Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Przymierzam się właśnie do budowy domu.
Projekt Zoja Lux Grota pracowni Arheton.
Ma to być dom w pełni podpiwniczony i z garażem na parterze.
I z tąd moje pytanie.
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Napisano
Teriva to dobre rozwiązanie do domków jednorodzinnych, ale pojawiają się głosy właśnie co do jej wytrzymałości. Oczywiście wiadomo, że przy standardowej budowie domku, strop ten bez problemu wytrzyma zwykłe i nawet trochę większe obciążenia, jednak jeśli jest to takie przedsięwzięcie, gdzie mają być duże dodatkowe obciążenia ja osobiście zajrzałbym do portfela i sprawdził czy mam na dźwig i pomyślał nad jakąś płytą.
Na temat pogrubionej terivy się nie wypowiem, bo nie wiem czego się po tym spodziewać.

A później do góry na strop na pięterko poleciałbym już normalnie terivą.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
a jak wylewany to już nie jest płytą?
co do terivy to bym odpuścił, bo nadbeton musiałby by być odpowiednio gruby i zazbrojony
w samej terivie zapewne gęściej żebra rozdzielcze, powstać by musiało coś na kształt stropu skrzynkowego
lepiej wylać monolit, oprócz gruchy z betonem nie potrzeba specjalnie innego sprzętu typu dźwig
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...
Napisano
  Cytat

Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...

Rozwiń  

I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.

Rozwiń  


to chyba dla bojowych wozów pancernych. I oczywiście nie nad ale pod garażem
dla sam. osobowych normy każą przyjmować 2,5 N/m2 jako obciążenie rozłożone, bądź siły skupione, ale ja bym raczej zastosował coś bliżej 3,5-4 kN/m2 biorąc pod uwagę jakie rzeczy można w garazu składowac, zwłaszcza na etapie budowy.
Bardzo dobre (i tanie ) są płyty kanałowe
Napisano
garaż nie piętrze? ciekawa koncepcja. Chyba, że piwnica pod garażem. Tak czy inaczej zwykły samochód powinno unieść. Sam z własnego doświadczenia co prawda nie wiem, ale ludzie mówią.
Napisano
a czytałeś to?
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.


I nie słuchaj co ludzie mówią, bo będziesz zimą w sandałach chodził.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam

Rozwiń  



Co jak co, ale teriva czasochłonna?
Napisano
  Cytat

Co jak co, ale teriva czasochłonna?

Rozwiń  




A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif
Napisano
  Cytat

A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif

Rozwiń  


Ja rowniez polecam kanalowy(zeranski),sam taki zastosowalem poniewaz zauwazylem podczas budowy domow w Holandii(tu mieszkam obecnie),ze oni tez taki stosuja,wiec technologia uznana w europie dala mi poczucie wlasciwego wyboru.pozdrawiam
Napisano
  Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.

Rozwiń  

Hmmmm.... Prawie nikt nie ma dźwigu... Od tego są firmy, które świadczą takie usługi... i nie rozumiem, jak można urządzać ogródek przed zakończeniem ciężkich prac.... A jak ci dowozili materiały na budowę?
Napisano
  Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.

Rozwiń  



Często firmy produkujące stropy i elementy betonowe w cenie mogą policzyć usługę dźwigową bo same dysponują takim sprzętem. Wtedy całość wychodzi jeszcze taniej. A tak jak przedmówca napisał co za problem z wjechaniem dźwigu na działkę? U mnie przy torfowej działce też był kłopot, ale zawsze jest jakieś wyjście.
Napisano
  Cytat

nie zawsze jest miejsce aby taki dzwig dojechal do dzialki!
patrzycie jednotorowo...

Rozwiń  



Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds
Napisano
  Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds

Rozwiń  

My na ten przykład tiry z płytami musieliśmy po działce ciągać manem, bo się biedaki pozakopywały... ale koniec końców - płyty leżą cacy... i szybko...
Napisano
polecam monolit bo jest tanszy, wytrzymalszy, cienszy od terrivy. Przy liczeniu obciazen trzeba brac pod uwage nie tylko samochod ale takze wylewki ktroe tez nie waz 2kg przeciez. Ja mialem w projekcie terrive ale pod garazem byl monolit (budynek podpiwniczony).
Napisano
  Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds

Rozwiń  


czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!

Rozwiń  


Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
  Cytat

Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam

Rozwiń  

jak w takim torfie sie samochod zakopal? tatra nie dala rady w takim terenie!!!
co do samej dzialki, miales teran zatorfowany, ale dojazd z kazdej mozliwej strony jak widac,no moze ograniczenie terenowe, ale!
jezeli ktos kupuje dzialke w zabudowanym osiedlu a czesto sie tak zdarza (nie biore pod uwage nowych inwestycji gdzie z marszu mozna wykorzystac dzwig dla calego developera) to jak taki dzwig ma Ci wjechac tam gdzie nie moze!
no nie generalizujmy wszystkiego!
tam gdzie mozna i sie da, a wlasciciel dysponuje srodkami to moze wykorzystac dzwig!
tam gdzie sie nie da z roznych przyczyn szuka sie innych rozwiazan, ktore sa dostepne icon_smile.gif Edytowano przez marek.kurdej (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...