Skocz do zawartości

rozkręcenie baterii


Recommended Posts

Napisano
Witam.prosze o radę dotyczącą rozkręcenia baterii.Posiadam tradycyjną dwuzaworową, ale typu retro/producent tres/, jeśli to ma jakieś znaczenie, a zdaje się że ma, niestety.Miedzy pokrętlem a następnym elementem lekko wyciekała woda.Chciałem sprawdzić , co jest przyczyną/np.głowica czy inny element/.Wyjąlem "wierzchnią "zatyczkę, odkręciłem śrubę wewnatrz pokretła, ale niestety, mimo wielu prob, nie udało się mi zdjąc tego pokrętła.Jaka jest tego przyczyna?Czy to jest może taka konstrucja tych baterii, albo ja nieumiejętnie do tego podszedłem?prosze o radę.
Napisano
Najprawdopodobniej zaklinowało się pokrętło na wieloklinie głowicy - moim zdaniem trzeba wokół miejsca wkręcenia śrubki wewnątrz pokrętła wpuścić nieco płynu typu WD40, trochę odczekać i niestety przy użyciu siły i jakichś listewek z twardego drewna podważyć, ściągnąć pokrętła. Może to być trudne do wykonania, ale nie niemożliwe icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam.prosze o radę dotyczącą rozkręcenia baterii.Posiadam tradycyjną dwuzaworową, ale typu retro/producent tres/, jeśli to ma jakieś znaczenie, a zdaje się że ma, niestety.Miedzy pokrętlem a następnym elementem lekko wyciekała woda.Chciałem sprawdzić , co jest przyczyną/np.głowica czy inny element/.Wyjąlem "wierzchnią "zatyczkę, odkręciłem śrubę wewnatrz pokretła, ale niestety, mimo wielu prob, nie udało się mi zdjąc tego pokrętła.Jaka jest tego przyczyna?Czy to jest może taka konstrucja tych baterii, albo ja nieumiejętnie do tego podszedłem?prosze o radę.



Jeżeli była nakrętka lub śruba to musiała trzymać pokrętło .Pokrętło jest na frezie jak w standardowych bateriach i mogło się zapiec od wypływu tam wody.
Może da się wykręcić razem z głowicą ,zamontować nową głowicę ceramiczną i dopiero próbować oddzielić pokrętło .
Napisano
Jeśli pokrętło nie jest plastykowe, a zwłaszcza jeśli jest z metalu, należy je podgrzać np. zapalniczką i w trakcie podgrzewania spróbować ściągnąć.
Środek penetrujący np. ten wspomniany WD, lub z jego braku coca cola (to nie żart) + podgrzanie, powinno znacznie ułatwić ten zabieg ściągania pokrętła.
  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 5 lata temu...
Napisano
Podwieszam sie pod pytanie: tylko mój problem jest innego typu - otóż moja nakrętka retro ciągle się odkręca podczas użytkowania ( np po 1 miesiącu - muszę znów je dokręcać ). Siłowe rozwiązania nie w chodzą w rachubę bo uszkodzę śrubkę. Może założyć jakąś nakrętkę - ta założona płaska nic nie daje.
Gość mhtyl
Napisano
Albo użyć preparatu zapobiegającego odkręcaniu śrub tzw kontrującego.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A to jest taki preparat?


Jest i to już pod dawna. Zastosowanie ma szerokie.



Gość mhtyl
Napisano
Na pewno się nie zmarnuje icon_biggrin.gif
A taki preparat to obowiązkowo trza mieć w swoim warsztacie pod ręką.
Gość mhtyl
Napisano
Działa i jak już wypominałem jest to znane od dawien, dawna.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Podwieszam sie pod pytanie: tylko mój problem jest innego typu - otóż moja nakrętka retro ciągle się odkręca podczas użytkowania ( np po 1 miesiącu - muszę znów je dokręcać ). Siłowe rozwiązania nie w chodzą w rachubę bo uszkodzę śrubkę. Może założyć jakąś nakrętkę - ta założona płaska nic nie daje.




Możemy potwierdzić, iż zastosowanie preparatu kontrującego, o którym wspomnieli inny forumowicze jest rozwiązaniem skutecznym i sprawdzonym. Serwis techniczny firmy ARKA poleca takie rozwiązanie klientom, którzy kupują naszą armaturę.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Możemy potwierdzić, iż zastosowanie preparatu kontrującego, o którym wspomnieli inny forumowicze jest rozwiązaniem skutecznym i sprawdzonym. Serwis techniczny firmy ARKA poleca takie rozwiązanie klientom, którzy kupują naszą armaturę.



Ze tak zapytam, czy to już działa na Amen i w przypadku potrzeby demontażu wchodzi w grę tylko uszkodzenie czy też to bezpieczna metoda ??
Napisano
Cytat

Ze tak zapytam, czy to już działa na Amen i w przypadku potrzeby demontażu wchodzi w grę tylko uszkodzenie czy też to bezpieczna metoda ??


Jak sama nazwa wskazuje jest to preparat kontrujący czyli rozkręcany, co prawda trzeba użyć większej siły aby rozkręcić ale da się radę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...