kalumet Napisano 20 września 2011 Udostępnij #301 Napisano 20 września 2011 Cytat Ze tak powiem cytując Testosteron " mam mieć" przynajmniej część. liczysz na trafienie dzisiaj dasz radęja nie miałem żadnego planua już więźbę stawiają Link do komentarza
autorushd Napisano 22 września 2011 Autor Udostępnij #302 Napisano 22 września 2011 Więc dziś przyszły zamówione listwy do mocowania rurek od ogrzewania podłogowego. Kupiłem kilka celem przetestowania.Kilka cech:- plastik czarny dobrej jakości- pod spodem taśma samoklejąca - możliwość łączenia- odległość dla rurek 16mm to 10cm i dla rurek 20mm tak samo 10cm.- koszt na allegro 5.5zł szt tj 1m- mocowanie kołkami do podłogi. No i fotki:Miejsce na rurkę 16mm, siedzi bardzo dobrzeTo miejsce na rurkę 20mm, widać luzyTaśma samoklejąca od spoduŁączenieGrubośćI tak, listwy trzymają się dobrze, chodziłem po nich w buciorach i nic, można wyginać w lekki łuk. Dodatkowo na jednym zdjęciu pokazałem jak rurka jest włożona w otwór dla rurki 20mm. Jest luźno ale nie wypadnie.Górne zaczepy ją utrzymają czyli w sumie mamy ustawienia co 5cm.Wysokość umiejscowienia rurki to ok 4-5mm nad posadzką.Wydaje mi sie że aby to miało sens rozłożenie listew powinno być co 1-1,5m. Dla pokoju 5x5m wychodzi mi 25mb. W cenie jak podawałem to by było 137,5zł. Pewnie przy większej ilości cena nieznacznie spadnie. Link do komentarza
moniss Napisano 22 września 2011 Udostępnij #303 Napisano 22 września 2011 (edytowany) Fajne to ustrojstwo i tak mnie zaciekawiło, że aż zerknęłam na allegro. Znalazłam takie cudo za 8zł/2maukcja Edytowano 22 września 2011 przez moniss (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 22 września 2011 Autor Udostępnij #304 Napisano 22 września 2011 Dzięki za info, wygląda że to jest to samo tylko cena lepsza i to dużo Link do komentarza
moniss Napisano 22 września 2011 Udostępnij #305 Napisano 22 września 2011 Zapewne im będzie bardziej popularne tym cena będzie bardziej spadać. Oby, oby, bo może coś takiego sobie zamontuję zamiast męczyć się ze szpilami Link do komentarza
autorushd Napisano 23 września 2011 Autor Udostępnij #306 Napisano 23 września 2011 Znalazłem producenta http://pl.capricorn.pl/catalog/categories/427Odnośnie aukcji to stargowałem do 7zł Do tego jeszcze trzeba dokupić specjalne szpilki ale koszt nieduży, 10zł za 200szt. Link do komentarza
autorushd Napisano 28 września 2011 Autor Udostępnij #307 Napisano 28 września 2011 Jest jeszcze taka możliwość:Rockwooll deNo nie wiem, jakos mi się to nie widzi :( Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 września 2011 Udostępnij #308 Napisano 28 września 2011 a'propos ogrzewania podłogowego, to może skoryguj tytuł tematu, bo pasywny podłogówki raczej nie potrzebujeco do dachu to w końcu ocieplasz od środka, czy zewnątrz?bo jeżeli wrócisz do opcji wełna i papa/gonty to jest możliwość takiego montażu Link do komentarza
autorushd Napisano 28 września 2011 Autor Udostępnij #309 Napisano 28 września 2011 Od zewnątrz. Choć akurat z ta wełną to mi się za bardzo nie podoba. Musiałbym jej tak dać ze 30cm. Odnośnie pasywnych to kolega j-j ma i podłogówkę też wiec chyba można. Link do komentarza
Barbossa Napisano 28 września 2011 Udostępnij #310 Napisano 28 września 2011 jest system mocowania papy (termo) na kołkikwestia jaka max długość kołkównie pamiętam jaki to system, jutro sprawdzępasywny to pasywny, z podłogówką nim nie jest Link do komentarza
moniss Napisano 28 września 2011 Udostępnij #311 Napisano 28 września 2011 No cóż Barbossa, od samej lodówki i telewizora duży dom się zimą nie nagrzeje. Trzeba mieć jakieś ogrzewanie, a najlepsze moim zdaniem do okrąglaka to takie którego nie widać, czyli w podłodze. Można oczywiście grzejniki elektryczne przymocować do ścian działowych, ale chyba trochę szkoda miejsca...Z tego co pamiętam to Autorushd zastanawiał się nad matami i kablami grzejnymi, a teraz wodne podłogowe... Trzeba przejść przez wszystkie opcje w trakcie planowania ;) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 września 2011 Udostępnij #312 Napisano 28 września 2011 Cytat Dzięki za info, wygląda że to jest to samo tylko cena lepsza i to dużo Że wygląda tak samo nie znaczy ,że jest takie samo. Pytanie czy to jest ten sam producent,bo jeżeli nie to ja najpierw bym sprawdził z tego drugiego źródła towar i wtedy można porównać. A tak w ogóle to uważam,że to kolejny gadżet i używanie tego to podłogówki podniesie tylko koszty a we funkcjonowaniu nic nie zmieni.Ja osobiście bym dal sobie z tym spokój. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #313 Napisano 29 września 2011 to nie jest ten sam producent. Koszt jest nie wielki. Tych listw. A innego sposobu nie widzę. Link do komentarza
Barbossa Napisano 29 września 2011 Udostępnij #314 Napisano 29 września 2011 poszukaj tej aprobaty i zobacz co sieda z tego wycisnąć AT-15-7425/2009tak na marginesie fajny sposób na ratowanie podłej jakości pokryć dachowych, można zostawić stare bez obaw, że odlezie razem z nowym Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 września 2011 Udostępnij #315 Napisano 29 września 2011 Cytat to nie jest ten sam producent. Koszt jest nie wielki. Tych listw. A innego sposobu nie widzę. A czemu nie tradycyjnie? Przecież na podłogę pójdzie styro ,folia (ekran) i rurki przypinane na spinki. Chyba,że masz opracowaną inną technologię . Ale jeżeli chcesz dawać te ustrojstwo to tylko sobie kłopotu narobisz (zakładam teoretycznie) te listwy będziesz musiał przybić czy przykręcić do podłoża bo nie wierz że ta taśma utrzyma je ja przyjdą rurki i jeszcze będzie się po tym chodzić a druga sprawa to zanim przymocujesz te listwy to w tym samym czasie położysz rurki na spinki. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #316 Napisano 29 września 2011 A po co dawać styropian? na płytę betonowa? Jak dla mnie bez sensu. Chodzi przecież o to żeby była większa akumulacja. Wylewka będzie miała ok 7cm a płyta 20cm. Czemu nie mieć grzejnika o grubości 27cm?Poza tym ten styropian kosztowałby ok 4,5tys , mówię o takim styro z folia o grubości 3cm. Cytat poszukaj tej aprobaty i zobacz co sieda z tego wycisnąć AT-15-7425/2009tak na marginesie fajny sposób na ratowanie podłej jakości pokryć dachowych, można zostawić stare bez obaw, że odlezie razem z nowym Już znalazłem, dzieki.Mocowanie pokryc dachowych dachów płaskich Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 września 2011 Udostępnij #317 Napisano 29 września 2011 Cytat A po co dawać styropian? na płytę betonowa? Jak dla mnie bez sensu. Chodzi przecież o to żeby była większa akumulacja. Wylewka będzie miała ok 7cm a płyta 20cm. Czemu nie mieć grzejnika o grubości 27cm?Poza tym ten styropian kosztowałby ok 4,5tys , mówię o takim styro z folia o grubości 3cm. Sorki,ale chyba nie jestem w temacie (przyznam się beż bicia,że nie zawsze czytam Twój dziennik )jak na płytę betonową?Robisz płytę fundamentową grzewczą jak dobrze się domyślam,jeżeli tak to nie widzę podwajania kosztów ale nie zaszkodzi Co do styro z folią to za wygodę się płaci ,taniej wyszłoby kupić zwykły i folię osobno. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #318 Napisano 29 września 2011 (edytowany) spox. czasami sam się gubię tyle już zmian zrobiłem A tak poważnie to w tej chwili numer 1 to jednak pianka pur. No i klepnięta przez żonkę a to bardzo ważne. Grubość 20cm. Edytowano 29 września 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 września 2011 Udostępnij #319 Napisano 29 września 2011 Cytat spox. czasami sam się gubię tyle już zmian zrobiłem A tak poważnie to w tej chwili numer 1 to jednak pianka pur. No i klepnięta przez żonkę a to bardzo ważne. Grubość 20cm. Zmian jak zmian,ale za dużo czytasz Czyli dajesz piankę zamiast tzw podsypki na nią ślepa i dalej podłogówka czy dobrze nadążam za Tobą Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #320 Napisano 29 września 2011 pianka pur idzie na dach kopul bezposrednio na cegly - taki jest plan.A w plycie fundamentowej styropian ok 30cm, na to beton i zbrojenie 20cm a potem podlogowka i wylewka 7cm Link do komentarza
Barbossa Napisano 29 września 2011 Udostępnij #321 Napisano 29 września 2011 hmmm, to jednak całość ocieplasz od zewnątrz? Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 września 2011 Udostępnij #322 Napisano 29 września 2011 Cytat A w plycie fundamentowej styropian ok 30cm, na to beton i zbrojenie 20cm a potem podlogowka i wylewka 7cm Nie chcę znów krakać, ale takie rozwiązanie „konstrukcyjne” dla ogrzewania podłogowego, spowoduje kilkudniową bezwładność „temperaturową” tego domu. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 29 września 2011 Udostępnij #323 Napisano 29 września 2011 bedzie duża bezwładność...ma to plusy i minusy...u mnie jak w największe upały dom sie przegrzał, to potem strasznie długo spadała temperatura...u ciebie będzie to jeszcze bardziej odczuwalne.... Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 września 2011 Udostępnij #324 Napisano 29 września 2011 Tak bardzo szacunkowo i na szybko, to (tylko) ta „podłoga”, potrzebować będzie około 20kWh na „wyrównanie” temperatur o 1 stopień. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #325 Napisano 29 września 2011 A trzeba przypomnieć ze podłoga to nie wszystko. Ściany i sufit będą z cegły pełnej świetnego akumulatora ciepła. A będzie ich 86m3. ogólnie idea jest taka, żeby w domu była zawsze taka sama temperatura, czy lato czy zima. Ze tak powiem kolega Adam_mk mnie natchnął do takiego pomysłu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 września 2011 Udostępnij #326 Napisano 29 września 2011 Ale jak znam Adama, to nie proponował Ci ogrzewania o takiej bezwładności – to są dwie różne sprawy. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #327 Napisano 29 września 2011 hm, no nie wiem. Na pytanie:"A teraz inna sprawa która mnie trapi. Płyta fundamentowa.Konkretnie.1. Grubość części betonowej zbrojonej to ok 20cm2. Grubość wylewki ok 5cmSą dwa warianty:1. Wylewkę robię bezpośrednio na płycie fundamentowej czyli mamy 25cm akumulacyjnej betonowej podłogi2. Na płycie dajemy styropian np 3 cm, folię i dopiero na to wylewkę, i wtedy mamy 5cm akumulacji.Osobiście bardziej przemawia do mnie wersja nr 1.Autorus"http://forum.sergiel.pl/index.php?option=c...;limitstart=135#616"JEŻELI ta płyta na dobrej termoizolacji - TO bezwzględnie wariant 1.Jeżeli wariant 2, bo płyta wprost na Ziemi - to jest to jakieś nieporozumienie...Wtedy - po co komu ta płyta?I - co ma wtedy zrobić tam tylko 5cm termoizolacji?Adam M." Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 września 2011 Udostępnij #328 Napisano 29 września 2011 (edytowany) Chyba Ci umknęło istotne stwierdzenie Adama: Cytat Jak płyta - to zbrojona przecież.Można do samej góry zbrojenia przymocować tego PEXa.Na tyle płytko, żeby był niedaleko pokrycia podłogi i na tyle głęboko, żeby go nie zeszlifować.Licz się z tym, ze start takiej podłogówki to grzanie całej bryły. Dodaj do tego, że dom „pasywny”.Przy tak dużej bezwładności ogrzewania (33m3 betonu), utrzymanie stałej temperatury w domu będzie bardzo trudne – zwłaszcza w okresach przejściowych.Podniesienie rurek z medium, tuż pod posadzkę, trochę zwiększa sterowalność takiego rozwiązania.Dopisałem:Propozycja Adama zmniejsza o prawie 10m3 ilość betonu w ogrzewaniu (posadzce) w stosunku do tej 7cm „nadlewki” – czyli zmniejsza prawie o 1/3 bezwładność.Po drugie ważne jest też to co ja podkolorowałem na czerwono w Jego wypowiedzi. Edytowano 29 września 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #329 Napisano 29 września 2011 Masz oczywiście rację. Jednak tak to jest z płyta fundamentową, że robienie od razu kabli grzejnych to nie lada wyzwanie. I duże ryzyko uszkodzenia. Ogólnie nie do zaakceptowania przeze mnie. Z resztą jak czytam jak ludzie wylewają płyty to naprawdę kilka sztuk jest tylko z kablami od razu. Dla tego jest tak ze sa dwie opcje.1. Albo wylewamy bezpośrednio wylewkę na płycie zalewając podłogówkę.2. Albo na płycie kładziemy styropian ok 3cm z folią aluminiowa i zalewamy całość wylewka.Tylko ze co te 3cm styropianu ma nam tam zrobić? Wychodzi ze jest tylko do trzymania rurek. Innych pomysłów na razie brak.Autorus Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 września 2011 Udostępnij #330 Napisano 29 września 2011 W takiej sytuacji, te 3cm styropianu to bardzo dużo.Większość energii, na zasadzie przewodzenia i „definicji” o oporze, jednak pójdzie „górą”.W zasadzie sama płyta (te 20cm betonu) będzie „stabilizatorem” temperatury dla ogrzewania (płyty grzewczej), a sama płyta grzewcza (te 7cm wylewki) będzie wystarczającym buforem, przy znacznie lepszej sterowalności ogrzewaniem. Miedzy obiema płytami będzie różnica temperatur – i o to chodzi.Oczywiście upraszczając i moim zdaniem. Link do komentarza
autorushd Napisano 29 września 2011 Autor Udostępnij #331 Napisano 29 września 2011 Dzięki wielkie, mam się nad czym zastanawiać Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 września 2011 Udostępnij #332 Napisano 29 września 2011 Cytat Dzięki wielkie, mam się nad czym zastanawiać I wprowadzać kolejne zmiany Link do komentarza
autorushd Napisano 30 września 2011 Autor Udostępnij #333 Napisano 30 września 2011 Czas na zmiany po woli, no dobra bardzo szybko się kończy. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 30 września 2011 Udostępnij #334 Napisano 30 września 2011 (edytowany) Cytat W takiej sytuacji, te 3cm styropianu to bardzo dużo.Większość energii, na zasadzie przewodzenia i ?definicji? o oporze, jednak pójdzie ?górą?.W zasadzie sama płyta (te 20cm betonu) będzie ?stabilizatorem? temperatury dla ogrzewania (płyty grzewczej), a sama płyta grzewcza (te 7cm wylewki) będzie wystarczającym buforem, przy znacznie lepszej sterowalności ogrzewaniem. Miedzy obiema płytami będzie różnica temperatur ? i o to chodzi.Oczywiście upraszczając i moim zdaniem. ja mam podobnie w piwnicy- mam (od dołu) styropian10cm,folię, beton,styropian3cm,folia,podłogówka, wylewka 7cmno i temperatura w piwnicy bardzo powoli spada zimą,,,nie było to zamierzone, tylko nie wiedziałem wtedy, że styropian się pod wylewke daje potem dokładałem te 3cm żeby było do czego podłogówkę przyczepic Edytowano 30 września 2011 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 30 września 2011 Autor Udostępnij #335 Napisano 30 września 2011 Pół roku temu to takich rzeczy nie wiedziałem ze się wstyd przyznać Link do komentarza
AniaaD Napisano 2 października 2011 Udostępnij #336 Napisano 2 października 2011 o rety ale fajny domek, znaczy sie iglo gratuluje wyboru, nie każdy odważył by się na jego wybudowanie, a tak swoją drogą i będzie kosztować budowa tego domu? i ile on ma m2? Link do komentarza
autorushd Napisano 4 października 2011 Autor Udostępnij #337 Napisano 4 października 2011 (edytowany) budynek po podłogach ogrzewanych ( w sumie to są dwa budynki) ma ok 330m2 + garaż nieogrzewany 55m2 + ewentualny ogród zimowy. Ustalenia końcowe projektu:1. Jednak fundament. Długo debatowaliśmy z konstruktorem i mnie przekonał ( ekonomicznie)2. Dach pianka pur 20cm + malowanie ochronne przed UV. W perspektywie gdyby to się nie sprawdziło z jakichś przyczynpójdzie klej, siatka i preparat sopro.3. W garażu nie będzie słupa, całość zostanie zrobiona na podciągach kronopol (drewnianych)To główne ustalenia. I pod nie konstruktor się właśnie bierze do roboty.był jeszcze pomysł aby w fundamenty zamiast chudziaka dać szkło piankowe , a na to dopiero rury od podłogówki i zalać betonem.W sumie pomysł mi sie spodobał ale do momentu jak nie doczytałem o właściwościach takiego szkła i kosztach :(Wytrzymałość na nacisk 2x lepsza od najtwardszego styropianu, a ciepłochronność 2 razy gorsza od najgorszego styropianu :(Na nacisku mi nie zależy bo to będą zwykłe posadzki a na ociepleniu akurat bardzo. Dodatkowo cena z oferty na lipiec to 70EUR netto + dostawaCzekam jeszcze na wycenę aktualna ale raczej nic nie drgnie w dół. Edytowano 4 października 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2011 Udostępnij #338 Napisano 4 października 2011 Cytat Dach pianka pur 20cm + malowanie ochronne przed UV. W perspektywie gdyby to się nie sprawdziło z jakichś przyczynpójdzie klej, siatka i preparat sopro. Czyli „pasywniak” też poszedł w p….. Przy takim (skromnym) dociepleniu i pozostałych rozwiązaniach, raczej trudno będzie uzyskać wynik taki jak dla domu energooszczędnego. Link do komentarza
autorushd Napisano 4 października 2011 Autor Udostępnij #339 Napisano 4 października 2011 Nie przesadzajmy choć po części to prawda. Ocieplenia wcale nie będzie tak mało, konkretnie będzie to równowartość 32cm styropianu. Od podłogi będzie prawdopodobnie 30cm perlitu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2011 Udostępnij #340 Napisano 4 października 2011 Teraz do mnie dotarł sens tego wpisu: Cytat ....był jeszcze pomysł aby w fundamenty zamiast chudziaka dać szkło piankowe , a na to dopiero rury od podłogówki i zalać betonem. Nie bardzo rozumiem co do fundamentów ma ogrzewanie podłogowe ?Raczej bym namawiał, aby ścianę fundamentową "odciąć" od kopuły, bloczkami ze szkła piankowego lub innymi „izolującymi”. W sumie to tylko (około) 40mb na każdą kopułę mieszkalną. Link do komentarza
autorushd Napisano 4 października 2011 Autor Udostępnij #341 Napisano 4 października 2011 Te bloczki robił kolega j-j, muszę się zainteresować jaki jest ich koszt. Z tym ogrzewaniem to mówię skrótami oczywiście. Ale ponieważ to już w sumie nieaktualne to nie będę się rozwodził Link do komentarza
Barbossa Napisano 4 października 2011 Udostępnij #342 Napisano 4 października 2011 masz ofertę na PUR wg tego co piszesz?a tak na marginesie, widzę, że projekt leci jak błyskawica, pełna profecha projektantów Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2011 Udostępnij #343 Napisano 4 października 2011 Nie odbierz tego jako złośliwość, z mojej strony, ale znów widzę problemy natury technicznej – w tym najważniejszy:Jak wyrównać taką powierzchnię? Kopuła z pokryciem „fale Dunaju” będzie szpetna (moim zdaniem). Link do komentarza
autorushd Napisano 4 października 2011 Autor Udostępnij #344 Napisano 4 października 2011 Cytat Nie odbierz tego jako złośliwość, z mojej strony, ale znów widzę problemy natury technicznej – w tym najważniejszy:Jak wyrównać taką powierzchnię? Kopuła z pokryciem „fale Dunaju” będzie szpetna (moim zdaniem). Już mam to przedyskutowane z moją żona artystką której pomysł się spodobał. I to ona mnie przekonała ze będzie dobrze. Inaczej tematu w ogóle by nie było. Ogólnie wymyśliła ze dobrze gdyby później pomalować całość na kolor piaskowy, ma też pomysły żeby na jednej z kopuł zrobić jakieś gwiazdki wypukłe. Po nałożeniu pianki by to odstawało. Ja sobie tego wyobrazić nie mogę, zresztą tak samo jak firanek w kuchni a jednak jest ładnie . Dostałem oferty na piankę. Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2011 Udostępnij #345 Napisano 4 października 2011 Mnie chodzi o bazę – czyli w tym wypadku powierzchnię tej kopuły, która powinna być „zatarta na gładko”.W przypadku powierzchni płaskich używa się w tym celu płaskich i długich łat, a i tak potrzeba niezłej wprawy.Tutaj masz sferę – czyli problem z „wzornikiem”, bo łata będzie bezużyteczna.Połozenie na "krzywej" powierzchni nawet cienkiego i gładkiego tynku, jest nie lada wyzwaniem. Jak wyglądają powierzchnie źle „zatarte” – wystarczy sobie przypomnieć jak wygląda niedbale zaszpachlowany i „przetarty” samochód.Liczenie, że kolorem i grafiką „ukryje się” tego typu „niedoróbkę” jest, moim zdaniem (i bez obrazy), naiwnością.Podstawowa reguła brzmi, że efekt końcowy zawsze zależy od bazy, a w tym przypadku bazą jest (będzie) gładkość (równość) powierzchni tej 20cm pianki. Link do komentarza
autorushd Napisano 4 października 2011 Autor Udostępnij #346 Napisano 4 października 2011 Cytat Mnie chodzi o bazę – czyli w tym wypadku powierzchnię tej kopuły, która powinna być „zatarta na gładko”.W przypadku powierzchni płaskich używa się w tym celu płaskich i długich łat, a i tak potrzeba niezłej wprawy.Tutaj masz sferę – czyli problem z „wzornikiem”, bo łata będzie bezużyteczna.Połozenie na "krzywej" powierzchni nawet cienkiego i gładkiego tynku, jest nie lada wyzwaniem. Jak wyglądają powierzchnie źle „zatarte” – wystarczy sobie przypomnieć jak wygląda niedbale zaszpachlowany i „przetarty” samochód.Liczenie, że kolorem i grafiką „ukryje się” tego typu „niedoróbkę” jest, moim zdaniem (i bez obrazy), naiwnością.Podstawowa reguła brzmi, że efekt końcowy zawsze zależy od bazy, a w tym przypadku bazą jest (będzie) gładkość (równość) powierzchni tej 20cm pianki. To się nie zrozumieliśmy, ja mówiłem o piance jako warstwie końcowej. Link do komentarza
bajbaga Napisano 4 października 2011 Udostępnij #347 Napisano 4 października 2011 (edytowany) Dokładnie o tym samym piszę – o równym i gładkim wykończeniu powierzchni tej 20cm warstwy pianki, zapewne natryskiwanej kilku warstwowo.Farba, ani grafiki nie ukryją nierówności tej "bazy".dopisałem: Cytat ... ma też pomysły żeby na jednej z kopuł zrobić jakieś gwiazdki wypukłe. Po nałożeniu pianki by to odstawało. ...... Pomyśl co będzie „odstawało” - bo nie kształt gwiazdki, co najwyżej nad tą gwiazdką będzie mniej lub bardziej regularne „uwypuklenie” powłoki, taki „ purchel”.To tak jakbyś przykrył taką gwiazdkę puchową poduszką i oczekiwał, że na jej „powierzchni” pojawi się taki kształt, jak przykryty.Nie piszę aby Cię zniechęcić do danych rozwiązań, tylko ukazuję ewentualne problemy, które takie rozwiązanie może nieść ze sobą.Być może, pozwoli to na „dogadanie” tego problemu z wykonawcą przed przystąpieniem do prac. Edytowano 4 października 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 6 października 2011 Autor Udostępnij #348 Napisano 6 października 2011 Koego Bajbag, znam Cię już trochę głównie z wypowiedzi i wiem ze jak coś piszesz to nie żeby przywalić komuś tylko pomóc. Taki już jesteś i nic tego nie zmieni Co do pianki to , zaakceptowała to moja żona i nie chcę mieć wojny w rodzinie, choć jestem świadomy ze trzeba będzie bardzo uważać.PozdrawiamAutorus Cytat Dokładnie o tym samym piszę – o równym i gładkim wykończeniu powierzchni tej 20cm warstwy pianki, zapewne natryskiwanej kilku warstwowo.Farba, ani grafiki nie ukryją nierówności tej "bazy".dopisałem:Pomyśl co będzie „odstawało” - bo nie kształt gwiazdki, co najwyżej nad tą gwiazdką będzie mniej lub bardziej regularne „uwypuklenie” powłoki, taki „ purchel”.To tak jakbyś przykrył taką gwiazdkę puchową poduszką i oczekiwał, że na jej „powierzchni” pojawi się taki kształt, jak przykryty.Nie piszę aby Cię zniechęcić do danych rozwiązań, tylko ukazuję ewentualne problemy, które takie rozwiązanie może nieść ze sobą.Być może, pozwoli to na „dogadanie” tego problemu z wykonawcą przed przystąpieniem do prac. Odnośnie ocieplenia podłóg to co myślicie o ociepleniu poliuretanemhttp://forum.muratordom.pl/entry.php?42115...ASYWNY-quot-domZamówię sobie kilka worków do testów ale już wiem ze ten materiał ma co najmniej dwie zalety.Jest zupełnie bezpłatny i w każdej ilości.Autorus Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 października 2011 Udostępnij #349 Napisano 6 października 2011 Pianka jest OK – tyle, że nie można położyć jej na „gładko”, ma bardzo nieregularną powierzchnię.Wychodzi takie bardzo „wyrośnięte runo baranka” – zwłaszcza przy takiej grubości.Pytanie jest zasadnicze – czy tak ma być?Jeśli nie, to czy wykonawca zapewnia (w cenie) jakąś (jaką?) „równość” (gładkość) powierzchni? Link do komentarza
autorushd Napisano 6 października 2011 Autor Udostępnij #350 Napisano 6 października 2011 A co myślisz o sproszkowanym pur? Tym na podłogi? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się