Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Witam,
Na forum toczyła się dyskusja na temat samej technologii przyklejania płyt styropianowych do podłoża. Budziła sporo emocji z uwagi na wiele odmiennych opinii. OTO LINK DO TEMATU.
Wracając do samej izolacji termicznej: producenci izolacji z płyt polistyrenowych mają w swojej ofercie produkty dedykowane do tego rodzaju robót - są to między innymi:
HYDROPIAN
płyty styropianowe SILVER FUNDAMENT, GOLD FUNDAMENT, PLATINUM FUNDMENT
Austrotherm EPS 035 EXPERT
Płyty Austrotherm XPS TOP 30 SF

Proszę zwrócić uwagę, ze wkraczamy w grupę produktów XPS - czyli nie styropian (polistyren ekspandowany), a polistyren ekstrudowany.
Produkty URSA XPS
STYRISOL
ROOFMATE-SL-X

Przyklejanie płyt do podłoża to odrębna kwestia, która jak już wspomniałem, budziła sporo emocji.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
polecam XPS (polistyren ekstrudowany) - nie trzeba zabezpieczać klejem z siatką - jest odporny na wpływ zasypowej ziemi
i na dodatek po jakimś czasie nie straci ilolacyjności - nie nasiąka jak EPS (styropian)
Ja u siebie mam właśnie XPS - zresztą 2 warstwy (2x 8 = 16 cm) z mijanką aby zmiejszyć mostki termiczne
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt



czy na pewno każdy EPS i każdy XPS ?

EPS – λ = 0,031 W/(m•K) - np. TERMOORGANIKA PLATINUM+ (taki szary)
XPS – λ = 0,029–0,034 W/(m•K)
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt


To chyba raczej energochłonny. Izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK w podłodze i ścianie. Izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła jest nieskuteczna. Izolacja zawilgocona powyżej 1% ma mniejszy opór cieplny.
Mam pytanie - Co szanowny Pan uważa za dom energooszczędny?
Poza tym, jeżeli ktoś chce ogrzewać fundament - jedyny znany fizyce rodzaj jego izolacji termicznej wygląda TAK. A przyklejanie styropianu z przodu fundamentu w domu niepodpiwniczonym, świadczy o fundamentalnej nieznajomości fizyki.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
najważniejsza jest i tak izolacja przeciwwodna lub przeciwwilgociowa (zależnie od poziomu wód gruntowych)
styropian czy styrodur nie jest w ogóle materiałem hydroizolacyjnym. tremoizolacja jest mniej ważna od hydroizolacji. spór czy lepiej jest dać 10cm czy 20 cm styropianu jest bez sensu kiedy do piwnicy czy pod parkiet leje sie woda

czyż nie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Suez nie masz racji. Styrodur występuje na rynku jako dwa różne produkty. Pierwszym jest dość twardy styropian robiony metodą EPS (expanded polistirene) i ten faktycznie nie jest hydroizolacją, drugi zaś to handlowa nazwa XPS firmy BASF i ten jest hydroizolacją. XPS (extruded pilistirene) ma nasiąkliwość poniżej 0,5 %. Na stronie www.praktech.pl jest zdjęcie pod mikro obydwóch wyrobów obok siebie - widać od razu dlaczego XPS jest izolacją hydro.
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
Barbossa! Czamu znowu "malkontentujesz"?icon_smile.gif Co Ci się nie podoba w tym zdjęciu?
Link do komentarza
super
dziś dowiedzieliśmy się co
zapewne niebawem dowiemy się jak
ja się nie mogę doczekać

więc Porfirionie- czekamy na wskazówki

Cytat

.....
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
......


przeca odszczekał w poście powyżej, czy nie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...