Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Witam,
Na forum toczyła się dyskusja na temat samej technologii przyklejania płyt styropianowych do podłoża. Budziła sporo emocji z uwagi na wiele odmiennych opinii. OTO LINK DO TEMATU.
Wracając do samej izolacji termicznej: producenci izolacji z płyt polistyrenowych mają w swojej ofercie produkty dedykowane do tego rodzaju robót - są to między innymi:
HYDROPIAN
płyty styropianowe SILVER FUNDAMENT, GOLD FUNDAMENT, PLATINUM FUNDMENT
Austrotherm EPS 035 EXPERT
Płyty Austrotherm XPS TOP 30 SF

Proszę zwrócić uwagę, ze wkraczamy w grupę produktów XPS - czyli nie styropian (polistyren ekspandowany), a polistyren ekstrudowany.
Produkty URSA XPS
STYRISOL
ROOFMATE-SL-X

Przyklejanie płyt do podłoża to odrębna kwestia, która jak już wspomniałem, budziła sporo emocji.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
polecam XPS (polistyren ekstrudowany) - nie trzeba zabezpieczać klejem z siatką - jest odporny na wpływ zasypowej ziemi
i na dodatek po jakimś czasie nie straci ilolacyjności - nie nasiąka jak EPS (styropian)
Ja u siebie mam właśnie XPS - zresztą 2 warstwy (2x 8 = 16 cm) z mijanką aby zmiejszyć mostki termiczne
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt



czy na pewno każdy EPS i każdy XPS ?

EPS – λ = 0,031 W/(m•K) - np. TERMOORGANIKA PLATINUM+ (taki szary)
XPS – λ = 0,029–0,034 W/(m•K)
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt


To chyba raczej energochłonny. Izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK w podłodze i ścianie. Izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła jest nieskuteczna. Izolacja zawilgocona powyżej 1% ma mniejszy opór cieplny.
Mam pytanie - Co szanowny Pan uważa za dom energooszczędny?
Poza tym, jeżeli ktoś chce ogrzewać fundament - jedyny znany fizyce rodzaj jego izolacji termicznej wygląda TAK. A przyklejanie styropianu z przodu fundamentu w domu niepodpiwniczonym, świadczy o fundamentalnej nieznajomości fizyki.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
najważniejsza jest i tak izolacja przeciwwodna lub przeciwwilgociowa (zależnie od poziomu wód gruntowych)
styropian czy styrodur nie jest w ogóle materiałem hydroizolacyjnym. tremoizolacja jest mniej ważna od hydroizolacji. spór czy lepiej jest dać 10cm czy 20 cm styropianu jest bez sensu kiedy do piwnicy czy pod parkiet leje sie woda

czyż nie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Suez nie masz racji. Styrodur występuje na rynku jako dwa różne produkty. Pierwszym jest dość twardy styropian robiony metodą EPS (expanded polistirene) i ten faktycznie nie jest hydroizolacją, drugi zaś to handlowa nazwa XPS firmy BASF i ten jest hydroizolacją. XPS (extruded pilistirene) ma nasiąkliwość poniżej 0,5 %. Na stronie www.praktech.pl jest zdjęcie pod mikro obydwóch wyrobów obok siebie - widać od razu dlaczego XPS jest izolacją hydro.
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
Barbossa! Czamu znowu "malkontentujesz"?icon_smile.gif Co Ci się nie podoba w tym zdjęciu?
Link do komentarza
super
dziś dowiedzieliśmy się co
zapewne niebawem dowiemy się jak
ja się nie mogę doczekać

więc Porfirionie- czekamy na wskazówki

Cytat

.....
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
......


przeca odszczekał w poście powyżej, czy nie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
    • Witam Jaki tani kocioł jednofunkcyjny kondensacyjny polecacie do ogrzewania podłogowego domu 180m2?   Dom jest parterowy i posiada dwa rozdzielacze, jeden 10 pętli grzewczych a drugi na poddaszu 9 pętli.       
    • Chodzi o ogrodzenie tuż przy domu sąsiada ponieważ teraz jest wjazd (ten prostokąt pomarańczowy ) który ma tylko jedną ścianę z lewej strony i brama która jest bliżej mojego domu a ta L'ka przy domu sąsiada i drodze miałaby być wykończeniem ogrodzenia, rzecz w tym, że nie wiem czy mogę postawić płot tuż pod oknami sąsiada.  Docelowo przeniesiona brama przy ulicy co będzie zgodne z prawem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...