Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Przymierzam się właśnie do budowy domu.
Projekt Zoja Lux Grota pracowni Arheton.
Ma to być dom w pełni podpiwniczony i z garażem na parterze.
I z tąd moje pytanie.
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Napisano
Teriva to dobre rozwiązanie do domków jednorodzinnych, ale pojawiają się głosy właśnie co do jej wytrzymałości. Oczywiście wiadomo, że przy standardowej budowie domku, strop ten bez problemu wytrzyma zwykłe i nawet trochę większe obciążenia, jednak jeśli jest to takie przedsięwzięcie, gdzie mają być duże dodatkowe obciążenia ja osobiście zajrzałbym do portfela i sprawdził czy mam na dźwig i pomyślał nad jakąś płytą.
Na temat pogrubionej terivy się nie wypowiem, bo nie wiem czego się po tym spodziewać.

A później do góry na strop na pięterko poleciałbym już normalnie terivą.
Napisano
Cytat

... Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem ...


monolit lub płyty kanałowe
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
a jak wylewany to już nie jest płytą?
co do terivy to bym odpuścił, bo nadbeton musiałby by być odpowiednio gruby i zazbrojony
w samej terivie zapewne gęściej żebra rozdzielcze, powstać by musiało coś na kształt stropu skrzynkowego
lepiej wylać monolit, oprócz gruchy z betonem nie potrzeba specjalnie innego sprzętu typu dźwig
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...
Napisano
Cytat

Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...


I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.



to chyba dla bojowych wozów pancernych. I oczywiście nie nad ale pod garażem
dla sam. osobowych normy każą przyjmować 2,5 N/m2 jako obciążenie rozłożone, bądź siły skupione, ale ja bym raczej zastosował coś bliżej 3,5-4 kN/m2 biorąc pod uwagę jakie rzeczy można w garazu składowac, zwłaszcza na etapie budowy.
Bardzo dobre (i tanie ) są płyty kanałowe
Napisano
garaż nie piętrze? ciekawa koncepcja. Chyba, że piwnica pod garażem. Tak czy inaczej zwykły samochód powinno unieść. Sam z własnego doświadczenia co prawda nie wiem, ale ludzie mówią.
Napisano
a czytałeś to?
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.


I nie słuchaj co ludzie mówią, bo będziesz zimą w sandałach chodził.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam




Co jak co, ale teriva czasochłonna?
Napisano
Cytat

Co jak co, ale teriva czasochłonna?





A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif



Ja rowniez polecam kanalowy(zeranski),sam taki zastosowalem poniewaz zauwazylem podczas budowy domow w Holandii(tu mieszkam obecnie),ze oni tez taki stosuja,wiec technologia uznana w europie dala mi poczucie wlasciwego wyboru.pozdrawiam
Napisano
Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.


Hmmmm.... Prawie nikt nie ma dźwigu... Od tego są firmy, które świadczą takie usługi... i nie rozumiem, jak można urządzać ogródek przed zakończeniem ciężkich prac.... A jak ci dowozili materiały na budowę?
Napisano
Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.




Często firmy produkujące stropy i elementy betonowe w cenie mogą policzyć usługę dźwigową bo same dysponują takim sprzętem. Wtedy całość wychodzi jeszcze taniej. A tak jak przedmówca napisał co za problem z wjechaniem dźwigu na działkę? U mnie przy torfowej działce też był kłopot, ale zawsze jest jakieś wyjście.
Napisano
Cytat

nie zawsze jest miejsce aby taki dzwig dojechal do dzialki!
patrzycie jednotorowo...




Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds
Napisano
Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds


My na ten przykład tiry z płytami musieliśmy po działce ciągać manem, bo się biedaki pozakopywały... ale koniec końców - płyty leżą cacy... i szybko...
Napisano
polecam monolit bo jest tanszy, wytrzymalszy, cienszy od terrivy. Przy liczeniu obciazen trzeba brac pod uwage nie tylko samochod ale takze wylewki ktroe tez nie waz 2kg przeciez. Ja mialem w projekcie terrive ale pod garazem byl monolit (budynek podpiwniczony).
Napisano
Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds



czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!



Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam


jak w takim torfie sie samochod zakopal? tatra nie dala rady w takim terenie!!!
co do samej dzialki, miales teran zatorfowany, ale dojazd z kazdej mozliwej strony jak widac,no moze ograniczenie terenowe, ale!
jezeli ktos kupuje dzialke w zabudowanym osiedlu a czesto sie tak zdarza (nie biore pod uwage nowych inwestycji gdzie z marszu mozna wykorzystac dzwig dla calego developera) to jak taki dzwig ma Ci wjechac tam gdzie nie moze!
no nie generalizujmy wszystkiego!
tam gdzie mozna i sie da, a wlasciciel dysponuje srodkami to moze wykorzystac dzwig!
tam gdzie sie nie da z roznych przyczyn szuka sie innych rozwiazan, ktore sa dostepne icon_smile.gif Edytowano przez marek.kurdej (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...