Skocz do zawartości

Ile za elewację? Czy kłaść izoflex?


Recommended Posts

Napisano

Interesuje mnie porównanie kosztów wykonania elewacji tynkiem barankiem a płytkami izoflex. Jaki jest koszt materiałów na 1m2?

Samym izoflexem zainteresowałem się, bo technologia wydaje mi się ciekawą alternatywą dla klinkieru i mam nadzieję, że dużo tańszą. Informacje na ten temat znalazłem tutaj https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/okladziny-scienne-podlogowe-elewacje/okladziny-z-tworzyw-sztucznych/inesta-izoflex bo ich strona nie działa.

Ile wydaliście na wykończenie swojej elewacji? Ile daliście za robociznę (ważny region polski)?

P.S. To nie jest reklama :icon_smile:

Napisano
Cytat

Interesuje mnie porównanie kosztów wykonania elewacji tynkiem barankiem a płytkami izoflex. Jaki jest koszt materiałów na 1m2?

Samym izoflexem zainteresowałem się, bo technologia wydaje mi się ciekawą alternatywą dla klinkieru i mam nadzieję, że dużo tańszą. Informacje na ten temat znalazłem tutaj https://budujemydom.pl/irbj/wykanczanie-i-urzadzanie/okladziny-scienne-podlogowe-elewacje/okladziny-z-tworzyw-sztucznych/inesta-izoflex bo ich strona nie działa.

Ile wydaliście na wykończenie swojej elewacji? Ile daliście za robociznę (ważny region polski)?

P.S. To nie jest reklama :icon_smile:

 

 


My jestesmy umówieni na 35zł/m2 sama robocizna. Jutro powinnam wiedziec ile wyniesie nas materiał

 

 

Napisano
Koszt kompletu materiałów do wykonania 1m2 elewacji z okładziny IZOFLEX wynosi ok. 71 zł z czego:
  • płytki Izoflex na pow. 1m2 - 52,09zł
  • klej Izoflex-SK 2,3kg/1m2 - 18,04zł
  • preparat gruntujący Izoflex-Grunt 0,1l/1m2 - 0,65zł

Płytek nie fugujemy tradycyjnie, klej Izofex do przyklejania płytek jest jednocześnie fugą. "Fugowanie" polega na rozprowadzeniu kleju w spoinach pomiędzy płytkami pędzlem.

Sposób montażu Izoflexu jest bardzo prosty, do wykonania przez majsterkowicza. Narzędzia potrzebne do pracy to szpachla zębata 4mm, poziomica, nożyczki, pędzel.

Jeżeli chodzi o koszty robocizny to zazwyczaj mieszczą się w granicy 35-55zł/m2.
Cenę trzeba negocjować z wykonawcą indywidualnie mając na uwadze łatwy i nieskomplikowany sposób montażu.
Napisano
Trochę drogo to rozwiązanie wychodzi.
Nie wiem po ile są płytki klinkierowe .... ale to w końcu klinkier. Nie dyskutuje o jakości produktu tylko o opinii kupujących później taki dom.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi icon_smile.gif To około 100 zł z m2, wydaje mi się, że nie jest, źle. Też nie wiem ile się płaci za klinkier, ale zakładam, że robota droższa.

Z drugiej strony jeżeli mam już położony styropian i zaciągnięty klejem to położenie baranka i połączenie tego z płytkami izoflexowymi może być ładne. Zobaczymy. Jeszcze to sobie przeliczę i w przyszłym roku jak będę robił elewację to pokażę efekty...
Napisano
ale płytki klinkierowe możesz położyć tak samo jak ten isoflex. Robocizna moim zdaniem na podobnym poziomie. Nie musisz płytkami obkładać całego domu.
Różnica będzie tylko w cenie samego materiału - bo i tu fugą może być klej.
  • 2 lata temu...
Napisano
drogie toto jest jak cholerka ... zważywszy że to tylko paski plastiku są

Parę numerów wstecz był o tej metodzie obszerny artykuł w budujemyDom, cena za m2 jak się nie mylę była w granicach 30/40 zł .
Napisano
Faktycznie, tak jak stokrotka.35 napisała - było w jednym z ostatnich numerów "Budujemy Dom". Sam się przez chwilę zacząłem zastanawiać spodziewając się rozsądnej ceny za imitację cegły. Ale drogie toto jak pierun. I wybiłem sobie z głowy. Przy tej cenie szkoda się w to bawić.
Napisano
Cytat

Koszt kompletu materiałów do wykonania 1m2 elewacji z okładziny IZOFLEX wynosi ok. 71 zł z czego:

  • płytki Izoflex na pow. 1m2 - 52,09zł
  • klej Izoflex-SK 2,3kg/1m2 - 18,04zł
  • preparat gruntujący Izoflex-Grunt 0,1l/1m2 - 0,65zł

Płytek nie fugujemy tradycyjnie, klej Izofex do przyklejania płytek jest jednocześnie fugą. "Fugowanie" polega na rozprowadzeniu kleju w spoinach pomiędzy płytkami pędzlem.

Sposób montażu Izoflexu jest bardzo prosty, do wykonania przez majsterkowicza. Narzędzia potrzebne do pracy to szpachla zębata 4mm, poziomica, nożyczki, pędzel.

Jeżeli chodzi o koszty robocizny to zazwyczaj mieszczą się w granicy 35-55zł/m2.
Cenę trzeba negocjować z wykonawcą indywidualnie mając na uwadze łatwy i nieskomplikowany sposób montażu.


Napisano
czyl w skrócie:
70+50=120 PLN/m2,
ale ale... podłoże musi być "gotowe" lekka mokra lub tynk kat III, czyli można doliczyć swobodnie od 30-100 PLN
co da nam 150-250 PLN (1W-2W)
dziękuję za takie cuś
Napisano
Cytat

czyl w skrócie:
70+50=120 PLN/m2,
ale ale... podłoże musi być "gotowe" lekka mokra lub tynk kat III, czyli można doliczyć swobodnie od 30-100 PLN
co da nam 150-250 PLN (1W-2W)
dziękuję za takie cuś



Cytat

ale za to nie obciąża ściany...



Ja również podziękowałem.......
  • 11 miesiące temu...
Napisano

Korzystał ktoś z systemu Alhar ? Czytałem ostatnio bo planujemy na domu zrobić elewację klinkierową a trzeba też budynek docieplić. Tu mamy jedno i drugie a przede wszystkim prawdziwy klinkier a nie jakieś wynalazki. Co do cen to podali podczas rozmowy telefonicznej ok 160 zł/m2 za materiał ale oszczędza się na szybszym montażu - żadnego klejenia płytek tylko przykręcanie na kołkach gotowej płyty ok 1m2. Daje to też pewność, że fuga będzie równa, bez obawy, że "fachowiec" krzywo przyklei. Wygląda to bardzo ładnie: http://www.alhar.pl/realizacje/

Napisano

Płytka klinkierowa zespolona z płytą PUR gr 4.8 cm. Masa jednej płyty to 25 kg. Jakby to ująć - zawsze to jakaś alternatywa na połączenie termomodernizacji z renowacją elewacji. Równie dobrze można obkleić ściany styropianem w systemie ETICS a zamiast tynku elewacyjnego przykleić imitację cegieł w systemie IZOFLEX. W tym drugim przypadku mamy wpływ na grubość izolacji termicznej we wskazanym rozwiązaniu jesteśmy ograniczeni do 5 cm a izolację termiczną mam w zasadzie - przy okazji.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Płytki inne niż ceramiczne mogą zmieniać kolor pod wpływem promieni UV. Trwałość takiej elewacji pozostawia wiele do życzenia.

Cytat

Równie dobrze można obkleić ściany styropianem w systemie ETICS a zamiast tynku elewacyjnego przykleić imitację cegieł w systemie IZOFLEX

Układanie płytek na zwykłym styropianie bez prowadnic będzie koszmarem dla każdego wykonawcy. Cena robocizny będzie kosmiczna i mało kto podejmie się takiego wyzwania. O znalezieniu specjalisty z doświadczeniem do klinkieru w 2019 roku nie wspomnę.

 

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będą ceramiczne płytki klinkierowe + płyta styropianowa z prowadnicami np. ArtBrick lub Infatec. Masz pewność, że fugi poziome i pionowe będą się licowały. A płytki nie będą się zsuwać na elewacji. Montaż rozpoczynasz na dowolnej wysokości ściany. Płytki z prawdziwego klinkieru, mało nasiąkliwe i mrozoodporne.

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 4.07.2019 o 14:45, MariuszNajgebauer napisał:

Płytki inne niż ceramiczne mogą zmieniać kolor pod wpływem promieni UV. Trwałość takiej elewacji pozostawia wiele do życzenia.

Układanie płytek na zwykłym styropianie bez prowadnic będzie koszmarem dla każdego wykonawcy. Cena robocizny będzie kosmiczna i mało kto podejmie się takiego wyzwania. O znalezieniu specjalisty z doświadczeniem do klinkieru w 2019 roku nie wspomnę.

 

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będą ceramiczne płytki klinkierowe + płyta styropianowa z prowadnicami np. ArtBrick lub Infatec. Masz pewność, że fugi poziome i pionowe będą się licowały. A płytki nie będą się zsuwać na elewacji. Montaż rozpoczynasz na dowolnej wysokości ściany. Płytki z prawdziwego klinkieru, mało nasiąkliwe i mrozoodporne.

Jako podwykonawca powiem ceny: robocizna
Infatec:  220 zl/m2 (styropian+klinkier+fuga)
Izoflex/Elastolith  85zl/m2 (klinkier)
to uczciwe ceny.

Edytowano przez Viktor Solik (zobacz historię edycji)
  • 5 miesiące temu...
Napisano

Mimo dobrej ceny szczerze nie polecam, patrzcie, jak słaby jest klinkier elastyczny, kiedy porówna się go z tym tradycyjnym: https://www.youtube.com/watch?v=JDdTawm-b_Q, masakra

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...