Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Serdecznie witam,

Zaczynam właśnie budowę domu i za tydzień ekipa zacznie robić fundamenty, proszę powiedzcie jak wygląda izolacja
fundamentów??, grunt nie jest podmokły taki standard jeżeli można tak powiedzieć.

dziękuję za wszelkie informacje
Napisano
Cytat

Jak to, za tydzień zaczynasz budowę i jeszcze nie patrzyłeś w projekt?




Oglądałem ale nie znalazłem tam nic na temat przyklejania płyt styropianowych a słyszałem, że stosuje się taką praktykę.
Napisano
Witam,
Na forum toczyła się dyskusja na temat samej technologii przyklejania płyt styropianowych do podłoża. Budziła sporo emocji z uwagi na wiele odmiennych opinii. OTO LINK DO TEMATU.
Wracając do samej izolacji termicznej: producenci izolacji z płyt polistyrenowych mają w swojej ofercie produkty dedykowane do tego rodzaju robót - są to między innymi:
HYDROPIAN
płyty styropianowe SILVER FUNDAMENT, GOLD FUNDAMENT, PLATINUM FUNDMENT
Austrotherm EPS 035 EXPERT
Płyty Austrotherm XPS TOP 30 SF

Proszę zwrócić uwagę, ze wkraczamy w grupę produktów XPS - czyli nie styropian (polistyren ekspandowany), a polistyren ekstrudowany.
Produkty URSA XPS
STYRISOL
ROOFMATE-SL-X

Przyklejanie płyt do podłoża to odrębna kwestia, która jak już wspomniałem, budziła sporo emocji.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
polecam XPS (polistyren ekstrudowany) - nie trzeba zabezpieczać klejem z siatką - jest odporny na wpływ zasypowej ziemi
i na dodatek po jakimś czasie nie straci ilolacyjności - nie nasiąka jak EPS (styropian)
Ja u siebie mam właśnie XPS - zresztą 2 warstwy (2x 8 = 16 cm) z mijanką aby zmiejszyć mostki termiczne
Napisano
ale co tu dużo wyjaśniać. Im więcej dasz izolacji termicznej na fundament, tym mniej ciepła będzie odprowadzał do gruntu. Opisywane 16cm jest wcale żadnym rekordem czy czymś dziwnym.
Po drugie jest w tej chwili pewna tendencja/moda w tej dziedzinie budownictwa.
Napisano
ale dlaczego akurat 16cm a nie 20 cm,pytam czy grubosc wynika z doswiadczenia i tzw ogólnych tendencji czy z jest wynikiem obliczeń związanych takze z kalkulacją zysków i strat
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt
Napisano
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt



czy na pewno każdy EPS i każdy XPS ?

EPS – λ = 0,031 W/(m•K) - np. TERMOORGANIKA PLATINUM+ (taki szary)
XPS – λ = 0,029–0,034 W/(m•K)
Napisano
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt


To chyba raczej energochłonny. Izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK w podłodze i ścianie. Izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła jest nieskuteczna. Izolacja zawilgocona powyżej 1% ma mniejszy opór cieplny.
Mam pytanie - Co szanowny Pan uważa za dom energooszczędny?
Poza tym, jeżeli ktoś chce ogrzewać fundament - jedyny znany fizyce rodzaj jego izolacji termicznej wygląda TAK. A przyklejanie styropianu z przodu fundamentu w domu niepodpiwniczonym, świadczy o fundamentalnej nieznajomości fizyki.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
najważniejsza jest i tak izolacja przeciwwodna lub przeciwwilgociowa (zależnie od poziomu wód gruntowych)
styropian czy styrodur nie jest w ogóle materiałem hydroizolacyjnym. tremoizolacja jest mniej ważna od hydroizolacji. spór czy lepiej jest dać 10cm czy 20 cm styropianu jest bez sensu kiedy do piwnicy czy pod parkiet leje sie woda

czyż nie?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Suez nie masz racji. Styrodur występuje na rynku jako dwa różne produkty. Pierwszym jest dość twardy styropian robiony metodą EPS (expanded polistirene) i ten faktycznie nie jest hydroizolacją, drugi zaś to handlowa nazwa XPS firmy BASF i ten jest hydroizolacją. XPS (extruded pilistirene) ma nasiąkliwość poniżej 0,5 %. Na stronie www.praktech.pl jest zdjęcie pod mikro obydwóch wyrobów obok siebie - widać od razu dlaczego XPS jest izolacją hydro.
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
Barbossa! Czamu znowu "malkontentujesz"?icon_smile.gif Co Ci się nie podoba w tym zdjęciu?
Napisano
Cytat

To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.

Grzać czy nie grzać fundament? O to jest pytanie!
Nie - odpowiem na nie!
Izolacja termiczna ma oddzielać to co musimy ogrzewać od tego czego ogrzewanie nie ma sensu. Izolacja w domu energooszczędnym około 20kWh/m2 - musi być przed fundamentem.
Napisano
super
dziś dowiedzieliśmy się co
zapewne niebawem dowiemy się jak
ja się nie mogę doczekać

więc Porfirionie- czekamy na wskazówki

Cytat

.....
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
......


przeca odszczekał w poście powyżej, czy nie?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...