Grzybarczyk Napisano 27 kwietnia 2010 Udostępnij #51 Napisano 27 kwietnia 2010 Cytat Oddychające ściany, to nie utopia.Zobacz tutaj : http://www.naturalnydom.pl/index.php?optio...mp;limitstart=3 Hmm a z czego te ściany są zrobione? Przejrzałem (fakt, że lekko pobieżnie) stronę i nie znalazłem na ten temat informacji. Czy to polega na tym, że budujemy z dowolnego materiału, ale w tej technologii? Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 28 kwietnia 2010 Udostępnij #52 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Możesz sprecyzować pytanie? czesc spoleczenstwa oscyluje za sciana 24cm plus welna czy styro, ale pamietam czasy jak sie stawialo z 36 czy to dobrej jakosci czy slabszej i jakos ludzie nie narzekaja do dzis.Wiec jak jest mozliwosc 42cm (poza finansowa strona) to czemu nie jechac z tego ściany. Skoro padaja glosy ze docieplac docieplac, to mozna i to docieplic z czasem.Uświadomcie mnie proszę. Link do komentarza
HenoK Napisano 28 kwietnia 2010 Udostępnij #53 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat czesc spoleczenstwa oscyluje za sciana 24cm plus welna czy styro, ale pamietam czasy jak sie stawialo z 36 czy to dobrej jakosci czy slabszej i jakos ludzie nie narzekaja do dzis. Wcale nie tak dawno (w 2002 r.) widziałem ściany budynków wybudowanych pod koniec lat 60-tych z gazobetonu o grubości 24cm (bez żadnej dodatkowej izolacji). Właściciel mieszkania z takimi ścianami też zapewniał, że jest to "ciepłe" mieszkanie. Przy taniej energii do ogrzewania domu można sobie pozwolić na przegrody o gorszej izolacyjności. Tylko czy za kilka lat ta energia będzie tak samo tania? Drugi argument to sama ilość energii potrzebnej do ogrzania domu. Przekonali się o tym właściciele domów do których nie docierała energia elektryczna ostatniej zimy. Dobrze zaizolowany dom można awaryjnie ogrzać czymkolwiek : kominkiem, przenośnym ogrzewaczem gazowym czy naftowym. W domu o dużym zapotrzebowaniu na energię nieczynna kotłownia to już dramat. Link do komentarza
HenoK Napisano 28 kwietnia 2010 Udostępnij #54 Napisano 28 kwietnia 2010 Cytat Hmm a z czego te ściany są zrobione? Przejrzałem (fakt, że lekko pobieżnie) stronę i nie znalazłem na ten temat informacji. Czy to polega na tym, że budujemy z dowolnego materiału, ale w tej technologii? To może najpierw przejrzyj to co piszą na podanej stronie internetowej, a potem pytaj o to co niejasne? Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 29 kwietnia 2010 Udostępnij #55 Napisano 29 kwietnia 2010 HenoKczy dobrze czytam między wierszami że proponujesz zastanowic sie i zdecydować na rozwiązanie 24+ i np. lepiej zainwestować różnice w wełnę Link do komentarza
ryloon Napisano 30 kwietnia 2010 Udostępnij #56 Napisano 30 kwietnia 2010 Cytat W ścianach bez paroizolacji od środka przy odpowiednio grubej izolacji termicznej - wykrapla sie w w/w izolacji woda. Im grubsza izolacja tym więcej wilgoci. Skutek – obniżenie oporu cieplnego i grzybek na styku mur izolacja. Witam. Panie Tomaszu, czy w ścianie 2 warst. z ceramiki i ocieplenia styrop (25+15cm) i zastosowaniu wentylacji mech. z rekuperatorem można uniknąć zasadniczo problemu z pleśnią/grzybem na zewn. warstwie pustaka? Innymi słowy czy wentylacja mechaniczna da radę regulować wilgoć w ścianie czy konieczne jest ocieplenie ściany tylko i wyłącznie wartstwą "oddychającą" np. wełną mineralną tak by nie miec problemow z grzybami/nadmiernym zawilgoceniem scian itp.?Pozdrawiam Piotr Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 4 maja 2010 Udostępnij #57 Napisano 4 maja 2010 Wentylacja mechaniczna oczywiście, że da radę "wykraplanie" wyrzucić poza materiał teroizolacyjny! Ale jak my tam będziemy mieszkać? Proszę popatrzyć na wykres Molliera . Im grubsza izolacja tym zimniejszy tynk zewnętrzny, tym więcej krzywej rosy w termoizolacji. By to "wyrzucić” na zewnątrz, musielibyśmy wilgotność względną w domu mieć na poziomie 20%! Przy 22 st. C i wilgotności powyżej 40% wykraplanie zaczyna się od +6 st. C! W dachu, gdzie izolacje od dawna były grubsze niż w ścianie – na paroizolację się nikt nie krzywi. Tylko proszę nie pisać, że w dachu jest inna fizyka, że porowata ceramika czy beton komórkowy zatrzymuje dyfuzję. Cytat ocieplenie ściany tylko i wyłącznie wartstwą "oddychającą" "oddychanie" to wilgoć - "Wdech"... trwa całą zimę. Oczywiście im grubsza warstwa ocieplenia tym więcej wilgoci. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 4 maja 2010 Udostępnij #58 Napisano 4 maja 2010 ponawiam swoje pytanie odnośnie 24+ Link do komentarza
bobu62 Napisano 4 maja 2010 Autor Udostępnij #59 Napisano 4 maja 2010 Cytat ponawiam swoje pytanie odnośnie 24+ ja mam w projekcie 24porotherm + 20 styropian, ale skłaniam się chyba ku temu aby zmienić na keramzytobeton. Link do komentarza
Deamos Napisano 4 maja 2010 Udostępnij #60 Napisano 4 maja 2010 Cytat Wiec jak jest mozliwosc 42cm (poza finansowa strona) to czemu nie jechac z tego ściany. Skoro padaja glosy ze docieplac docieplac, to mozna i to docieplic z czasem.Uświadomcie mnie proszę. Porownaj sobie koszt muru 42cm a 24cm + 20cm styropianu. Po co az tyle muru, lepiej ta kase przeznaczyc na ocieplenie a efekt bedzie zdecydowanie lepszy. Link do komentarza
HenoK Napisano 4 maja 2010 Udostępnij #61 Napisano 4 maja 2010 Cytat HenoKczy dobrze czytam między wierszami że proponujesz zastanowic sie i zdecydować na rozwiązanie 24+ i np. lepiej zainwestować różnice w wełnę Poszczególne warstwy powinny spełniać swoje specyficzne zadania. Ściana konstrukcyjna w domu jednorodzinnym w większości przypadków nie musi być grubsza niż 24cm (decyduje tu konstruktor). Uzyskanie lepszej izolacyjności ściany lepiej zapewnić przy pomocy materiałów izolacyjnych (wełna mineralna, styropian, styrodur, pianka poliuretanowa, itp.) niż przez "uniwersalny" materiał jakim jest pustak ceramiczny lub gazobeton. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 5 maja 2010 Udostępnij #62 Napisano 5 maja 2010 Cytat Poszczególne warstwy powinny spełniać swoje specyficzne zadania. Ściana konstrukcyjna w domu jednorodzinnym w większości przypadków nie musi być grubsza niż 24cm (decyduje tu konstruktor). Uzyskanie lepszej izolacyjności ściany lepiej zapewnić przy pomocy materiałów izolacyjnych (wełna mineralna, styropian, styrodur, pianka poliuretanowa, itp.) niż przez "uniwersalny" materiał jakim jest pustak ceramiczny lub gazobeton. Swietnie, zgodze sie z mteriałem izolacyjnym, nie chce gdybac ale co jezeli za 5 lat okaze sie (rozwiazanie 24+20 welna czy jak tam w projekcie wyjdzie) niewystarczajace?Przeciez nie bede docieplac dodatkowo tego co mam. Link do komentarza
HenoK Napisano 5 maja 2010 Udostępnij #63 Napisano 5 maja 2010 Cytat Swietnie, zgodze sie z mteriałem izolacyjnym, nie chce gdybac ale co jezeli za 5 lat okaze sie (rozwiazanie 24+20 welna czy jak tam w projekcie wyjdzie) niewystarczajace?Przeciez nie bede docieplac dodatkowo tego co mam. To użyj już teraz swoich szarych komórek i zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć budując dom.Możesz wybrać rozwiązanie najtańsze pod względem inwestycyjnym, ale drogie w eksploatacji. Możesz też na początku wyłożyć więcej kasy po to, żeby później mniej płacić za użytkowanie domu.Wybór zależy od Ciebie. Jak już go dokonasz to przekaż swoje przemyślenia projektantowi, który przeleje to na papier. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #64 Napisano 6 maja 2010 Ja zdecydowalem sie na najtanszy pustak 24/25 + 20cm styro. W mojej okolicy najtaniej wychodzil mi Leier P+W 25 i z niego budowalem. Uznalem ze 20cm styro mi wystarczy...Od poczatku mialem koncepcje domu energooszczednego i tego staralem sie trzymac (mowie staralem, bo żona zmusila mnie do postawienia kominka ktory z ta koncepcja sie kłóci) Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #65 Napisano 6 maja 2010 Cytat Możesz wybrać rozwiązanie najtańsze pod względem inwestycyjnym, ale drogie w eksploatacji. Możesz też na początku wyłożyć więcej kasy po to, żeby później mniej płacić za użytkowanie domu. Nie ma możliwości wypośrodkowania rozwiązania? Powiedzmy tak jak zakladalem 24 za malo 42 zbyt duze koszty wiec pozostanie 36.Wiem ze sa to dywagacje co jest lepsze staram sie tylko uslyszec wasza opinie! Link do komentarza
HenoK Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #66 Napisano 6 maja 2010 Cytat Nie ma możliwości wypośrodkowania rozwiązania? Powiedzmy tak jak zakladalem 24 za malo 42 zbyt duze koszty wiec pozostanie 36. Oczywiście, że jest taka możliwość. Jak już znasz te dwa skrajne przypadki, to dokładniejsza analiza może wykazać, że najlepsze rozwiązanie tkwi po środku. Czy będzie to akurat 36cm? Jest to policzalne przy konkretnych założeniach, np. cenie energii zużywanej do ogrzewania, kosztach kredytu, itp. Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #67 Napisano 6 maja 2010 Cytat Swietnie, zgodze sie z mteriałem izolacyjnym, nie chce gdybac ale co jezeli za 5 lat okaze sie (rozwiazanie 24+20 welna czy jak tam w projekcie wyjdzie) niewystarczajace?Przeciez nie bede docieplac dodatkowo tego co mam. Cytat Możesz wybrać rozwiązanie najtańsze pod względem inwestycyjnym, ale drogie w eksploatacji. Możesz też na początku wyłożyć więcej kasy po to, żeby później mniej płacić za użytkowanie domu. Rozwijając myśl HenoK, można wybrać bardzo ciepły materiał na ściany np. ytong energo, ewentualnie + multipol i docieplać np. wełną, wedle upodobań (potrzeb) – w przyszłości. Link do komentarza
Naturalny Dom Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #68 Napisano 6 maja 2010 Ściany „oddychające” zastosowane w NATURALnymDOMu (ND) są integralnym elementem (ND) i nie mogą być analizowane w oderwaniu od ND. Wycinek ściany jest przedstawiony TUTAJ jako element ERS (Energy Recycling System).Pozdrawiamarchitekt Andrzej Głąb Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #69 Napisano 6 maja 2010 Cytat Ściany „oddychające” zastosowane w NATURALnymDOMu (ND) są integralnym elementem (ND) i nie mogą być analizowane w oderwaniu od ND. Wycinek ściany jest przedstawiony TUTAJ jako element ERS (Energy Recycling System).Pozdrawiamarchitekt Andrzej Głąb A nie lepiej mieć suchą ścianę bez oddychania. Oddychanie zostawiłbym wentylacji najlepiej z odzyskiem ciepła. Jaki sens ma izolacja termiczna za wentylacją ściany? Dlaczego po jednej stronie nieogrzewanej wełny zewnętrznej jest -20 st a z drugiej 0? Dlaczego nawet przy 0 st C w przerwie wentylacyjnej woda nie wykropli się w celulozie, skoro w domu jest 23 st.C i 50% wilgotności względnej? Link do komentarza
Deamos Napisano 6 maja 2010 Udostępnij #70 Napisano 6 maja 2010 Cytat zakladalem 24 za malo Dlaczego za malo?, budujesz dom wielokondygnacyjny? Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 7 maja 2010 Udostępnij #71 Napisano 7 maja 2010 Wydaje mi sie, że za mało w sensie ciepłoty przy budowie jednowarstwowej.Panie Brzęczkowski, gdyby zaczął Pan pisać do ludzi ludzkim językiem, więcej ludzi mogłoby czytać Pańskie wypowiedzi. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 7 maja 2010 Udostępnij #72 Napisano 7 maja 2010 Cytat Wydaje mi sie, że za mało w sensie ciepłoty przy budowie jednowarstwowej.Panie Brzęczkowski, gdyby zaczął Pan pisać do ludzi ludzkim językiem, więcej ludzi mogłoby czytać Pańskie wypowiedzi. A Szanowny Pan rozumie o co mi chodzi?? Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 7 maja 2010 Udostępnij #73 Napisano 7 maja 2010 Cytat A Szanowny Pan rozumie o co mi chodzi?? Tego to nawet ja nie rozumiem!Deamos chodziło mi ze 24 może być za mało w sensie "ciepłoty" jak to ujął GrzybarczykBajbaga nad tym sie zastanawiam, Solbet ideal, ale dla tego tu jestem aby tacy jak Henok mogli mnie uswiadomić co do słuszności wyboru Link do komentarza
Deamos Napisano 7 maja 2010 Udostępnij #74 Napisano 7 maja 2010 Cytat Deamos chodziło mi ze 24 może być za mało w sensie "ciepłoty" jak to ujął Grzybarczyksłuszności wyboru Mur ma spełniać funkcje nośna budynku a przy okazji należy stosować materiały o jak najlepszych parametrach izolacyjnych poprawiając jego parametry energooszczędne. W budownictwie jednorodzinnym suporex o grubości 24cm spełnia to zadanie. Jak dla mnie najlepiej grubość muru dać taką by wystarczyło (24cm) a izolację wykonać z materiału izolacyjnego - styropian lub wełna mineralna. Stawiając ściany zewnętrzne z suporexu o grubości 36cm daje się 12cm więcej niż by teoretycznie wystarczyło. Wg. mnie dużo lepszą inwestycją jest te 12cm dorzucić do grubości izolacji, wtedy... wyjdzie nas to taniej i będziemy mieli lepszą izolację i przy okazji murarzom będzie się lepiej murowało i pójdzie mniej kleju Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 16 maja 2010 Udostępnij #75 Napisano 16 maja 2010 Cytat Stawiając ściany zewnętrzne z suporexu o grubości 36cm daje się 12cm więcej niż by teoretycznie wystarczyło. Wg. mnie dużo lepszą inwestycją jest te 12cm dorzucić do grubości izolacji, wtedy... wyjdzie nas to taniej i będziemy mieli lepszą izolację i przy okazji murarzom będzie się lepiej murowało i pójdzie mniej kleju strasznie duzo wiecej kleju wyjdzie - chyba gdy bede blok stawiac!36 nie musze juz myslec o styropianie24 dodatkowe koszty styro plus robociznaale juz sie delikanie przekonuje do 24+ Link do komentarza
Deamos Napisano 17 maja 2010 Udostępnij #76 Napisano 17 maja 2010 Cytat strasznie duzo wiecej kleju wyjdzie - chyba gdy bede blok stawiac! Jakaś połowa więcej, wiec zamiast palety przy 24 pójdzie półtorej palety na 36 Cytat 36 nie musze juz myslec o styropianie24 dodatkowe koszty styro plus robocizna Kiedyś zadzwoniłem do producenta H+H chcąc wypytać o parę rzeczy mówiąc, że będę stawiał dom z ich klocków 24cm, na to miła Pani podobnie jak Ty, ze lepiej 36cm i nie trzeba ocieplać (strasznych rzeczy uczą tych handlowców by tylko więcej sprzedać) ... Może niektórym to wystarcza, ale ja wolę cieplejszy dom bo te 36cm na pewno by mi nie starczyło. Na swoim domu mam 24+15 styropianu, więc styropianu jest więcej niż różnica między 24 a 36 a różnica w parametrach izolacji około 10 krotna. Obecnie doradzam 20cm styropianu i jak bym jeszcze raz ocieplał to bym tyle dał. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 18 maja 2010 Udostępnij #77 Napisano 18 maja 2010 Cytat Jakaś połowa więcej, wiec zamiast palety przy 24 pójdzie półtorej palety na 36 Kiedyś zadzwoniłem do producenta H+H chcąc wypytać o parę rzeczy mówiąc, że będę stawiał dom z ich klocków 24cm, na to miła Pani podobnie jak Ty, ze lepiej 36cm i nie trzeba ocieplać (strasznych rzeczy uczą tych handlowców by tylko więcej sprzedać) ... Może niektórym to wystarcza, ale ja wolę cieplejszy dom bo te 36cm na pewno by mi nie starczyło. Na swoim domu mam 24+15 styropianu, więc styropianu jest więcej niż różnica między 24 a 36 a różnica w parametrach izolacji około 10 krotna. Obecnie doradzam 20cm styropianu i jak bym jeszcze raz ocieplał to bym tyle dał. Minimum to 30 cm styropianu! (o.1W/m2xK ) ale i 15 czy 20 musi być z paroizolacją od wewnetrznej strony!!! Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 19 maja 2010 Udostępnij #78 Napisano 19 maja 2010 Cytat Minimum to 30 cm styropianu! (o.1W/m2xK ) ale i 15 czy 20 musi być z paroizolacją od wewnetrznej strony!!! Panu to ja juz podziekuje, a minimum to 12cm styropianu.Co do roznic w cenie 24+ a 36 musze przestudiowac emat, a jak wezmę bloczki na pióro wpust to dostane zaprawe gratis, wiec to mnie nie boli. Link do komentarza
Deamos Napisano 19 maja 2010 Udostępnij #79 Napisano 19 maja 2010 Cytat Co do roznic w cenie 24+ a 36 musze przestudiowac emat Roznica w cenie miedzy 24 a 12 (scianki dzialowe) jest mniej wiecej dwu krotna jak roznica w ich grubosci, wiec 24 powinny byc tansze o okolo 1/3 od 36 Cytat jak wezmę bloczki na pióro wpust to dostane zaprawe gratis, wiec to mnie nie boli. Jestem sceptyczny do pioro wpustu bo szczelne to nie jest a najcieplej jest jak powietrze jest stojace. Tynk to pozniej od srodka zatyka, ale od strony ocieplenia, ktore nie przylega szczelnie do sciany moga byc przedmuchy do wnetrza sciany tworzac mostki. Moze nie mam racji Na pewno dziala to na klienta, ktory slyszy, ze szybciej sie buduje a i wykonawca zadowolony bedzie namawial... porownal bym roznice miedzy cena kleju a pioro wpustem. Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 10 czerwca 2010 Udostępnij #80 Napisano 10 czerwca 2010 Szczerze mówiąc, to słyszałem nawet opinię, że pióro i wpust są lepsze, właśnie dlatego, że w środku jest powietrze, a powietrze najlepiej zapewnia ciepło.@T.Brzęczkowski:Nie, nie zrozumiałem i nie zamierzam się nawet starać Pan to tylko krzyczy i krzyczy i sieje zamęt. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 12 czerwca 2010 Udostępnij #81 Napisano 12 czerwca 2010 (edytowany) DeamosRoznica o okolo 1/3 szok!!! Edytowano 12 czerwca 2010 przez marek.kurdej (zobacz historię edycji) Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 12 czerwca 2010 Udostępnij #82 Napisano 12 czerwca 2010 Cytat Jestem sceptyczny do pioro wpustu bo szczelne to nie jest a najcieplej jest jak powietrze jest stojace. Tynk to pozniej od srodka zatyka, ale od strony ocieplenia, ktore nie przylega szczelnie do sciany moga byc przedmuchy do wnetrza sciany tworzac mostki. Moze nie mam racji Gdyby tak było, to co powiedzieć na hulające powietrze w pustakach ceramicznych, które mogą tworzyć wręcz ciągi na zasadzie komina....To są takie niesamowite teorie, które wg mnie nie mają znaczenia. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 12 czerwca 2010 Udostępnij #83 Napisano 12 czerwca 2010 Cytat Roznica w cenie miedzy 24 a 12 (scianki dzialowe) jest mniej wiecej dwu krotna jak roznica w ich grubosci, wiec 24 powinny byc tansze o okolo 1/3 od 36 porównałem własnie 24+ i 42 dla wiekszego zobrazowania i ceny wyszly mi podobne!zapominamy o dodatkowych kosztach ocieplenia i robocizny ktora nie jest przeciez mala. Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 12 czerwca 2010 Udostępnij #84 Napisano 12 czerwca 2010 Cytat Jestem sceptyczny do pioro wpustuNa pewno dziala to na klienta, ktory slyszy, ze szybciej sie buduje a i wykonawca zadowolony bedzie namawial... porownal bym roznice miedzy cena kleju a pioro wpustem. klej idzie dla bloczkow 42 gratis, natomiast pioro wpust sie sprawdza wystarczy popytac firmy ktore stawiaja z tego materiału Link do komentarza
Deamos Napisano 14 czerwca 2010 Udostępnij #85 Napisano 14 czerwca 2010 Cytat Szczerze mówiąc, to słyszałem nawet opinię, że pióro i wpust są lepsze, właśnie dlatego, że w środku jest powietrze, a powietrze najlepiej zapewnia ciepło. Cytat Gdyby tak było, to co powiedzieć na hulające powietrze w pustakach ceramicznych, które mogą tworzyć wręcz ciągi na zasadzie komina....To są takie niesamowite teorie, które wg mnie nie mają znaczenia. No dobrze, macie racje pióro i wpust są spoko, oszczędza się klej i praca szybciej idzie Cytat DeamosRoznica o okolo 1/3 szok!!! Dla nich liczy się klocek z którego tną te pustaki, grubsze to mniej cięć, ale z tej samej kubatury.Może 24 pióro wpust Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 14 czerwca 2010 Udostępnij #86 Napisano 14 czerwca 2010 Cytat Szczerze mówiąc, to słyszałem nawet opinię, że pióro i wpust są lepsze, właśnie dlatego, że w środku jest powietrze, a powietrze najlepiej zapewnia ciepło.@T.Brzęczkowski:Nie, nie zrozumiałem i nie zamierzam się nawet starać Pan to tylko krzyczy i krzyczy i sieje zamęt. "Powietrze" bez paroizolacji wypełni się wodą. Norma określa minimum izolacji - oznacza, że gorzej już nie można. Jak można w dzisiejszych czasach nazywać izolacją termiczną coś co jest powyżej 0.1W/m2xK? Jjak można porowate materiały w ścianie nie zabezpieczyć przed dyfuzją ( wilgocią) Mimo, że robimy to w dachu? Jak można sobie budować najgorzej jak to tylko możliwe? Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 14 czerwca 2010 Udostępnij #87 Napisano 14 czerwca 2010 Cytat No dobrze, macie racje pióro i wpust są spoko, oszczędza się klej i praca szybciej idzie Dla nich liczy się klocek z którego tną te pustaki, grubsze to mniej cięć, ale z tej samej kubatury.Może 24 pióro wpust mozna zalezy kto co chce i jakimi srodkami dysponuje, raczej pioro wpust jest droższe i do 24 nie daja kleju gratis jest dawany do 42 P+W Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 11 lipca 2010 Udostępnij #88 Napisano 11 lipca 2010 Nie ma się co kierować darmowym klejem (mimo, że to fajna sprawa). Podstawa to zadbać o ciepłotę w domu i własny komfort. Ja osobiście stawiam na 24+ Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 11 lipca 2010 Udostępnij #89 Napisano 11 lipca 2010 Cytat Witam. Panie Tomaszu, czy w ścianie 2 warst. z ceramiki i ocieplenia styrop (25+15cm) i zastosowaniu wentylacji mech. z rekuperatorem można uniknąć zasadniczo problemu z pleśnią/grzybem na zewn. warstwie pustaka? Innymi słowy czy wentylacja mechaniczna da radę regulować wilgoć w ścianie czy konieczne jest ocieplenie ściany tylko i wyłącznie wartstwą "oddychającą" np. wełną mineralną tak by nie miec problemow z grzybami/nadmiernym zawilgoceniem scian itp.?Pozdrawiam Piotr Tak się składa że występuje zbieżność imion lecz nie poglądów.izolacja od wewnątrz zamyka lub jak wolisz maskuje przed twoimi oczami to co udało "ci" się spartolić po drodze.tak się składa że wszyscy zwracają uwagę na to co się dzieje wewnątrz , od zewnątrz mało kto .a poglądy TB zaczerpnięte z budownictwa szkieletowego tylko i wyłącznie tam mają zastosowanie.co do budynku na Kochanowskiego pół roku byłem w "stolycy" i pół roku pan TB nie raczył odpowiedzieć na moją propozycję spotkania się na terenie tego strasznie problematycznego budynku.przez pół roku istniała informacja PW na innym forum do pana TBodzewu brakpomijam fakt iż budynek powyższy wśród danych znalezionych tylko za pomocą Google.pl posiadał wiele innych problemów poza odpadającymi kafelkami w tej bramie.pan TB znalazł przykład rzekomo potwierdzający jego regułę i nawet specjalnie nie jest zainteresowany sprawdzeniem-potwierdzeniem jej prawdziwości , czyli postawił tezę a-la dogmat i tego trzyma się "rencamy i nogamy " , a jego stwierdzenie że usunąłem i działa znaczy tyle co zdjąłem kafelki więc nie odpadają bo nie ma co Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #90 Napisano 12 lipca 2010 Architekci by zastosować niecentralny system ogrzewania zmienili ścinę - patrz opis. Przekr..._Marek.pdf Przekr..._Marek.pdf Link do komentarza
animus Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #91 Napisano 12 lipca 2010 Cytat Architekci by zastosować niecentralny system ogrzewania zmienili ścinę - patrz opis. Choroba postępuje . Link do komentarza
Barbossa Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #92 Napisano 12 lipca 2010 którą ścianę? Link do komentarza
animus Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #93 Napisano 12 lipca 2010 Cytat którą ścianę? Wąska jama obecna w półkulach mózgowych podzielona jest przez ścianę podłużną na dwie równe części Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #94 Napisano 12 lipca 2010 (edytowany) animus - chyba nazbyt łaskawie potraktowałeś ten temat. Edytowano 12 lipca 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #95 Napisano 12 lipca 2010 (edytowany) Cytat Architekci by zastosować niecentralny system ogrzewania zmienili ścinę - patrz opis. Patrzę i widzę:Projekt ZAMIENNY – czyli adaptacja, gra.Ale dalej – w opisie:1. Wyraźna adnotacja, że na reprodukcję lub publikację potrzebna jest zgoda autorów – a tej chyba brak – ale wiadomo, …………………………2.Wszystkie ściany zewnętrzne maja następującą „konstrukcję” :- tynk 1,5 cm- ściana konstrukcyjna, pustak SUPOREX 36cm- izolacja term. styropian elew. 12cm- tynk gipsowy, lub cement. wap.Czyli normalnie, przeciętna warstwa styropianu (12cm) od zewnatrz.Tak się zastanawiam, ile będzie kosztowało eksploatacyjnie, to ogrzewanie niecentralne elektryczne, przy takich przegrodach.No chyba, że przerobili i jest odwrotnie – przerobili „konstrukcję” TB, na „normalną”, aby zastosować jednak centralne ogrzewanie. Ciekawe dlaczego? Edytowano 12 lipca 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
HenoK Napisano 12 lipca 2010 Udostępnij #96 Napisano 12 lipca 2010 Cytat Wszystkie ściany zewnętrzne maja następującą „konstrukcję” :- tynk 1,5 cm- ściana konstrukcyjna, pustak SUPOREX 36cm- izolacja term. styropian elew. 12cm- tynk gipsowy, lub cement. wap.Czyli normalnie, przeciętna warstwa styropianu (12cm) od zewnatrz. Ten rysunek to "kuriozum" sztuki projektowej.Tylko z kolejności opisu innych warstw (np. posadzki, dachu), można się domyśleć, że ściany mają być ocieplone od wewnątrz. Drugą wskazówką jest tynk gipsowy, którego zazwyczaj na zewnątrz się nie używa.Tylko jak ten tynk ma się trzymać "styropianu elewacyjnego", to już pozostanie słodką tajemnicą projektantów.Podobną tajemnicą jest ocieplenie mostków, np. stropu, czy klatki schodowej, bo rysunek nie został zmieniony, zmieniono tylko opisy do niego.W tej sytuacji adnotacja o ochronie praw autorskich jest jak najbardziej na miejscu - jeszcze ktoś by takie "rewolucyjne" rozwiązania powielił . Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #97 Napisano 13 lipca 2010 Tak się zastanawiam – skoro jednak, ten rysunek i opis dotyczą ocieplenia od wewnątrz, to może niech ten geniusz konstrukcji (co adoptował projekt) opisze jakim cudem wieniec jest wylany na izolacji – bo tak wynika z rysunku.Ciekawie też brzmi punkt 4 w Uwagach – zwłaszcza, że niby izolacja ma być od wewnątrz. Link do komentarza
animus Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #98 Napisano 13 lipca 2010 Cytat Ten rysunek to "kuriozum" sztuki projektowej.Tylko z kolejności opisu innych warstw (np. posadzki, dachu), można się domyśleć, że ściany mają być ocieplone od wewnątrz. Drugą wskazówką jest tynk gipsowy, którego zazwyczaj na zewnątrz się nie używa.Tylko jak ten tynk ma się trzymać "styropianu elewacyjnego", to już pozostanie słodką tajemnicą projektantów.Podobną tajemnicą jest ocieplenie mostków, np. stropu, czy klatki schodowej, bo rysunek nie został zmieniony, zmieniono tylko opisy do niego.W tej sytuacji adnotacja o ochronie praw autorskich jest jak najbardziej na miejscu - jeszcze ktoś by takie "rewolucyjne" rozwiązania powielił . To przeróbka w opisie zrobiona przez "Brzęczka " tylko tak można wytłumaczyć niezgodności i przedszkolne błędy. Link do komentarza
Autor Napisano 13 lipca 2010 Udostępnij #99 Napisano 13 lipca 2010 Cytat Architekci by zastosować niecentralny system ogrzewania zmienili ścinę - patrz opis. Witam,Krótko na temat:1.Rysunek został zrobiony wg uwag i ”porad” p. Tomasza Brzęczykowskiego. I tak część z uwag p. Brzęczykowskiego szczęściem nie doszła do realizacji (jak np. izolacja od wewnątrz każdego pokoju z osobna wełną mineralną 5cm czyniąc z nich termosy. Oczywiście można tak zrobić tylko p. Brzęczykowski nie poinformował Inwestora o kosztach takiego przedsięwzięcia biorąc pod uwagę fakt wielkości obiektu. Po otrzymaniu pierwszego kosztorysu Inwestor mało nie zemdlał).2.Projekt był adaptowany, jako przygotowany wcześniej przez innych projektantów i adaptacja przygotowana przez Fabrykę Projektów Sp. z o.o., dotyczyła jedynie zamiany ścian z bloczków Ytonga na Suporex 36cm oraz częściowej odchudzeniu konstrukcji żelbetowej (płyty stropowe, słupy żelbetowe w ścianach zewnętrznych)3.Rysunek został przesłany do p. Brzęczykowskiego przez Inwestora jako wersja robocza tylko w ramach konsultacji (nigdzie na rysunkach nie ma podpisu ani pieczątki projektantów- chyba, że nagle w ciągu czytania tego forum straciłem wzrok). Ponadto, jak słusznie zauważył Bajbaga, jest własnością firmy Fabryka Projektów Sp. z o.o., która to Firma nigdy nie wyraziła zgody na jego publikację ani w tej formie ani w żadnej innej. Zalecałbym Panu dokładniejsze zapoznanie się z regulaminem forum zwłaszcza z par.3 pkt1. W związku z powyższym informuję Pana, że zamierzamy przekazać sprawę prawnikowi, który rzecz całą wyjaśni. 1 Link do komentarza
JBZ Napisano 14 lipca 2010 Udostępnij #100 Napisano 14 lipca 2010 Cytat Witam,Krótko na temat:1.Rysunek został zrobiony wg uwag i ”porad” p. Tomasza Brzęczykowskiego. I tak część z uwag p. Brzęczykowskiego szczęściem nie doszła do realizacji (jak np. izolacja od wewnątrz każdego pokoju z osobna wełną mineralną 5cm czyniąc z nich termosy. Oczywiście można tak zrobić tylko p. Brzęczykowski nie poinformował Inwestora o kosztach takiego przedsięwzięcia biorąc pod uwagę fakt wielkości obiektu. Po otrzymaniu pierwszego kosztorysu Inwestor mało nie zemdlał).2.Projekt był adaptowany, jako przygotowany wcześniej przez innych projektantów i adaptacja przygotowana przez Fabrykę Projektów Sp. z o.o., dotyczyła jedynie zamiany ścian z bloczków Ytonga na Suporex 36cm oraz częściowej odchudzeniu konstrukcji żelbetowej (płyty stropowe, słupy żelbetowe w ścianach zewnętrznych)3.Rysunek został przesłany do p. Brzęczykowskiego przez Inwestora jako wersja robocza tylko w ramach konsultacji (nigdzie na rysunkach nie ma podpisu ani pieczątki projektantów- chyba, że nagle w ciągu czytania tego forum straciłem wzrok). Ponadto, jak słusznie zauważył Bajbaga, jest własnością firmy Fabryka Projektów Sp. z o.o., która to Firma nigdy nie wyraziła zgody na jego publikację ani w tej formie ani w żadnej innej. Zalecałbym Panu dokładniejsze zapoznanie się z regulaminem forum zwłaszcza z par.3 pkt1. W związku z powyższym informuję Pana, że zamierzamy przekazać sprawę prawnikowi, który rzecz całą wyjaśni. Zajrzałem do tego rysunku i sądziłem, że śnię, że takie bzdury mogły wyjść od architekta?!!! Opis nie odpowiada przekrojowi. Nawet na innym wątku nazwałem taki projekt "fabryką bubli" (tam dostałen namiary na tenże). A tu sensacja!!!!!!!!!!!!!Okazuje, się że "Geniusz budownictwa Tomasz Brzęczkowski posunął się do manipulacji i w komentarzu przedstawił ten rysunek jako wytwór architektów z Fabryki Projektów zamieniających świadomie ocieplenie z zewnętrznego na wewnętrzne! Szok!!!!!!!!!!To nieźle "załatwił" autorów projektu adaptacji. Jeśli to prawda, co napisał Autor, to Prokurator się kłania - co już dawno zapowiadałem - prawda Panie Brzęczkowski? Zapowiadałem czym się skończy lawirowanie, naginanie rzeczywistości, niby badania i naciąganie na zwiększone wydatki inwestorów. Nawet mogę podać link do tego wątku. I wyszło szydło z worka? Swoją drogą, zastanawiające jest, na podstawie czego inwestor zwrócił się do Brzęczkowskiego po konsultacje? Przecież Brzęczkowski nie ma studiów, ani tytułu, ani wiedzy na temat fizyki budowli - jest dyletantem budownictwa, co udowadniał tysiące razy pisząc brednie. Co skłoniło konsultować się u kogoś, kto nie ma podstaw do konsultacji projektu budowlanego sporządzonego przez osoby z wykształceniem wyższym czyli projektantów? Czy ja śnię? Jerzy Zembrowski Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się