Skocz do zawartości

Z czego najtaniej wybudować?


vega1

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.

Podjęliśmy z żoną decyzję o sprzedaży mieszkania i wybudowaniu domku.

I tu mam pytanie. Za kasę z mieszkania będę musiał szybko postawić dom. Będzie to domek do max 100 metrów z zamieszkałym poddaszem i na bank z pompą ciepła (tą pompę sobie wymarzyłem, i mało mnie interesuje czy mi się kiedyś zwróci).

Moje pytanie jest jasne i klarowne:
z czego budować aby dom postawić najmniejszym kosztem? Parametry izolacyjne mają dla mnie drugorzędne znaczenie. Ma być tanio i szybko.
Myślałem o klockach styropianowych które się wypełnia żelbetonem. Szybko i podobno tanio. Czy mam rację?

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie wskazówki.

Sławek z Rzeszowa
Napisano
Sławek ja nie chce Cie krytykować. Ale piszesz że chcesz wybudowac dom możliwie najtaniej i a priori decydujesz się na bardzo kosztowne rozwiązanie na które nie zdecydował się prawie nikt z forumowiczów- nawet tych którzy wcale tanio nie budowali...czy naparwdę warto wywalić dziesiąt tysiecy na pompę a dom wybudowac byle jak?
Ale to Twój wybór. Mam nadzieje że skonsultowany z rzetelnym fachowcem...
W tej chwili chyba najtaniej buduje się z maxa. Bo max jest bardzo tani- u nas nawet widziałam za 2,20. Szef mojej firmy budowlanej maxa raczej nie poleca (a ma ogromne doświadczenie) tylko ytong lub porotherm jako porównywalne materiały. Niemniej wiele osób tradycyjnie budowało i buduje z maxa.
Jeśli chcesz tanio raczej dach nie może byc z dachówki- różnica blachodachówka a dachówka ceramiczna może być rzedu kilkanascie- dwadzieścia tysięcy.
Wybierając projekt unikaj- skomplikowanego dachu (niech będzie jak najprostszy), nietypowych okien np łukowatych, okrągłych (sa drogie), a sam projekt niech bedzie zwarty i prosty. Realne jest postawienie domu ok 100m2 za ok 250-300 tys (z tym że ja oczywiście nie liczę pompy ciepła)
Największy realatywnie koszt to oczywiście wykończenie domu ale przy małej powierzchni ten koszt naturalnie jest znacznie mniejszy.
Napisano
ta pompa to taki mój "kot w głowie". Raczej ciężko mnie będzie od tego odwieźć, ale kto wie.
W sumie chodzi o to że ma być jak najszybciej. Bo nie wiem ile czasu uda mi się wytargować po sprzedaży mieszkania, że będę mógł zostać w mieszkaniu, a nie za bardzo mamy gdzie iść.
Z tego też powodu pytałem o te klocki styropianowe (isodom) bo w necie można wyczytać że szybko się stawia ten dom i można szybko zamieszkać. I są niedrogie. Za mieszkanie wezmę max 270 tysięcy i to musi mi wystarczyć na ten domek. Szukam właśnie prostego projektu do max 100 metrów. Działkę mam już piękną, ziemi nawiozłem w tym roku, więc przez zimę się uleży.
Dodam że większość prac wykończeniowych będę miał za free (tylko za materiał zapłacę). Mam wujka elektryka, teściu kładzie płytki a sam robię kuchnie więc tak naprawdę największy koszt to będzie postawić stan surowy zamknięty. I tak sobie myślałem że z tych klocków to też sam mógłbym stawiać bo przecież zalać betonem to każdy głupi umie. Byłem we Włoszech kilka lat i tam pracowałem na budowie. Cokolwiek umiem. Jednak pytam na forum, bo wielu z Was ma już te problemy za sobą.

o dla przykładu podoba mi się ten domek:
http://galeriaprojektow.pl/kr_tarot.htm

Dzięki za rady i pozdrawiam
Napisano
klocki styropianowe (izodom) porażka i pompa ciepła. Ten post świadczy o twojej niedojrzałości -w budownictwie



SOLBET Na klej ciepłochronny szybko i tanio nie ociepla się nie tynkuje tylko szpachel z obu stron .

OBEJRZYJ FILM INSTRUKTAŻOWY
http://www.solbet.pl/podstawowe_narzedzia_...emie_solbet.php


Pompa ciepła - dla tych co nie wiedzą co zrobić z kasą ,od początku do końca droga inwestycja (pozwolenia -odwiert, projekt ,wykonanie-nie dla laika ,eksploatacja - ciągnie prąd i to sporo przy dużych mrozach trzeba dogrzewać dom innym źródłem ciepła ,wymusza -ogrzewanie podłogowe ) .To nie jest perpetuum mobile . icon_cool.gif
Napisano
vega1 myślę, że nietrudno będzie Cię odwieść od tego pomysłu, jak pomyślisz, że do tej kwoty będziesz musiał jeszcze doliczyć 40-90 tys. na pompę ciepła. icon_biggrin.gif A jeśli jednak, to powiedz o tym żonie - efekt gwarantowany. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

klocki styropianowe (izodom) porażka i pompa ciepła. Ten post świadczy o twojej niedojrzałości -w budownictwie

SOLBET Na klej ciepłochronny szybko i tanio nie ociepla się nie tynkuje tylko szpachel z obu stron .

OBEJRZYJ FILM INSTRUKTAŻOWY
http://www.solbet.pl/podstawowe_narzedzia_...emie_solbet.php

Pompa ciepła - dla tych co nie wiedzą co zrobić z kasą ,od początku do końca droga inwestycja (pozwolenia -odwiert, projekt ,wykonanie-nie dla laika ,eksploatacja - ciągnie prąd i to sporo przy dużych mrozach trzeba dogrzewać dom innym źródłem ciepła ,wymusza -ogrzewanie podłogowe ) .To nie jest perpetuum mobile . icon_cool.gif


Bloczki gazobetonowe Solbet to rzeczywiście dobry i tani materiał do budowy ścian. Jednak szczytem tego co można osiągnąć przy tej technologii (bloczki "400" i ściana gr. 42cm), to U=0,25W/(m2*K).
Jeżeli stosownie do izolacyjnosci ścian wykonamy pozostałe przegrody budynku to otrzymamy budynek nieco lepszy od minimum określonego w "Warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki".
Stosując bloczki Solbet na ściany konstrukcyjne (24cm "600") i dając ocieplenie z dobrego styropianu (lambda=0,032W/(m*K)) o gr. 20cm otrzymujemy ścianę o gr. 44cm ale dwukrotnie cieplejszą - U=0,13W/(m2*K).
Napisano
Tobi_ animus
Skoro Panowie są tak dobrymi znawcami w temacie kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych różnych systemów ogrzewania, a dodatkowo animus jest dojrzały w budownictwie, to jest okazja aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
Może pokażcie ile kosztują inne rozwiązania dla domu około 100m2 i zużyciu energii (w roku) na CO i CWU około 9.000kWh – bo o takim domu pisze vega1.
Moc obliczeniowa 8kW.
Mówimy o wszystkich kosztach wykonania kotłowni.
Na początek pokażę za ile można wykonać kotłownię w oparciu o pompę ciepła w kilku wariantach.
1. Pompa ciepła glikol/woda z poziomym kolektorem:
- koszt pompy ciepła np. EXOTHERM 12.000,- lub inne w cenie od 10.000,- do 15.000,-
- kolektor poziomy – 5.000,-
- komplet do CWU około 3.000,-
- instalacja pompy ciepła 3.000,-

Razem: od 21.000,- do 26.000,-

2. Ta sama pompa ale z kolektorem pionowym (w złych warunkach geologicznych) koszt od 31.000,- do 36.000,-

3. Pompa ciepła z kolektorem poziomym bezpośredniego odparowania np. ZIRIUS M2-7 z CWU przepływowym – koszt łączny 30.000,-

4. Pompa ciepła powietrze/woda np. LG THERMA V + CWU koszt 25.000,-

Koszt instalacji ogrzewania podłogowego max. 10.000,-

Koszt instalacji ogrzewania kaloryferami około 4.000,-

Czyli całkowity koszt instalacji CO i CWU może wynieść od 31.000,- do 46.000,- przy ogrzewaniu podłogowym i od 26.000,- do 41.000,- w przypadku kaloryferów.

Zakładając, ze 1kWh kosztuje 0,57zł i COP wynosi od 2,5 (dla powietrze/woda) do 3,5 (dla gruntowych) roczny koszt ogrzewania wyniesie od 1465zł do 2.052zł. A wymuszając pracę w II taryfie koszty te będą jeszcze mniejsze.

Tak dla przypomnienia – nie wszyscy maja w „zasięgu” gaz z rury.

To co Panowie, podacie swoje wyliczenia dla tych waszym zdaniem dużo tańszych rozwiązań?
Napisano
Może Pan to przeliczyć dla domu izolowanego ? 15 do 20 kWh/m2 - proszę też podać roczne straty na zasobniku i cyrkulacji.
Koszt założenie nowoczesnego ogrzewania w takim domu to 3000-4000zł sporo zostanie na zaizolowanie domu do energooszczędnego poziomu.
Napisano
Cytat

Może pokażcie ile kosztują inne rozwiązania dla domu około 100m2 i zużyciu energii (w roku) na CO i CWU około 9.000kWh – bo o takim domu pisze vega1.
Moc obliczeniowa 8kW.

Może najpierw drobne uściślenie. 9000kWh ma wystarczyć na ogrzewanie i ciepłą wodę. Na ciepłą wodę dla 3 osób trzeba przeznaczyć rocznie ok. 2000kWh. Stąd na ogrzewanie pozostaje 7000kWh.
Jeżeli mamy takie zapotrzebowanie na ogrzewanie, to przy sezonie grzewczym trwającym 200dni i średniej temperaturze zewnętrznej w sezonie grzewczym 3st. C na wentylację i ogrzewanie potrzeba 86W/K, czyli przy temperaturze zewnętrznej -20 st. C zapotrzebowanie na moc wyniesie ok. 3,5kW.
Na podgrzanie ciepłej wody można doliczyć dodatkowo 0,5kW. Wystarczy więc moc pompy ciepła 4kW (oczywiście liczona dla temperatury dolnego źródła, którego możemy spodziewać się przy -20 st. C i odpowiedniej temperatury ogrzewania podłogowego).
Po co o tym piszę? O ile dla pompy ciepła powietrze-woda nie jest to ażtak istotne pod względem inwestycyjnym, to przy pompie ciepła glikol-woda dwukrotne przewymiarowanie mocy pompy ciepła na kosztach inwestycyjnych odbija się znacznie. Nie tylko zresztą na inwestycyjnych. Większa moc pompy ciepła to wyższe temperatury w górnym źródle, niższe w dolnym źródle, konieczne większe pompy obiegowe, i w efekcie końcowym gorsze COP.

Dom, który zużywa rocznie 7000kWh na ogrzanie 100m2 powierzchni (70kWh/m2 rocznie) zalicza się już do domów energooszczędnych. Aby takie zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania osiągnąć konieczne są lepsze niż standardowe przegrody budowlane, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła.
Fakt, że w połączeniu z pompą ciepła jego zapotrzebowanie na energię do ogrzewania spadnie nawet do 20kWh/m2 rocznie.
Jakie to musiałyby być przegrody? To zależy od strefy klimatycznej i od konkretnego projektu.
Napisano
Cytat

Racja, tyle, że ja wyliczałem ?najgorzej? jak się da, aby uniknąć dyskusji w temacie ?moc pompy?.

OK.
Przymnijmy więc następne założenia :
Zużycie energii do ogrzewania 7000kWh.
Dom ma być tani więc : parter ok. 80m2 i poddasze ok. 20m2.
Dach dwuspadowy. Dom na planie prostokąta 7m x 11,5m (wymiary wewnętrzne).
Aby osiągnąć takie zużycie energii do ogrzewania IMHO należałoby zastosować :
- Ściany U=0,20W/m2*K, (200m2)
- posadzka U=0,25W/m2*K, (100m2)
- skosy dachu i strop nad poddaszem 0,15(W/m2*K). (110m2)
- Okna 1,1W/(m2*K), (12,5m2)
- drzwi 1,5W/(m2*K). (2m2)
Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła na poziomie 80%
- wydatek maksymalny 250m3/h,
- przy normalnej eksploatacji 120m3/h.

Takie parametry nie wystarczą do ogrzania domu. Konieczne jest założenie zysków energetycznych : bytowych i słonecznych min. 3W/m2 (7,2kWh/dobę).

Koszty :
42tys. zł fundamenty z ogrzewaniem podłogowym,
40tys. zł ściany z ociepleniem i z tynkami,
15tys. zł strop,
30tys. zł dach z ociepleniem,
15tys. zł okna
14tys. zł wentylacja
30tys. zł pompa ciepła + instalacja ciepłej wody
Razem 186tys. zł.
Zostaje 84 tys. zł na rzeczy których nie przewidziałem i wykończenie.
Napisano
no dobra. Ale drążąc temat. Dlaczego piszecie że z Isodom jest porażka. Z informacji które znalazłem na necie, wynika że jest to dość tania technologia. Dodatkowo odpada koszt ocieplenia ścian a izolacyjnośc cieplna wychodzi na dobrym poziomie. Co więcej, jestem sobie to w stanie zrobić sam. I jeszcze jedno. Wyczytałem że budując tak jak radzicie z Solbet w domu można by zamieszkać dopiero po jednym sezonie grzewczym. A z Isodom można się wprowadzać szybko. Dla mnie to ważne bo będę miał nie wiele czasu na budowę.

Co do pompy ciepła. Jeśli udało by mi się na taki mały dom zmieścić w 30 tysiącach to chyba dobry wynik. Odpada mi przyłącz gazu i stawianie komina więc ten koszt będzie troszkę mniejszy, a przecież inne ogrzewania też kosztują.

Ja się nie mądrze. Moja wiedza budowlana jest bardzo mała. WIem tylko konkretnie czego chcę ale jestem bardzo wdzięczny za porady.
Napisano
Cytat

Może Pan to przeliczyć dla domu izolowanego ? 15 do 20 kWh/m2 - proszę też podać roczne straty na zasobniku i cyrkulacji.
Koszt założenie nowoczesnego ogrzewania w takim domu to 3000-4000zł sporo zostanie na zaizolowanie domu do energooszczędnego poziomu.

Przy założeniu bajbagi, że dom zużywa 9000kWh rocznie na ogrzewane i ciepła wodę z pompą ciepła o COP=3,5 zużyje on rocznie ok. 2600kWh. Ponieważ na podgrzanie ciepłej wody dla 3 osób wychodzi ok. 2000kWh rocznie pozostaje 600kWh rocznie. To więcej niż potrzeba na podgrzanie powietrza wentylacyjnego (przy założeniu odzysku ciepła na poziomie 80%).

Jak więc chce Pan ten dom ogrzewać?
Napisano
Cytat

no dobra. Ale drążąc temat. Dlaczego piszecie że z Isodom jest porażka. Z informacji które znalazłem na necie, wynika że jest to dość tania technologia. Dodatkowo odpada koszt ocieplenia ścian a izolacyjnośc cieplna wychodzi na dobrym poziomie. Co więcej, jestem sobie to w stanie zrobić sam.


Życzę Ci powodzenia. W Twoim domu będzie ok. 200m2 ścian. Na każdy m2 potrzeba 0,12m3 betonu. Jeżeli jesteś w stanie sam wylać 24m3 betonu (tylko na początku z poziomu posadzki, później jeszcze trzeba to podać na rusztowanie) to jest pewnie Pudzianowskim icon_wink.gif .
Łatwe w tym systemie jest tylko układanie szalunków traconych (pustaków styropianowych). Reszta to bardzo ciężka praca.
Napisano
ale czy będzie taniej i szybciej, no i czy będzie ciepło? Rąk do pracy mi nie braknie. Teściu, brat, ojciec, szwagier. Zakładam że będzie miał kto pracować. Tylko czy mam rację że będzie taniej i szybciej?

We Włoszech mnie docierali też mocno. Bywało że miałem kilka palet cegieł wynieść na 3 piętro po stromych schodach. Dam radę.

oto kolejny dom który powinien być tani w budowie:

http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2
Napisano
Cytat

Wyliczenia że będzie taniej wziąłem z tej strony:
http://www.lmb.neostrada.pl/kalkulac.html


To typowy marketingowy bełkot, majacy udowodnić, że technologia thermomur jest najlepsza :
Cytat

Ściana dla stabilności konstrukcji wymaga wzmocnienia betonowymi zbrojonymi słupami i belkami (nie uwzględniono w kalkulacji).
Betony komórkowe zawierają tlenki aluminium i popioły z elektrociepłowni
- zamieszkanie w domu jest możliwe po dwóch sezonach grzewczych -

Konstrukcja ściany zewnętrznej 24 cm wymaga usztywnienia w postaci ramy żelbetowej (słupy i belki w ścianie).


Ciekawe, dlaczego domu z Thermomuru można zamieszkać po 3 miesiącach, a w domu z gazobetonu po 2 sezonach grzewczych.
Świetna jest pozycja (dotyczy ocieplenia 1m2 ściany).

Kołki mocujące styropian - 10 szt x 2,14zł/szt = 21,40 zł
W domach jednorodzinnych można kołkowanie praktycznie pominąć.
Napisano
z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu. Oczywiście nie chcę się spierać, bo jak ktoś wyżej zauważył jestem mało dojrzały w temacie budowlanym, ale nie rozumiem jedynie skąd ta niechęć.
Czy jakieś doświadczenia złe z tym systemem czy zwykłe uprzedzenie?
Napisano
Cytat

z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu. Oczywiście nie chcę się spierać, bo jak ktoś wyżej zauważył jestem mało dojrzały w temacie budowlanym, ale nie rozumiem jedynie skąd ta niechęć.
Czy jakieś doświadczenia złe z tym systemem czy zwykłe uprzedzenie?

W moim domu ściany zewnętrzne mam z bloczków Izodom 2000, natomiast ściany garażu z gazobetonu murowanego na klej. Postawienie ścian garażu trwało 2 dni. Postawienie ścian bloczków styropianowych prawie dwa tygodnie. To odnośnie szybkości budowania. Przy tynkowaniu ścian z gazobetonu wystarczy ściany zagruntować. Przed tynkowaniem ścian ze styropianu trzeba najpierw położyć siatkę na kleju.
Dlaczego przy porównaniu kosztów nie jest podana robocizna? Dodaj ją, a zobaczysz różnicę.
Napisano
Cytat

Ale pompa ciepła COP 3.5 zużyła 60kWh/m2 - znaczy, ze materiał nie nadaje się do budowy domów.

To znaczy, że Pana zdaniem dom składa się ze ścian i z pompy ciepła?

To jak Pan zamierza ogrzać dom 100m2 za pomocą 600kWh energii rocznie ?
Zamontował już Pan tę pompę ciepła ?
Napisano
Cytat

z tego widzę że jednoznaczne stwierdzenie jaka technologia będzie dla mnie najodpowiedniejsza, jest bardzo trudne?
Pomimo tych dodatkowych kosztów o których napisałeś, dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.

Nie pisałem o jakiejś konkretnej technologii budowy ścian. W tej cenie znajdziesz co najmniej kilka technologii, w których jesteś w stanie szybko i w miarę tanio wybudować ściany budynku.
Fundament natomiast przyjąłem jako płytę fundamentową izolowaną od gruntu zintegrowaną z ogrzewaniem podłogowym. Cena z oferty jednej z firm wykonujących tego typu roboty kompleksowo - od projektu do wykonania.
Napisano
cz ktoś z was już wykończył dom? icon_biggrin.gif icon_lol.gif to komentarz do tego zostaje 84 tys na koszty nieprzewidziane i wykończenie icon_biggrin.gif w kosztach ścisle przewidzianych jest z 40-50 tys na ogrodzenie i kostkę np. A wykończenie domu w jakim takim średnim standardzie poniżej 100 tys to duży wyczyn:) no w sumie domek mały więc może ...
Napisano
kropeczka_ns ja nie mam dużych wymagań. Dla mnie najważniejsze jest szybkie zamieszkanie. O ogrodzeniu, kostce itd. nawet nie myślę. Przecież mogę to zrobić już w trakcie mieszkania w domku, wraz z przypływem nowej zarobionej gotówki. Powtarzam. Nie buduje pałacu i nie potrzebuje marmurów. Nie mam nawet jakis wielkich wymagań co do wyglądu tego domu. Projekt ma być taki żeby był tani w budowie. Prosty bez udziwnień. Może to jest brutalne, ale mnie interesuje jedynie szybkie zamieszkanie. Każdy ma różne sytuacje w życiu i trzeba czasem się dostosować.
Większość robót zrobimy własnymi rękami. Tak jak pisałem, zajmuje się robieniem kuchni, więc tu zaoszczędzę już sporo, teściu kładzie płytki na co dzień itd. Wiadomo, za materiały zapłacę, ale za robocizne odpadnie mi sporo...
Napisano
Cytat

dalej wychodzi że ściana z Izodomu wyjdzie najtaniej i najszybciej.
W sumie nie rozumiem skąd taka niechęć do tego systemu.



Ja ODRADZAM budowanie z pustaków styropianowych!
to inwestycja życia dla 90% ludzi.Potem trzeba w nim żyć i mieszkać i spłaty kredytów do emerytury np.

1.Tynk nie jest odporny mechanicznie częste remonty popatrz na domy ocieplone od zewnątrz w centrum miasta nie ogrodzone ogródkiem spękane i poobijane (powieś sobie szafki kuchenne na takiej ścianie itd ..)
2.Pozornie minimalizuje straty energii na ogrzewanie ścian od wewnątrz - Najcieplejsze powietrze jest pod sufitem a Sufit (strop) nad twoją głową opiera się na rdzeniu betonowym który odbiera ciepło z mieszkania
3.Problemami z paro przepuszczalnością i ogólną dezaprobata do rozwiązań sandwich-owych mówię stanowcze nie!
4.Punkt rosy - Mokry rdzeń jak go osuszyć ?
5.Styropian wbrew potocznym opiniom , chłonie wodę-należy dać od wewnątrz hydroizolację skuteczność 70-80%
6.Ciepło "płynące" z domu będzie odprowadzone przez beton wlany w formę, ze styropianu do fundamentu i gruntu, więc do skuteczności izolacji należy liczyć głównie wewnętrzną część styropianu, a ta jest zbyt cienka by była skuteczna.
7.Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )
Napisano
vega zrób tak:)
nie wymyslaj podrażaczy typu pompa ciepła naparwdę! Bo popłyniesz równo na tej budowie
Wybierz prosty nieduży projekt i buduj z betonu komórkowego. Szybko bardzo i nie bardzo drogo. Moja firma stan surowy domku ok 100 m stawia w 2-3 miesiące. Jesli chcesz postawić dom za 3 stówki to naparwdę trzymaj sie w ryzach nie kombinuj i buduj prosto i normalnie jak kazdy z nas. Przecież za ogrzanie tak małego domku nie bedziesz dużo płacić potem! Sam zobaczysz co to znaczy wywalic dodatkowe 40 tys albo nie wtedy kiedy każda złotówka jest na wagę złota...
No i niestety nie da się zbudować szybko i równocześnie samemu... ,,myślisz że jak będziesz sam wykańczał wieczorami i po pracy zrobisz to szybko? Nie. Za mój dom prawie 2 razy wiekszy od twojego planowanego malarze wzieli 6 tys a fliziarze (podłogi, wszystkie płytki, 2 łazienki, balkony, parapety) 13 tys. U Ciebie to bedzie wyraźnie mniej bo domek ma być mniejszy.
Oszacuj koszty wykończenia relanie tak:
- dwie łazienki- zrobione normalnie tzn zwykła ceramika, niedrogie baterie, płytki nie przekraczające 50 zł/metr, ok 15 tysięcy
- kuchnia- zakładam że mdf, blat normalny i średni sprzęt- licz ok 15 tysięcy za średniej wielkości
-podłogi- panele kupisz za 40-50 zł ale dolicz te podkłady, listwy, ew robociznę czyli licz powiedzmy z 60 zł/metr
-płytki - kupi się już ładne około 40-50 zł ale trzeba doliczyć fugi, kleje itp -
- kominek trzeba policzyc 6-7 tys za prosty bez bajerów chyba ze z nawiewem to dolicz ok 2 tys
-malowanie- u mnie koszt domu 180m2 (gładzie oprócz kotłowni garażu itp i skosy i sufity bez gładzi) wyszło z materiałami koło 9-10 tys
osprzęt elektryczny- jak nie bedziesz szaleć moze koło 2 tys
drzwi wewn- pewnie min z 800-1000 sztuka (klamka, ościeznica, montaż)
schody wewn- jesli wiszące od 6-7 tys sie zaczynają, jesli obłozenie betonowych- niewiele mniej
lampy- policz 2 tys. Ja wydałam 3 na niedrogie lampy ale mam wiekszy dom. Opcja B- papierowe klosze z ikei za 15 złicon_smile.gif
Mebli, szaf do zabudowy, garderoby nie policzyłam:) Tysiąca drobiazgów o których nawet bym nie pomyslała- nie policzyłam... za najtansze kaloryfery dałam 4 tys (ale mam duży dom) za kotłownię niedrogiej firmy (jeden z tanszych pieców kondensacyjnych) wyszło nam ze wszystkim prawie 10 tys.. (w tym piec z zasobnikiem 5500)



Napisano
omg czy z tą pompą jest faktycznie aż tak źle? Nawet niech mnie wyjdzie jej koszt 40 tysięcy, ale przecież wtedy nie muszę kombinować z kominkami, piszesz że za swój piec z osprzętem dałaś prawie dychę, a do tego odpada mi budowa komina, przyłącz gazu, więc suma sumarą na tą pompa wyjdzie mi dołożyć jakieś 15-20 tysięcy więcej w porównaniu z innymi opcjami. Naprawdę nie warto?

Jeszcze coś. Piszesz o dwóch łazienkach. Ja chcę wykończyć tylko dół, a poddasze za rok lub dwa, trzy.
Napisano
Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.

Komin musi być bo sytuacja się zmienia i może być za kilka lat ci potrzebny albo dzieciom, wnukom ,brak może obniżyć wartość budynku przy zbyciu .

Musisz mieć 2 inne źródło ciepła jak padnie Pompa
Napisano
Cytat

Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.

Komin musi być bo sytuacja się zmienia i może być za kilka lat ci potrzebny albo dzieciom, wnukom ,brak może obniżyć wartość budynku przy zbyciu .

Musisz mieć 2 inne źródło ciepła jak padnie Pompa

Nie wiem skąd czerpiesz takie informacje. Oczywiście niektóre pompy ciepła w ten sposób działają. Są jednak takie, które bez problemu działają także w znacznie niższych temperaturach.
Poczytaj o tym tutaj :
https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...ost&p=60832
Napisano
Cytat

Nie wiem skąd czerpiesz takie informacje. Oczywiście niektóre pompy ciepła w ten sposób działają. Są jednak takie, które bez problemu działają także w znacznie niższych temperaturach.



Tak oczywiście że działają nawet w ujemnych ale jeszcze muszą przynosić wymierne korzyści .
Wpierdziela tyle energii jak byś miał małą fabrykę.
Napisano
Cytat

Pompy ciepła - powietrze są bardzo ekonomicznym sposobem ogrzewania ale .... mają swoje ograniczenia.
Najważniejszym jest spadek sprawności wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. Dlatego nie nadają się jako jedyne źródło energii w Polsce.


W układach, które się instaluje pompa stanowi pierwszy stopień grzania i jest aktywowana przy temp > +5 C, poniżej tych temperatur załącza się np. piec gazowy.



tak, ale znowu nie kapuje. Koszt pompy ciepla na powietrze + piec gazowy (tak jak piszesz) to praktycznie wychodzi nie wiele mniej niż pompa ciepła z wymiennikiem w gruncie. WIęc skąd ta niechęć do tych pomp i za wszelką cenę staracie się znaleźć każde inne rozwiązanie byle by nie PC z wymiennikiem w gruncie?

animus
czy miałeś na myśli styropian, pisząc: "Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )" ??
Napisano
Cytat

Tak oczywiście że działają nawet w ujemnych ale jeszcze muszą przynosić wymierne korzyści .
Wpierdziela tyle energii jak byś miał małą fabrykę.

Czy wiesz to z własnego doświadczenia?
Jeżeli tak, to jakiej pompy ciepła używałeś?
Napisano
Cytat

tak, ale znowu nie kapuje. Koszt pompy ciepla na powietrze + piec gazowy (tak jak piszesz) to praktycznie wychodzi nie wiele mniej niż pompa ciepła z wymiennikiem w gruncie. WIęc skąd ta niechęć do tych pomp i za wszelką cenę staracie się znaleźć każde inne rozwiązanie byle by nie PC z wymiennikiem w gruncie?

animus
czy miałeś na myśli styropian, pisząc: "Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )" ??


Vega1:
jeśli nie jesteś "ukrytym" sprzedawcą pomp ciepła i nie podpuszczasz to buduj tak jak pisze "kropeczka" reszta to czarodziejstwo. PC to zbytek dla ludzi którzy nie mają co robić z kasą! podobnie jak budowa domu pasywnego! kasy wydanej na te nowinki nie odzyskasz nigdy /uwzględniając różnicę cen ogrzewania domu i przygotowania CWU/ chyba że chcesz być "trendy" i pajacować przed znajomymi "nowoczesnym, oszczędnym" domkiem!
Napisano
Cytat

vega zrób tak:)
nie wymyslaj podrażaczy typu pompa ciepła naparwdę! Bo popłyniesz równo na tej budowie
Wybierz prosty nieduży projekt i buduj z betonu komórkowego. Szybko bardzo i nie bardzo drogo. Moja firma stan surowy domku ok 100 m stawia w 2-3 miesiące. Jesli chcesz postawić dom za 3 stówki to naparwdę trzymaj sie w ryzach nie kombinuj i buduj prosto i normalnie jak kazdy z nas. Przecież za ogrzanie tak małego domku nie bedziesz dużo płacić potem! Sam zobaczysz co to znaczy wywalic dodatkowe 40 tys albo nie wtedy kiedy każda złotówka jest na wagę złota...
No i niestety nie da się zbudować szybko i równocześnie samemu... ,,myślisz że jak będziesz sam wykańczał wieczorami i po pracy zrobisz to szybko? Nie. Za mój dom prawie 2 razy wiekszy od twojego planowanego malarze wzieli 6 tys a fliziarze (podłogi, wszystkie płytki, 2 łazienki, balkony, parapety) 13 tys. U Ciebie to bedzie wyraźnie mniej bo domek ma być mniejszy.
Oszacuj koszty wykończenia relanie tak:
- dwie łazienki- zrobione normalnie tzn zwykła ceramika, niedrogie baterie, płytki nie przekraczające 50 zł/metr, ok 15 tysięcy
- kuchnia- zakładam że mdf, blat normalny i średni sprzęt- licz ok 15 tysięcy za średniej wielkości
-podłogi- panele kupisz za 40-50 zł ale dolicz te podkłady, listwy, ew robociznę czyli licz powiedzmy z 60 zł/metr
-płytki - kupi się już ładne około 40-50 zł ale trzeba doliczyć fugi, kleje itp -
- kominek trzeba policzyc 6-7 tys za prosty bez bajerów chyba ze z nawiewem to dolicz ok 2 tys
-malowanie- u mnie koszt domu 180m2 (gładzie oprócz kotłowni garażu itp i skosy i sufity bez gładzi) wyszło z materiałami koło 9-10 tys
osprzęt elektryczny- jak nie bedziesz szaleć moze koło 2 tys
drzwi wewn- pewnie min z 800-1000 sztuka (klamka, ościeznica, montaż)
schody wewn- jesli wiszące od 6-7 tys sie zaczynają, jesli obłozenie betonowych- niewiele mniej
lampy- policz 2 tys. Ja wydałam 3 na niedrogie lampy ale mam wiekszy dom. Opcja B- papierowe klosze z ikei za 15 zł icon_smile.gif
Mebli, szaf do zabudowy, garderoby nie policzyłam:) Tysiąca drobiazgów o których nawet bym nie pomyslała- nie policzyłam... za najtansze kaloryfery dałam 4 tys (ale mam duży dom) za kotłownię niedrogiej firmy (jeden z tanszych pieców kondensacyjnych) wyszło nam ze wszystkim prawie 10 tys.. (w tym piec z zasobnikiem 5500)



Cytat

Vega1:
jeśli nie jesteś "ukrytym" sprzedawcą pomp ciepła i nie podpuszczasz to buduj tak jak pisze "kropeczka" reszta to czarodziejstwo. PC to zbytek dla ludzi którzy nie mają co robić z kasą! podobnie jak budowa domu pasywnego! kasy wydanej na te nowinki nie odzyskasz nigdy /uwzględniając różnicę cen ogrzewania domu i przygotowania CWU/ chyba że chcesz być "trendy" i pajacować przed znajomymi "nowoczesnym, oszczędnym" domkiem!



Ciekawe podejście. Pozwoliłem sobie podkreślić w wypowiedzi kropeczki elementy, które bym zamienił na instalacje grzewczą z pompą ciepła. Razem dają one ponad 20tys. zł. Do tego jeszcze trzeba doliczyć kominy, wraz z obróbkami, też pewnie ze 3-4tys. zł wyjdzie.
Dokładając do tej kwoty 10-15tys. zł można dom wyposażyć w nowoczesną instalację ogrzewania i przygotowania ciepłej wody z pompą ciepła - całkowicie bezobsługową, przy której koszty ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w ciągu roku nie przekroczą 1200zł (100zł miesięcznie).

Dla porównania przy kotle gazowym koszty te w tak samo ocieplonym domu wyniosły by ponad 2000zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty serwisu, czyszczenia przewodów kominowych.

Ale niektórzy uważają, że jak ktoś odbiega od "normy", to należy go sprowadzić do właściwego poziomu.
Napisano
Kalkulując zwłaszcza w domach o małej powierzchni, zapomina się, że w przypadku paliwa stałego trzeba wybudować i zapłacić za osobne pomieszczenie przeznaczone tylko i wyłącznie na ten kocioł.
Przepisowo taka „kotłownia powinna mieć około 10m2. Gdzieś trzeba też składować paliwo, a to też koszty wybudowania.

Biorąc pod uwagę, że pompa ciepła może być zainstalowana wszędzie (w tym, w garażu, i na zewnątrz), i fakt, że jest „czysta”, powoduje zwiększenie powierzchni użytkowej „dostępnej” dla domowników.
Napisano
Cytat

Biorąc pod uwagę, że pompa ciepła może być zainstalowana wszędzie (w tym, w garażu, i na zewnątrz), i fakt, że jest „czysta”, powoduje zwiększenie powierzchni użytkowej „dostępnej” dla domowników.

Tu trzeba przyznać, że kotły gazowe z zamkniętą komorą spalania pod tym względem nie ustępują pompie ciepła. Pod względem kosztów eksploatacji już tak.
Napisano
Cytat

Ciekawe podejście. Pozwoliłem sobie podkreślić w wypowiedzi kropeczki elementy, które bym zamienił na instalacje grzewczą z pompą ciepła. Razem dają one ponad 20tys. zł. Do tego jeszcze trzeba doliczyć kominy, wraz z obróbkami, też pewnie ze 3-4tys. zł wyjdzie.
Dokładając do tej kwoty 10-15tys. zł można dom wyposażyć w nowoczesną instalację ogrzewania i przygotowania ciepłej wody z pompą ciepła - całkowicie bezobsługową, przy której koszty ogrzewania i przygotowania ciepłej wody w ciągu roku nie przekroczą 1200zł (100zł miesięcznie).

Dla porównania przy kotle gazowym koszty te w tak samo ocieplonym domu wyniosły by ponad 2000zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty serwisu, czyszczenia przewodów kominowych.

Ale niektórzy uważają, że jak ktoś odbiega od "normy", to należy go sprowadzić do właściwego poziomu.


Panie Heno K! proszę nie robić ludziom wody z mózgu. Nie było moim zamiarem sprowadzenie kogokolwiek do "właściwego poziomu".
Próbowałem tylko Panu Vega1 uświadomić że jak ma określoną nie dużą kasę przeznaczoną na budowę to powinien takie tematy jak PC i dom pasywny omijać szerokim łukiem. Te inwestycje są nie współmiernie drogie w stosunku do zysków - zwrot nakładów za 50 lat lub nigdy! nie licząc dodatkowych kosztów w/w inwestycji finansowanych np. kredytem hipotecznym /na 30 - 40 lat jak teraz młodzi budują/ i tyle w temacie. Oszczędność na kosztach ogrzewania domu i przygotowania CWU rzędu 800 - 1200 zł/rok przy takich nakładach to 0!!!!! słownie zero!
Napisano
Cytat

Ja ODRADZAM budowanie z pustaków styropianowych!
to inwestycja życia dla 90% ludzi.Potem trzeba w nim żyć i mieszkać i spłaty kredytów do emerytury np.

1.Tynk nie jest odporny mechanicznie częste remonty popatrz na domy ocieplone od zewnątrz w centrum miasta nie ogrodzone ogródkiem spękane i poobijane (powieś sobie szafki kuchenne na takiej ścianie itd ..)
2.Pozornie minimalizuje straty energii na ogrzewanie ścian od wewnątrz - Najcieplejsze powietrze jest pod sufitem a Sufit (strop) nad twoją głową opiera się na rdzeniu betonowym który odbiera ciepło z mieszkania
3.Problemami z paro przepuszczalnością i ogólną dezaprobata do rozwiązań sandwich-owych mówię stanowcze nie!
4.Punkt rosy - Mokry rdzeń jak go osuszyć ?
5.Styropian wbrew potocznym opiniom , chłonie wodę-należy dać od wewnątrz hydroizolację skuteczność 70-80%
6.Ciepło "płynące" z domu będzie odprowadzone przez beton wlany w formę, ze styropianu do fundamentu i gruntu, więc do skuteczności izolacji należy liczyć głównie wewnętrzną część styropianu, a ta jest zbyt cienka by była skuteczna.
7.Materiał szkodliwy ( na stały pobyt ludzi )



Miałem nie zabierać głosu ale jak ktoś taka się mija z prawdą to nie mogę usiedzieć spokojnie.
Panie animus nie wiem skąd Pan wytrzasnął takie informacje ale grubo mijają się z prawdą i rzeczywistością a mianowicie :
Ad 1 . Ja mogę wskazać parę osiedli na których są bloki ocieplone styropianem i z tynkiem nic się nie dzieje - "jak kto dba tak ma"
Ad 2 . to zależy od przyjętych rozwiązań grzewczych, przy tradycyjnych kaloryferach zawsze tak jest że najcieplejsze powietrze jest u góry
AD 3. skąd ty to wytrzęsłeś z obiegowych opinii "specjalistów" - styropian jest materiałem paroprzepuszczalnym - a jeżeli ktoś twierdzi, że cała para wodna jaka jest gromadzona w poniszczeniach zostanie wchłonięta przez ścianę lub przez nią przepuszczona to jest w dużym błędzie - fizyka budowli kłania się w pas. Od czego jest wentylacja
AD 4 Tu już Pan się popisał całkowitym brakiem informacji na temat systemu - w tego typu przegrodzie brak jest punktu rosy !!!! potwierdzone badaniami
Ad 5 wszystko zależy od rodzaju styropianu, a i tak nasiąkliwość jest w granicach max 2 % , natomiast izolacja przyciwwodna to już osobny temat
AD 6. Skoro twoim zdaniem izolacja jest mało skuteczna to jakim cudem ściana uzyskuje współczynnik 0,28 dla grubości tylko 25 cm ??? Nie będę się wdawał w bezsensowną analizę
AD 7 . tu już przeszedłeś samego siebie - Styropian jest materiałem neutralnym dla środowiska - poczytał byś coś na ten temat, a pisał pierdół ? choćby wspomnę o tackach styropianowych

A wracając do tematu : system thermomur jest alternatywą dla ścian tradycyjnych, jak i pod względem konstrukcyjnym tak i pod względem cenowym. Mówimy tu o ścianach o podobnych parametrach izolacyjnych. Vega1 wspomniałeś, że chcesz wybudować ściany jak najtaniej . Więc system ten do najtańszych rozwiązań należał nie będzie , ale możesz wykonać ściany "metodą gospodarczą" i tego typu inwestycji jest najwięcej. Jednocześnie przy grubości ścian 25 cm będziesz miał izolacyjność ścian na poziomie 0,28. Ile ci to zajmie - prawdę mówiąc wszystko zależy od organizacji pracy. Samo układanie elementów jest proste jednak jak już wspomnieli przedmówcy trochę tego betonu trzeba wlać. Teoretycznie spokojnie w tydzień kondygnacja powinna stać, układając tylko 3 warstwy dziennie i wypełniając 2,5 .
Napisano
Cytat

Te inwestycje są nie współmiernie drogie w stosunku do zysków - zwrot nakładów za 50 lat lub nigdy! nie licząc dodatkowych kosztów w/w inwestycji finansowanych np. kredytem hipotecznym /na 30 - 40 lat jak teraz młodzi budują/ i tyle w temacie. Oszczędność na kosztach ogrzewania domu i przygotowania CWU rzędu 800 - 1200 zł/rok przy takich nakładach to 0!!!!! słownie zero!



Rozumiem, że to stwierdzenie wynika z przeprowadzonej kalkulacji porównującej koszty inwestycyjne i późniejsze eksploatacyjne dla różnych sposobów ogrzewania pomieszczeń i przygotowania CWU.

Pokaż je, a najlepiej dostosuj do omawianego przykładu domu (pokazano 2 projekty) i dla „kotłowni” innych niż z pompą ciepła.

Napisano
tedi1 nie jestem ukrytym sprzedawcą PC, jednak jestem jej zwolennikiem, bo uważam że warto. I jak pokazują przeliczenia, w porównaniu z innymi opcjami wychodzi 15-20 tysięcy więcej. Argumenty typu: że się nie zwróci, do mnie nie docierają. Dom się nigdy nie zwróci i w sumie nawet mi na tym nie zależy. Proszę przeciwników PC o konkretne wyliczenia, i argumenty jeśli takowe są. Jestem uparty, przyznaje, ale jeśli wyjdzie na to i faktycznie pokażecie mi że się "strasznie" nie opłaca to zrezygnuje z PC.


Thermodom - k...
dzięki za wypowiedź. W sumie liczyłem po cichu że może zabierzesz głos, jako że temat Cię dotyczy.
Jednak zmartwiłeś mnie troszkę. Myślałem że to Wasz system jest najtańszy. Pisząc że jednak nie jest najtańszy, proszę powiedz o jakim systemie myślałeś?

Napisano
Cytat

Rozumiem, że to stwierdzenie wynika z przeprowadzonej kalkulacji porównującej koszty inwestycyjne i późniejsze eksploatacyjne dla różnych sposobów ogrzewania pomieszczeń i przygotowania CWU.

Pokaż je, a najlepiej dostosuj do omawianego przykładu domu (pokazano 2 projekty) i dla „kotłowni” innych niż z pompą ciepła.


Witam,
odbiję piłeczkę tak: nie jestem teoretykiem obliczeń. Mam za to własne argumenty - wybudowałem dom systemem gospodarczym z b. znacznym udziałem własnym /instalacje elektr. wod-kan, podłogi na legarach (135m2 , ok 100 m2 podbitki na piętrze, malowanie ścian, sufitów lakierem lub emulsją, pomoc murarzowi, ocieplenie budynku - bez tynku kopanie ręczne fundamentów i zbrojenie ław i stropu , reczne zasypywanie stanu 0 oraz wiele innych duperel o których nie wspomnę) pozostałe prace fachowcy / murowanie, więźba, położenie dachówki, instalacja co i kotła zabudowa okien i drzwi wewn, tynki tradycyjne, cyklinowanie i lakierowanie podłóg, kafelkowanie ok 200 m2/ dom ma 256 m2 powierzchni użytkowej murowany z maxa 28 cm + 10 cm styropian, dach dachówka ceramiczna. Koszt budowy (bez tynku zewnętrznego) 280 000 zł. Koszt energii elektr. /2 komp. 2 tv, cwu, oświetlenie, podgrzewacz przepływowy kuchnia 1/ po za okresem grzewczym 10kwh/d x 0.50pln, w sezonie grzewczym 7kwh/d + koszt ogrzewania całego domu ok. 4ton ekogroszku luz (600 zł/t ) lub workowanego 740 zł/t.
Proszę o przedstawienie kosztów budowy i ogrzewania oraz przygotowania cwu dla 4 dorosłych osób dla mojego domu jako budynu pasywnego oraz ogrzewanego pompą ciepła.
Napisano
Nie odbijaj piłeczki w ten sposób.
Mówimy o konkretnym przypadku na podstawie konkretnego projektu.

To, że w Twoim przypadku i przy Twoim sposobie myślenia np. nie chcesz mieć systemu całkowicie samoobsługowego wyszło tak jak wyszło, nie upoważnia Cię do tak drastycznych i ogólnikowych stwierdzeń.

Tak więc może na poparcie swoich kategorycznych stwierdzeń wykaż, że w przypadku tego domu http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2 Twój sposób ogrzewania będzie tańszy niż pompą ciepła – zarówno pod względem inwestycyjnym jak i eksploatacyjnym i to w aspekcie i „zwrotu” i kredytu.

Moim zdaniem, w przypadku braku gazu z rury, w tym domu ogrzewanie pompą ciepła jest najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Przy własnym, częściowym nakładzie pracy, można taką instalację (CO + CWU) wykonać w przedziale cenowym 20.000,- do max. 30.000,- (w zależności czy podłogówka, czy kaloryfery), przy kolektorze poziomym, pompie woda/woda, lub powietrze/powietrze. Rachunki roczne za ogrzewanie i CWU, przy cenie 0,57zł za 1kWh, w zależności od zastosowanej pompy ciepła zamkną się w kwocie od 1.500,- do 2.000,-
Za wszystko, i to bez wkładu pracy własnej (palenie w kotle).
Napisano
Cytat

Nie odbijaj piłeczki w ten sposób.
Mówimy o konkretnym przypadku na podstawie konkretnego projektu.

To, że w Twoim przypadku i przy Twoim sposobie myślenia np. nie chcesz mieć systemu całkowicie samoobsługowego wyszło tak jak wyszło, nie upoważnia Cię do tak drastycznych i ogólnikowych stwierdzeń.

Tak więc może na poparcie swoich kategorycznych stwierdzeń wykaż, że w przypadku tego domu http://www.archipelag.pl/projekty-domow/ma...;TypeCategory=2 Twój sposób ogrzewania będzie tańszy niż pompą ciepła – zarówno pod względem inwestycyjnym jak i eksploatacyjnym i to w aspekcie i „zwrotu” i kredytu.

Moim zdaniem, w przypadku braku gazu z rury, w tym domu ogrzewanie pompą ciepła jest najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Przy własnym, częściowym nakładzie pracy, można taką instalację (CO + CWU) wykonać w przedziale cenowym 20.000,- do max. 30.000,- (w zależności czy podłogówka, czy kaloryfery), przy kolektorze poziomym, pompie woda/woda, lub powietrze/powietrze. Rachunki roczne za ogrzewanie i CWU, przy cenie 0,57zł za 1kWh, w zależności od zastosowanej pompy ciepła zamkną się w kwocie od 1.500,- do 2.000,-
Za wszystko, i to bez wkładu pracy własnej (palenie w kotle).


Witam ponownie, przytoczenie mojej kalkulacji miało na celu zobrazowanie Panu Vega 1 ile kosztuje dziś budowa /w zasadze budowałem w okresie VII 2006 - VIII2008/ a jak wynika z wypowiedzi Pana Vega1 ma do dyspozycji 270 000 zł
zakładam ze działkę ma podobnie jak ja miałem przed budową. Koszty pompy ciepła na do z rekuperacją i wentylacją mechan. robót ziemnych, zbiornika akumulacyjnego i instalacji z pompą ciepła za 30 000 zł to zdaje się mit.
Pozdrawiam i życzę Panu Vega 1 wybudowania domu do stanu godnego do zamieszkania z PC za 270 000zł powodzenia
wiara podobno czyni cuda! /cyt. T Adamek/
Napisano
Cytat


Thermodom - k...
dzięki za wypowiedź. W sumie liczyłem po cichu że może zabierzesz głos, jako że temat Cię dotyczy.
Jednak zmartwiłeś mnie troszkę. Myślałem że to Wasz system jest najtańszy. Pisząc że jednak nie jest najtańszy, proszę powiedz o jakim systemie myślałeś?



Veag1 miałem na myśli dowolny system o podobnych parametrach izolacyjnych - czyli współczynnik dla ścian na poziomie np. 0.28. Nie ukrywam, że ściana postawiona z samego max'a będzie tańsza ale jej parametry izolacyjne są marne, więc trzeba go docieplić choćby dlatego, żeby zastosowanie pompy ciepła miało sens, bo przy zestawieniu max + pompa ciepła to moim zdaniem zbędnie wydane niemałe pieniądze.

A tak apropo projektu, to ciekawe projekty znajdziesz również na stronie biura projektowego Lipińskich : www.ciepledomy.pl
Napisano
Cytat

Koszty pompy ciepła na do z rekuperacją i wentylacją mechan. robót ziemnych, zbiornika akumulacyjnego i instalacji z pompą ciepła za 30 000 zł to zdaje się mit.
Pozdrawiam i życzę Panu Vega 1 wybudowania domu do stanu godnego do zamieszkania z PC za 270 000zł powodzenia
wiara podobno czyni cuda! /cyt. T Adamek/



A gdzie w przytoczonej wyżej kalkulacji jest REKU? Bufor, też jest zbędny – zwłaszcza przy podłogówce. Zanim napiszesz sprawdź o czym piszesz.

Mit powiadasz - podawałem na 1 stronie dokładne wyliczenia – sprawdź czy ceny są realne.

Ten dom jest zaprojektowany do ogrzewania gazem, elektrycznością lub pompą ciepła.
Zastosowanie w nim kotła na paliwo stałe, związane jest z przeprojektowaniem i wykonaniem albo piwnicy, albo dobudowanej „kotłowni”. Jak sądzisz, czy koszty z tym związane, będą niższe od różnicy inwestycyjnej, między pompą ciepła a kotłem na paliwo stałe?
Oczywiście można wykonać instalację gazową na gaz z butli lub elektryczną, ale wtedy koszty eksploatacyjne sprawią, że różnica w inwestycji w PCi „zwróci się” na przestrzeni kilku lat.

Chyba, że do działki jest doprowadzony gaz z rury – wtedy, to zupełnie inna bajka. icon_biggrin.gif
Napisano
gaz nie jest doprowadzony, ale moja działka sąsiaduje z działką dobrego wujka, (dzieli nas tylko uliczka) więc podciągnięcie gazu to nie problem. Ale czy to lepsze rozwiązanie?
Napisano
Cytat

A gdzie w przytoczonej wyżej kalkulacji jest REKU? Bufor, też jest zbędny – zwłaszcza przy podłogówce. Zanim napiszesz sprawdź o czym piszesz.

Mit powiadasz - podawałem na 1 stronie dokładne wyliczenia – sprawdź czy ceny są realne.

Ten dom jest zaprojektowany do ogrzewania gazem, elektrycznością lub pompą ciepła.
Zastosowanie w nim kotła na paliwo stałe, związane jest z przeprojektowaniem i wykonaniem albo piwnicy, albo dobudowanej „kotłowni”. Jak sądzisz, czy koszty z tym związane, będą niższe od różnicy inwestycyjnej, między pompą ciepła a kotłem na paliwo stałe?
Oczywiście można wykonać instalację gazową na gaz z butli lub elektryczną, ale wtedy koszty eksploatacyjne sprawią, że różnica w inwestycji w PCi „zwróci się” na przestrzeni kilku lat.

Chyba, że do działki jest doprowadzony gaz z rury – wtedy, to zupełnie inna bajka. icon_biggrin.gif


.... no właśnie o to chodzi że tych kosztów nie uwzględniasz!
1.Na stronie nr 1 Twoja kalkulacja kończy się też na kwocie 46 a nie 30 tyś zł.,
2.jaka będzie skuteczność ogrzewania domu PC bez wentylacji mechan. z rekuperacją?
3. ile trzeba będzie dogrzać elektrycznie? - może nawet większość ciepła będzie z ogrzewania elektrycznego niż z PC??? no i najważniejsze:
4. jak się pojawi ekipa do zainstalowania PC to okaże się że "wszystko" jest niezbędne do prawidłowego działania PC i uzyskania wymaganego standardu jakościowego instalacji i "bezobsługowości" instalacji.
Do Vega 1
proszę się dowiedzieć ile będzie kosztowało /kompletnie/ przyłączenie Twojego domu do gazociągu biegnącego na działce "dobrego wujka" pod uliczką?
Napisano
Cytat

gaz nie jest doprowadzony, ale moja działka sąsiaduje z działką dobrego wujka, (dzieli nas tylko uliczka) więc podciągnięcie gazu to nie problem. Ale czy to lepsze rozwiązanie?


Nie mnie sądzić, czy lepsze - ale jeśli koszt doprowadzenia gazu nie jest szokująco wysoki, to może to być rozwiązanie tańsze niż PCi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W większości (zdecydowanej) przypadków zalecenie stosowania wybranego gruntu jest zabiegiem marketingowym, a nie technologicznym. Czyli grunt jest gruntem i nie powinno się nic dziać, jeśli stosuje się inny. A czy jest tak w tym przypadku? Pewnie tak, ale 100% pewności nie mam. Najlepiej wyszukać w necie kartę techniczną jednego i drugiego wyrobu po czym porównać ich właściwości. Jeśli nie różnią się znacznie, to nie ma się co zastanawiać.
    • 現代社会において、対話型AIは私たちのコミュニケーション、情報収集、そして学習のあり方を根本から変革しています。グローバルな情報が瞬時に手に入る時代だからこそ、母国語での円滑かつ自然な対話の重要性は増すばかりです。特に、ChatGPT 日本語 は、その名の通り日本語に特化した高度な理解力と生成能力を持つことで、日本のユーザーにとって計り知れない価値を提供しています。これは単なる翻訳ツールや情報検索エンジンを超え、人間の思考プロセスに寄り添い、複雑なニュアンスや文化的な背景を深く理解する、まさに「対話のパートナー」として機能します。このAIは、ビジネスシーンでの効率化から、個人の学習支援、さらにはクリエイティブな活動まで、あらゆる領域で新たな可能性を切り拓き、私たちがデジタル世界と関わる方法を再定義するでしょう。直感的で使いやすいインターフェースは、AI技術に不慣れなユーザーでも安心してその恩恵を享受できる環境を提供します。 日本語特化の真価:言語の壁を越えた深い理解と共感 多くのAIが英語を基盤に開発される中、日本語の持つ独特な文法構造、豊富な同音異義語、そして繊細な表現のニュアンスを深く理解することは、極めて高度な技術を要します。ChatGPT 日本語は、この課題に対し、大規模な日本語データセットと最先端の機械学習技術を組み合わせることで、驚くべき精度と自然さを実現しました。例えば、日本語特有の敬語表現や婉曲的な言い回し、さらにはインターネットスラングや流行語に至るまで、幅広い言語現象に対応可能です。これにより、ユーザーはまるで人間と話しているかのような、ストレスフリーな対話体験を得ることができます。ビジネス文書の作成時における適切なフォーマル表現の選択、友人間でのカジュアルなメッセージ作成時の自然な口調、学術論文における専門用語の正確な使用など、シーンに応じた最適な言葉選びをAIがサポートします。この深い言語理解は、単なるテキストの生成に留まらず、ユーザーの意図や感情を汲み取り、共感に基づいた対話を実現することで、より本質的なコミュニケーションを可能にします。言語の壁が、もはや情報アクセスの障壁ではなくなる未来が、ここにあります。   ユーザーファーストの設計思想:安心と利便性が生む信頼 デジタルサービスを利用する上で、プライバシー保護とセキュリティは最も重要な懸念事項の一つです。特にAIのような新しい技術においては、個人情報の取り扱いに対する不安は少なくありません。しかし、ChatGPT 日本語は、この点において徹底したユーザーファーストの設計思想を貫いています。その最大の特長は、個人情報の登録が一切不要である点です。煩雑なアカウント作成手続きや、メールアドレス、電話番号といった個人データの提供を求めることなく、ユーザーはプラットフォームにアクセスし、即座にAIとの対話を始めることができます。これにより、情報漏洩のリスクを最小限に抑えながら、ユーザーは安心してAIの高度な機能を活用できるのです。この設計は、単なる利便性だけでなく、ユーザーの信頼を獲得するための揺るぎないコミットメントを示すものです。企業が機密性の高い情報を扱う際にも、個人情報が収集される懸念がないため、安心して業務にAIを組み込むことが可能です。また、ユーザーインターフェースは直感的で分かりやすく、年齢やITリテラシーに関わらず、誰もが迷うことなくAIの恩恵を享受できるよう配慮されています。これは、技術の力をより多くの人々に届けたいという開発チームの強い願いが込められた結果と言えるでしょう。   AIが変える多様な生活シーン:未来の日常を彩る活用術 chatGPTは、私たちの生活のあらゆる側面に深く根差し、単なる情報提供を超えて、創造性や生産性を高める多角的なサポートを提供します。 学生の学習支援において、AIはまさにパーソナルな家庭教師のように機能します。歴史の複雑な出来事の背景を分かりやすく解説したり、科学の難解な概念を具体例を交えて説明したり、数学の問題の解法を段階的に示したりすることで、理解を深める手助けをします。論文やレポートのテーマ選定に悩んだ際には、関連情報の網羅的な収集をサポートし、構成案のアイデア出しにも貢献します。また、英語学習においては、自然な英会話の練習相手となったり、英文ライティングの添削を行ったりすることで、実践的な語学力向上を強力に後押しします。 ビジネスパーソンの業務効率化において、AIは強力な右腕となります。例えば、会議の議事録作成において、議論の主要なポイントをリアルタイムで要約させ、アクションアイテムを抽出することで、後からのまとめ作業を大幅に効率化できます。プレゼンテーション資料の作成では、ターゲット層に響くキャッチコピーやスライド構成のアイデアを瞬時に生成し、説得力のある資料作りを支援します。顧客へのメールやレポート作成においても、丁寧かつ適切な表現を提案し、プロフェッショナルなコミュニケーションをサポートします。市場調査や競合分析においては、大量のデータを迅速に処理し、トレンドやインサイトを抽出することで、戦略的な意思決定を加速させます。 クリエイターの創造性向上において、AIはアイデアの無限の泉となります。小説家や脚本家は、AIに物語のプロットの多様な展開案、キャラクターの深掘り、あるいは特定のシーンの会話文を生成させることで、創作の幅を広げることができます。作詞家は、特定の感情やテーマに基づいた歌詞のフレー想や、韻を踏む言葉のアイデアを求めることで、斬新な楽曲を生み出す手助けとなります。デザイナーは、コンセプトを言語化する際にAIの支援を受けたり、視覚的なアイデアの方向性を探るためのブレインストーミングを行ったりできます。AIとの協業を通じて、クリエイターは自身の潜在的な才能を最大限に引き出し、新たな芸術的表現を追求することが可能となるでしょう。 日常生活の質の向上においても、AIはあなたのパーソナルアシスタントとして活躍します。今日の献立に悩んだ時、冷蔵庫にある食材から栄養バランスを考慮したレシピを提案したり、アレルギー対応の食事アイデアを提供したりします。旅行の計画立案では、目的地の観光スポット、ホテル、交通手段、さらには現地の文化やマナーに関する情報まで、パーソナライズされたプランを迅速に提供し、旅の準備をサポートします。趣味の世界でも、新しい趣味を探す際の情報提供、専門知識の深掘り、あるいはDIYプロジェクトの手順説明など、あなたの好奇心と探求心を刺激し、生活をより豊かなものにします。   AIの進化と未来への展望:共に創る新たな可能性 ChatGPT 日本語の進化は、単なる技術的なブレイクスルーに留まらず、私たち人間とAIの関係性を再定義し、未来社会における新たな可能性を切り拓くものです。AIは、人間の知性を置き換えるものではなく、むしろその能力を拡張し、これまで人間だけでは到達し得なかった領域へと私たちを導くパートナーとなるでしょう。 今後の展望としては、AIの対話能力がさらに洗練され、より複雑な感情や文脈を理解できるようになることが期待されます。これにより、カウンセリングや教育、顧客サービスといった、より人間的な触れ合いが求められる分野でも、AIがその役割を拡大していく可能性があります。また、AIが生成するコンテンツの品質は飛躍的に向上し、クリエイティブな分野での共同作業がさらに深化するでしょう。例えば、AIがデザインの初期スケッチや音楽のデモトラックを生成し、それを人間が洗練させるという共同制作の形が一般化するかもしれません。 さらに、パーソナライゼーションの精度も向上し、ユーザー一人ひとりのニーズや好みに合わせた情報提供やサービスが、よりきめ細やかに行われるようになるでしょう。これは、医療分野における個別化された健康アドバイスから、エンターテイメント分野における個人の好みに合わせたコンテンツ推薦まで、あらゆる分野でユーザー体験を劇的に向上させる可能性を秘めています。 AIの倫理的な側面や、社会への影響についても継続的な議論と配慮が必要です。ChatGPT 日本語の開発チームは、透明性、公平性、そして説明責任を重視し、安全で責任あるAIの発展に貢献することを目指しています。私たちは、AIが人間の生活を豊かにし、社会全体の進歩を促進するためのツールであり続けるよう、技術的な進化と同時に、社会的な受容性を高める努力を続けていきます。 この強力なツールを賢く活用することは、間違いなくあなたの潜在能力を最大限に引き出し、新たな高みへと到達するための鍵となります。ぜひ、この新しい時代の幕開けを体感し、AIがもたらす豊かな恩恵を最大限に享受してください。AIと共に、これまで想像し得なかった未来を創造しましょう。 --------------------- こちらの情報をご利用いただき、お気軽にお問い合わせください: メールアドレス:chatgptjp.jp@gmail.com 電話番号:+81 89525049 ウェブサイト:https://chatgptjp.com/
    • Hej, mam zamiar zrobić hydroizolacje w łazience, kupiłem hydroizolację sikalastic w-220, w karcie produktu piszą zeby do gruntowania podłoża użyć gruntu sikafloor 01 primer. Czy uzycie tego gruntu jest koniecznością? Czy mogę użyć inny grunt np. Atlas unigrunt głęboko penetrujący, albo atlas npk? Zostało mi ponad 5l łącznie npt i unigruntu, wiec nie wiem czy jest sens przepłacać. 
    • Nawet jeśli zwykłe już są to trzeba je wyjąć i obsadzić głębokie, nie ma innego wyjścia. Chyba że już są głębokie.
    • Koniecznie głębokich, ale i z nimi będie zabawa z upychaniem wszystkiego. Jednak z opisu wnioskuję, że puszki to pewnie już są obsadzone.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...