Skocz do zawartości

dylematy izolacyjne


gaston

Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Odcinając się od wszelkich opinii i uwag, które wcześniej padły w tym temacie, podaję informację prosto od firmy ICOPAL w Polsce n/t produktów, o które wcześniej "toczył sie bój".

"Szanowny Panie
Oba produkty mają podobne przeznaczenie i w zasadzie podobny soposób aplikacji. Różnią się jednak w szczegółach. Produkt norweski to folia kubełkowa z funkcją drenarską, którą osiągnięto poprzez naniesienie na kubełkach folii geowłókniny. W rezultacie obróbka produktu jest nieco bardziej uciążliwa ponieważ mata norweska jest bardziej sztywna. Ponadto należy zwracać uwagę na sposób montażu - geowłóknina powinna być usytuowana zawsze od strony gruntu. Istnieje równiez większe prawdopodobieństwo zatkania drenażu poniewaz może nastąpić wpuklanie się geowłókniny do wnętrza maty drenarskiej. Produkt ten nie jest sprzedawany przez Icopal S.A. w Polsce. Naszym klientom oferujemy produkt o podobnym przeznaczeniu czyli do ochrony mechanicznej warstwy hydroizolacyjnej ścian fundamentowych oraz do drenażu.
Szczegóły dotyczące produktu Icodren 10 Szybki Drenaż SBS oraz szczegóły jego aplikacji znajdzie Pan na :
http://www.fundament.icopal.pl/index.php?page=icodren

Pozdrawiam / Best regards
Grzegorz Gładkiewicz
Asystent Dyrektora Handlowego
ds Doradztwa Technicznego
ICOPAL S.A. "
Napisano
Niechcący pokazałem post z geowłókniną i robią się nieporozumienia...

Chodzi o http://www.fundament.icopal.pl/doc/swf/tablica/231bw2.pdf przyklejenie styropianu SZCZELNIE ( bez folii kubełkowej) I TYLKO OD ZEWNĄTRZ na fundamencie w domu niepodpiwniczonym przy gruncie i wodzie jak opisane w stopce rysunku 231b oraz przy braku paroizolacji w ścianie od wewnątrz.
Dla porównania rysunek ze strony icopal.no dotyczący tego samego zagadnienia ( zostawmy drenaż) - chodzi o styropian ( tylko z jednej strony!!!????) i brak wentylacji fundamentu przy dopuszczeniu dyfuzji w przegrodzie.
Dla jasności – chodzi o ten produkt--- http://www.icopal.no/Produkter/ICOPAL%20FO...0Universal.aspx
O tę instrukcję ( folia bez lepiku) http://www.icopal.no/upload/icopalno/unive...l%20montanv.pdf
I jej bardziej czytelną wersję str. 5http://www.isola.no/content/download/791/6007/version/5/file/Xtra+man+mars-07.pdf
Czy Pan Grzegorz mógłby... Bardzo proszę.
Napisano
Cytat

Niechcący pokazałem post z geowłókniną i robią się nieporozumienia...



A wystarczyło tak napisać od razu, po umieszczeniu na stronie – a nie iść w zaparte.
Nie byłoby „sprawy”.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

no dobra panie TB nie zasłużyłbym na tytuł złośliwca gdybym nie wstawił kolejnych zdjęć :









czy na w/w zdjęciach mamy wynikową dyfuzji ????
to już są domki jednorodzinne skoro sprawia to panu różnicę

pytanie nadal brzmi :
jak punkt po punkcie powinno być zrobione aby uniknąć takich skutków .
może być z rysunkami poglądowymi ale Pańskimi rysunkami a nie częściami instrukcji których pan nie rozumie
oraz proszę o wskazanie potencjalnych - przypuszczalnych błędów jakie popełniono w wyniku czego do sytuacji doszło
takie zadanie z treścią
proszę wykazać swoje kompetencje :P




a ja nadal nie dostałem odpowiedzi na zadane pytania ???
panie TB chyba nie chce pan zostawić mnie w nieświadomości ????
Napisano
oj tam oj tam, takie małe niedopatrzenie - letam po chrupki, bo zanosi się na długie cz-ta/ek-anie

swoją drogą widać, że spać to nie daje

apel: panie Brzęczkowski - ullituj się pan nad Kolegą, bo popadnie w depresję przez ten brak snu
Napisano
Cytat

oj tam oj tam, takie małe niedopatrzenie - letam po chrupki, bo zanosi się na długie cz-ta/ek-anie

swoją drogą widać, że spać to nie daje

apel: panie Brzęczkowski - ullituj się pan nad Kolegą, bo popadnie w depresję przez ten brak snu




nie ulituje się
bo nie będzie miał okazji
więc odpowiem za niego
ta woda niestety z dyfuzją nie ma nic wspólnego
ot zwykłe błędy w hydroizolacji :(

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...