rustin Napisano 22 października 2016 Udostępnij #1 Napisano 22 października 2016 Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie. Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie) Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 października 2016 Udostępnij #2 Napisano 24 października 2016 Cytat Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie. Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie) Wg mnie jak dasz wełnę na krokwie to zostanie Ci 277-15=262cm a nie 247cm?Chyba, że źle rozumiem "na krokwie"? Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2016 Autor Udostępnij #3 Napisano 24 października 2016 Od góry krokwi jest 277, więc ja też trzeba odliczyć. Reszta dobrze policzyłem? Następna ważna sprawa. Krokwie 15cm, folia o przepuczalnosci 3tys i SD 0.2 czy jakoś tak. Czy mogę dać wełnę 15cm cm czy musi być szczelina wentylacyjna i dać wełnę 12 cm czy przy membranie nie musi byc? Link do komentarza
animus Napisano 24 października 2016 Udostępnij #4 Napisano 24 października 2016 (edytowany) Cytat Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm.Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie. Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie) Trzeba zrobić ze 2,52 m wysokości, co to za pomieszczenie na 2,40 m strych?Tego daje się cieńszą warstwę niż 30cm: Edytowano 24 października 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 października 2016 Udostępnij #5 Napisano 24 października 2016 (edytowany) Czekaj - bo chyba nie zrozumiałem Oczami wyobraźni myślałem, że piszesz o wysokości do sufitu, tj do jętek i że wełnę dajesz pomiędzy i na nie od góry?Ja zostawiłbym szczelinę między wełną i membraną. Edytowano 24 października 2016 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2016 Autor Udostępnij #6 Napisano 24 października 2016 Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 60zl. Welne chce dawać skosy i sufit, dach ma strychu nie ocieplony bo chyba nie ma sensu? Jezeli robić pianka to trzeba zrobić podłogę na strychu z OSB i wtedy dawać piankę ma sufit? A dlaczego byś zrobił szczeline? Pytam bo już mam metalik w głowie, w artykułach czy kartach membran jest, że ma dolegac do nie wełna aby nie było zimnego powietrza itd http://www.receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/ Link do komentarza
Buster Napisano 24 października 2016 Udostępnij #7 Napisano 24 października 2016 Jeśli nie ma pełnego deskowania a jest membrana wysokoparoprzepuszczalna,a do takiej należy corotop red strong,to nie trzeba robić szczeliny między nią a wełną. Link do komentarza
MrTomo Napisano 24 października 2016 Udostępnij #8 Napisano 24 października 2016 Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk.Jedni piszą tak, drudzy tak.Skoro producent pisze, że nie trzeba to stosuj się do zaleceń producenta.Ja będę robił pełne deskowanie więc to inna bajka, ale gdybym musiał dawać membranę zostawiłbym odstęp.Chociażby minimalny na tyle, żeby nie stykała się z wełną. Link do komentarza
Buster Napisano 24 października 2016 Udostępnij #9 Napisano 24 października 2016 Jeśli bym miał wybierać między niższym pomieszczeniem na poddaszu a grubszym ociepleniem to wybrałbym ocieplenie.Oczywiście w granicach rozsądku. Link do komentarza
animus Napisano 24 października 2016 Udostępnij #10 Napisano 24 października 2016 Cytat Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 70zl. Jeszcze raz, co to za pomieszczenie, do czego ma służyć?Ile wychodzi 1m2 wełny gr 2x15cm z Twoją robocizną montażu, jakbyś montował u kogoś i jaką wełenkę chcesz zastosować?https://www.olx.pl/oferta/skuteczny-i-tani-...9ce871;promoted Cytat Pianka drożej wyjdzie, u mnie za metr chcą 60zl. Widzę że zmieniłeś cenę o 10 złociszy, czyli się nie orientowałeś, chcesz najeść się wełny proszę bardzo. Cytat Jeśli bym miał wybierać między niższym pomieszczeniem na poddaszu a grubszym ociepleniem to wybrałbym ocieplenie.Oczywiście w granicach rozsądku. A ja wybrał bym pianwanie, nawet jakby 20 złoty więcej kosztowało, jak przyjdą wietrzne dni to zrozumiesz. Cytat Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk. Widzę że jesteś czujny.Nie dajesz się zrobić w ......... Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2016 Autor Udostępnij #11 Napisano 24 października 2016 Cenę zmieniłem bo zadzwoniłem i zapytalem Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej. To pomieszczenie to całe poddasze użytkowe, pokoje, łazienka itd. Chyba nie ma sensu ocieplac strychu? Rzuce płytę OSB ma jetki i wełnę lub pianę tylko do tej wysokości? Jak jest w przypadku remontu dachu jeżeli pianka pur jest przyklejona do krokwi, membrany itd? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2016 Udostępnij #12 Napisano 24 października 2016 Jeżeli masz dana membranę to zapomnij o piance.Jak miałbyś pełne deskowanie to też zapomnij o piance ze względu na cenę,za cenę m2 pianki masz super ciepłą wełnę i jeszcze podejrzewam, że Ci zostanie.Co do stykania wełny z membrana wysokoparaprzepuszczalną, oczywiście może się stykać ale jak masz krokwie 18 cm a dasz wełnę 15 cm to szczelina sama z siebie będzie, nawet gdybyś dał wełnę 18 cm gruba to z biegiem czasu ona i tak siądzie i szczelina sama się zrobi. Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2016 Autor Udostępnij #13 Napisano 24 października 2016 Cześć mhtyl Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał. Dlaczego ja odradzasz? Link do komentarza
Buster Napisano 24 października 2016 Udostępnij #14 Napisano 24 października 2016 (edytowany) Cytat Cześć mhtyl Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał. Dlaczego ja odradzasz? Chyba strzeliłem babola,na dobrą sprawę nie wiem czy można natryskiwać pianę na membranę. Edytowano 24 października 2016 przez Buster (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2016 Udostępnij #15 Napisano 24 października 2016 Cytat Cześć mhtyl Chyba jesteś pierwszy który odradza mi pianke. Nie mam pojęcia co zrobić. Krokwie mam 15cm więc i wełna taka bym dał. Dlaczego ja odradzasz? Siemka Piankę jak wrąbią się owady to ja ześrutują, może nie całą ale sobie w niej pobaraszkują, tak samo dotyczy gryzoni a masz membranę czyli "szmatę" w wełnę jak wejdą to pogryzą i se pójdą bo będzie ich w pyski kłuć. No i jeszcze ta cena, dwa razy droższa od porządnej wełny.Fakt nie będzie taki, że znajomy mojego kolegi z pracy kładzie taka piankę zawodowo a u siebie położył wełnę, coś chyba to mówi.Pisałem o krokwi 18 cm bo myślałem, że takie masz ale jeżeli masz 15 cm i dasz wełnę 15 cm to po jakimś czasie wełna "siądzie" szczelina sama się zrobi. Przy membranie wysokoparoprzepuszczalnej może wełna stykać się z membraną, tylko uważaj przy kładzeniu abyś nie wypchał wełną membrany.Wzdłuż krokwi min to 10 cm a jak byś zmieścił to 15 cm było by super. Cytat Bo ja nie wierzę w te wszystkie membrany i folie fwk.Jedni piszą tak, drudzy tak.Skoro producent pisze, że nie trzeba to stosuj się do zaleceń producenta.Ja będę robił pełne deskowanie więc to inna bajka, ale gdybym musiał dawać membranę zostawiłbym odstęp.Chociażby minimalny na tyle, żeby nie stykała się z wełną. Ja też jestem za pełnym deskowaniem ale z tego co pamiętam to rustin już ma po obiedzie bo on ten dom taki już kupił a teraz go wykańcza. Cytat Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej. Wełnę sam położysz, jest to dziecinne proste a teraz jest idealny okres do kładzenia wełny, a dlaczego? bo jest chłodno Kłaść wełnę przy 30stu stopniowym upale na poddaszu a kłaść przy 10, zapewniam że jest różnica. Cytat A ja wybrał bym pianwanie, nawet jakby 20 złoty więcej kosztowało, jak przyjdą wietrzne dni to zrozumiesz. On ma blachodachówkę na dachu, ale nawet gdyby miał dachówkę (ja ma i 25 cm wełny) nie odczuwam dyskomfortu zarówno przy wiatrach czy w upałach. Link do komentarza
rustin Napisano 24 października 2016 Autor Udostępnij #16 Napisano 24 października 2016 A dlaczego nie można pianki jak jest membrana? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 października 2016 Udostępnij #17 Napisano 24 października 2016 Nie wiem czy nie można ale rozum i logika podpowiada to co wyżej napisałem + to że pianka może dużo nie waży ale coś tam waży a membrana to "szmata" więc po jakimś czasie się będzie poddawała temu ciężarowi, a przyciąganie ziemskie wiadomo jakie jest, do góry nie wypcha tylko pociągnie membranę na dół. Link do komentarza
animus Napisano 24 października 2016 Udostępnij #18 Napisano 24 października 2016 (edytowany) Cytat Nie wiem czy nie można ale rozum i logika podpowiada to co wyżej napisałem + to że pianka może dużo nie waży ale coś tam waży a membrana to "szmata" więc po jakimś czasie się będzie poddawała temu ciężarowi, a przyciąganie ziemskie wiadomo jakie jest, do góry nie wypcha tylko pociągnie membranę na dół. Straszne głupoty! Pianka rozprężna, samonośna, nawet jakbyś wyciął piłą to oprze się na stelażu! Cytat Chyba strzeliłem babola,na dobrą sprawę nie wiem czy można natryskiwać pianę na membranę. Można, jedyny szkopuł to jak membrana nie naciągnięta to wyprze też do góry czyli urośnie więcej izolacji jeszcze, a prześwit pod blachą mniejszy. Cytat Siemka Piankę jak wrąbią się owady to ja ześrutują, może nie całą ale sobie w niej pobaraszkują, tak samo dotyczy gryzoni a masz membranę czyli "szmatę" w wełnę jak wejdą to pogryzą i se pójdą A jak pogryzą membranę to wełna zgnojona będzie do niczego.Ręce opadają. Edytowano 24 października 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 24 października 2016 Udostępnij #19 Napisano 24 października 2016 Cytat Cenę zmieniłem bo zadzwoniłem i zapytalem Wełna 0.35 15cm to koszt 15zl, czyli 30zl plus 5 zł za położenie jej. To pomieszczenie to całe poddasze użytkowe, pokoje, łazienka itd. Chyba nie ma sensu ocieplac strychu? Rzuce płytę OSB ma jetki i wełnę lub pianę tylko do tej wysokości? Jak jest w przypadku remontu dachu jeżeli pianka pur jest przyklejona do krokwi, membrany itd? W takiej cenie to licha wełna, słaba lambda, jak zamkniesz się na jętkach, to szybciej nagrzejesz pomieszczenie.Do remontu daleko, piana usztywnia dodatkowo dach.Jak remont dachu, to wycinasz piłą z długości i taką dłuższą łapką odrywasz. Link do komentarza
rustin Napisano 25 października 2016 Autor Udostępnij #20 Napisano 25 października 2016 Myślałem, że 0.35 lambda to już dobra wełna, lepszej jak 0.32 chyba nie widziałem, może słabo szukałem. Gdzie znaleźć lepsza wełne lub jaka za 15zl? Link do komentarza
bajbaga Napisano 25 października 2016 Udostępnij #21 Napisano 25 października 2016 1. Lambda wełny to raczej 0,03... 2. Moim zdaniem pianka ma tylko wtedy sens jak tworzy "monolit" z przegrodą. Np. dla pokrycia dachowego blachą:3. Też, moim zdaniem - teoretycznie można nałożyć piankę na "membranę", ale raczej musi być to pianka otwarto-komórkowa, bo jest dużo lżejsza (lzejsza od wełny i pianki zamknięto-komórkowej), ale taka pianka ma gorszą lambdę (praktycznie równą wełnie) i będzie potrzebowała wentylowania. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2016 Udostępnij #22 Napisano 25 października 2016 Cytat Straszne głupoty! Pianka rozprężna, samonośna, nawet jakbyś wyciął piłą to oprze się na stelażu! Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża.Widziałem taka pianę, jest puszysta ale tez jest sprężysta, tak że można ja palcami ścisnąć, być może była jeszcze świeża bo od położenia minęło jakieś trzy miesiące. Cytat A jak pogryzą membranę to wełna zgnojona będzie do niczego.Ręce opadają. Takie ryzyko, tylko przy wełnie ona jako taka zostanie, przy piance co z tego że będzie sucha jak będą "dziury" po wygryzieniu przez szkodniki. Cytat Myślałem, że 0.35 lambda to już dobra wełna, lepszej jak 0.32 chyba nie widziałem, może słabo szukałem. Gdzie znaleźć lepsza wełne lub jaka za 15zl? Nie patrz na współczynnik lecz raczej na grubość. 0,035 jest dobra, ja kładłem 0,039 i jak pisałem przy grubości 25 cm nie narzekam. Cytat Do remontu daleko, piana usztywnia dodatkowo dach. Ale w jakim stopniu ma coś usztywnić co jest kruche i łatwo łamliwe. Cytat 2. Moim zdaniem pianka ma tylko wtedy sens jak tworzy "monolit" z przegrodą. Np. dla pokrycia dachowego blachą: Tylko ja zamiast bawić się w taki natrysk wolałbym położyć płytę obornicką.rustin masz ogłoszenie które może cię zainteresuje odnośnie taniej wełny.https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-t...html#22b3ac3094https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-o...html#22b3ac3094 Link do komentarza
animus Napisano 25 października 2016 Udostępnij #23 Napisano 25 października 2016 (edytowany) Cytat Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża. A na filmie zapodanym natryskują ze stelażem i rośnie w oczach. Przed pianowaniem najlepiej wyciąć membranę i jechać na blachę, wtedy nie będzie kondensacji pod blachą, piana połączy się w jedną całość nad krokwiami i się na nich zawiesi. Edytowano 25 października 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 października 2016 Udostępnij #24 Napisano 25 października 2016 Cytat Przed pianowaniem najlepiej wyciąć membranę i jechać na blachę, wtedy nie będzie kondensacji pod blachą, piana połączy się w jedną całość nad krokwiami i się na nich zawiesi. Takie coś ma sens.Ale jak przyjdzie za kilkanaście lat do wymiany pokrycia to wtedy kiszka.Dlatego powtarzam, najlepsze jest pełne deskowanie. Link do komentarza
animus Napisano 25 października 2016 Udostępnij #25 Napisano 25 października 2016 (edytowany) Cytat Takie coś ma sens.Ale jak przyjdzie za kilkanaście lat do wymiany pokrycia to wtedy kiszka.Dlatego powtarzam, najlepsze jest pełne deskowanie. To wtedy kryjesz na wierzch, a stare pokrycie zostaje. Edytowano 25 października 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 26 października 2016 Autor Udostępnij #26 Napisano 26 października 2016 Dziękuję wszystkim za pomoc.Mam jeszcze dwa ważne pytania. 1. Jeżeli zrobię zabudowę poddasza z kg juz na gotowo do malowania to podczas mrozów itp nic się nie stanie jeżeli nie będzie ogrzewany dom? Nie popeka czy coś. 2. Na podłogę strychu wystarczy płyta OSB 18mm? Nic ciężkiego nie będzie składowane, tylko aby bezpiecznie chodzi i położyć np pudełko z ozdobami świątecznymi Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 października 2016 Udostępnij #27 Napisano 26 października 2016 Ad.1 Nic nie powinno się złego stać, a pękanie to jak ma popękać to czy będzie dom ogrzewany czy nie to i tak ryski mogą się pojawić.Ad.2 Jaki masz rozstaw kleszczy? Link do komentarza
rustin Napisano 27 października 2016 Autor Udostępnij #28 Napisano 27 października 2016 Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 27 października 2016 Udostępnij #29 Napisano 27 października 2016 Cytat Tylko, że piane natryskują przed stelażem i nie jest ona tak gruba aby dosięgała stelaża.Widziałem taka pianę, jest puszysta ale tez jest sprężysta, tak że można ja palcami ścisnąć, być może była jeszcze świeża bo od położenia minęło jakieś trzy miesiące.Takie ryzyko, tylko przy wełnie ona jako taka zostanie, przy piance co z tego że będzie sucha jak będą "dziury" po wygryzieniu przez szkodniki.Nie patrz na współczynnik lecz raczej na grubość. 0,035 jest dobra, ja kładłem 0,039 i jak pisałem przy grubości 25 cm nie narzekam.Ale w jakim stopniu ma coś usztywnić co jest kruche i łatwo łamliwe.Tylko ja zamiast bawić się w taki natrysk wolałbym położyć płytę obornicką.rustin masz ogłoszenie które może cię zainteresuje odnośnie taniej wełny.https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-t...html#22b3ac3094https://www.olx.pl/oferta/welna-mineralna-o...html#22b3ac3094 Możesz tez połóżyć gotowe panele z pianki firmy Recticel Izolacje. Firma oferuje asortyment "dla każdego" Poza tym w czasie ulewnego deszczu zwariujesz od dzwonienia kropli o blachę. Proponuję coś masywnego/wygłuszającego. Nawet płyty MgO. Fasada System. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 27 października 2016 Udostępnij #30 Napisano 27 października 2016 Cytat Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm rustin, pytałem o kleszcze a nie o krokwie. Link do komentarza
animus Napisano 27 października 2016 Udostępnij #31 Napisano 27 października 2016 (edytowany) Cytat Z mierzyłem odległość pomiędzy krokwiami, nie licząc ich szerokości. Jest różnie, od 80cm do 100cm a tam gdzie będzie wejście na strych jest 110cm Ok, a masz po dwa kleszcze, czy po jednej jętce. Edytowano 27 października 2016 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rustin Napisano 27 października 2016 Autor Udostępnij #32 Napisano 27 października 2016 Kleszcze czy jętki jak kto woli są w odległości jak pisałem wcześniej Link do komentarza
Gość czerwony łeb Napisano 27 października 2016 Udostępnij #33 Napisano 27 października 2016 Cytat Kleszcze czy jętki jak kto woli są w odległości jak pisałem wcześniej min.22cm a najlepiej 25cmczerwony łeb nie dałby nigdy 18cm OSB bo za bardzo gietka przy rozstawie 60-90cm. Link do komentarza
Buster Napisano 28 października 2016 Udostępnij #34 Napisano 28 października 2016 Cytat min.22cm a najlepiej 25cmczerwony łeb nie dałby nigdy 18cm OSB bo za bardzo gietka przy rozstawie 60-90cm. Trochę dużo Link do komentarza
rustin Napisano 28 października 2016 Autor Udostępnij #35 Napisano 28 października 2016 Dam 22mm. Zastanawiam się jak to się robi, tzn trzeba tak obcinac płytę aby łączenia dwóch płyt wychodzily na jetkach? Będzie dużo odpadów prawda, podłogi jest 50m2 to raczej tyle płyty nie starczy? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 października 2016 Udostępnij #36 Napisano 28 października 2016 Cytat Kleszcze czy jętki jak kto woli są w odległości jak pisałem wcześniej I tu się mylisz, bo kleszcze co innego niż jętki. Kleszcze są, a bynajmniej powinny być podwójne a jętki są pojedyncze i kleszcze są dłuższe niż jętki. Link do komentarza
rustin Napisano 28 października 2016 Autor Udostępnij #37 Napisano 28 października 2016 Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów. Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze. Link do komentarza
MrTomo Napisano 28 października 2016 Udostępnij #38 Napisano 28 października 2016 (edytowany) Cytat Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów. Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze. Osobiście dałbym 25mm grubą.Przy 22mm dałbym tam gdzie wypadnie środek płyty wzmocnienie (jakaś decha lub łata prostopadle do jętek).Możesz układać w całości i tam gdzie wypadnie koniec płyty miedzy jętkami dać łatę między jętki na tyle szeroką, żeby dwa kawałki płyt się zeszły.Ps. Nawet płyta 25 mm będzie się uginać, zwłaszcza jak coś będzie tam składowane.Przy takich rozstawach Warto wzmocnić tak i tak Edytowano 28 października 2016 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 października 2016 Udostępnij #39 Napisano 28 października 2016 Cytat Mhtyl przecież dobrze wiesz o co chodzi, więc po co te pytania. Czy OSB 22mm będzie ok? I jak ją układać aby nie było dużo odpadów. Ja nie jestem od dachów, tak zobaczyłem na rysunkach w Google że raz to samo jest jako jetka a raz kleszcze. Kleszcze są dłuższe i idą w parze z płatwią, są pod płatwią (płatew są na nich opiera) i łączą krokwie po obu stronach, czyli są dwie na jedna krokiew.Jętki są na "górze" i spinają krokwie, są o wiele krótsze i przypada jedna jętka na krokiew.Czyli kleszcze są bardziej podatne na ugięcia a jętka nie bo jest krótsza.Czy teraz rozumiesz różnicę?Gdyby było to samo to nie było by nazewnictwa - jętka, kleszcze.Aby usztywnić konstrukcję i abyś miał jak najmniej odpadów płyty osb to zrób deskowanie całej podłogi, nawet z deski 2 cm a na całość potem daj płytę osb, wystarczy nawet jak dasz 18.Wtedy nie musisz martwić się o łączenie płyty.A wracając to tych nieszczęsnych kleszczy czy jętek, masz je pojedyncze czy podwójne i jaką maja długość. Link do komentarza
zenek Napisano 24 grudnia 2016 Udostępnij #40 Napisano 24 grudnia 2016 jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome? jeśli tak, to dałbym 35 cm welny mineralnej minimum, bo z poziomu ucieka najwięcej ciepła, do tego kilka centymetrow szczeliny nad wełną i folią paroprzepuszczalną - pod wełną folia parochronna i niżej płyty, np gipsowe - zmieścisz się myślę z całkiem jeszcze wygodną wysokością. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 grudnia 2016 Udostępnij #41 Napisano 24 grudnia 2016 Dnia 22.10.2016 o 19:44, rustin napisał: Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm. Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie. Czy dobrze liczę? Może jednak 5cm na płytę, stelaż to mało bo potrzeba jakiejś przestrzeni albo coś jeszcze się daje?( oczywiście folia będzie) 20 minut temu, zenek napisał: jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome? jeśli tak, to dałbym 35 cm welny mineralnej minimum, bo z poziomu ucieka najwięcej ciepła, do tego kilka centymetrow szczeliny nad wełną i folią paroprzepuszczalną - pod wełną folia parochronna i niżej płyty, np gipsowe - zmieścisz się myślę z całkiem jeszcze wygodną wysokością. Zenek, proponuje aby przed wypowiedzią zapoznał się z całym tematem, bo to o czym piszesz było już i nie rozumiem o czym piszesz, jak krokwie są poziome? krokwie są usytuowane pod kątem do podłogi, o jakiej foli paro-przepuszczalnej piszesz? przecież rustin ma położona membranę wysokoparoprzepuszczalną i żadnej szczeliny wentylacyjnej nie musi robić. Link do komentarza
zenek Napisano 25 grudnia 2016 Udostępnij #42 Napisano 25 grudnia 2016 (edytowany) Dnia 28.10.2016 o 18:27, mhtyl napisał: Kleszcze są dłuższe i idą w parze z płatwią, są pod płatwią (płatew są na nich opiera) i łączą krokwie po obu stronach, czyli są dwie na jedna krokiew. Jętki są na "górze" i spinają krokwie, są o wiele krótsze i przypada jedna jętka na krokiew. Czyli kleszcze są bardziej podatne na ugięcia a jętka nie bo jest krótsza. Czy teraz rozumiesz różnicę? Gdyby było to samo to nie było by nazewnictwa - jętka, kleszcze. hihi....uzupełnię: no to z poradnika budowlanego 1953 i netu:oto mamy dachy jętkowy (z jętką podpartą, bo jest dluga) i dach kleszczowy. Jeśli dach ma małą rozpiętość, to jętka (jest ściskana) jest krotka, i przenosi siły z jednej krokwi na drugą - Jeśli dach ma większą rozpiętość (rys. u góry) jętki są podparte platwiami - czyli krokwie opieraja sie na płatwiach za pośrednictwem jętek. Jak napisałeś - jętka przypada na każdą parę krokwi Niżej jest dach płatwiowy - w przekroju wygląda podobnie, ale działa inaczej. Kleszcze pracują na rozciąganie (ściskają konstrukcję), są w tych płaszczyznach, gdzie słupy (stolce) a więc co kilka par krokwi (co 3, 4 metry) Płatwie w dachu kleszczowym oparte są na słupach, a krokwie pierają się na nich bezpośrednio - kleszcze nie opierają sie na płatwiach (są pod nimi), jak widać na rysunkach, ani płatwie nie opieraja się na kleszczach, ale je obejmują i krokwie też - stężając to wszystko jak "kleszczami" - stąd nazwa Na rysunkach można latwo pomylić dach z jętka podpartą i kleszczowy - jak widać, ale mają inną konstrukcję działania. Howk - takie indiańskie pozdrowienie Edytowano 25 grudnia 2016 przez zenek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 grudnia 2016 Udostępnij #43 Napisano 25 grudnia 2016 Zenek, to że sobie powklejasz mylne rysunki i na ich podstawie chcesz coś udowodnić to udowadniaj, tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jętka jest w stosunku do kleszczu o wiele krótsza, a to że jacyś nawiedzeni twierdzą inaczej bo mają swój świat to ja nie mogę na to. I jeszcze mała uwaga, jeżeli chcesz uchodzić za gościa na poziomie to staraj się pisać tak jak w szkole nauczyli. Jeżeli chcesz dyskutować to najpierw wypadałoby odpowiedzieć na poprzednie zapytanie w którym pytam o krokwie które wg Ciebie Dnia 24.12.2016 o 18:18, mhtyl napisał: jeśli ta wysokość jest stała to krokwie są poziome? Link do komentarza
zenek Napisano 25 grudnia 2016 Udostępnij #44 Napisano 25 grudnia 2016 (edytowany) Dnia 22.10.2016 o 19:44, rustin napisał: Od góry krokwi do wylewki jest 277cm. Dach jest z blachodachowki a pod nia membrana corotop red strong,krokwie 15cm. Chce dać wełnę 15cm między krokwie, na krokwie 15cm. Zostaje 247cm z czego odliczyć 2cm na panele/płytki i 5 cm na płytę kg i stelaż co mi daje 240cm na gotowo, tak jak było w planie. wytłuściłem : zostaje 247 cm, nie ma mowy o innych wymiarach - wiec poziomo (dach może być prawie płaski, a nawet całkiem, choćzazwyczaj ma wtedy konstrukcję żelbetową lub stalową, albo z drewna klejonego), chyba ze nie to powinno być napisane punkt najwyższy i najniższy. Ale nie jest to coś, o co warto się sprzeczać, bo może nie zrozumiałem do końca -autor sam wyciągnie wnioski. Jesli idzie o konstrukcje - to nie są mylne rysunki, tylko prawidłowe - a jak widzisz błedy, to je pokaż, albo pokaż inne"dobre" rysunki. Nie ma co sie sprzeczać o konkrety, ani ja ani ty tego nie wymyśliliśmy. I nie poprawiałem cię tylko uzupełniłem. Budownictwo w ogole warto tlumaczyc rysunkami, gdy sie da, a mniej opowiadać - łatwiej wtedy zrozumieć i zobaczyć szczegóły. Gośc wcześniej pisał że gdzieś tam widział opisane raz jętki raz kleszcze a wygladało tak samo. Dlatego pokazałem ze wygląda podobnie - ale nie jest to samo! Edytowano 25 grudnia 2016 przez zenek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się