Skocz do zawartości

Wylewka podlogowa a kominek


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Pod kominkiem zazwyczaj daje sie duzo ciensza warstwe styropianu niz na reszcie podlogi. Ale tak mysle, ze kominek jest czyms stacjonarnym przytwierdzonym zazwyczaj do sciany i stoi na oddylatowanej podlogi z ogrzewaniem podlogowym.

Nigdzie nie czytalem o tym jak to pogodzic, sam niedlugo bede robil wylewki i zastanawiam sie czy nie zrobic oddylatowanej wyspy na kominek. Tylko na tym etapie nie jestem pewien jak duzy bedzie kominek, poza tym jak byl kladl terakote, to musial bym zrobic na niej dylatacje.

Przejmowac sie tym, czy olac i polaczyc podloge z ogrzewaniem podlogowym z podloga pod kominkiem?
Napisano
Ja też nie mam styropianu tam gdzie będzie kominek i mam podłogę w tym miejscu od dylatowaną, od reszty podłogi bo tam mam podłogówkę.
Napisano
Cytat

Ja też nie mam styropianu tam gdzie będzie kominek i mam podłogę w tym miejscu od dylatowaną, od reszty podłogi bo tam mam podłogówkę.



Styropian to jedno, mozna nie dac albo dac jakas minimalna grubosc.

Cytat

Kominek powinien spoczywać na niezależnej płycie fundamentowej oddylatowanej od reszty podłogi. Umożliwia to swobodną rozszerzalność cieplną podstawy i obudowy kominka, które mogą nagrzewać się do dość wysokich temperatur.



Szczerze powiedziawszy nie widzialem zadnego dziennika w ktorym bym dojrzal oddylatowana podlege pod kominkiem od podlogi z ogrzewaniem podlogowym. To jest niewykonalne jak sie nie wie jakiej wielkosci bedzie kominek a jakos mi sie nie widzi robienie podlogi pod kominek z zapasem a pozniej przenoszenie tej dylatacji na terakote.
Napisano
Cytat

Szczerze powiedziawszy nie widzialem zadnego dziennika w ktorym bym dojrzal oddylatowana podlege pod kominkiem od podlogi z ogrzewaniem podlogowym. To jest niewykonalne jak sie nie wie jakiej wielkosci bedzie kominek a jakos mi sie nie widzi robienie podlogi pod kominek z zapasem a pozniej przenoszenie tej dylatacji na terakote.


Dlatego warto rozejrzeć się za kominkiem już przed wylewkami, ja tak zrobiłam wybrałam kominek ściągnęłam wymiary, a kupię dopiero gdzieś za tydzień, ale już jakieś pół roku przed wylewkami miałam wybrany typ i model.
Napisano
Cytat

Dlatego warto rozejrzeć się za kominkiem już przed wylewkami, ja tak zrobiłam wybrałam kominek ściągnęłam wymiary, a kupię dopiero gdzieś za tydzień, ale już jakieś pół roku przed wylewkami miałam wybrany typ i model.


Niemozliwe... nie wiem czy u siebie bede robil kanaly akumulacyjne czy nie, wklad to tez wielka zagadka bo bym chcial z dwiema szybami. Wszystko w zaleznosci od kasy i pomyslu. Nie wykluczone, ze w najblizszym sezonie bedzie stala zardzewiala koza, ktora moze tylko polatam i pomaluje icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Niemozliwe... nie wiem czy u siebie bede robil kanaly akumulacyjne czy nie, wklad to tez wielka zagadka bo bym chcial z dwiema szybami. Wszystko w zaleznosci od kasy i pomyslu. Nie wykluczone, ze w najblizszym sezonie bedzie stala zardzewiala koza, ktora moze tylko polatam i pomaluje icon_wink.gif


Ja lubię wszystko planować z wyprzedzeniem, choć niespodzianki też się zdarzają icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Ja lubię wszystko planować z wyprzedzeniem, choć niespodzianki też się zdarzają icon_wink.gif


Ja tez, szczegolnie takie rzeczy, ktorych juz nie zmienie, ale nie zawsze sie da...
  • 3 tygodnie temu...
Gość adiqq
Napisano
ja mam oddylatowane pod kominkiem...byl gosciu od kominka wczesniej i pokazal(namalowal tutaj i tutaj) gdzie ma byc oddylatowane i wszystko zrobione jest tak jak powinno
Napisano
Cytat

Witam,

Pod kominkiem zazwyczaj daje sie duzo ciensza warstwe styropianu niz na reszcie podlogi. Ale tak mysle, ze kominek jest czyms stacjonarnym przytwierdzonym zazwyczaj do sciany i stoi na oddylatowanej podlogi z ogrzewaniem podlogowym.

Nigdzie nie czytalem o tym jak to pogodzic, sam niedlugo bede robil wylewki i zastanawiam sie czy nie zrobic oddylatowanej wyspy na kominek. Tylko na tym etapie nie jestem pewien jak duzy bedzie kominek, poza tym jak byl kladl terakote, to musial bym zrobic na niej dylatacje.

Przejmowac sie tym, czy olac i polaczyc podloge z ogrzewaniem podlogowym z podloga pod kominkiem?



Ciekawy temat. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Powiedzcie czy ogrzewanie podłogowe ma tu szczególne znaczenie? Czy podłogę bez ogrzewania też trzeba oddylatować.
Napisano
Cytat

Ciekawy temat. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Powiedzcie czy ogrzewanie podłogowe ma tu szczególne znaczenie? Czy podłogę bez ogrzewania też trzeba oddylatować.




Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.



Podsumowując pod kominkiem nie powinno być styropianu, czyli w miejscu kominka nie wykonuje się izolacji termicznej od gruntu, czy należy zastosować inny materiał
Napisano
W projekcie miałam stopę pod kominek i taka została wykonana razem z fundamentami. Tak samo zaizolowana papą na ławie i na ścianie. Na to tylko wylewka bez żadnego styropianu.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
wkład nie jest taki ciężki ale nie raz obudowa jest strasznie ciężka np. z klinkieru, kamienia, marmuru itp. Najlepiej pod koninkiem nie zależnie czy jest ogrzewanie podłogowe w pokoju czy nie nie dać styropianu i z dylatować do o koła. Pod kominkiem należy dać dobrą izolacje z papy lub kilku warstw foli. Jeżeli nie wiesz kiedy będziesz miał kominek a chcesz pod kominkiem dać izolacje polecam styrodur ale jeżeli w pokoju jest 10 styropian to pod kominek 5 styrodur żeby była grubsza wylewka,

Pod kominkiem zawsze dobrze za-zbroić wylewkę podłogową jest siatką stalową
Napisano
U nas styropianu nie ma tam, gdzie stoi kominek i gdzie idzie część obudowy (to, co najcięższe). A że mamy podłogówkę, to tak samo też nie ma tam rur.

Nic nie było dodatkowo zbrojone.
A nasza obudowa rustykalna, ciężka i jakoś jest ;d
Napisano
My mamy styrodur, ale nie mamy dylatacji...To duży błąd? Coś popęka? W salonie mamy parkiet, a wokół kominka płytki marmurowe mają być.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam . Ja niestety trafilem na fachowcow co postawili mi kominek na wylewce ze styropianem( 5cm wylewki i 10 cm styropianu) . Wklad Gorda CDP wazacy 130 kg + obudowa z marmuru . Ciekawe ile wytrzyma mi taka mikstura? , no ale daleko nie poleci jak coś icon_smile.gif .
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam . Ja niestety trafilem na fachowcow co postawili mi kominek na wylewce ze styropianem( 5cm wylewki i 10 cm styropianu) . Wklad Gorda CDP wazacy 130 kg + obudowa z marmuru . Ciekawe ile wytrzyma mi taka mikstura? , no ale daleko nie poleci jak coś icon_smile.gif .




Ja zrobiłem inaczej - ponieważ całość domu ma ogrzewanie podłogowe, to w miejscu przewidzianym na kominek nie kładłem rurek. Jak wylewki wyschły i przyjechał kominek z podstawą, to ustawiłem go w miejscu docelowym, obrysowałem nóżki stojaka, zdemontowałem kominek i w obrysowanych miejscach wywierciłem wiertłem koronowym otwory aż do "warstwy pierwotnej" stropu. W wywiercone otwory (po wyjęciu resztek styro) włożyłem zwinięte w rulon kawałki tektury i zalałem betonem - tym sposobem mam betonowe nóżki niezwiązane z resztą podłogi. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zdecydowanie pod kominkiem (pod całą obudową, nie tylko pod wkładem) nie powinno być styropianu. Wkład kominkowy waży ok. 150-200 kg, do tego dochodzi obudowa. Łącznie jest to kilkaset kilogramów. Pozostawiony styropian może z czasem spowodować przechylenie bryły kominka.


Te 200-300kg na styropian podłogowy to mały pikuś :-)
Proponuje pod kominek dać styrodur np. 5cm i grubszą wylewkę w tym miejscu - będziecie spać spokojnie. W końcu każdy na forum to Fachowiec :-)
Napisano
Znajomy jest w trakcie zakupu wkładu i zamierza przekuć się przez wylewkę i styropian, zespawać stojak i zejść z czterema profilami do chudziaka.
Napisano
Ale jeśli nie dam styropianu pod kominek czy to nie będzie taki mega mostek termiczny w tym miejscu? Od którego momentu robi się dylatację? Od samego piachu? To oznacza, że dookoła kominka będę miała taką głęboką szczelinę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...