Skocz do zawartości

Jaki system kominowy ?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mamy Dylemat Jaki wybrać system kominowy ?

Poniżej Projekt Kominów:

http://img163.imageshack.us/img163/1646/51927890.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/1576/przekrojaa.jpg

Długość Kominów: 10,30

1) Komin C.O Przekrój 200

Paliwo: Miał. Groszek (Niska Temp. Paliw),

2) Komin Przekrój 180

Paliwo: GAZ, DREWNO

Piec Gazowy umieszczony w piwnicy, na parterze kominek

Słyszałem, że przyłącze pod kątem 45' jest lepsze bo się dym nie cofa



Chętnie skorzystam z Waszego doświadczenia,
Co Polecacie i Dlaczego?



Pozdrawiam
Napisano
ja u siebie w budowanym domku mam 2 kominy - jeden schiedla - do kominka fi 200 wysokości 8 metrów , drugi plewa - fi 200 do gazu i paliw stałych
jakbym teraz wybierał to wziąłbym drugi plewy - jakis taki masywniejszy, z glazura na wkładach, jedynie kit maja w proszku a schiedel taki fajny w tubach jak silikon - plewa daje wieczysta gwarancje na swoje wyroby !!! to niewatpliwa zaleta tego systemu
pozdro
Napisano
Zauważyłem, że wiele Firm produkuje swoje pustaki wentylacyjne, czy też pustaki kominowe z keramzytobetonu.

Natomiast wkłady ceramiczne sprowadza np. z Czeskiej Firmy P-D Refractories.

Co sądzicie o tych wkładach ?
Napisano
Cytat

Witam,

Mamy Dylemat Jaki wybrać system kominowy ?

Poniżej Projekt Kominów:

http://img163.imageshack.us/img163/1646/51927890.jpg

http://img141.imageshack.us/img141/1576/przekrojaa.jpg

Długość Kominów: 10,30

1) Komin C.O Przekrój 200

Paliwo: Miał. Groszek (Niska Temp. Paliw),

2) Komin Przekrój 180

Paliwo: GAZ, DREWNO

Piec Gazowy umieszczony w piwnicy, na parterze kominek

Słyszałem, że przyłącze pod kątem 45' jest lepsze bo się dym nie cofa



Chętnie skorzystam z Waszego doświadczenia,
Co Polecacie i Dlaczego?



Pozdrawiam



Zakładając poprawność doboru średnic kominów proponowałbym:

Schiedel Rondo Plus 20 (wymiar zewnętrzny 36 x 36 cm)
pustak wentylacyjny 2-ciągowy (wymiar zewnętrzny: 36 x 25 cm)
pustak wentylacyjny 2-ciągowy (wymiar zewnętrzny: 36 x 25 cm)
pustak wentylacyjny 2-ciągowy (wymiar zewnętrzny: 36 x 25 cm)

oraz

Schiedel Rondo Plus 18 (wymiar zewnętrzny 36 x 36 cm)
pustak wentylacyjny 2-ciągowy (wymiar zewnętrzny: 36 x 25 cm)

W temacie średnic:
do kominków najczęściej stosowane są kominy fi 20 cm (w zdecydowanej mniejszości są kominki do których można (lub nawet trzeba) stosować inne średnice (od fi 16 dla małych piecyków kominkowych do nawet fi 30 cm dla kominków z płaszczem wodnym)
Do kotłów na paliwo stałe nie ma takiej łatwej sugestii, o średnicy komina decyduje producent kotła, lub ewentualnie pozostawia to do doboru obliczeniowego udostępniając komplet parametrów techniczno - spalinowych kotła. Do komina fi 20 na pewno można znaleźć sporo kotłów odpowiadających swoimi potrzebami tej średnicy komina.


Biorąc pod uwagę dużą liczbę kanałów wentylacyjnych w pierwszym kominie można trochę zaoszczędzić budując część pustaków nie od parteru lecz od stropu (od posadzki kondygnacji na której kanały są otwierane). Wymaga to tylko sprawdzenia nośności stropu i ewentualnie jego dozbrojenia w strefie podparcia.
Napisano
Pytanie do Pana Specjalisty od Schiedela,

Proszę o opinię dotyczącą komina typu PRO ADVANCE

Ponieważ pasowało by mi jeden komin poprowadzić od piwnicy,
W piwnicy podpiąć piec gazowy z zamkniętą komorą spalania, a na parterze
podłączyć kominek do tego komina.

Jak dotąd nie znalazłem na rynku komina, który nadawał by się do takiego rozwiązania icon_sad.gif

Pozdrawiam,
Napisano
Cytat

Pytanie do Pana Specjalisty od Schiedela,

Proszę o opinię dotyczącą komina typu PRO ADVANCE

Ponieważ pasowało by mi jeden komin poprowadzić od piwnicy,
W piwnicy podpiąć piec gazowy z zamkniętą komorą spalania, a na parterze
podłączyć kominek do tego komina.

Jak dotąd nie znalazłem na rynku komina, który nadawał by się do takiego rozwiązania icon_sad.gif

Pozdrawiam,



Nie znalazł Pan ponieważ obowiązujące przepisy nie pozwalają na takie zastosowanie dla kominów zbiorczych.
Poza tym --> Pro Advance jest kominem indywidualnym, zbiorczymi są: Schiedel Quadro oraz Schiedel Multi. Do kominów zbiorczych można podłączyć wyłącznie gazowe kotły grzewcze z zamkniętą komorą spalania. W przypadku kominków przepisy nie dopuszczają na podłączenie do zbiorczych systemów kominowych.

pozdrowienia również dla Pana
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Ja właśnie zastanawiam się nad wybraniem systemu kominowego. Chcę zamontować kondensat gazowy z zamkniętą komorą spalania. Chciałbym się dowiedzieć, czy pomiędzy systemami Plewa, Schiedel i innymi jest jakaś zasadnicza różnica? - oczywiście poza ceną.
Dzisiaj rozmawiałem z instalatorem, który u siebie w domu zamontował system Schidla i stwierdził, że drugi raz nie poszedłby w takie koszty, tylko albo wybrał tańszy system, albo zamontował w kominie wkład.

I jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku zakupu systemu kominowego taki system zamontuje mi jakaś fachowa ekipa, czy też może to zrobić murarz? Chodzi mi o to żeby nie zawalić sprawy z montażem.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Ja właśnie zastanawiam się nad wybraniem systemu kominowego. Chcę zamontować kondensat gazowy z zamkniętą komorą spalania. Chciałbym się dowiedzieć, czy pomiędzy systemami Plewa, Schiedel i innymi jest jakaś zasadnicza różnica? - oczywiście poza ceną.
Dzisiaj rozmawiałem z instalatorem, który u siebie w domu zamontował system Schidla i stwierdził, że drugi raz nie poszedłby w takie koszty, tylko albo wybrał tańszy system, albo zamontował w kominie wkład.

I jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku zakupu systemu kominowego taki system zamontuje mi jakaś fachowa ekipa, czy też może to zrobić murarz? Chodzi mi o to żeby nie zawalić sprawy z montażem.


Do pieca kondensacyjnego z zamkniętą komorą spalania wystarczy komin koncentryczny - pustak wentylacyjny z wkładką. Nie potrzeba wykosztowywać się na system kominowy - ten jest używany do kominków (wkładów kominkowych).

W temacie systemu kominowego, czy Szanowna Redakcja może dodać jeszcze C.J Blok? Akurat przedmiotowy posiadam i wtedy oddałbym głos. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Do pieca kondensacyjnego z zamkniętą komorą spalania wystarczy komin koncentryczny - pustak wentylacyjny z wkładką. Nie potrzeba wykosztowywać się na system kominowy - ten jest używany do kominków (wkładów kominkowych).



Czyli chodzi o zwykły pustak i wrzucona w niego rura kwasoodporna?? Czyli system odrzucić??
Chyba o takim rozwiązaniu mówił mi ten gość od gazu. Wspominał coś jeszcze, że od tego roku można montować wkładki z tworzywa czy czegoś podobnego, ale tu mogłem coś źle usłyszeć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Czyli chodzi o zwykły pustak i wrzucona w niego rura kwasoodporna?? Czyli system odrzucić??
Chyba o takim rozwiązaniu mówił mi ten gość od gazu. Wspominał coś jeszcze, że od tego roku można montować wkładki z tworzywa czy czegoś podobnego, ale tu mogłem coś źle usłyszeć.


Przepisy nieco się zmieniły, ale zmiana starego sformułowania: "Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z materiałów niepalnych" na nowe: "Przewody spalinowe i dymowe powinny być wykonane z wyrobów niepalnych" nie daje moim zdaniem podstaw do stwierdzenia, że wkładki z tworzywa sztucznego można na tej podstawie stosować. Z uwagi na małą precyzję zapisu, decyzję o zastosowaniu "wkładki z tworzywa" radziłbym przedyskutować (z kierownikiem budowy lub nadzorem budowlanym) przed jej wprowadzeniem w życie.
Napisano
być może wskazanie, że może to być jakiegoś rodzaju PCV, czy jakie to tam tworzywo sztuczne, powoduje przeświadczenie, ze można zastosować zwykłą rurę do klopa, a to chyba daleko idąca nadinterpretacja
Napisano
Ależ to jest określone i to dość dokładnie:
Cytat

Materiał niepalny jest to materiał, który podczas badań w określonych warunkach nie ulega procesowi spalania zdefiniowanemu przez znormalizowane kryteria.
Kryteria te podane są w normie PN-93/B-02862 [2] z późniejszą zmianą [Az1], której stosowanie jest obligatoryjne.



Czyli stosując wyrób do określonego celu, musi on spełniać określone warunki potwierdzone „atestem”. Tak więc wydaje się, że rzeczone rury muszą mieć „atest niepalności” i „dopuszczenie” jako określony wkład kominowy (dymny, spalinowy, wentylacyjny).
Napisano
Może trochę "akademicko", ale obecnie zapis w przepisach nie wskazuje na "materiał niepalny" lecz na "wyrób niepalny" i z tego co wiem to producenci (rur z tworzyw) bronią się tym, że z plastiku (kolokwialne mówiąc) <palnego> można zbudować wyrób <niepalny>. Sam nie mam wątpliwości co o tym myśleć, ale zmianą jednego słowa (materiał, na wyrób) i odpowiednim lobbyngiem namieszano faktycznie sporo w mentalnościach niektórych ludzi.

Tak czy inaczej zgadzam się z Panem w kwestii obowiązku producenta takiej rury do udowodnienia certyfikatem lub protokołem z badań - fakt, że dany wyrób "przeszedł" (oczywiście pozytywnie) badania wykonane zgodnie z podaną przez Pana normą!
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

być może wskazanie, że może to być jakiegoś rodzaju PCV, czy jakie to tam tworzywo sztuczne, powoduje przeświadczenie, ze można zastosować zwykłą rurę do klopa, a to chyba daleko idąca nadinterpretacja



Hehehhehehehhehhe. Rura od klopa będzie przy klopie icon_biggrin.gif Tutaj chodzi o specjalną rurę do kotłów kondensacyjnych. Sprzedawca mówił mi, że to od Vailanta jest rura.
W każdym razie na pewno do kondensatu zastosuję rozwiązanie z kształtek z wkładem z rury z tworzywa lub ze stali nierdzewnej. Co do kotła na węgiel będzie to systemowy komin tylko pytanie jakiej firmy. Im więcej tego na rynku tym trudniejszy wybór. Biorę pod uwagę Leiera, Plewę ostatecznie Schiedla.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...