Skocz do zawartości

ocieplenie dachu-stal


Recommended Posts

Witam. 20cm. ok. Póżniej do tregr przykręcamy łatę 5x5 w rozstawie takim aby płytę kg. podzielić na 2 lub3 pola ( są wkręty , które wejdą w stal) , następnie drugą łatę 5x5. Uzyskamy szer . 10 cm. Można nakręcić aż do 20 , ale czy to nie przesada?. Dalej wełna , sznurek( można bez , ale wtedy gęściej pola ) folia paroizolacyjna i k.g. Jan. W razie niejasności 506 391 113.
Link do komentarza
Czy ten dach nie jest już ocieplony, gdyż ze zdjęć wynika, że jako pokrycie użyto płyt warstwowych? Do ewentualnego docieplenia absolutnie nie nadaje się wełna mineralna, gdyż brak możliwości wentylacji przestrzeni pod pokryciem będzie prowadził do wykraplania się pary wodnej na elementach konstrukcyjnych.

Optymalnym rozwiązaniem będzie ocieplenie dachu od strony zewnętrznej (np. styropian + papa) a od środka zamocowanie sufitu podwieszanego jako osłony dekoracyjnej konstrukcji dachowej.
Link do komentarza
dobre pytanie - co to jest, ułożenie trapezu również raczej niefortunne, niezależnie czy płyta, czy sama blacha
j.w. lepiej chyba to ocieplić od zewnątrz, bo od wewnątrz można nie uniknąć wykraplania się pary na konstrukcji, która będzie przemarzać,
być może napylenie PUR tu by zdało egzamin, ale to być może...
Link do komentarza
Nie wiem do jakich celów ma służyć ten budynek i dlaczego jest wymagane aż tak grube docieplenie dachu.

Cytat

być może napylenie PUR tu by zdało egzamin, ale to być może...



Moim zdaniem, biorąc pod uwagę, że wykonano dach z metalu (konstrukcja i poszycie), to jest to, rozsądnym rozwiązaniem – tak aby utworzyć „monolit”.

Można również spróbować z materiałami niekonwencjonalnymi np. Alufox ( http://alufox.pl/index.php?page=alufox_wygrywa&lang=pl ) w różnej, w zależności od potrzeb, "konfiguracji". Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
na dachu jest folia,pelne deskowanie,papa i teraz beda kryli lupkiem
jedyna mozliwosc to ocieplenie od srodka

przewidziane jest 2x20cm welny

do czego ma sluzyc budynek?

jest to dom tylko "troche" innny icon_biggrin.gif

ocieplam sciany welna 18cm wiec i dach postanowilem dobrze ocieplic

dom ma duza kubature wiec nie zalowalem na ocieplenie i rekuperacje,do tego podlogowka w calym domu i piec kondensat o wiekszej mocy
Link do komentarza
Cytat

...dom ma duza kubature wiec nie zalowalem na ocieplenie ...



Z całą pewnością nie żałowałeś na stal bo ocieplenia to jeszcze nie ma. Na tym etapie już popełniono kilka błędów. Brak szczelin wlotowych i prawdopodobnie wylotowych co gwarantuje permanentnym zawilgoceniem izolacji cieplnej i konstrukcji. Podobnie jak szanowni przedmówcy radziłbym poważnie rozważyć zamontowanie izolacji cieplnej nakrokwiowo. Oczywiście wiąże się to z koniecznością demontażu deskowania ale to żadne koszty w porównaniu z tym co Cię może czekać. A jak tą kwestię rozwiązuje projekt? Jakie sugestie ma kierownik budowy? Pozdrawiam.
Link do komentarza
Ułożenie blachy wynika z konstrukcji (w poprzek konstrukcji). Jest ona elementem nośnym dla warstw pokrycia. Tam wody teoretycznie nie ma prawa być. Gdyby jednak się znalazła to w przypadku gdy boki trapezu będą bardziej rozchylone niż pochylenie połaci dachu wypłynie a przy zastosowaniu izolacji nakrokwiowej odparuje. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...