Skocz do zawartości

Zabezpieczenie styropianu przed zimą


kingaj

Recommended Posts

Napisano
Mam dylemat: moje ściany fundamentowe są ocieplone styropianem i zabezpieczone warstwą hydroizolacji oraz częściowo obsypane gruntem. Styropian który ociepla fundamenty kończy się na części cokołowej budynku, lecza jego część pionowa (czytaj grubość) jest odsłonięta i niczym nie zaizolowana przez co narażona na deszcz, śnieg itp. Budowa będzie stała przez zimę. Czy taki "goły" styropian przyklejony do muru może przezimować bez żadnych konsekwencji. Nadmieniam że nie jest to żaden ekstra ekstrudowany styropian. Czy może mam go czymś osłaniać? Mój kierownik budowy nie miał wiele do powiedzenia w tym temacie. Co robić?
Napisano
Cytat

Mam dylemat: moje ściany fundamentowe są ocieplone styropianem i zabezpieczone warstwą hydroizolacji oraz częściowo obsypane gruntem. Styropian który ociepla fundamenty kończy się na części cokołowej budynku, lecza jego część pionowa (czytaj grubość) jest odsłonięta i niczym nie zaizolowana przez co narażona na deszcz, śnieg itp. Budowa będzie stała przez zimę. Czy taki "goły" styropian przyklejony do muru może przezimować bez żadnych konsekwencji. Nadmieniam że nie jest to żaden ekstra ekstrudowany styropian. Czy może mam go czymś osłaniać? Mój kierownik budowy nie miał wiele do powiedzenia w tym temacie. Co robić?


W takim wypadku najlepiej styropian przykryć folią i lekko przysypać ziemią, aby zabezpieczyć przed opadami, tak aby woda nie dostawała się między styropian a ścianę. Ważne jest również, aby odsłonięty styropian był zabezpieczony przed bezpośrednim działaniem słońca.
Napisano
Cytat

Mam dylemat: moje ściany fundamentowe są ocieplone styropianem i zabezpieczone warstwą hydroizolacji oraz częściowo obsypane gruntem. Styropian który ociepla fundamenty kończy się na części cokołowej budynku, lecza jego część pionowa (czytaj grubość) jest odsłonięta i niczym nie zaizolowana przez co narażona na deszcz, śnieg itp. Budowa będzie stała przez zimę. Czy taki "goły" styropian przyklejony do muru może przezimować bez żadnych konsekwencji. Nadmieniam że nie jest to żaden ekstra ekstrudowany styropian. Czy może mam go czymś osłaniać? Mój kierownik budowy nie miał wiele do powiedzenia w tym temacie. Co robić?


Trudno radzić, zabezpieczyła Pani fundament zwykłym styropianem, który nasiąka wodą. Zabezpieczenie tej odsłoniętej (grubość) części nie daje więc żadnej korzyści.

Należy posmarować całą płytę styropianową materiałem użytym do hydroizolacji, bo mokra płyta będzie ścianę fundamentową i cokół schładzać a nie ogrzewać.
Napisano
Cytat

Trudno radzić, zabezpieczyła Pani fundament zwykłym styropianem, który nasiąka wodą. Zabezpieczenie tej odsłoniętej (grubość) części nie daje więc żadnej korzyści.

Należy posmarować całą płytę styropianową materiałem użytym do hydroizolacji, bo mokra płyta będzie ścianę fundamentową i cokół schładzać a nie ogrzewać.



Dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
co do tego zwykłego styropianu zastosowanego na fundamenty: nie jest do końca tak że tylko ten extrudowany się nadaje. Fakt że jest on lepszy nie oznacza że ma być tylko on. Ten "zwykły" również jest ok z tym że trzeba go zabezpieczyć dodatkowo np masą klejową i siatką szklaną tak jak przy metodzie lekko mokrej, ponieważ ma on mniejszą odporność mechaniczną. Czy się mylę?
Napisano
Cytat

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
co do tego zwykłego styropianu zastosowanego na fundamenty: nie jest do końca tak że tylko ten extrudowany się nadaje. Fakt że jest on lepszy nie oznacza że ma być tylko on. Ten "zwykły" również jest ok z tym że trzeba go zabezpieczyć dodatkowo np masą klejową i siatką szklaną tak jak przy metodzie lekko mokrej, ponieważ ma on mniejszą odporność mechaniczną. Czy się mylę?



U mnie właśnie w taki sposób zostały przygotowane do zimy fundamenty. Najpierw dysperbit, potem styropian, na to klej siatka i na końcu znowu izolacja dysperbitem. Następnie całość zasypana wewnątrz i częściowo z zewnątrz piaskiem.

eal0fq.jpg2cj59h.jpg

W rogu pan koparkowy uszkodził częściowo styropian więc przed zasypaniem został poprawiony.
Napisano
Cytat

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
co do tego zwykłego styropianu zastosowanego na fundamenty: nie jest do końca tak że tylko ten extrudowany się nadaje. Fakt że jest on lepszy nie oznacza że ma być tylko on. Ten "zwykły" również jest ok z tym że trzeba go zabezpieczyć dodatkowo np masą klejową i siatką szklaną tak jak przy metodzie lekko mokrej, ponieważ ma on mniejszą odporność mechaniczną. Czy się mylę?


Odpowiem krótko - myli się Pani bardzo. Metoda lekka mokra służy do ocieplania ścian zewnętrznych budynków powyżej poziomu gruntu a nie ich fundamentów !! Jeżeli tego typu porad udziela Panu kierownik budowy to radzę poszukać innego doradcy.

Użyła Pani hydroizolacji, aby zabezpieczyć fundamenty przed wilgocią i powinna Pani używać materiału wodoodpornego w celu ich ocieplenia. Pokrywanie styropianu siatką i klejem, co Pani sugeruje, napewno wzmocni jego powierzchnię, ale narazi go na ciągły kontakt z wilgocią i będzie utrudniało jego wysychanie.

Proszę sobie wyobrazić posadzkę pokrytą klejem, niezabezpieczoną przed wilgocią, na którą rozlano wodę. Nawet najmniejsza ilość wody, jak Pani wie, zostanie natychmiast wchłonięta przez warstwę kleju i będzie w niej magazynowana, aż do momentu kiedy odparuje. W ziemi natomiast woda nie odparuje tylko będzie stale obecna w warstwie kleju.

Proszę sobie samej odpowiedzieć na pytanie, co się będzie działo, gdy temperatura spadnie poniżej zera i ta przegroda będzie wielokrotnie poddawana procesowi rozmrażania i zamrażania.
Napisano
Dzien dobry
a co pan powie na tą poradę, cytat z Budujemy Dom

"Czy warto płacić dużo więcej za polistyren ekstrudowany do ocieplenia ścian fundamentowych, czy może wystarczy zwykły styropian?
Czy warto płacić dużo więcej za polistyren ekstrudowany do ocieplenia ścian fundamentowych, czy może wystarczy zwykły styropian?

Polistyren ekstrudowany, podobnie jak styropian powstaje z granulek polistyrenu, jednak inny jest proces jego produkcji i odmienne właściwości materiału. Jest znacznie twardszy i ma mniejszą nasiąkliwość. Jest również znacznie cieplejszy od styropianu. Współczynnik przewodności cieplnej λ dla styropianu wynosi 0,035 W/(mK), natomiast dla polistyrenu 0,029 W/(mK). Oznacza to, że polistyrenowa płyta grubości 5 cm ociepla tak samo, jak styropian grubości 8−9 cm.

Ze względu na małą nasiąkliwość polistyren znakomicie nadaje się do izolacji ścian fundamentowych i piwnicznych. W tym przypadku szczególnie korzystne są płyty ryflowane, z rowkami umożliwiającymi przewietrzanie zawilgoconej ściany i odpływ wody.

Zwykły styropian – np. EPS 100−038, EPS 200−036 – również można stosować jako izolację termiczną ścian fundamentowych. Powinien być jednak dodatkowo zabezpieczony np. ścianką osłonową lub, podobnie jak w metodzie lekkiej mokrej, masą klejową, siatką z włókna szklanego i warstwą wyrównawczą. Zaletą takiego rozwiązania jest m.in. możliwość przyklejenia płytek elewacyjnych."

jakiś komentarz do tej porady?
Napisano
Witam,
Po pierwsze - polistyren ekspandowany a nie ekstrudowany powstaje z granulek.
Po drugie - l dla styropianu wynosi minimum 0,038 a dla styrodurów minimum 0,034 W/mK i rośnie wraz ze wzrostem grubości.
Po trzecie - to wcale nie oznacza, że 5cm płyta styroduru odpowiada 8-9 cm styropianu. Jeżeli już to około 6 cm styropianu.

Mała nasiąkliwość i rowki drenażowe to oczywiste zalety. Zabezpieczenie ścianką osłonową ma sens, ale nikt nie projektuje takich rozwiązań jako izolację ścian fundamentowych. Zastanowić się trzeba nad kosztami i sensem takich rozwiązań!!

O pomyśle z metodą lekką mokrą już pisałem i nie będę się powtarzał.

Na styrodurach można kleić płytki elewacyjne, więc nie widzę tu żadnej zalety proponowanego rozwiązania, a widzę tu tylko wady.

Oto cały komentarz do tej porady.

Na zakończenie - zadajmy sobie pytanie po co wymyślono i stosuje się płyty wodoodporne ? Chyba po to żeby sobie ułatwiać i unikać problemów z przemarzającymi fundamentami.

Zapraszam na stronę internetową naszej firmy www.izoterm.waw.pl.
Napisano
Na zakończenie - zadajmy sobie pytanie po co wymyślono i stosuje się płyty wodoodporne ? Chyba po to żeby sobie ułatwiać i unikać problemów z przemarzającymi fundamentami.
Rozumiem, że zakłada Pan ogrzewanie fundamentów - do jakiej temperatury i ile kWh/na to pójdzie?
Napisano
Cytat

Na zakończenie - zadajmy sobie pytanie po co wymyślono i stosuje się płyty wodoodporne ? Chyba po to żeby sobie ułatwiać i unikać problemów z przemarzającymi fundamentami.
Rozumiem, że zakłada Pan ogrzewanie fundamentów - do jakiej temperatury i ile kWh/na to pójdzie?


A ja nie rozumiem! Skąd ten ostatni wniosek? Brak przemarzania, nie oznacza chyba grzania?
Napisano
Kierunek przepływu energii (tu ciepła ) jest dość powszechnie znany . Fundament nie ogrzewany będzie miał temperaturę gruntu – czyli zimą coś koło i poniżej zera ST.C. Spotyka się u nas zupełnie nieprawdopodobne przypadki ocieplania od zewnątrz fundamentów domów niepodpiwniczonych by „zimno nie weszło” by „nie przemarzały” . To nabijanie się z fizyki. Mało tego, nawet przy liczeniu strat ciepła do gruntu –„ inżynier” potrafi przyjąć do ∆T +8 st. C fundamentu – a przecież te +8 to NASZE GRZANIE! Spotkałem nawet takich „inżynierów” budownictwa, którzy twierdzą, że ciepło w ścianie „idzie” najkrótszą drogą, czyli wyłącznie prostopadle do izolacji.

Instrukcja www.e-pages.dk/isola/115/ www.isola.no/content/download/791/6007/version/5/file/Xtra+man+mars-07.pdf
Grzanie fundamentu i gruntu pod domem to droga zabawa!
Napisano
Cytat

http://www.e-pages.dk/isola/66/
str 2 dom bez piwnicy
str 4 z piwnicą



Cytat

Instrukcja www.e-pages.dk/isola/115/ www.isola.no/content/download/791/6007/version/5/file/Xtra+man+mars-07.pdf


Skoro się Pan powołuje na te dokumenty, to zapewne zna Pan język w którym są one napisane?
Przetłumaczenie tych kilku stron nie będzie dla Pana zapewne żadnym problemem.
Myślę, że wielu Forumowiczów chętnie się z tym tekstem zapozna.
Napisano
Nie jest to ani takie proste, ani tak oczywiste, jak to przedstawia Pan T.B.

Pod budynkiem nieogrzewanym po 2 do 3 lat od postawienia, będzie praktycznie zbliżona temperatura, jak po takim samym czasie, pod budynkiem ogrzewanym.

Dokładnie z takich samych powodów (przyczyn) jak to, że warzywa zkopcowane nie przemarzają, a w nieogrzanej ziemiance będzie wyższa temperatura, niż w nieogrzewanym „budynku” bez okien (nawet ocieplonym, zaizolowanym) postawionym na powierzchni ziemi i z izolacją (ociepleniem) od gruntu – oczywiście, przy ujemnych temperaturach powietrza, a im niższa temperatura powietrza, tym różnica ta bedzie większa.

Wykonanie izolacji termicznej umiejscowionej przed fundamentem – czyli na zewnątrz - symuluje jego posadowienie na głębokości 5÷6 m pod powierzchnią ziemi i ustala stałą (stabilną) temperaturę jaka panuje na tej głębokości.

Dokładnie tak samo działa:
- izolacja termiczna na posadzce posadowionej na gruncie,
- izolacja termiczna na dachu ziemianki,
- izolacja termiczna nad kopcem z warzywami.

Ps. Gdyby to było tak jak Pan T.B opisuje, to ogrzewanie podłogowe byłoby najbardziej energochłonnym z możliwych, bo ogrzewało by w zasadzie grunt, a przecież jest najoszczędniejszym sposobem ogrzewania wszak nawet Pan T.B ma je w swojej ofercie.
Napisano
Cytat

Po co pisać takie debilizmy??



Debilizm Pan powiada.

To jak to jest, że dom parterowy 120m2 o łącznej długości fundamentów 60mb zużywa na cele ogrzewania budynku „tylko” 8.000kWh, a nie zgodnie z Pana teorią:

60mb x 400kWh/mb = 24.000kWh (tylko do ogrzania ziemi fundamentami) + inne straty na przegrody i wentylację.

Jest jakieś wytłumaczenie, tej ogólnej anomalii? icon_biggrin.gif
Napisano
to jakiś dziwny dom 60mb przy 120 kw ... Ja wykonałem pomiary, Postawiłem modelowego bliźniaka, umieściłem 60 czujników temperatury na różnych głębokościach i 6 lat robiłem pomiary grzejąc elektrycznie.
Nowy dom Pana HenoKa przy pompie ciepła COP 3.5 zużywa tylko na ogrzewanie 60kWh/m2 , czyli gdyby nie pompa - 210kWh/m2 proszę zapytać ile mb ma fundamentów i czy nie grunt jest głównym "nabijaczem" rachunku.
Napisano
Cytat

to jakiś dziwny dom 60mb przy 120 kw ...



Jaki dziwny?
11m x 11m, co daje 44mb fundamentów ścian zewnętrznych + 16mb fundamentów ścian wewnętrznych (konstrukcyjnych).

Dalej czekam na odpowiedż, jak to jest mozliwe, że "pali" tylko 8.000kWh a nie około 30.000kWh ,jak mówi Pana teoria.
Napisano
Cytat

Jaki dziwny?
11m x 11m, co daje 44mb fundamentów ścian zewnętrznych + 16mb fundamentów ścian wewnętrznych (konstrukcyjnych).

Dalej czekam na odpowiedż, jak to jest mozliwe, że "pali" tylko 8.000kWh a nie około 30.000kWh ,jak mówi Pana teoria.


Ściany działowe na fundamencie? OK każdy może tylko jak potem to izolować? ...i nie kpić z ludzi.
Napisano
O przepraszam teraz to ja też muszę się wtrącić to co znaczy, że pod ściany nośne działowe nie fundamentujemy???? To znaczy budynek ma zrobić "jebut" i finito, otóż ja pod wszystkimi ścianami działowymi w piwnicy mam fundament, bo są to ściany NOŚNE i ekonomia nie ma tu nic do gadania tylko fizyka budowli, na parterze, prawie mam ten sam rozkład pomieszczeń tylko salon jest łączony z kuchnią i jadalną i tam jest zrobiony podciąg poddasze ma prawie identyczny rozkład jak piwnica i gdybym nie miała fundamentu pod ścianami działowymi to mój domek zrobił by "jebut" i tyle go widziano.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Ściany działowe na fundamencie? OK każdy może tylko jak potem to izolować? ...i nie kpić z ludzi.



Bo my, drogi Misiu, budujemy poprawnie a nie kpimy z ludzi icon_biggrin.gif

A co za tym idzie, część ścian działowych musi być na fundamencie, bo są konstrukcyjne, bo to wynika z rodzaju stropu i jego maksymalnej długości „niepodpartej”, lub (i) konstrukcji dachu.
Wiele by wyjaśniać, ale czy warto, boć Szanowny Pan i te oczywistości uzna za wymysły niedouczonych inżynierów.
Napisano
Cytat

O przepraszam teraz to ja też muszę się wtrącić to co znaczy, że pod ściany nośne działowe nie fundamentujemy???? To znaczy budynek ma zrobić "jebut" i finito, otóż ja pod wszystkimi ścianami działowymi w piwnicy mam fundament, bo są to ściany NOŚNE i ekonomia nie ma tu nic do gadania tylko fizyka budowli, na parterze, prawie mam ten sam rozkład pomieszczeń tylko salon jest łączony z kuchnią i jadalną i tam jest zrobiony podciąg poddasze ma prawie identyczny rozkład jak piwnica i gdybym nie miała fundamentu pod ścianami działowymi to mój domek zrobił by "jebut" i tyle go widziano.
Pozdrawiam


Przy tej powierzchni domu 16 mb ścian nośnych???

Napisano
Cytat

jakie jest całkowite zużycie ? Ile zim ma dom? z czego ściana?
Lipińscy też podali, że 136m2 dom na ogrzewanie zużył 2000kWh ale na resztę 14 000kW...


Pytam, bo 400kWh/mb było w konkretnym przypadku domu modelowego opisywanego wcześniej.
Ps. Skoro dom 120 m2 zużywa na grzanie 8000kWh to Pan jest inżynierem????
Napisano
Cytat

Dokładnie TAK . I niech Pan nie przesadza, z tym inżynierem, nawet z maturą z fizyki.



Czyli to Pańskie "TAK" należy rozumieć, że durnowaci inżynierowie (i technicy też) kazali mi stawiać wewnętrzne ściany (nośne, konstrukcyjne), na których opiera się strop i dach - bez zdania racji, na fundamentach?

Czyżby to nowa odkrywcza teoria budownictwa energooszczędnego, lub jej nowy element?

Może zatem nas maluczkich, Pan oświeci i powie, jak takie ściany (konstrukcyjne, nośne) mają być prawidłowo posadowione, skoro fundamenty są „be”.
Napisano
I z czego wynika Pana radość? ma Pan ogromne rachunki, z roku na rok rosnące zawilgocenie ścian, a więc i rachunki.
Co prawda przebił Pana HenoK (210kWh/m2 czyli 60 przy pompie COP3,5) ale on to robił dla siebie.
Pajacowanie jak się Pan nie zna jaki ma sens. Złe budowanie sobie to maso... innym szkodnictwo.
Podałem wyniki pomiarów konkretnego przykładu. Potwierdziło to się w domu Lipińskich ("pasywnym „ pod Wrocławiem) u Pana HenoKa.
Nie wstyd Panu zabierać głos gdy 120m2 zużywa 8000kWhna grzanie???? Co na to moderator?
Napisano
http://www.dominanta.pl/oferta/Gucio_II.html

Tylko bardzo rozrzutni ludzie ze znikomą wiedzą mogą kupować "projekt" za 2000zł, gdy minimalny koszt projektu wynosi 60 zł/m2 .
najważniejsze przy dobrym budownictwie
-1 wentylacja
-2 izolacja termiczna
-3 projekt który 1 i 2 połączy z ogrzewaniem

To trzy sprawy na których nieznający się na budowaniu oszczędzają! Dlatego jak u Pana dom jest drogi, kosztowny w eksploatacji i niezbyt zdrowy.
Napisano
No z jasnowidzenia to by Pan też nie „wyżył”.
Pana problem, że widzi i czyta Pan to co nie jest napisane.
Gdzie napisałem, że to jest mój dom?
I skąd taka pewność, że musi tam być brak wentylacji i wilgotne ściany? Dom zamieszkały od 3 sezonów i niczego takiego nie widziałem, a gościłem w nim w ostatni „łykend”.

Dla mnie dalej nie jest jasne dlaczego zużycie energii jest tam 8.000kWh, skoro przez fundamenty musi uciekać około 24.000kWh, albo w zależności od (chyba) Pańskiego dobrego humoru podaje pan wielkość około 250kWh/mb – to daje około 15.000kWh.

To wreszcie ile te fundamenty "grzeją"?


I na tym kończę swoje trollowanie icon_biggrin.gif .
Napisano
Cytat

T. Brzęczkowski nie odpowiada. On lubi tylko toczyć zajadłe spory icon_smile.gif

No i czego mądrego dowiedziałeś się od T. Brzęczkowskiego ? :
--------------------------
Cytat

Po co pisać takie debilizmy??
--------------------------
to jakiś dziwny dom 60mb przy 120 kw ... Ja wykonałem pomiary, Postawiłem modelowego bliźniaka, umieściłem 60 czujników temperatury na różnych głębokościach i 6 lat robiłem pomiary grzejąc elektrycznie.
Nowy dom Pana HenoKa przy pompie ciepła COP 3.5 zużywa tylko na ogrzewanie 60kWh/m2 , czyli gdyby nie pompa - 210kWh/m2 proszę zapytać ile mb ma fundamentów i czy nie grunt jest głównym "nabijaczem" rachunku.
--------------------------
jakie jest całkowite zużycie ? Ile zim ma dom? z czego ściana?
Lipińscy też podali, że 136m2 dom na ogrzewanie zużył 2000kWh ale na resztę 14 000kW...
--------------------------
Dokładnie TAK . I niech Pan nie przesadza, z tym inżynierem, nawet z maturą z fizyki.
http://wyborcza.pl/1,102381,7164857,Szkoly...ch_absurdu.html
--------------------------
Przy tej powierzchni domu 16 mb ścian nośnych???
--------------------------
Pytam, bo 400kWh/mb było w konkretnym przypadku domu modelowego opisywanego wcześniej.
Ps. Skoro dom 120 m2 zużywa na grzanie 8000kWh to Pan jest inżynierem????
--------------------------
Przecież ma Pan wynik. 8000kWh na samo grzanie!
--------------------------
I z czego wynika Pana radość? ma Pan ogromne rachunki, z roku na rok rosnące zawilgocenie ścian, a więc i rachunki.
Co prawda przebił Pana HenoK (210kWh/m2 czyli 60 przy pompie COP3,5) ale on to robił dla siebie.
Pajacowanie jak się Pan nie zna jaki ma sens. Złe budowanie sobie to maso... innym szkodnictwo.
Podałem wyniki pomiarów konkretnego przykładu. Potwierdziło to się w domu Lipińskich ("pasywnym „ pod Wrocławiem) u Pana HenoKa.
Nie wstyd Panu zabierać głos gdy 120m2 zużywa 8000kWhna grzanie???? Co na to moderator?
--------------------------
http://www.dominanta.pl/oferta/Gucio_II.html

Tylko bardzo rozrzutni ludzie ze znikomą wiedzą mogą kupować "projekt" za 2000zł, gdy minimalny koszt projektu wynosi 60 zł/m2 .
najważniejsze przy dobrym budownictwie
-1 wentylacja
-2 izolacja termiczna
-3 projekt który 1 i 2 połączy z ogrzewaniem

To trzy sprawy na których nieznający się na budowaniu oszczędzają! Dlatego jak u Pana dom jest drogi, kosztowny w eksploatacji i niezbyt zdrowy.


Same "odkrywcze" wypowiedzi.
Skomentuje tylko po raz kolejny powtarzane kłamstwo na temat mojego domu, którego T.Brzęczkowski w ogóle nie zna, ale za to doskonale wie, że winą za jego zadaniem nadmierne zużycie energii winna jest ucieczka ciepła do gruntu. Nie przeszkadza mu to, że wielokrotnie jego kłamstwa dementowałem.

TB wyznaje zasadę Goebbelsa : "Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą"
Napisano
Rozumiem, że nie należy „wytykać” nieścisłości, a nawet pewnych po kilka razy powtarzanych kłamstw.

Fakt, często „zaśmieca” to przewodni temat, ale może warto?


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...