Skocz do zawartości

WYRYS i WYPIS Z planu zagospodarowania przestrzennego


vega1

Recommended Posts

Napisano
Właśnie wybrałem dziś ten dokument. Mam jedno pytanie. Jeden z pkt. dotyczący mojej działki mówi:

między najbardziej wysuniętymi elementami brył budynków lokalizowanych na sąsiednich działkach budowlanych, należy zachować odległość min. 10 metrów.

Czy ten pkt. należy rozumieć dosłownie? Czyli mój dom musi być oddalony od granicy działki min. 5 metrów?
Napisano
Cytat

Przepis jest niejasny, np. nie wiadomo, co zrobić, gdy na sąsiedniej działce nie stoi żaden budynek. O interpretację trzeba pytać w urzędzie.




a no właśnie, na obu sąsiednich działkach nie ma jeszcze obiektów budowlanych i działki stoją "odłogiem". Będę się budował tam jako pierwszy. Czyli gdyby brać dosłownie ten przepis, to mam wolną rękę.
Napisano
z drugiej strony. to jak to się liczy? Przecież przesuwając dom wzdłuż działki do przodu lub do tyłu, mamy możliwość zwiększenia tej odległości od drugiego domu do potrzebnej i wymaganej wartości, nawet jeśli dom stoi 2m od granicy działki.
Strasznie zawiły i niejednoznaczny ten przepis. Czyli czyżby znowu wyszło na to, że teraz urzędasek będzie decydował wg. siebie? Jak tam pójdę to mogę coś wskórać, czy jak się urzędas uprze to pozamiatane?
Napisano

chciałem jeszcze o jedną rzecz zapytać. Mianowicie, powiedziano mi że jak mam ten wypis i wyrys który odebrałem, to już nie muszę się starać o warunki zabudowy. Jestem o tyle zdziwiony że dla mnie warunki zabudowy zawsze w głowie to było coś obowiązkowego. Podobno muszę tylko mieć zezwolenie od elektrowni i chyba woda z tego co kojarzę. Czy to faktycznie takie proste?
Napisano
A nie mylisz tak pojęcia warunki zabudowy z pozwoleniem na budowę?? Bo to dwa różne papierki. W warunkach zabudowy miałbyś napisane praktycznie to samo co w wypisie, tylko dotyczyło by to Twojej działki. A o pozwolenie na budowę musisz wystąpić i do tego potrzebujesz przynajmniej warunki przyłączenia pradu i wody.
Napisano
nie nie, nie mylę. Do pozwolenia na budowę, potrzebne są warunki zabudowy. A mi wystarczy ten wyrys i wypis. Tyle wiem. Martwić się z tego powodu nie zamierzam.
Napisano
Cytat

chciałem jeszcze o jedną rzecz zapytać. Mianowicie, powiedziano mi że jak mam ten wypis i wyrys który odebrałem, to już nie muszę się starać o warunki zabudowy. Jestem o tyle zdziwiony że dla mnie warunki zabudowy zawsze w głowie to było coś obowiązkowego. Podobno muszę tylko mieć zezwolenie od elektrowni i chyba woda z tego co kojarzę. Czy to faktycznie takie proste?



Z zakładu energetycznego i wodociągów - Warunki techniczne przyłaczenia, jezeli w projekcie jest określone ogrzewanie gazowe to rownież warunki techniczne z gazowni. Czy to proste? Dobre pytanie - ale to zależy od miejsca budowy w tym pięknym kraju i w zwiazku z tym lokalnych urzędników.
Napisano
Cytat

chciałem jeszcze o jedną rzecz zapytać. Mianowicie, powiedziano mi że jak mam ten wypis i wyrys który odebrałem, to już nie muszę się starać o warunki zabudowy. Jestem o tyle zdziwiony że dla mnie warunki zabudowy zawsze w głowie to było coś obowiązkowego. Podobno muszę tylko mieć zezwolenie od elektrowni i chyba woda z tego co kojarzę. Czy to faktycznie takie proste?



Myśle że mylisz wypisy:
1. wypis +wyrys z danych gminy wystawiany na numer działki, info o właścicielu (tabelka, 1strona)
2. Wypis z PRZESTRZENNEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA jeśli go masz to warunki zabudowy są już historią. wypis z Planu przest. zagospod. to uchwała gminy (dużo kartek icon_wink.gif w której opisane są warunki nie tylko na twoją działke ale na dany region na np najbliższe 5 lat, ta sama uchwała przekształca czasem obszar rolny w budowlany (nie mylić znowu z odrolnieniem terenu pod budynkiem, który po prstu przestanie być zielony)
Piotr /Wieliczka
Napisano
no więc ja mam WYRYS i WYPIS Z PRZESTRZENNEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA

co zresztą jest zawarte w tytule wątku od samego początku.

Dziękuje
Napisano
Warunki zabudowy wydaje się tylko wtedy, kiedy nie ma MPZP.

Tu jest MPZP, a w związku z tym nie „ubiega się” o WZ, bo w planie wszystko jest określone (dla danego terenu, działki).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Odpowiedź jest prosta i niepotrzebnie ją komplikujecie.

10 m od najdalej wysuniętego elementu bryły budynku sąsiada - sąsiada brak, to masz dowolność w granicach powszechnie obowiązującego prawa - czyli 4 m od granicy działki gdy są otwory w ścianie i 3m od granicy działki gdy otworów brak.


Napisano
tak tak, to już sobie wyjaśniłem i jak będę budował pierwszy, to faktycznie będę miał najlepiej. Ciekawe co to znaczy tylko wybudować się jako pierwszy. Czy wylana płyta fundamentowa, już wystarcza? Czy może samo pozwolenie na budowę już jest traktowane tak samo?
Napisano
Można przyjąć, że odległości liczy się w tym przypadku od istniejącej zabudowy, albo do zabudowy projektowanej - czyli do zatwierdzonego projektu budowlanego na sąsiedniej działce(tak przyjmuje się w większości przypadków).
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Właścicel działki występujący o pozwolenie na budowę nie ma obowiązku znać ewentualnego pawomocnego pozwolenia na budowę sąsiada- chyba że starosta - wydział architektury i budownictwa odmówi wydania decyzji na budowę wskazując przyczyny np. konieczność zlokalizowania budynku np. 6 m od granicy działki z uwagi na projektowany dom sąsiada w odległości 4m od granicy. I jest to jedyny wypadek kiedy te zapisy będą obowiązywały występującego o pozwolenie na budowę.
Napisano
U mnie sytuacja była analogiczna. Dotyczyła lokalizacji szamba - min 6m od czegośtam. Architekt ustawił 3m od granicy wychodząc z zasady, że ja 3 on 3 i będzie 6. Za ogrodzeniem jest na razie pusta działka.

Urząd odrzucił. Architekt poprawiał. Musiałem odsunąć się o te 6m z szambem. Chyba różne urzędy różnie to interpretują
Napisano
PeZet, bo ogólnie przy każdej uchwale prawa miejscowego jaką jest MPZP powinien być tzw. słowniczek tak pi razy drzwi w paragrafach początkowych... ale niestety ludziska piszący tak ważne uchwały o tym zapominają...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...