Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Wiatm,
mam problem wynajmuje pokój i mam problem z oknami a mianwicie taki ze cały czas okna mi parują i sa po nocy całe mokre nie wiem czym to jest spowodowane wiecie może jak temu moge zapobiec?




Jeśli chodzi o roszenie okien to troszkę inny problem,
Jest to spowodowane "słabym oknem" a przede wszystkim słabym dociepleniem ramy okiennej, Czyli zanim został położony, pewnie karton gips, to dekarze lub inni fachowcy powinni bardzo dokładnie i docieplić ramę okienną.
Można to zrobić np dołożyć wełny mineralnej blisko ramy.
Docieplając ramę, docieplamy zarazem pakiet szybowy, A jak mamy temp na zew - 20 a w środku + 18 to jest bardzo duża różnica temp dla okna.
Teraz robią okna z dodatkowymi dociepleniami np roto ma dodatkowy blok izolacyjny WD (dobry i o 15 % lepsza izol), w Velux jest to BDX,(w tym ta izol jest gorsza). Ale i tak pamiętamy cały czas o dociepleniu wełną lub jakimś innym sposobem.
Jak potrzeba jakieś dalszej porady co do okien to zapraszam na priv
Link do komentarza
Co znaczy "słabe okno"? Docieplenie ramy nie ma nic wspólnego z pakietem szybowym! Szyby w oknach połaciowych są najlepszym elementem! W omawianym przypadku podstawowa przyczyna to zła wentylacja w pomieszczeniu oraz najprawdopodobniej złe wyprowadzenie szpalet, brak grzejnika pod oknem i brak nawiewnika w oknie, który byłby wywietrznikiem. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Co znaczy "słabe okno"? Docieplenie ramy nie ma nic wspólnego z pakietem szybowym! Szyby w oknach połaciowych są najlepszym elementem! W omawianym przypadku podstawowa przyczyna to zła wentylacja w pomieszczeniu oraz najprawdopodobniej złe wyprowadzenie szpalet, brak grzejnika pod oknem i brak nawiewnika w oknie, który byłby wywietrznikiem. Pozdrawiam.



Pan wilchelimi zawsze ma swoje zdanie na wszystko innych nie przyjmuje do wiadomości tylko zawsze skrytykuje
W niemczech dużo modeli okien nie ma wogóle wentylacji "nawiewnika"
Szpalet to jedno
A rozwinie pan myśl " brak grzejnika pod oknem "
A jak okno źle docieplone, czyli rama jest zimna, ponierważ na zew jest -20 a w środku + 20 to pewnie nie ma żadnego znaczenia icon_smile.gif na paroowanie okna
Link do komentarza
Cytat

Pan wilchelimi zawsze ma swoje zdanie na wszystko innych nie przyjmuje do wiadomości tylko zawsze skrytykuje
W niemczech dużo modeli okien nie ma wogóle wentylacji "nawiewnika"



W Polsce natomiast, takie okna są dozwolone tylko w przypadku wentylacji mechanicznej zrównoważonej lub nawiewnej – zresztą taka sytuacja (przepisy), dotyczą każdego cywilizowanego kraju w Europie – zwłaszcza w UE.

I racją jest to, że w opisywanym przypadku, głównym winowajcą, jest brak wentylacji tego pomieszczenia.
Link do komentarza
za to w niemczech mają mnóstwo arabów,
też powinniśmy ich mieć mnóstwo?
no i też chciałbym wiedzieć co to takiego - "słabe okno"
i taka "myśl" na koniec
okno równie dobrze może parować z powodu dużej aktywności seksualnej autora, jak i braku izolacji oraz problemów z wentylacją, jak i wadliwie wykonanymi ościeżami,
ale z pewnością nie dlatego, że rama okna jest "zimna", co najwyżej uszczelki pomiędzy szkłem a ramą "nie trzymają", ale z tego powodu wcześniej by się lała woda deszczowa
ja mam izolację wokół okna jak ser szwajcarski, ościeża obrobione pod kątem prostym do góry i dołu okna a grzejnik jeden na 3 sztuki i za chiny ludowe nie chce parować? łaj?
nam pisać Posta Vaticano unsure.gif
Link do komentarza
Cytat

Pan wilchelimi zawsze ma swoje zdanie na wszystko innych nie przyjmuje do wiadomości tylko zawsze skrytykuje
W niemczech dużo modeli okien nie ma wogóle wentylacji "nawiewnika"
Szpalet to jedno
A rozwinie pan myśl " brak grzejnika pod oknem "
A jak okno źle docieplone, czyli rama jest zimna, ponierważ na zew jest -20 a w środku + 20 to pewnie nie ma żadnego znaczenia icon_smile.gif na paroowanie okna



Po pierwsze to proszę o trochę szacunku jak już piszesz moje nazwisko to pisz je bez błędów a jak nie potrafisz to nie pisz wcale.
Po drugie skoro mam wiedzę w jakimś temacie to mam prawo mieć swoje zdanie i na Forum jest to moje niezbywalne prawo.
Po trzecie krytykuje tylko tych, którzy piszą bzdury choć też do tego mają prawo. A te bzdury to: "rama jest zimna bo na zewnątrz jest -20 a w środku +20". Skoro w środku jest +20 to rama od wewnątrz jest ciepła! Temperatura 0*C wystąpi dokładnie w środku grubości ramy! Jaki to zatem ma wpływ na parowanie szyby? Kolejna bzdura to: "docieplając ramę docieplamy zarazem pakiet szybowy". Docieplenie ramy nie ma nic wspólnego z pakietem szybowym bo te elementy okna nawet się nie stykają! Oczywistym jest, że docieplenie ramy jako najsłabszego elementu okna może w zauważalnym stopniu poprawić współczynnik przenikania ciepła dla całego okna!
Po czwarte to wymień te modele, które nie mają nawiewnika, w Niemczech produkuje się Roto.
Po piąte to producenci zalecają montowanie grzejników pod oknami gdyż przy prawidłowym wyprowadzeniu szpalet (dolna pionowo, górna poziomo) ruch ciepłego powietrza owiewa szybę znacznie utrudniając a nawet uniemożliwiając na miej kondensację pary wodnej.
Po szóste to za nim zaczniesz się autorytatywnie wypowiadać łyknij trochę elementarnej wiedzy do czego Cię gorąco zachęcam.
I to by było na tyle.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Można zamontować wycieraczki. Jan.




Mam serdeczną prośbę o wypowiedzi chociaż w 10 % zawierające treść merytoryczną. Wracając do okien - po prześledzeniu kilku wyrywkowych wątków na forach branżowych można w prosty sposób dojść do wniosku, ze wypowiedź Eksperta Witanda zawiera samo sedno zagadnienia.

Poniżej zalecenia jednego z producentów.

"Minimalizowanie zjawiska kondensacji
Szczególnie w pomieszczeniach o wysokim poziomie wilgotności, na wewnętrznych szybach okien może powstawać kondensacja. Zjawisko to można zminimalizować poprzez zainstalowanie grzejnika bezpośrednio pod oknem i częste przewietrzanie pomieszczenia."
Link do komentarza
Gość mhtyl
A jak jest ogrzewanie podłogowe? Jedno jest pewne, jest wiele czynników mających wpływ na pocenie się szyb i wiele sprawdzonych porad aby temu zapobiegać, ale czy u każdego to się sprawdza?. Dla przykładu, nie ma wentylacji -u jednego nie ma pocenia u drugiego jest. Podobnie sytuacja wygląda z grzejnikiem pod oknem , powinno zapobiec poceniu się szyb ale czy w 100% jest skuteczne w każdej sytuacji? Nie twierdzę, że nie pomoże ,ale ... jest zawsze to jedno ale.
Link do komentarza
Cytat

Dla przykładu, nie ma wentylacji -u jednego nie ma pocenia u drugiego jest.




Celem wentylacji z definicji, jest usuwanie wilgoci z pomieszczeń.
A skoro piszący twierdzi, że ma mokre okna, to raczej wniosek nasuwa się jeden – brak wentylacji.

Bawiąc się w przykłady – lustro w łazience, raz pokrywa się parą, a raz nie. Niby ta sama łazienka, ale przy dłuższym korzystaniu z prysznica na lustrze pojawi się woda („zaparuje”), a wtedy wystarczy włączyć wentylator, lub otworzyć drzwi, lub wyciągnąć „szmatę” z kratki wentylacyjnej – czyli zintensyfikować lub przywrócić wentylację i woda (zaparowanie) na lustrze zniknie.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Zgadza się. Ja tylko chciałem zaakcentować mała uwagę ,że nie można uogólniać takich samych przypadków i udzielić jednoznacznej odpowiedzi że będzie ok. Zgadzam się ,że wentylacja raczej brak jej, jest głównym powodem parowaniu, ale też może pomóc i grzejnik pod oknem i ciepła ramka i nawet wycieraczki icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Parowaniu powinna pomóc tzw "ciepła ramka" . Jest ona umieszczona w pakiecie szybowym oddzielającym szyby zamiast ramki z aluminium.



Ciepła ramka powinna zniwelować parowanie na skraju przeszklenia, natomiast zaparowane okna na całej powierzchni to już zagadnienie bardziej złozone. Można by się pobawić i postawić pod zaparowanym oknem grzejnik elektryczny przenośny i czekac na efekt. Zagadnienie bardzo podobne do parowania okien elewacyjnych, tyle, że standardowo pod tymi oknami w pomieszczeniach staramy się montowac grzejniki mając na uwadze prawidłową cyrkulację ciepłego powietrza. Pod oknami dachowymi nie zawsze się da. Nie mniej jednak rządzą tu te same prawa fizyki.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...