Skocz do zawartości

Prawidłowe ocieplenie fundamentów


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?




wydaje mi sie ze poprawne warstwy to:
bloczek+zaprawa wodoszczelna+dysperbit+klej do styropianu+folia kubełkowa+ziemia
no i oczywiscie drenaż opaskowy. styropian to styrodur 10cm. dysperbit dawałeś też od środka? a po co?
ja stosowałem do przylepienia styropianu klej w aerozolu taki do pistoletu. klej ma tylko trzymac styropian aby nie odpadł. Jak masz czas to zrobisz to sam. Zadne mecyje. Najwiecej czasu zajmuje poprawne ułożenie zaprawy wodoszczelnej, a dysperbit to nakłada sie pedzlem. ja układałem 130m2 jeden tydzień .solo.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,

Po wielkich trudach mamy w końcu fundamenty. Ale mamy problem z ich ociepleniem... Chcemy to zrobić pod koniec listopada jak zakończymy stan "zero" by nie uszkodzić ocieplenia przy zasypywaniu. Fundamenty są zasmarowane podwójnie dysperbitem z obydwu stron. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcemy mieć tak: bloczki+dysperbit+klej+styro+klej+siatka+klej. Czy damy radę zrobić to sami?



Jeżeli zasypujesz to po co siatka i klej??
bloczki+dysperbit+klej ze styropianem 4-6cm + zwykła folia budowlana czarna cena ok 40gr/m2
takie rozwiązanie w zupełności wystarczy, chyba ,że jesteś na podmokłym terenie ale to już inna bajka.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

wydaje mi sie ze poprawne warstwy to:
bloczek+zaprawa wodoszczelna+dysperbit+klej do styropianu+folia kubełkowa+ziemia
no i oczywiscie drenaż opaskowy. styropian to styrodur 10cm. dysperbit dawałeś też od środka? a po co?
ja stosowałem do przylepienia styropianu klej w aerozolu taki do pistoletu. klej ma tylko trzymac styropian aby nie odpadł. Jak masz czas to zrobisz to sam. Zadne mecyje. Najwiecej czasu zajmuje poprawne ułożenie zaprawy wodoszczelnej, a dysperbit to nakłada sie pedzlem. ja układałem 130m2 jeden tydzień .solo.



Zgadzam się z kolegą, że to wystarczy. A jak masz podane w projekcie? Zobacz na rysunek przekroju domu tam znajdziesz przekrój każdej ściany. Jeżeli warunki gruntowe są dobre np. piasek i nisko wody gruntowe to możesz dać hydroizolację lekką tak jak napisał synagoga. Bloczek, rapówka, dwie warstwy hydroizolacji w płynie, styropian i folia kubełkowa żeby nie uszkodzić termoizolacji.

Artykuły w budujemy dom:
Jak zabezpieczyć fundament przed wilgocią
Buduj na solidnym fundamencie

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Zgadzam się z kolegą, że to wystarczy. A jak masz podane w projekcie? Zobacz na rysunek przekroju domu tam znajdziesz przekrój każdej ściany. Jeżeli warunki gruntowe są dobre np. piasek i nisko wody gruntowe to możesz dać hydroizolację lekką tak jak napisał synagoga. Bloczek, rapówka, dwie warstwy hydroizolacji w płynie, styropian i folia kubełkowa żeby nie uszkodzić termoizolacji.

Artykóły w budujemy dom:
Jak zabezpieczyć fundament przed wilgocią
Buduj na solidnym fundamencie

pozdrawiam


Tak nie wolno od lat robić? Teraz są inne ceny ogrzewania - wyrzucanie energii to duży błąd.
Filmik
http://www.e-pages.dk/isola/66/

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić - czyli musi być bezpośrednio na fundamencie bez lepików. Styropian tylko w domach podpiwniczonych i to za mambraną!
Styropian to izolacja termiczna . Izolację termiczną stosujemy między tym co ogrzewamy a tym co grzać nie chcemy! Styropian przyklejony za fundamentem z żaden sposób nie ogranicza grzania fundamentu i gruntu pod domem. Kogo stać będzie za kilka lat na taaaaką rozrzutność?
Technologie sprzed 20 lat nijak nie przystają do dzisiejszych i jutrzejszych cen energii!!!
Napisano
Cytat

Tak nie wolno od lat robić? Teraz są inne ceny ogrzewania - wyrzucanie energii to duży błąd.
Filmik
http://www.e-pages.dk/isola/66/

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić - czyli musi być bezpośrednio na fundamencie bez lepików. Styropian tylko w domach podpiwniczonych i to za mambraną!
Styropian to izolacja termiczna . Izolację termiczną stosujemy między tym co ogrzewamy a tym co grzać nie chcemy! Styropian przyklejony za fundamentem z żaden sposób nie ogranicza grzania fundamentu i gruntu pod domem. Kogo stać będzie za kilka lat na taaaaką rozrzutność?
Technologie sprzed 20 lat nijak nie przystają do dzisiejszych i jutrzejszych cen energii!!!



Nie chcę się już wdawać w głębsze dyskusje bo nie od dzisiaj jestem na forum i rozmowa z Panem choć naprawdę niekiedy ciekawa to jednak doprowadzi nas do nikąd. Każdy ma swoje poglądy choć w tym wypadku Pana opinie mogą niektórym namieszać. Co bardziej dociekliwi zaczną szperać w internecie i sami wyciągną wnioski ale co gorsza znajdą się też tacy, którzy takie opinie przyjmą bezkrytycznie. Zostawię na razie izolację termiczną na boku a skomentuję tylko folię kubełkową. Uważam że jej głównym zadaniem jest ochrona przed uszkodzeniami mechanicznymi styropianu przyklejonego na fundamencie. Jeżeli folia nie jest przyklejana do ściany więc nie może tworzyć warstwy hydroizolacyjnej. W takim przypadku przy wysokim poziomie wód gruntowych wilgoć zwsze dostanie się pomiędzy ścianę a folię. Więc co to za hydroizolacja?

pozdrawiam
Napisano
Przy wysokim poziomie wód gruntowych membranę uszczelnia z folią poziomej izolacji wodnej stopy fundamentowej specjalny "wałek" silikonowo-bitumiczny a odparowywanie wilgoci odbywa się górną listwą maskującą. Nie ma wejścia wody! jest tylko wyjście.
A jak ma Pana fundament odprowadzić zimą kondensat ze ściany do strefy dodatnich temperatur (stopa fundamentowa ) by np. latem odparował ? By nie wychodził przednim tynkiem jak na zdjęciach

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG

http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG
Naprawdę dyskusja czy fundament powinien być ogrzewany czy powinien być suchy nie ma chyba w dzisiejszych czasach sensu. Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna za odbiornikiem ciepła. To fizyka i ekonomia.
Napisano
Cytat

...
A jak ma Pana fundament odprowadzić zimą kondensat ze ściany do strefy dodatnich temperatur (stopa fundamentowa ) by np. latem odparował ? By nie wychodził przednim tynkiem jak na zdjęciach
...



A skąd w ścianie fundamentowej kondensat? Ściana fundamentowa odizolowana jest od ławy izolacją poziomią i w ten sam sposób odizolowana jest od ściany parteru. na swojej powierzchni zazwyczaj wymalowana jest np. kauczukowo - birumiczną masą hydroizolacyjną lub nawet folią. Skąd w takich warunkach ma się wziąć woda w murze??? To co Pan zaprezentował na zdjęciach to dotyczy ściany nośnej budynku... no chyba że na fundamencie nie ma żadnej izolacji ani pionowej ani poziomej. Ale w takim przypadku nie ma się to nijak do tego tematu. To poprostu mogą być błędy w sztuce budowlanej.
Cytat

Folia kubełkowa to izolacja wodna, ma ona za zadanie wilgoć wypuścić z fundamentu a wody gruntowej nie wpuścić


Może ktoś myślał że przyklejając folię kubełkową bezpośrednio na ścianę zaizolował szczelnie fundament i ściana mu oddycha...?
Napisano
Cytat

A skąd w ścianie fundamentowej kondensat? Ściana fundamentowa odizolowana jest od ławy izolacją poziomią i w ten sam sposób odizolowana jest od ściany parteru. na swojej powierzchni zazwyczaj wymalowana jest np. kauczukowo - birumiczną masą hydroizolacyjną lub nawet folią. Skąd w takich warunkach ma się wziąć woda w murze??? To co Pan zaprezentował na zdjęciach to dotyczy ściany nośnej budynku... no chyba że na fundamencie nie ma żadnej izolacji ani pionowej ani poziomej. Ale w takim przypadku nie ma się to nijak do tego tematu. To poprostu mogą być błędy w sztuce budowlanej.

Może ktoś myślał że przyklejając folię kubełkową bezpośrednio na ścianę zaizolował szczelnie fundament i ściana mu oddycha...?


Skutki izolacji poziomej między ścianą a fundamentem. To już nawet trudno nazwać niewiedzą to masakra.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG
Napisano
Cytat

Skutki izolacji poziomej między ścianą a fundamentem. To już nawet trudno nazwać niewiedzą to masakra.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...k%20%282%29.JPG



Odnoszę wrażenie że Pan neguje wszystkie opinie (ta w tym temacie to tylko kropla w morzu forum) tylko po to aby je zanegować. Tak naprawdę to nikt nie ma racji, ani użytkownicy forum, ani eksperci z portalu "budujemy dom" ani projektanci - NIKT!!! TYLO PAN ma racja. jeżeli jest to forma autopromocji przekładająca się na ilość postów lub wejść na profil to pewnie jest pan w czołówce. Tylko co z tego i po co?
Izolacja pozioma pomiędzy ścianą fundamentową a ścianą parteru to nie fikcja i nie masakra. masakrą natomiast jest Pańskie podejście. Wysyła pan z uporem maniaka jakieś zdjęcia zamokłej rudery o której nikt nic nie wie. I jakie mamy z tego wyciągać wnioski?

gallery_16584_443_39681.jpg

Ok, a teraz za chwilę przeczytamy że to bzdury nic nie warte a przede wszystkim izolacja powinna być pod drugiej stronie fundamentu....ach wystarczy. Tak jak myślałem dyskusja zmierza do nikąd.
Napisano
To kompletne bzdury ! Nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła. Tak ocieplano domy w czasach gdy zużycie energii mogło przekraczać 120kWh/m2 rocznie.
Czy uważa Pan, że można dziś budować domu zużywające ponad 120kWh/m2 ?
Czy uważa Pan, ze wilgoć w ścianie nie ma dla Pana znaczenia?
W jakim celu rysuje Pan izolację termiczną, która nie ma prawa działać?
Może ekspert się wypowie : Ile jeszcze lat będzie można eksploatować tak energochłonne domy? Dlaczego zwalcza się budownictwo „40kWh/m2 rocznie” ?
Mowa jest o całkowitym zużyciu energii.
Napisano
A jakim cudem tego mostka nie będzie! A to rysował jakiś kr... http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...:fundament1.JPG
Przecież ciepło będzie rozpraszana w fundamencie i gruncie pod domem.
A co z wilgocią w ścianie (brak paroizolacji )
A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!
Napisano
Cytat

A jakim cudem tego mostka nie będzie! A to rysował jakiś kr... http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...:fundament1.JPG
Przecież ciepło będzie rozpraszana w fundamencie i gruncie pod domem.
A co z wilgocią w ścianie (brak paroizolacji )
A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!



Rysunek może nie jest najlepszy. Nazwijmy go "etykietą zastępczą" . Chodzi tu o idee dłuższej drogi którą ma do przebycia "uciekające ciepło" mówiąc kolokwialnie.
O wilgoci tutaj nie mówie ani dodatkowych warstwach paro, wodno izolacyjnych. Chodzi mi tu tylko o ciepło.

Pytanie brzmiało "Po co styropian" dlatego odpowiedziałem.

Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu gruntu jest po to aby osłabić skutki mostków. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne (nazwijmy je połowicznym)
Dużo lepszy efekt (chociaż nadal nie idealny) to izolacyjne pustaki cokołowe jako element nośny. Zamykają przerwę w osłonie izolacyjnej na połączeniu ściany zewnętrznej, a stropu piwnicy lub płyty przyziemia.
Dzięki temu mamy do czynienia ze stosunkowo dużą efektywnością takiego rozwiązania. Oznacza to: podniesienie poziomu temperatury powierzchni ścian zewnętrznych w pomieszczeniu znacznie powyżej temperatury wykroplenia się pary wodnej, minimalne straty ciepła i obniżone koszty ogrzewania pomieszczeń.

Teoretycznie idealny model izolacji części cokołowej to taki w którym pierwszy rząd pustaków to wyłącznie styropian ale na styropianie raczej się nie da wymurować ścian .......

Napisano
Cytat

A co ze sterowaniem ogrzewania (masa ściany zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej)
Szanowny Panie takie domy zużywają ponad 120kWh/m2 (proszę to sprawdzić) to je dyskwalifikuje za kilka lat!



Sprawdzone, autentyczne (nie z kapelusza).

Dom wybudowany właśnie na takich fundamentach, w taki sposób ocieplony (wszędzie na zewnątrz), bez paroizolacji, ogrzewany niecentralnym elektrycznym, 4 osoby, brak kominka.
„Przedruk” za zgodą autora:

Cytat

Używam tylko prądu w domu od 5 lat. Tak to wyglądało rok po roku:
Brak obrazka
(*Rok 2009 to częściowo prognoza.)
Budowałem dom jak się dało najcieplej ale to był rok 2003. Parterowy ok. 140 m2. Ściany U=0,13, strop U=0,12, podłoga U=0,21 do U=0,25, okna drewniane U=1,3 reku bez gwc.
W listopadzie minęło 5 lat od zamieszkania. Napiszę ile kosztowało mnie do dzisiaj ogrzewanie sumarycznie:
19 133 zł - CO i CWU
6 455 zł - urządzenia grzewcze
900 zł - instalacja el. do urządzeń grzewczych
600 zł - dodatkowa zamówiona moc przyłączeniowa
Razem - 27 088 zł
Nie poniosłem kosztu kredytu bo tanio się wybudowałem



Jak odejmie się pierwszy rok ogrzewania, wiadomo dlaczego (+ ciężka zima), to zużycie energii na ogrzanie oscyluje wokół 40kWh/m2, a to jest dużo mniej niż 120kWh/m2.
Napisano
Cytat

Rysunek może nie jest najlepszy. Nazwijmy go "etykietą zastępczą" . Chodzi tu o idee dłuższej drogi którą ma do przebycia "uciekające ciepło" mówiąc kolokwialnie.
O wilgoci tutaj nie mówie ani dodatkowych warstwach paro, wodno izolacyjnych. Chodzi mi tu tylko o ciepło.

Pytanie brzmiało "Po co styropian" dlatego odpowiedziałem.

Ocieplenie ścian zewnętrznych poniżej poziomu gruntu jest po to aby osłabić skutki mostków. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne (nazwijmy je połowicznym)
Dużo lepszy efekt (chociaż nadal nie idealny) to izolacyjne pustaki cokołowe jako element nośny. Zamykają przerwę w osłonie izolacyjnej na połączeniu ściany zewnętrznej, a stropu piwnicy lub płyty przyziemia.
Dzięki temu mamy do czynienia ze stosunkowo dużą efektywnością takiego rozwiązania. Oznacza to: podniesienie poziomu temperatury powierzchni ścian zewnętrznych w pomieszczeniu znacznie powyżej temperatury wykroplenia się pary wodnej, minimalne straty ciepła i obniżone koszty ogrzewania pomieszczeń.

Teoretycznie idealny model izolacji części cokołowej to taki w którym pierwszy rząd pustaków to wyłącznie styropian ale na styropianie raczej się nie da wymurować ścian .......



Niestety - tak umieszczony styropian nic nie daje. Pojemność cieplna fundamentu i gruntu pod domem jest tak ogromna ( w stosunku do możliwości domowego ogrzewania) że przez cały sezon grzewczy układ ściana -fundament - grunt pod domem nie osiągnie równowagi . Ogrzanie 1m3 gruntu o jeden stopień i utrzymanie tego stanu przez sezon grzewczy to od 400 do 700kWh.
Wszystkie domy z mostkiem termicznym do gruntu zużywają powyżej 120kWh/m2 – czyli raczej brak izolacji. Zakopywanie pionowe płyty styropianu gdy po obu jego stronach jest „nieskończenie” duży odbiornik ciepła jest działaniem pozbawionym sensu.

Napisano
Cytat

Sprawdzone, autentyczne (nie z kapelusza).

Dom wybudowany właśnie na takich fundamentach, w taki sposób ocieplony (wszędzie na zewnątrz), bez paroizolacji, ogrzewany niecentralnym elektrycznym, 4 osoby, brak kominka.
„Przedruk” za zgodą autora:



Jak odejmie się pierwszy rok ogrzewania, wiadomo dlaczego (+ ciężka zima), to zużycie energii na ogrzanie oscyluje wokół 40kWh/m2, a to jest dużo mniej niż 120kWh/m2.


Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
Domy szkieletowe (standard fabryczny)z niecentralnym ogrzewaniem nie przekraczają 70kWh/m2 ( oczywiście wszystko!)


Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...
Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?
Napisano

Panie T.B. rysunek, który zamieściłem wyżej miał pokazać oprócz termoizolacji również sposób położenia izolacji poziomej, którą określił Pan wcześniej totalną bzdurą. Jednak w między czasie dyskusja skierowała się na styropian. Tu Pańskie poglądy znam z innych tematów forum, teraz jestem ciekaw Pańskiej teorii na temat braku zasadności stosowania izolacji poziomej pomiędzy ścianą fundamentu a ścianą parteru. Można prosić o wyjaśnienie?
gallery_16584_443_39681.jpg

Napisano
Chodzi o nie zatrzymywanie kondensatu w strefie ujemnych temperatur.
przykładowo : budynek z izolacją poziomą z papy ocieplony 10 cm styropianem
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
czy dom z ytonga... również izolacja pozioma pod ścianą.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...%20Szweczyk.JPG

Stare, kamienne fundamenty nie podciągały wody (wiosna, lato, jesień) ale zimą gdy w ścianie powstawał kondensat - ściekał swobodnie do strefy dodatnich temperatur.

Napisano
Cytat

Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?



Podałem przykład takiego domu - wyżej.

A skoro nie potrafi Pan przeliczyć, to służę:
2005r na ogrzewanie 6.800kWh,
2006r „ „ 5.532kWh,
2007r „ „ 4.521kWh
2008r. „ „ 5.400kWh
2009r. „ „ 5.831kWh

Natomiast całowite jest to ostatnia po prawej kolumna tabeli.

Cytat

Niestety - tak umieszczony styropian nic nie daje. Pojemność cieplna fundamentu i gruntu pod domem jest tak ogromna ( w stosunku do możliwości domowego ogrzewania) że przez cały sezon grzewczy układ ściana -fundament - grunt pod domem nie osiągnie równowagi . Ogrzanie 1m3 gruntu o jeden stopień i utrzymanie tego stanu przez sezon grzewczy to od 400 do 700kWh.
Wszystkie domy z mostkiem termicznym do gruntu zużywają powyżej 120kWh/m2 – czyli raczej brak izolacji. Zakopywanie pionowe płyty styropianu gdy po obu jego stronach jest „nieskończenie” duży odbiornik ciepła jest działaniem pozbawionym sensu.



Ten dom jakby się Pan nie wysilał, nie zużywa ponad 120kWh/m2

A chwile potem:
Cytat

Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
Domy szkieletowe (standard fabryczny)z niecentralnym ogrzewaniem nie przekraczają 70kWh/m2 ( oczywiście wszystko!)


Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...


I co ma sposób ogrzewania, do omawianego tematu, czyli wpływu sposobu izolacji (ocieplenia) fundamentów?
Wystarczy, że wyprowadzą się z tego domy 3 osoby i zmniejszy się zużycie energii o 4.000kWh co w sumie da za ostatni rok 68kWh/m2.
Ale czy to znaczy, że fundamenty nagle pochłonęły mniej?
Jak by Pan dobrze przeanalizował tabelkę, to widać jasno, że zużycie energii na CWU jest duże, trochę ponad 4.000kWh.

Wystarczy, że zaczną oszczędzać CWU do 20litrów/na osobę/na dzień i nagle mamy te 70kWh/m2 – i to dalej przy takich „złych” fundamentach i ociepleniu za „ciągłym odbiornikiem ciepła”.
Napisano
Centralne systemy nie nadają się do domów izolowanych, zbyt duże jałowe zużycie energii, trudne programowanie strefowe i całkowita inwestycja przekraczająca nawet 10 000 zł na dom 200m2.

Co do „niezamkniętych” i wilgotnych izolacji termicznych. Może Pan je bronić łabędzi śpiew i czynienie krzywdy.
Napisano
Cytat

Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?



Niczego nie bronię. Spełniłem tylko Pana powyższą prośbę. I bądź tu uprzejmym., to ci zaraz jakąś łatke przypną icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Koło 100! 13000/140! Pisałem dom zużywa nie ogrzewanie zużywa! Wszystko grzeje...
... ( oczywiście wszystko!)

Przepraszam, ale czy za każdym razem muszę dodawać " z centralnym ogrzewaniem" nie dodałem, że dom tak "izolowany" z ogrzewaniem centralnym...
Czy ktoś kto ma dom z izolacją za odbiornikiem ciepła (ściana i fundament ) może podać zużycie przeliczeniowe kWh?



icon_eek.gif Ludzkie pojęcie przechodzi!!! Czy Pan uzależnia energię zużytą na C.W.U. od izolacji fundamentów!!! Gdzie tu związek i co ma piernik do wiatraka??? Jak na razie z całym szacunkiem to nic Pan nie udowodnił a już napewno żadnej ze swoich księżycowych teorii.
Napisano
To proste i oczywiste. W domach izolowanych o małych potrzebach ciepła, zyski z TV, komputerów itp stanowią coraz to większy % w ogrzewaniu. W domach takich jak ten
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler.../pilica%201.jpg (40 cm styro w podłodze 40 wełny od środka w ścianie i 50 cm w dachu )różnice miedzy rachunkami w miesiącach zimowych i letnich są kilkudziesięciozłotowe.

natomiast co do księżycowych teorii... Szanowny Panie styrodur zakopany pionowo w gruncie, mający po obu stronach nieskończenie duży (dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła - nie jest izolacją termiczną, nawet na księżycu. Ktoś kto uważa, że to jest izolacja termiczna to nie jest moja wina, tylko szkoły, którą kończył.
Napisano
Cytat

W domach takich jak ten
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler.../pilica%201.jpg (40 cm styro w podłodze 40 wełny od środka w ścianie i 50 cm w dachu )........



Oj coś Pan znów kręci, Panie T.B.

To jest normalny „szkieletor” o całkowitej grubości ścian coś około 25cm (raczej nie przekracza z „obiciem” 30cm). To gdzie się podziała reszta tej wełny?

Ciekawe jaka teraz będzie „wymówka”

Napisano
Cytat

To proste i oczywiste. W domach izolowanych o małych potrzebach ciepła, zyski z TV, komputerów itp stanowią coraz to większy % w ogrzewaniu.
...



Moim zdaniem to z Pańską wiedzą wyniesioną ze szkół, których nam nie dane było skończyć, powinien Pan tak ocieplić dom (szczególnie fundamenty od wewnątrz) żeby całkowicie zrezygnować z systemów grzewczych. Źródłem ciepła będzie czajnik elektryczny i monitor Pańskiego komputera. Ciepło w domu zależeć wtedy będzie od ilości głupot jakie pan wypisuje na forum. Ach...proszę nie otwierać drzwi tylko przenikać przez ściany - koniecznie w kurtce przeciw deszczowej z uwagi na gromadzący się w ścianach kondensat.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Moim zdaniem to z Pańską wiedzą wyniesioną ze szkół, których nam nie dane było skończyć, powinien Pan tak ocieplić dom (szczególnie fundamenty od wewnątrz) żeby całkowicie zrezygnować z systemów grzewczych. Źródłem ciepła będzie czajnik elektryczny i monitor Pańskiego komputera. Ciepło w domu zależeć wtedy będzie od ilości głupot jakie pan wypisuje na forum. Ach...proszę nie otwierać drzwi tylko przenikać przez ściany - koniecznie w kurtce przeciw deszczowej z uwagi na gromadzący się w ścianach kondensat.

pozdrawiam


Alem sie uśmiała. Cudowne. Nic dodać nic ująć.
Ja jeszcze proponuje owinąć sie wełną mineralną a wczesniej folią polietylenową a spać w otulinie z pianki poliuretanowej...
Ciepło jak w uchu. I żadne centralne ogrzewanie nie potrzebne! Pajda chleba z boczkiem zamiast pieca kondensacyjnego.
Napisano
A oto kolejny paradoks głoszonych przez Pana T.B, że tak ocieplane fundamenty powodują „ucieczkę” do gruntu min. 400kWh z 1mb takich fundamentów. Ba, Pan T.B to stwierdził na podstawie odczytu z czujników:

Cytat

Wysłany: Środa 11:06, 13 Sierpień 2008 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Szanowny Panie by rozwiać swoje wątpliwości, wydałem sporo kasy, wydzierżawiłem na 6 lat teren na Bartyckiej 133 postawiłem nafaszerowany czujnikami dom 200m,2 bliźniak 2x100m2 jeden izolowany od środka drugi od zewnątrz 20-to centymertowym styropianem. Obie połówki miały precyzyjne ogrzewanie elektryczne, jednakową temperaturę i warunki. Mogę więc śmiało pisać, że metr bieżący mostka do gruntu to 400-500kWh w sezonie grzewczym.



A jak to się ma do rzeczywistości? Wystarczy porównać. Dom Jeziera
rok w rok, zużywa około 13.500kWh – „na wszystko”.
A powinien tylko ze względu na „złe fundamenty” zużyć od 19.000 do 24.000kWh + oczywiście zużycie „bytowe”.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mam problem z izolacja pionową fundamentu. Fachowcy od tynkow obcieli wystajacy wewnetrzny zaklad izolacji poziomej (chyba doszli do wniosku ze z powodu zniszczen i tak sie na nic nie przyda).
Moje pytanie jak to naprawic? Myslalem o pomalowaniu tego kawalka sciany od chudzika do izolacji poziomej dysterbitem. Gdzies przeczytalem ze dysterbit firmy Izolbet nie nadaje sie do wewnatrz ale innych firm juz tak. Jesli nie dysterbit to co?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Mam problem z izolacja pionową fundamentu. Fachowcy od tynkow obcieli wystajacy wewnetrzny zaklad izolacji poziomej (chyba doszli do wniosku ze z powodu zniszczen i tak sie na nic nie przyda).
Moje pytanie jak to naprawic? Myslalem o pomalowaniu tego kawalka sciany od chudzika do izolacji poziomej dysterbitem. Gdzies przeczytalem ze dysterbit firmy Izolbet nie nadaje sie do wewnatrz ale innych firm juz tak. Jesli nie dysterbit to co?
Pozdrawiam



Wystarczy wywinąć folię izolacyjną układaną na podkładzie podłogowym powyżej izolacji poziomej ścian. Nie zaszkodzi też nałożenie emulsji asfaltowo-kauczukowej na pasie poniżej odciętej papy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam chciałbym się wtrącić po pierwsze interesujące posty ale nikt nie odpowiedział emilus18 warstwy w przekroju od wewnątrz to izolacja dysperbit-mur fundamentowy-dysperbit-klej-styropian-klej-siatka-klej-dysperbit-folia kubełkowa dasz rade zrobić pamiętaj o zabezpieczeniu przy murowaniu najlepiej kładz deski na styropian a jeśli chodzi o resztę to po kolei nikt nie powiedział przy tej rozmowie że ciepło idzie do góry a nie pod posadzkę w którą większość z budujących wkłada 10 cm styropianu mury fundamentowego ociepla się z zewnątrz panie T.Brzęczkowski myślałem ze tylko ja czasami pana nie rozumiem ale widzę że to zjawisko powszednie znane ja chyba pana rozumiem do czego pan zmierza panu chodzi o dom pasywny tzn.energooszczędny gdzie tv.komputer itd wytwarzają ciepło do ogrzania domu tylko ta szkoła co pan chodził nie wychodzi panu to wygląda tak że pan tu przeczyta tam się dowie ,podeprze jaką ulotką tylko to się nie trzyma całości niema logiki pana warstwy w tym domu 40cm podłoga 40 w ścianie 50 w dachu po dołożeniu konstrukcji czułbym się jak w zamku ale to tyle do pana RafalT88 uśmiałem się do łez z twojego postu
Napisano
Cytat

budujących wkłada 10 cm styropianu mury fundamentowego ociepla się z zewnątrz panie T.Brzęczkowski myślałem ze tylko ja czasami pana nie rozumiem ale widzę że to zjawisko powszednie znane ja chyba pana rozumiem do czego pan zmierza panu chodzi o dom pasywny tzn.energooszczędn

Tu nie ma co rozumieć Izolacja termiczna oddziela to co mamy ogrzewać od tego co ogrzewać nie powinniśmy. Fundament i grunt pod domem nie leżą w kręgu rzeczy, za których ogrzewanie chciałbym płacić. Tak więc dla mnie ktoś kto pionową płytę styropianu zakopaną w gruncie nazywa izolacją termiczną albo nie umie fizyki albo jej nie rozumie. Budowanie dzisiaj domów energooszczędnych to nie hobby czy widzimisie to obowiązek. Zwłaszcza, że dom energooszczędny jest tańszy w inwestycji, nie trzeba i nie można w nim montować centralnego ogrzewania.

wizualizacja_fundament.bmp

wizualizacja_fundament.bmp

Napisano
jeżeli sie czegoś nie wie niema wiedzy to po co budować ?podejrzewam że te rysunki są wycięte z czegoś większego na moje oko to są rysunki budowy z drewna nawet bym zaryzykował że są to technologie skandynawskie panie T.B.budowa domów energooszczędnych na pewno nie jest tania- w użytkowaniu jest taniej .Styropian w pionie na murze fundamentowym chroni nasz dom przed chłodem a pod posadzkę też wkłada się styropian to gdzie pany ucieka ciepło możemy sobie polemizować ale to fakt
Napisano
Cytat

nie wpuszcza zimna pan dobrze wie o tym

Bardzo proszę mnie nie obrażać!!! Kierunek przepływu energii jest z wartości wyższych do niższych - I będę się przy tym upierał!


Nie proszę Pana!!! Styropian przyklejony na fundamencie domu niepodpiwniczonego nie zatrzymuje ciepła ! Szkoda, że Pan o tym nie wie! Ciepło jest rozpraszane przez grunt pod domem . Gdyby nie było rozpraszane -temperatura pokoju - muru - fundamentu - gruntu pod domem byłaby równa temperaturze pokojowej!!!
Napisano
czym pana obrażam a po drugie to jak ciepło może być rozpraszane przez grunt przecież po drodze do ziemi ma panel lub coś innego posadzkę ocieplenie ze styropianu beton tzn.chudziak i dopiero ziemia niech pan popatrzy na swój post poprzedni chłód wchodzi a ciepło ucieka --to jak to rozumieć chłód wchodzi w ściany fundamentowe a ciepło ucieka w ziemie gdzie jest rozpraszane
Napisano
Cytat

czym pana obrażam

Stwierdzeniem, że się nie uczyłem fizyki (
Cytat

nie wpuszcza zimna pan dobrze wie o tym)


Jak Pan widzi fundament nie musi oddawać ciepła na zewnątrz. Pojemność cieplna gruntu pod domem i tak jest wystarczająco duża by temperatury się nie zrównały czyli ciepło jest rozpraszane.

DSC01446.jpg

Napisano
Dyskusję prześledziłem całą i nadal nie widzę argumentu, po co mam inwestować w styropian i obkładać nim ściany fundamentowe na zewnątrz w pionie......

jestem na tym właśnie etapie i nie widzę powodu - może ktoś poda jakiś sensowny?


Załączam rysunek - zaznaczyłem na nim linią czerwoną przebieg izolacji.

Jeśli ocieplenie ścian zewn. połączę z np. pustakiem cokołowym, a ten z kolei z izolacją posadzki to na chłopski rozum zamykam ocieplenie (czyli de facto zaczyna ono pełnić swoją rolę). To po co izolacja pionowa fundamentu? Nie szkoda kasy? Niech sobie przemarza fundament i grunt pomiędzy nim - to chyba żaden problem???

DSC01446.jpg

Napisano
witajcie najpierw napisze do pana T.B.(niezrozumienie tekstu tematu nie zawsze jest winą piszącego) tu ma pan racje ale jak pierdoły sie pisze na forum które samemu sie nie u mi wytłumaczyć to najlepiej tak napisać
Yoohas przeczytałeś wszystkie posty a pytanie było inne niż to co piszesz ale tak masz racje przy zastosowaniu pustaka cokołowego zamykasz ocieplenie jednak fundament jest narażony na przemarzanie oraz było by trzeba zastosować niżej ten pustak gdyż przemarzanie zależnie od regionu jest około80 cm i głębiej na rysunku pomiędzy pustakiem a styropianem w posadzce jest około 6cm styku tu trzeba by było przemyśleć albo jeden pustak dołożyć niżej albo pionowo 0,5 metra przykleić do ściany od wewnątrz lub od zewnątrz taka moja propozycja
Napisano
Skrajną niewiedzą jest pisanie o przemarzaniu gdy w domu chcemy utrzymać dodatnią temperature, nie "zero"
Dyskwalifikuje ocieplenie od zewnątrz nie tylko mostek termiczny. Kolejne problemy to wilgoć przy grubej izolacji i braku paroizolacji, oraz ogromna masa pozbawiająca atutów emergooszczedności precyzyjnie sterowane systemy ogrzewania. Współczesne budownictwo wykluczyło ocielenia za murem zwykłym parametrem: domy takie zużywają ponad 30kWh/m2, są drogie inwestycyjnie i wilgoć stanowi zagrożenie. Wszystkie te parametry są mierzalne - zużycie inwestycja i zawilgocenie. Dlatego twierdzę, że inaczej może budować tylko ktoś kto pomiarów z różnych względów nie robił, czyli nie posiada odpowiedniej wiedzy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...