Skocz do zawartości

Jaki kocioł przy zmianie ogrzewania?


Recommended Posts

Gość wiolek
Napisano
teraz to sie ogrzewa czyms w rodzaju kotlow na pelet, no chociaz na ekogroszek, nie rozumiem po co kupowac piec na drogie paliwo, bez sensu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

teraz to sie ogrzewa czyms w rodzaju kotlow na pelet, no chociaz na ekogroszek, nie rozumiem po co kupowac piec na drogie paliwo, bez sensu.



Na jakikociol.pl zajrzyj i na pewno coś wybierzesz.
Napisano
Ja użytkując dzisiaj kocioł CWU - oraz użytkując w firmie stary technologicznie "Ten Który Spala Wszystko" - oraz obserwując zmiany co kilka lat w cenach paliw - nigdy nie dałbym sie już nabrać na slogany o ekologii wygodzie, czystości..........
Olej opałowy - tak drapieżnie lansowany w latach 2003 - 2004, nie obłożony akcyzami, VAT-ami - do lamusa.
Propan-Butan - tańszy w baniaku na ogródku niż barszcz z Winiar - do lamusa
Gaz Ziemny - ekologiczny, wygodny, niedrogi - po zakręceniu politycznie kuków - do lamusa
Prąd - alternatywa cenowo podobna kiedyś do poprzedników - porażka z tendencją do kwartalnych wzrostów regularnie
Drewno i piece z systemem zgazowania - dzisiaj kubik ponad 220zł za paliwo "twarde"..........
Nie,Nie!
Piec na "wszystko" - alternatywa na trudne i niepewne czasy - i nikt mnie nie przekona.
W moim palę koksem, węglem, drewnem, kartonami których nikt nie skupi na składzie makulatury, a których w firmie codziennie palacz zimą spali tyle - że temperaturę 100 stopni utrzymuje przez pół dnia samymi kartonami.....
A z okresu letniego - mam a mam zmagazynowane, moc.....
Piec na wszystko - to jest dzisiaj wybór który mnie przekonuje.
Piec na trudne czasy
Napisano
No ale .... taki zwykły - jak to dawniej bywały .... do którego trza dokładać co chwilę żeby nie wygasło?
a zimą kiedy jesteś w pracy to kto dołoży?
chyba , że da się rozwiązać sprawę automatycznego podawania "wszystkiego" ...

u mnie na ekogroch , ale mam ruszt żeliwny na którym mogę spalać kartony , drewno itp ....
Gość adiqq
Napisano
nowe kotły na ekogroszek chyba już nie mogą posiadać dodatkowego rusztu (w którym można spalać np. śmieci) - wtedy już nie mogą mieć w nazwie "eko"
Napisano
Cytat

nowe kotły na ekogroszek chyba już nie mogą posiadać dodatkowego rusztu (w którym można spalać np. śmieci) - wtedy już nie mogą mieć w nazwie "eko"



a niech się nazywają jak chcą - jeśli się nie bierze dofinansowania z gminy to nie ma znaczenia jak się nazywają - u mnie w gminie nie dofinansują , więc mogą się nazywać i " pudlićko do zjarania śmieci" .... mnie nic to nie robi ... icon_biggrin.gif
Gość adiqq
Napisano
miałem oczywiście dofinansowanie z miasta/gminy.
I tak słyszałem o przypadkach wzięcia dofinansowania i potem przeróbce pieca...

Jak gmina nie dofinansowuje, to pewnie, wsio egal jak się nazywa icon_smile.gif
to mi nie przeszkadza, ale spalanie śmieci już tak...
Napisano
oczywiście nie spalam śmieci .... jeśli spalam cokolwiek innego niż ekogroch to jest to papier lub drewno po budowie bo mi jeszcze zostało pomimo tego, że sporo już zużyłam lub rozdałam...
ale faktycznie jest tak, że z niektórych domów dym się unosi i śmierdzi jakby opony co najmniej palili - u mnie na osiedlu też jest jeden taki dom , ale w znacznej odległości - więc mnie osobiście dotyczy w znikomym stopniu ... ale pewnie wkurzyłoby mnie gdyby sąsiad z naprzeciwka spalał śmieci i zasmradzał mi powietrze ...
Napisano
Obecnie straż miejska może po doniesieniu, tudzież zauważeniu organoleptycznym wejść do domu i skontrolować rodzaj opału.
Skuć nie skują, ale mandacik mogą klepnąć.
Z tym że po wioskach to straży wiejskiej nie ma, tym bardziej miejska się nie zapuszcza (i to nie tylko po zmroku) icon_biggrin.gif
Gość adiqq
Napisano
ale jak do domu nie wpuścić, to nie mogą ci wejść i skontrolować....wystarczy udawać że nikogo nie ma w domu, a jak się skończy palić, to jak udowodnią?!?
ja kiedyś miałem taką sąsiadkę co pracowała w SM - latem notorycznie smród palonych śmieci było czuć od ich domu...myślisz że ktoś do takiej na kontrolę przyjedzie?!?
no ale zboczyliśmy z tematu wątku...
Napisano (edytowany)
Cytat

Obecnie straż miejska może po doniesieniu, tudzież zauważeniu organoleptycznym wejść do domu i skontrolować rodzaj opału.
Skuć nie skują, ale mandacik mogą klepnąć.



To jest zbytnie uproszczenie.

Może, ale tylko w przypadku, kiedy takie uprawnienie (dodatkowe) otrzyma od właściwego urzędu i tylko w towarzystwie odpowiedniego rzeczoznawcy i z odpowiednim sprzętem, w celu przeprowadzenia kontroli o ściśle określonym zakresie.
Tak z ulicy i na „interwencję”, to może sobie tylko pogadać z właścicielem posesji, stojąc po drugiej stronie płotu – na szczęście.
(Prawo o ochronie środowiska Art. 379).

dopisalem:

Cytat

Art. 379.
1. Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub prezydent miasta
sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
w zakresie objętym właściwością tych organów.
2. Organy, o których mowa w ust. 1, mogą upoważnić do wykonywania funkcji
kontrolnych pracowników podległych im urzędów marszałkowskich, powiatowych,
miejskich lub gminnych lub funkcjonariuszy straży gminnych.
3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
1) wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na
teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren;
2) przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności
kontrolnych;
3) żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania
osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego;
4) żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających
związek z problematyką kontroli.
4. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, starosta, marszałek województwa lub osoby
przez nich upoważnione są uprawnieni do występowania w charakterze
oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o
ochronie środowiska.
5. Wójt, burmistrz lub prezydent miasta, starosta lub marszałek województwa występują
do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich
działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli organy
te stwierdzą naruszenie przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska
lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,
przekazując dokumentację sprawy.
6. Kierownik kontrolowanego podmiotu oraz kontrolowana osoba fizyczna obowiązani
są umożliwić przeprowadzanie kontroli, a w szczególności dokonanie
czynności, o których mowa w ust. 3.

Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Może i tak, ale zeszłej zimy nawet telewizornia pokazywała migawki z takich interwencji (przynajmniej u nas na śląsku).
Kontrola obejmowała nawet rachunki za zakup opału.
Dobrze by było żeby to stało się normą, a nie że to była akcja jednosezonowa jeśli jest tak jak piszesz.
Napisano
zgadza się
Twoja posesja - to Twoja własność - bez nakazu prokuratorskiego nie wejdzie nikt.
Żeby nie było niedomówień
Wspominałem o piecu na wszystko - w zamyśle nie do spalania śmieci.
Choć prawda jest dzisiaj tak - gdyby biedaka było stać na palenie zimą węglem, gazem, olejem opałowym.... pewnie by sobie nie zawracał głowy paleniem starymi butami, oponami czy tam innym badziewiem.
I ja się staram czasami tych ludzi w jakiś sposób rozumieć.....
Pochwalać nie pochwalam - ale rozumię
Gość adiqq
Napisano
też o tym czytałem, ale z tego co pamiętam były to pojedyncze miasta/gminy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...