niższe od pompu ciepła adekwatne do wielkości domu a komfort termiczny wyższy. Zimą temperatury nie brakuje ani w powietrzu domu ani w zasobniku CWU...


o ja pie....
to nie napęd do łazika marsowego?
  • 11 miesiące temu...
Gość kobietka
Napisano
30 km od warszawy....Myślę,że przy obecnych cenach paliwa już plujecie sobie w brodę,że zamieszkaliście na wsi.Na obrzeżach owszem,na wsi ...nigdy!!!
Co do pompy nie wypowiadam się,to rzecz gustu i zasobności portfela.Generalnie droga i nieopłacalna rzecz.
Mam dom 120 metrowy na obrzeżach miasta,rodzina 3-osobowa i uważam,że nic mi więcej nie potrzeba,na pewno nie brak mi żadnej prasowalni i innych zbędnych pomieszczeń,które będę odwiedzać w domu raz na miesiąc...
Napisano
Cytat

30 km od warszawy....Myślę,że przy obecnych cenach paliwa już plujecie sobie w brodę,że zamieszkaliście na wsi.Na obrzeżach owszem,na wsi ...nigdy!!!
Co do pompy nie wypowiadam się,to rzecz gustu i zasobności portfela.Generalnie droga i nieopłacalna rzecz.
Mam dom 120 metrowy na obrzeżach miasta,rodzina 3-osobowa i uważam,że nic mi więcej nie potrzeba,na pewno nie brak mi żadnej prasowalni i innych zbędnych pomieszczeń,które będę odwiedzać w domu raz na miesiąc...


Takich bzdur to dawno nie czytałem. Chyba jesteś uprzedzona do wsi skoro tak negatywnie się wypowiadasz a po drugie podszkol się w PC i wtedy zabierz głos.
Napisano
Cytat

Do Kasi i Jarka icon_exclaim.gif

Zdecydowanie odradzam używania rekuperatora dopóki nie wymienicie zainstalowanego wkładu kominkowego .
Dom z pompą ciepła i rekuperatorem a tu taki kwiatek wacko.gif




Bo ?

Ps. Myślę, ze oni już ten problem "załatwili" - wszak upłynęło ponad 2 lata.
Napisano
Bo :
Jest to wkład z poborem powietrza do spalania z POMIESZCZENIA :bandit:

W domu z REKU MUSI być zainstalowany , rekuperator to wymian powietrza na zasadzie tyle samo wydmuchiwanego co dostarczanego , taki wkład kominkowy który pobiera 100% powietrza do spalania z poza budynku .

Z jakiego powodu ktoś , INWESTOR lub wykonawca , wybrał wkład z najniższej półki technologicznej trudno zrozumieć :bezradny:

Energooszczędny dom w który grzejemy pompą ciepła i odzyskujemy " drobne kW " z wentylacji przy pomocy rekuperatora w połączeniu z taką najprostsza SPALARKĄ drewna to jest całkowite nieporozumienie :ranting:
Napisano
Cytat

Bo :
Jest to wkład z poborem powietrza do spalania z POMIESZCZENIA :bandit:


Tego to nie wiesz , bo może mają doprowadzone do niego powietrze z zewnątrz .

Cytat

W domu z REKU MUSI być zainstalowany


Wkład bierze małe ilości powietrza więc bez przesady z tym MUSI , tę nierównowagę w bilansie powietrza wdmuchiwanego i wyciąganego , zapewne z łatwością nadgoni wentylator wdmuchujący , tak myślę że bez problemu .
Napisano
Cytat

..... rekuperator to wymian powietrza na zasadzie tyle samo wydmuchiwanego co dostarczanego , taki wkład kominkowy który pobiera 100% powietrza do spalania z poza budynku .



1. Rekuperator to nie wymiana powietrza, tylko odzysk ciepła.
2. Centrala wentylacyjna (WM) ma duże możliwości adaptacyjne - zwłaszcza w "samoregulacji".
3. Samodzielny (podłączony do oddzielnego kanału) wyciąg kuchenny pobiera wielokrotnie więcej powietrza i WM też sobie z tym radzi.
4. Przy WM można otwierać okna - dla przypomnienia.

Cytat

....., zapewne z łatwością nadgoni wentylator wdmuchujący , tak myślę że bez problemu .



I to przy mniejszym zużyciu energii icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...