Skocz do zawartości

Wylewka podlogowa a kominek


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Pod kominkiem zazwyczaj daje sie duzo ciensza warstwe styropianu niz na reszcie podlogi. Ale tak mysle, ze kominek jest czyms stacjonarnym przytwierdzonym zazwyczaj do sciany i stoi na oddylatowanej podlogi z ogrzewaniem podlogowym.

Nigdzie nie czytalem o tym jak to pogodzic, sam niedlugo bede robil wylewki i zastanawiam sie czy nie zrobic oddylatowanej wyspy na kominek. Tylko na tym etapie nie jestem pewien jak duzy bedzie kominek, poza tym jak byl kladl terakote, to musial bym zrobic na niej dylatacje.

Przejmowac sie tym, czy olac i polaczyc podloge z ogrzewaniem podlogowym z podloga pod kominkiem?
Napisano
Ja też nie mam styropianu tam gdzie będzie kominek i mam podłogę w tym miejscu od dylatowaną, od reszty podłogi bo tam mam podłogówkę.
Napisano
  Cytat

Ja też nie mam styropianu tam gdzie będzie kominek i mam podłogę w tym miejscu od dylatowaną, od reszty podłogi bo tam mam podłogówkę.

Rozwiń  


Styropian to jedno, mozna nie dac albo dac jakas minimalna grubosc.

  Cytat

Kominek powinien spoczywać na niezależnej płycie fundamentowej oddylatowanej od reszty podłogi. Umożliwia to swobodną rozszerzalność cieplną podstawy i obudowy kominka, które mogą nagrzewać się do dość wysokich temperatur.

Rozwiń  


Szczerze powiedziawszy nie widzialem zadnego dziennika w ktorym bym dojrzal oddylatowana podlege pod kominkiem od podlogi z ogrzewaniem podlogowym. To jest niewykonalne jak sie nie wie jakiej wielkosci bedzie kominek a jakos mi sie nie widzi robienie podlogi pod kominek z zapasem a pozniej przenoszenie tej dylatacji na terakote.
Napisano
  Cytat

Szczerze powiedziawszy nie widzialem zadnego dziennika w ktorym bym dojrzal oddylatowana podlege pod kominkiem od podlogi z ogrzewaniem podlogowym. To jest niewykonalne jak sie nie wie jakiej wielkosci bedzie kominek a jakos mi sie nie widzi robienie podlogi pod kominek z zapasem a pozniej przenoszenie tej dylatacji na terakote.

Rozwiń  

Dlatego warto rozejrzeć się za kominkiem już przed wylewkami, ja tak zrobiłam wybrałam kominek ściągnęłam wymiary, a kupię dopiero gdzieś za tydzień, ale już jakieś pół roku przed wylewkami miałam wybrany typ i model.
Napisano
  Cytat

Dlatego warto rozejrzeć się za kominkiem już przed wylewkami, ja tak zrobiłam wybrałam kominek ściągnęłam wymiary, a kupię dopiero gdzieś za tydzień, ale już jakieś pół roku przed wylewkami miałam wybrany typ i model.

Rozwiń  

Niemozliwe... nie wiem czy u siebie bede robil kanaly akumulacyjne czy nie, wklad to tez wielka zagadka bo bym chcial z dwiema szybami. Wszystko w zaleznosci od kasy i pomyslu. Nie wykluczone, ze w najblizszym sezonie bedzie stala zardzewiala koza, ktora moze tylko polatam i pomaluje icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

Niemozliwe... nie wiem czy u siebie bede robil kanaly akumulacyjne czy nie, wklad to tez wielka zagadka bo bym chcial z dwiema szybami. Wszystko w zaleznosci od kasy i pomyslu. Nie wykluczone, ze w najblizszym sezonie bedzie stala zardzewiala koza, ktora moze tylko polatam i pomaluje icon_wink.gif

Rozwiń  

Ja lubię wszystko planować z wyprzedzeniem, choć niespodzianki też się zdarzają icon_wink.gif
  • 3 tygodnie temu...
Gość adiqq
Napisano
ja mam oddylatowane pod kominkiem...byl gosciu od kominka wczesniej i pokazal(namalowal tutaj i tutaj) gdzie ma byc oddylatowane i wszystko zrobione jest tak jak powinno
Napisano
  Cytat

Witam,

Pod kominkiem zazwyczaj daje sie duzo ciensza warstwe styropianu niz na reszcie podlogi. Ale tak mysle, ze kominek jest czyms stacjonarnym przytwierdzonym zazwyczaj do sciany i stoi na oddylatowanej podlogi z ogrzewaniem podlogowym.

Nigdzie nie czytalem o tym jak to pogodzic, sam niedlugo bede robil wylewki i zastanawiam sie czy nie zrobic oddylatowanej wyspy na kominek. Tylko na tym etapie nie jestem pewien jak duzy bedzie kominek, poza tym jak byl kladl terakote, to musial bym zrobic na niej dylatacje.

Przejmowac sie tym, czy olac i polaczyc podloge z ogrzewaniem podlogowym z podloga pod kominkiem?

Rozwiń  


Ciekawy temat. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Powiedzcie czy ogrzewanie podłogowe ma tu szczególne znaczenie? Czy podłogę bez ogrzewania też trzeba oddylatować.
Napisano
  Cytat

Ciekawy temat. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Powiedzcie czy ogrzewanie podłogowe ma tu szczególne znaczenie? Czy podłogę bez ogrzewania też trzeba oddylatować.

Rozwiń  



Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.

Rozwiń  


Podsumowując pod kominkiem nie powinno być styropianu, czyli w miejscu kominka nie wykonuje się izolacji termicznej od gruntu, czy należy zastosować inny materiał
Napisano
W projekcie miałam stopę pod kominek i taka została wykonana razem z fundamentami. Tak samo zaizolowana papą na ławie i na ścianie. Na to tylko wylewka bez żadnego styropianu.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
wkład nie jest taki ciężki ale nie raz obudowa jest strasznie ciężka np. z klinkieru, kamienia, marmuru itp. Najlepiej pod koninkiem nie zależnie czy jest ogrzewanie podłogowe w pokoju czy nie nie dać styropianu i z dylatować do o koła. Pod kominkiem należy dać dobrą izolacje z papy lub kilku warstw foli. Jeżeli nie wiesz kiedy będziesz miał kominek a chcesz pod kominkiem dać izolacje polecam styrodur ale jeżeli w pokoju jest 10 styropian to pod kominek 5 styrodur żeby była grubsza wylewka,

Pod kominkiem zawsze dobrze za-zbroić wylewkę podłogową jest siatką stalową
Napisano
U nas styropianu nie ma tam, gdzie stoi kominek i gdzie idzie część obudowy (to, co najcięższe). A że mamy podłogówkę, to tak samo też nie ma tam rur.

Nic nie było dodatkowo zbrojone.
A nasza obudowa rustykalna, ciężka i jakoś jest ;d
Napisano
My mamy styrodur, ale nie mamy dylatacji...To duży błąd? Coś popęka? W salonie mamy parkiet, a wokół kominka płytki marmurowe mają być.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam . Ja niestety trafilem na fachowcow co postawili mi kominek na wylewce ze styropianem( 5cm wylewki i 10 cm styropianu) . Wklad Gorda CDP wazacy 130 kg + obudowa z marmuru . Ciekawe ile wytrzyma mi taka mikstura? , no ale daleko nie poleci jak coś icon_smile.gif .
  • 3 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Witam . Ja niestety trafilem na fachowcow co postawili mi kominek na wylewce ze styropianem( 5cm wylewki i 10 cm styropianu) . Wklad Gorda CDP wazacy 130 kg + obudowa z marmuru . Ciekawe ile wytrzyma mi taka mikstura? , no ale daleko nie poleci jak coś icon_smile.gif .

Rozwiń  



Ja zrobiłem inaczej - ponieważ całość domu ma ogrzewanie podłogowe, to w miejscu przewidzianym na kominek nie kładłem rurek. Jak wylewki wyschły i przyjechał kominek z podstawą, to ustawiłem go w miejscu docelowym, obrysowałem nóżki stojaka, zdemontowałem kominek i w obrysowanych miejscach wywierciłem wiertłem koronowym otwory aż do "warstwy pierwotnej" stropu. W wywiercone otwory (po wyjęciu resztek styro) włożyłem zwinięte w rulon kawałki tektury i zalałem betonem - tym sposobem mam betonowe nóżki niezwiązane z resztą podłogi. icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.

Rozwiń  

Te 200-300kg na styropian podłogowy to mały pikuś :-)
Proponuje pod kominek dać styrodur np. 5cm i grubszą wylewkę w tym miejscu - będziecie spać spokojnie. W końcu każdy na forum to Fachowiec :-)
Napisano
Znajomy jest w trakcie zakupu wkładu i zamierza przekuć się przez wylewkę i styropian, zespawać stojak i zejść z czterema profilami do chudziaka.
Napisano
Ale jeśli nie dam styropianu pod kominek czy to nie będzie taki mega mostek termiczny w tym miejscu? Od którego momentu robi się dylatację? Od samego piachu? To oznacza, że dookoła kominka będę miała taką głęboką szczelinę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...