Skocz do zawartości

materiał na sciany 2-warstwowe


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Pan rozwala dalej snpoki.


O ile wiem, to przy ścinaniu zboża sierpem tworzono dokładnie takie same snopy, jak przy ścinaniu kosą. icon_biggrin.gif

Zatem, chodzi o metodę i metodykę tworzenia domów tzw. energooszczędnych, a ta wymaga solidnych obliczeń (jak zawsze), a nie wróżenia z fusów. Tego Pan nie może czy nie chce pojąć?
Napisano
Cytat

O ile wiem, to przy ścinaniu zboża sierpem tworzono dokładnie takie same snopy, jak przy ścinaniu kosą. icon_biggrin.gif

Zatem, chodzi o metodę i metodykę tworzenia domów tzw. energooszczędnych, a ta wymaga solidnych obliczeń (jak zawsze), a nie wróżenia z fusów. Tego Pan nie może czy nie chce pojąć?


No ! Nareszcie jest coś na czym się Pan zna!
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Gdyby tak koszt uzyskania kWh był proporcjonalny do kosztów ogrzewania to nie byłoby problemu. Zawsze można rozpoznać, że nie zna się na temacie ktoś kto porównuje koszt kWh. jest takich "fachowców" cała masa.
Twórca NAPE prof. K. Żmijewski powiedział: im mniej potrzeba energii tym tańsze są jej droższe źródła. Jak to się ma do Pana „teorii”? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ten czlowiek ne poprestanie widocznie tak lubi icon_biggrin.gif


Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)
Napisano
Cytat

Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)



ok
Napisano
Cytat

Postep, coraz mniej ludzi lubi odprowadzać ciepło ścianą przez fundament do gruntu i gromadzić w ścianie wilgoć- radzę zmierzyć zawilgocenie styropianu po 2 czy 5 latach. Izolacja termiczna za notorycznym odbiornikiem ciepła to tylko niewiedza, natomiast izolacja termiczna niezabezpieczona paroizolacją to nieodpowiedzialność. I jak pisał JBZ IM GRUBSZA IZOLACJA TYM WIĘKSZY PROBLEM Z WILGOCIĄ. Dopóki izolujecie stosujecie Panowie symboliczne namiastki izolacji, 10-15 cm problem będzie niewielki, ale gdy zaczniemy izolować – to się sami przekonacie. Dodam, że minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1 W/m2 xK czyli około 30 cm. ( coś jak j-j)


Mój teść po 8 latach ma juz stechlizne w pomieszczeniach typu łazienki, pralnia. styropian 10 - pustak 24 - wełna 5 - płyta kg, brak wentylacji mechanicznej. Myślę że ma Pan rację, tylko jak izolować 30cm?
Napisano
Cytat

Mój teść po 8 latach ma juz stechlizne w pomieszczeniach typu łazienki, pralnia. styropian 10 - pustak 24 - wełna 5 - płyta kg, brak wentylacji mechanicznej. Myślę że ma Pan rację, tylko jak izolować 30cm?


Wentylacja to podstawa... ale i brak paroizolacji !
Napisano
Cytat

Widzę że na forum ostro potępiają paroizolację murów. Tymczasem...[attachment=7972:1sciana.pdf] oraz wersja bez paroizolacji...[attachment=7973:2sciana.pdf]. Widać gdzie będzie się moczyć. Proszę wszystkich o poważny komentarz do tych wykresów dla przegrody.


Wolę praktykę i miernik. Przy izolacji lepszej od 0.2 W/m2 xK - z paroizolacją styropian lub wełna miały do 1% zawilgocenia przy braku paroizolacji minimum 4%!
To łatwo sprawdzić.
Zawilgocenie po każdej zimie, w coraz mniejszym stopniu, ale przyrasta. Największe jakie ( wagowo ) udało mi się stwierdzić to 7% styropian. Nigdzie też nie mogę dowiedzieć się „nasycenia” styropianu, dla drewna podaje się 30% .
Napisano
Cytat

Widzę że na forum ostro potępiają paroizolację murów. Tymczasem...[attachment=7972:1sciana.pdf] oraz wersja bez paroizolacji...[attachment=7973:2sciana.pdf]. Widać gdzie będzie się moczyć. Proszę wszystkich o poważny komentarz do tych wykresów dla przegrody.

Pewnie nie jest dla ciebie problemem wykonanie wykresu dla takiego układu warstw (od zewnątrz):
styropian 25cm,
gazobeton 24cm,
płyta g-k 1,25cm
Pozostałe parametry proponuję pozostawić bez zmian.


Cytat

Nigdzie też nie mogę dowiedzieć się „nasycenia” styropianu, dla drewna podaje się 30% .

Pewnie można uzyskać nawet 80% objętościowo, czyli ~2500% wagowo, nasycenia (styropian zanurzony w wodzie, ciśnienie obniżone za pomocą pompy próżniowej i styropian najpierw odda powietrze z porów, a potem w to miejsce wejdzie jak w gąbkę woda).
Zawilgocenie styropianu 7% wagowo, odpowiada zawartości wilgoci objętościowo ~0,2%.
Napisano
Cytat

Pewnie nie jest dla ciebie problemem wykonanie wykresu dla takiego układu warstw (od zewnątrz):
styropian 25cm,
gazobeton 24cm,
płyta g-k 1,25cm
Pozostałe parametry proponuję pozostawić bez zmian.



[attachment=7974:sciana3.pdf] Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji? Zastanawiam się ponieważ mam zamiar kupić projekt domu i rozpocząć budowę. Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

sciana3.pdf

sciana3.pdf

Napisano
Cytat

[attachment=7974:sciana3.pdf] Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji? Zastanawiam się ponieważ mam zamiar kupić projekt domu i rozpocząć budowę. Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.


Patrząc na zużycie energii - TO PYTANIE JEST RETORYCZNE - domów ocieplonych bez paroizolacji stoi aż nad to do badań. A i zużycie - powyżej 70kWh/m2!!!!! mówi samo za siebie. Skuteczna izolacja to wróg ogrzewania… stąd taka walka z suchą, grubą i zamkniętą izolacją.
Napisano
Cytat

Co się stanie ze styropianem kiedy ta wilgoć zostanie poddawana na przemian wysokim temp. w lecie i niskim w zimie przez parę lat? Czy nie zrobi się zwykła imitacja izolacji?

Powyżej miałeś podaną spotykaną wilgotność takiej izolacji : 7% wagowo, czyli ~0,2% objętościowo.
Spróbuj zrobić eksperyment. Weź butelkę np. 0,5l i wlej do niej 0,2% objętości wody (1ml). Zamknij tę butelkę, a następnie zamrażaj ją, podgrzewaj do temperatury ~70st. C (tyle może być latem tuż pod powierzchnią warstwy elewacji).
Podziel się z nami wynikami tego eksperymentu. Jak myślisz, czy uda Ci się zniszczyć tę butelkę?
Napisano
Cytat

Pozostaje pytanie, czy sposób wykończenia ściany (np. malowanie) jest paroizolacyjny, czy paro przepuszczalny – bo jakoś ten aspekt jest cały czas pomijany.


dokładnie
tak z brzegu
Cytat

Współczynnik oporu dyfuzyjnego dla tynków wapiennych wynosi 7, dla tynków cementowo-wapiennych 19, a dla tynku cementowego 25. Dla tynków akrylowych współczynnik ten wynosi powyżej 110

Napisano (edytowany)
Cytat

Powyżej miałeś podaną spotykaną wilgotność takiej izolacji : 7% wagowo, czyli ~0,2% objętościowo.
Spróbuj zrobić eksperyment. Weź butelkę np. 0,5l i wlej do niej 0,2% objętości wody (1ml). Zamknij tę butelkę, a następnie zamrażaj ją, podgrzewaj do temperatury ~70st. C (tyle może być latem tuż pod powierzchnią warstwy elewacji).
Podziel się z nami wynikami tego eksperymentu. Jak myślisz, czy uda Ci się zniszczyć tę butelkę?


Myślałem że ktoś poda gotową odpowiedź. Ja nie mam czasu na doświadczenia, niestety. Natomiast rozpatrywałbym raczej wilgoć między wieloma zwartymi butelkami a nie w butelce. Ale to na marginesie... Może ktoś da jednoznaczną odpowiedź jak wygląda eksploatacja styropianu na przestrzeni 15 lat na przykład w takich warunkach jak w przegrodzie zaproponowanej przez ciebie. Chcę się dowiedzieć jaki będzie najlepszy mur przed zakupem projektu. Chodzi o aspekt eksploatacji ścian i jak z paroizolacją? Z góry dzięki Edytowano przez dux133 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Obliczane WAGOWO! A nie 7 % cięższy! Czyli próbka 100cm 3 styropianu "15" ważyła niecałe 9 dgramów.!

Jakieś dziwne liczenie. Jeżeli 100cm3 waży 9g, to 1m3 waży 90kg, czyli nie jest to FS15 (ten w stanie suchym miałby gęstość pozorną 15kg/m3).
Napisano
Cytat

Myślałem że ktoś poda gotową odpowiedź. Ja nie mam czasu na doświadczenia, niestety. Natomiast rozpatrywałbym raczej wilgoć między wieloma zwartymi butelkami a nie w butelce. Ale to na marginesie... Może ktoś da jednoznaczną odpowiedź jak wygląda eksploatacja styropianu na przestrzeni 15 lat na przykład w takich warunkach jak w przegrodzie zaproponowanej przez ciebie. Chcę się dowiedzieć jaki będzie najlepszy mur przed zakupem projektu. Chodzi o aspekt eksploatacji ścian i jak z paroizolacją? Z góry dzięki


Jeszcze należy dodać że butelki winny być wykonane z polistyrenu a butelek z tego materialu sie nie wykonuje bo posiada bardzo niski udar.

Cytat

Pozostaje pytanie, czy sposób wykończenia ściany (np. malowanie) jest paroizolacyjny, czy paro przepuszczalny – bo jakoś ten aspekt jest cały czas pomijany.


Producenci prefabrykatów też pomijają ten aspekt i jednak stosują paroizolację (np. płyty tektalan)
Napisano
czytać to mnie nie ucz,
lepiej naucz się pisać
to napisałeś
Cytat

....
Producenci prefabrykatów też pomijają ten aspekt i jednak stosują paroizolację (np. płyty tektalan)


co ma piernik do wiatraka
Napisano
Cytat

czytać to mnie nie ucz,
lepiej naucz się pisać
to napisałeś

co ma piernik do wiatraka


acha prefabrykat to dla ciebie tylko gotowa konstrukcja? tak? gotowa płyta izolacyjna z paroizolacją to już nie jest prefabrykat budowlany? tak to rozumiesz? to tak jak z tymi butelkami z polistyrenu spienianego itd...itd... daj pan luz. Moze wypowie sie ktos inny jednak.
Napisano
aaa, to już jest prefabrykat budowlany?
to może wysłów się porządnie i określ jednoznacznie o co Ci chodzi, kiedy coś piszesz
bo tektalan to pojęcie dość ogólne, są różne typy czyli przeznaczenie

wg takiej nomenklatury, którą tu się zasłaniasz, to każdy materiał budowlany jest prefabrykatem, ba nie tylko budowlany
Napisano (edytowany)
Cytat

aaa, to już jest prefabrykat budowlany?
to może wysłów się porządnie i określ jednoznacznie o co Ci chodzi, kiedy coś piszesz
bo tektalan to pojęcie dość ogólne, są różne typy czyli przeznaczenie

wg takiej nomenklatury, którą tu się zasłaniasz, to każdy materiał budowlany jest prefabrykatem, ba nie tylko budowlany


Po co sie przepychac czy puszyć. Proszę o pomoc i tylko tyle. Odnośnie prefabrykatów to mamy: ściany, stropy, nadproża, i całe mnóstwo. Sensowna podpowiedź bajbaga'i i za nią dzięki. Jeżeli nie izolować pary to jak z eksploatacją styropianu? - ponawiam pytanie. Edytowano przez dux133 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

"Gotowce" rockwoola czy isoveru mają folię między tynkiem a wełną - gdyby nie mamy gotowców – to się dokłada folię.



A co z mostkiem termicznym przy ramie okiennej?
Napisano
Ale jest na to sposob! Wystarczy zamontowac okna odwrotnie - to jest tak zeby otwieraly sie na zewnatrz:-) O otwarcie klamki zawsze mozemy poprosic uczynnego przechodnia lol.
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
chyba nie:) Przyznam się, że mi jako postronnemu, zwykłemu poszukiwaczowi informacji na forum trochę już zbrzydły te spory "doktrynalne":P Bo strasznie mnie to zdezorientowuje. Nie wiem już co myśleć!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...