bodek256 Napisano 8 maja 2011 Udostępnij #201 Napisano 8 maja 2011 (edytowany) Witam. Mam do Was pytanie moja altanka jest sześciokątna. Chcę do niej zamontować rynnę tylko nie wiem jak obliczyć kąty, gdyż narożniki są tylko na zamówienie. Nadmieniam, że konstrukcja jest z nietoczonych bali. Proszę o odpowiedź. Edytowano 8 maja 2011 przez bodek256 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bflip Napisano 8 maja 2011 Autor Udostępnij #202 Napisano 8 maja 2011 Cytat Witam. Mam do Was pytanie moja altanka jest sześciokątna. Chcę do niej zamontować rynnę tylko nie wiem jak obliczyć kąty, gdyż narożniki są tylko na zamówienie. Nadmieniam, że konstrukcja jest z nietoczonych bali. Proszę o odpowiedź. Google się kłania no i matematyka http://matematyka.pisz.pl/strona/882.html Link do komentarza
said Napisano 15 maja 2011 Udostępnij #203 Napisano 15 maja 2011 Witam wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem tego forum i jak wszyscy poprzednicy zabrałem się za budowę altanki.Altana sześciokątna o przekątnej 3.80 m.Oto jak wygląda na dzień dzisiejszy: Link do komentarza
bflip Napisano 18 maja 2011 Autor Udostępnij #204 Napisano 18 maja 2011 przesyłam zdjęcie dla redpradnik Link do komentarza
Draagon Napisano 19 maja 2011 Udostępnij #205 Napisano 19 maja 2011 (edytowany) JA mam pytanko. Córce buduję plac zabaw z domkiem i sie rozpędziłem Jak najlepiej połaczyć okrąglaki ze sobą - średnica pnia ok 10cm, generalnie chodzi mi o balkoniki wkoło.Tak na szybko schemat tego o co mi chodziNie wiem czy dawać belki ukośne podtrzymujace balkonik, czy pionowe, czy w ogóle to jest potrzebne ?I jak szczyt dachu ze sobą połączyć ? Tak jak więżbę dachową ? Poprzeczna belkę i do niej przymocować dopiero belki ? Edytowano 19 maja 2011 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bflip Napisano 19 maja 2011 Autor Udostępnij #206 Napisano 19 maja 2011 (edytowany) Cytat JA mam pytanko. Córce buduję plac zabaw z domkiem i sie rozpędziłem Jak najlepiej połaczyć okrąglaki ze sobą - średnica pnia ok 10cm, generalnie chodzi mi o balkoniki wkoło.Tak na szybko schemat tego o co mi chodziNie wiem czy dawać belki ukośne podtrzymujace balkonik, czy pionowe, czy w ogóle to jest potrzebne ?I jak szczyt dachu ze sobą połączyć ? Tak jak więżbę dachową ? Poprzeczna belkę i do niej przymocować dopiero belki ? Z okrąglakami jeszcze nie robiłem ale najlepiej jak podpatrzysz jak są zrobione oryginalne place.Na pewno musisz zrobić to tak żeby nic nie wystawało i żeby głowa nie wchodziła na styk (od dziecka) miedzy deski.co do podpory tego balkonu to wiadomo ze pionowe najmocniejsze. tak czy tak najlepiej przymocować za pomocą dwóch desek ustawionych poziomo i na sztorc po obu stronach okrąglaka, z boków przykręcisz je do okrąglaka a od czoła z góry do podłogi. Edytowano 19 maja 2011 przez bflip (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Pawelord Napisano 28 maja 2011 Udostępnij #207 Napisano 28 maja 2011 (edytowany) Witam Link do stronki o projektowaniu altanek http://www.blocklayer.com/gazebo.aspxMoże komuś się przyda pozdrawiami jeszcze plan http://www.creativehomeowner.com/index.php...jectid=chyrd012http://www.mitre10.com.au/media/pdf/title/..._own_gazebo.pdf Edytowano 28 maja 2011 przez Pawelord (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kapx1984 Napisano 17 czerwca 2011 Udostępnij #208 Napisano 17 czerwca 2011 Witam wszystkich wrzucam kilka fotek z budowy altany trało to długo bo nigdy niema czasu. no i na razie to tyle mam jesze fotki rużnych szczegułów ale to w wolnym czasie jak by ktoś chciał reszte fotek jak skończe ale to troszkę potrwa brak czasu a wieczorem to wiadomo 1 Link do komentarza
bflip Napisano 17 czerwca 2011 Autor Udostępnij #209 Napisano 17 czerwca 2011 Cytat Witam wszystkich wrzucam kilka fotek z budowy altany trało to długo bo nigdy niema czasu. no i na razie to tyle mam jesze fotki rużnych szczegułów ale to w wolnym czasie jak by ktoś chciał reszte fotek jak skończe ale to troszkę potrwa brak czasu a wieczorem to wiadomo czym impregnowałeś deski na dachu od spodu? Link do komentarza
kapx1984 Napisano 17 czerwca 2011 Udostępnij #210 Napisano 17 czerwca 2011 (edytowany) a jeszcze niczym to naturalny kolor ale sufit będzie na sosnowo żeby ładnie kontrastował z całą resztąbflip powiedz mi jaką robiłeś wysokość i szerokość ławeczki i wysokość stołu ? Edytowano 17 czerwca 2011 przez kapx1984 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bflip Napisano 18 czerwca 2011 Autor Udostępnij #211 Napisano 18 czerwca 2011 Cytat a jeszcze niczym to naturalny kolor ale sufit będzie na sosnowo żeby ładnie kontrastował z całą resztąbflip powiedz mi jaką robiłeś wysokość i szerokość ławeczki i wysokość stołu ? muszę zmierzyć bo nie pamiętam, ale wymiary brałem z krzeseł plastikowych uznałem je za optymalne.A jak to będziesz malował pistoletem? bo malowałem już deski od spodu - porażka! dlatego się dziwiłem ze od razu nie pomalowałeś. Link do komentarza
kapx1984 Napisano 18 czerwca 2011 Udostępnij #212 Napisano 18 czerwca 2011 Cytat muszę zmierzyć bo nie pamiętam, ale wymiary brałem z krzeseł plastikowych uznałem je za optymalne.A jak to będziesz malował pistoletem? bo malowałem już deski od spodu - porażka! dlatego się dziwiłem ze od razu nie pomalowałeś. Nie pistoletem, pędzlem bo krokwie będą ciemne a podbitka jasna wiem że będzie ciężko, ale ustawie rusztowanie okleje krokiewki i pomalutku pomaluje Link do komentarza
dziadzia78 Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #213 Napisano 3 lipca 2011 (edytowany) Witam.Bardzo ciekawy temat i ładne altany.Mam zamiar zrobic kwadratową o boku 3.5 metra z podłogą drewnianą.1. czy odległość 350cm od słupa do słupa nie jest za duża przy grubości kantówek 10cm ?? (nie chce dawac słupa posrodku)2. słupy lepiej zakotwic w betonie czy oprzec na podwalinie?? (rys. poniżej)3. jak połączyć krokwie z tym "klockiem" u góry?? na ziemi i złożone dopiero na górze przymocować??4. jakim impregnatem pomalować by drewno było gładkie, może lakierem na koniec?? (głównie mi o słupy chodzi)Z góry dziękuje za odpowiedzi. Edytowano 3 lipca 2011 przez dziadzia78 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 3 lipca 2011 Udostępnij #214 Napisano 3 lipca 2011 Cytat 1. czy odległość 350cm od słupa do słupa nie jest za duża przy grubości kantówek 10cm ?? (nie chce dawac słupa posrodku)2. słupy lepiej zakotwic w betonie czy oprzec na podwalinie?? (rys. poniżej)3. jak połączyć krokwie z tym "klockiem" u góry?? na ziemi i złożone dopiero na górze przymocować??4. jakim impregnatem pomalować by drewno było gładkie, może lakierem na koniec?? (głównie mi o słupy chodzi) 1. Za duża do czego? Jaki dach i z czego planujesz? Jak nie będziesz jeździć po nim czołgiem, to wytrzyma.2. Byle nie osadzać drewna w betonie, bo zgnije. Izolować od ziemi, lub od betonu.3. Dać coś na kształt murłaty, czyli poprzeczną belkę. Na niej oprzeć krokwie.4. Najpierw strugać (heblować). Jak nie bedzie gładkie przed malowaniem, to i pomalowaniu też. Link do komentarza
dziadzia78 Napisano 5 lipca 2011 Udostępnij #215 Napisano 5 lipca 2011 (edytowany) 1. Dach lekki, mysle o zwyklej płycie OSB lub deski 1.5cm , chodzi mi o sztywnosc konstrukcjiczy sie nie bedzie cos ruszac czy murlata sie nie wygnie przy duzej rozpietosci??3. Rozwiniesz to nie bardzo rozumiem. Edytowano 12 lipca 2011 przez dziadzia78 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
woyti Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #216 Napisano 17 lipca 2011 witamjestem nowym użytkownikiem. jestem w trakcie budowy altanki i mam pytanko odnośnie krycia gontem bitumicznym czy układa się go bezpośrednio na deskowanie czy też stosuje się pod spód jakąś folie lub papę? słyszałem kiedyś że ten klej którym jest pokryty od spodu gont potrafi wyciekać do środka altanki. może ktoś mi to wytłumaczyć? pozdrawiam Link do komentarza
kapx1984 Napisano 17 lipca 2011 Udostępnij #217 Napisano 17 lipca 2011 Cytat witamjestem nowym użytkownikiem. jestem w trakcie budowy altanki i mam pytanko odnośnie krycia gontem bitumicznym czy układa się go bezpośrednio na deskowanie czy też stosuje się pod spód jakąś folie lub papę? słyszałem kiedyś że ten klej którym jest pokryty od spodu gont potrafi wyciekać do środka altanki. może ktoś mi to wytłumaczyć? pozdrawiam Witam zalecana jest papa podkładowa, ale bez przesady niema takiej potrzeby przy altance co innego dom, jest ważne aby deski niebyły szersze niż 15cm bo mogą się porobić ( łódki),co jest niekorzystne dla gontu bo się będzie przemieszczał czyli rozciągał i kurczył! klej raczej niema prawa wyciekać do środka bo idzie na zakład czyli na te ziarka na poprzedniej warstwy i się (wulkanizuje) wtapia w nią. We wcześniejszych moich postach masz pokazane jak zacząć i jak bić gwoździe. Link do komentarza
bflip Napisano 18 lipca 2011 Autor Udostępnij #218 Napisano 18 lipca 2011 (edytowany) Tez się zastanawiałem nad podkładem pod gont, wahałem się do puki nie poszedłem do marketu i sie okazało, ze za podkład do mojej altanki zapłacę ok 90zł. Kupiłem od razu bo uznałem ze lepiej teraz wydać 90 niż potem żałować. Edytowano 18 lipca 2011 przez bflip (zobacz historię edycji) Link do komentarza
redpradnik Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #219 Napisano 20 lipca 2011 Cały czas się zastanawiam z czego robić podłoge altany ... czy postawic na kostkę ( ale tu koszt okolo 2000 tys ) czy wybic deskami Boje się że deski to nie jest trwała konstrukcja - nie będą gniły zwłaszcza od spodu? Nie bedzie miala gdzie parowac ziemia itp Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #220 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Cały czas się zastanawiam z czego robić podłoge altany ... czy postawic na kostkę ( ale tu koszt okolo 2000 tys ) czy wybic deskami Boje się że deski to nie jest trwała konstrukcja - nie będą gniły zwłaszcza od spodu? Nie bedzie miala gdzie parowac ziemia itp aż boję się zapytać, z czego ta kostkaa co do dech - trza dać agrowłókninę, troszę piaseczku i deski z 10 centów nad ziemiądeski same przeschą, zrobią się naturalne szczeliny do wierzenia, byleby nie zamykać całkowicie po bokach Link do komentarza
redpradnik Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #221 Napisano 20 lipca 2011 Cytat aż boję się zapytać, z czego ta kostkaa co do dech - trza dać agrowłókninę, troszę piaseczku i deski z 10 centów nad ziemiądeski same przeschą, zrobią się naturalne szczeliny do wierzenia, byleby nie zamykać całkowicie po bokach Kostka standardowa:) Powierzchnia koła szerokości 4 metry ( tak aby altana była 3,5 i cos wystawało to na okrągło 13 m2 Licząc po 150 zł za m2/ położenie kostki z materiałem to prawie 2000 zł ) Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #222 Napisano 20 lipca 2011 no wiesz, dwie bańki za kostkę, chyba, że tych zer za dużo rozumiem,że te 150 PLN/m2 to z obrzeżami Link do komentarza
redpradnik Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #223 Napisano 20 lipca 2011 Cytat no wiesz, dwie bańki za kostkę, chyba, że tych zer za dużo rozumiem,że te 150 PLN/m2 to z obrzeżami Ok 2 tys zł za kostkęTak 150 z obrzeżami Link do komentarza
retrofood Napisano 20 lipca 2011 Udostępnij #224 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Kostka standardowa:) Powierzchnia koła szerokości 4 metry ( tak aby altana była 3,5 i cos wystawało to na okrągło 13 m2 Licząc po 150 zł za m2/ położenie kostki z materiałem to prawie 2000 zł ) Ja se dałem płytki chodnikowe z odzysku. 50 cm x 50 cm. 1,20 PLN sztuka + 1,50 PLN transport (30 km). Wszystkiego 25 m kw, co wyszło ok. 270 PLN.Ułozyłem sam. Link do komentarza
bflip Napisano 20 lipca 2011 Autor Udostępnij #225 Napisano 20 lipca 2011 Cytat Ok 2 tys zł za kostkęTak 150 z obrzeżami położenie kostki na gotowo to około 60-70zł za metr popytaj w innych firmach, duże firmy liczą sobie sporo za takie małe powierzchnie bo to im się nie opłaci. Co do podłogi z drewna to jak dobrze zrobisz to wytrzyma 20 lat Link do komentarza
kapx1984 Napisano 21 lipca 2011 Udostępnij #226 Napisano 21 lipca 2011 Witam dodrze zrobiona i odpowiednio zakonserwowana podłoga powinna wytrzymać żywotność altanki! i dużo lepiej się będzie prezentować niż kostka! jak chcemy na wieki to po co stawiać z drewna przecież można murowaną postawić, co i tak z upływem lat się zniszczy. Po pierwsze kantówki na podłogę mocowane nad ziemią i najlepiej żeby nie miały styczności z betonem jeśli będą opierane na betonie to izolacja np. z papy,po drugie folia lub coś co nie przepuszcza wody, układamy pod kantówkami jak najszczelniej,po trzecie impregnacja kantówek najpierw impregnatem, a potem można bi-teksem, auto-gumem, lepikiem na zimno itp. ja dawałem auto gum bo zostało mi tego troszkę z konserwacji podwozia samochodu, po takim zabiegu konstrukcja podłogi przeżyje altankę, a i deski podłogowe też należy zaimpregnować od spodu gdyż one też narażone są na działanie wilgoci i robactwo tylko już wystarczy sam impregnat bez bi-teksów itp. 1 Link do komentarza
redpradnik Napisano 31 lipca 2011 Udostępnij #227 Napisano 31 lipca 2011 Mysle nad obróbką drewna surowego z tartaku...Jak sadzicie lepiej kupic szlifierkę tasmową czy strug elektryczny? Link do komentarza
bflip Napisano 31 lipca 2011 Autor Udostępnij #228 Napisano 31 lipca 2011 Cytat Mysle nad obróbką drewna surowego z tartaku...Jak sadzicie lepiej kupic szlifierkę tasmową czy strug elektryczny? chcesz całą altankę szlifować taśmą ścierną?? taką szlifierka możesz wyszlifować ławkę albo stół ale nie altankę.Drzewo z tartaku jest bardzo poszarpane, czasem wymaga 2mm szlifowania, bez struga się nie obejdzie, poczytaj moje pierwsze posty tam pisze jak obrabiałem drzewo z tartaku. Link do komentarza
edwl Napisano 7 sierpnia 2011 Udostępnij #229 Napisano 7 sierpnia 2011 Szlifierką na taśmę ścierną zajedziesz się na śmierć. Miałem okazję spróbować kilka lat temu :( Link do komentarza
johnn Napisano 10 sierpnia 2011 Udostępnij #230 Napisano 10 sierpnia 2011 Witam chciałbym zbudować altanek lecz nic o tym nie wiem. Mam do was parę pytań. Chciałbym mieć altankę 8 kątna o średnicy 4 m z gilem na jednej ścianie lecz nie wiem czy to jest dobry pomysł jak będzie z wykonaniem i eksploatacją? Mam trochę kostki brukowej wiec nie będzie drewnianej podłogi, dach chciałbym miedz z gontu a od wewnątrz pokryty boazeria żeby mi ładnie wyszły halogeny do oświetlenia. Ile będzie mi potrzebne drewna mam 3 dęby 10 metrowe o średnicy ok 1 m czy wystarczy mi to jak obrabia to w tartaku? Link do komentarza
bflip Napisano 10 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #231 Napisano 10 sierpnia 2011 Cytat Witam chciałbym zbudować altanek lecz nic o tym nie wiem. Mam do was parę pytań. Chciałbym mieć altankę 8 kątna o średnicy 4 m z gilem na jednej ścianie lecz nie wiem czy to jest dobry pomysł jak będzie z wykonaniem i eksploatacją? Mam trochę kostki brukowej wiec nie będzie drewnianej podłogi, dach chciałbym miedz z gontu a od wewnątrz pokryty boazeria żeby mi ładnie wyszły halogeny do oświetlenia. Ile będzie mi potrzebne drewna mam 3 dęby 10 metrowe o średnicy ok 1 m czy wystarczy mi to jak obrabia to w tartaku? Moja rada, jak nie masz pojęcia to się za to nie zabieraj bo już widzę jak ta altanka płonie Po pierwsze dębu nie poleca się do robienia dekoracji ogrodowych (była juz o tym mowa)Po drugie jak wsadzisz halogeny w drewniany dach to czarno to widzę, tzn może się coś zapalićCo do grila to spoko tylko musisz mieć dobry komin żeby dym nie dostawał się do środka. Link do komentarza
johnn Napisano 11 sierpnia 2011 Udostępnij #232 Napisano 11 sierpnia 2011 Cytat Moja rada, jak nie masz pojęcia to się za to nie zabieraj bo już widzę jak ta altanka płonie Po pierwsze dębu nie poleca się do robienia dekoracji ogrodowych (była juz o tym mowa)Po drugie jak wsadzisz halogeny w drewniany dach to czarno to widzę, tzn może się coś zapalićCo do grila to spoko tylko musisz mieć dobry komin żeby dym nie dostawał się do środka. Wiec jakie drzewo polecasz na altanę ?? Od halogenów nic się nie powinno zapalić bo w podbitce montują i domy się nie pala.http://allegro.pl/philips-massive-halogen-...1730088462.htmlA coś doradzasz wobec tego grilla. Link do komentarza
redpradnik Napisano 12 sierpnia 2011 Udostępnij #233 Napisano 12 sierpnia 2011 Mieszkam w małopolsce - i jest problem z zakupem małej ilosci drewna heblowanego :/ wszystko surowe...Nie są chętni na niestandardowe wymiaryZastnawiam sie czy kupic surowe i wziasc sie za heblowanie samemu jednak słupy chce 10x10 a hebel ma przewaznie szerokosc 80 kilka mm :/ Link do komentarza
bflip Napisano 12 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #234 Napisano 12 sierpnia 2011 Cytat Mieszkam w małopolsce - i jest problem z zakupem małej ilosci drewna heblowanego :/ wszystko surowe...Nie są chętni na niestandardowe wymiaryZastnawiam sie czy kupic surowe i wziasc sie za heblowanie samemu jednak słupy chce 10x10 a hebel ma przewaznie szerokosc 80 kilka mm :/ A myślałeś o czymś takim http://allegro.pl/grubosciowka-mister-tool...1757626417.htmltyle samo zapłacisz za heblowanie w tartaku.Co do drzewa polecam iglaste, bo zawierają żywice która chroni je przed warunkami atmosferycznymi, jedyny mankament jest taki ze przy silnym upale wycieka żywica. Link do komentarza
redpradnik Napisano 13 sierpnia 2011 Udostępnij #235 Napisano 13 sierpnia 2011 Cytat A myślałeś o czymś takim http://allegro.pl/grubosciowka-mister-tool...1757626417.htmltyle samo zapłacisz za heblowanie w tartaku.Co do drzewa polecam iglaste, bo zawierają żywice która chroni je przed warunkami atmosferycznymi, jedyny mankament jest taki ze przy silnym upale wycieka żywica. Tak chce iglaste zamowic Wczoraj sasiad mi pokazal dzialanie szlifierki mimosrodowej i wyglada to calkiem dobrze - nie poradzi sobie z obrobka zamiast struga? Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 sierpnia 2011 Udostępnij #236 Napisano 13 sierpnia 2011 Jak masz czas i kupę kasy na papier ścierny – to i owszem, przy czym, zachowanie kształtu też będzie trudne. Link do komentarza
marek.kono Napisano 15 sierpnia 2011 Udostępnij #237 Napisano 15 sierpnia 2011 Jestem takim samym amatorem prac stolarskich jak wszyscy tu koledzy. Po budowie swojej altanki mogę stwierdzic, ze do przygotowania i budowy samodzielnej są potrzebne niezbędne nażędzia i maszyny(pilarka stolowa, strugarka stołowa). Bez tych maszyn prace beda mocno utrudnione :-). Szlifierka nadaje sie do prac wykonczeniowych. Materiał trzeba opiłowac,ostrugac (przecheblowac), przeczyscic papierkiem sciernym ...rogi, potem ipregnowac i montaz. To tak w skrucie. Praca jest dosc mozolna i trudna i teraz wiem czemu tyle kosztuje u fachowca. Jesli nie masz strugarki to wszystko dopiłuj i daj do przestrugania do stolarza. Popatrz porzednie moje posty. Link do komentarza
redpradnik Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #238 Napisano 17 sierpnia 2011 Cytat Jestem takim samym amatorem prac stolarskich jak wszyscy tu koledzy. Po budowie swojej altanki mogę stwierdzic, ze do przygotowania i budowy samodzielnej są potrzebne niezbędne nażędzia i maszyny(pilarka stolowa, strugarka stołowa). Bez tych maszyn prace beda mocno utrudnione :-). Szlifierka nadaje sie do prac wykonczeniowych. Materiał trzeba opiłowac,ostrugac (przecheblowac), przeczyscic papierkiem sciernym ...rogi, potem ipregnowac i montaz. To tak w skrucie. Praca jest dosc mozolna i trudna i teraz wiem czemu tyle kosztuje u fachowca. Jesli nie masz strugarki to wszystko dopiłuj i daj do przestrugania do stolarza. Popatrz porzednie moje posty. Czy jest Wg Was narzędzie "domowe" - którym wyrównam deski z szerokości?Np mam deskę 2 metrową ale szerokość od 10 - 15 cm na całej długości - czym to wyrównać do 10 po całej długości?\Myslalem o zakupie jakiejs pilarki z ogranicznikiem ale nie wiem czy to sie sprawdzi:/A rysowanie kreski i cięcie wzdłuż niej jakos mnie nie przekonuje Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #239 Napisano 17 sierpnia 2011 strug, najlepiej elektryczny Link do komentarza
redpradnik Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #240 Napisano 17 sierpnia 2011 Cytat strug, najlepiej elektryczny Ale strugiem równo nie zrobie...jeżeli mam deske calówke - to strugając po bokach bede strugał po równo i z 10 zrobi się np 9 a z 14 zrobi się 13 - i nadal deska nie będzie równa Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #241 Napisano 17 sierpnia 2011 ło jeżua musisz po równo?jak masz problem z jedną deską to idź do stolarza ,niech Ci przytnie (cokolwiek) i nie marudź, dasz na browara i tylealbo kup sobie coś stąd, będziesz zadowolony i jakby lekko uboższy, za do deseczka będzie wyrychtowano że hej, jak huśtaweczka Kwicoła Link do komentarza
redpradnik Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #242 Napisano 17 sierpnia 2011 Cytat ło jeżua musisz po równo?jak masz problem z jedną deską to idź do stolarza ,niech Ci przytnie (cokolwiek) i nie marudź, dasz na browara i tylealbo kup sobie coś stąd, będziesz zadowolony i jakby lekko uboższy, za do deseczka będzie wyrychtowano że hej, jak huśtaweczka Kwicoła Chce zrobić regał drewniany - a bez równych desek cięzko o to będzie... Link do komentarza
retrofood Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #243 Napisano 17 sierpnia 2011 Kup krajzegę z piłą pilotującą i wózkiem prowadzącym.Tyle, że za jej cenę kupisz pięć regałów i jeszcze ci na samochód zostanie. Link do komentarza
redpradnik Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #244 Napisano 17 sierpnia 2011 (edytowany) Cytat Kup krajzegę z piłą pilotującą i wózkiem prowadzącym.Tyle, że za jej cenę kupisz pięć regałów i jeszcze ci na samochód zostanie. Ok przekonałeś mnie:)Ciekawe co to jest warte:http://allegro.pl/pila-stolowa-do-drewna-k...1752775722.html Edytowano 17 sierpnia 2011 przez redpradnik (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 17 sierpnia 2011 Udostępnij #245 Napisano 17 sierpnia 2011 Cytat Ciekawe co to jest warte: Przede wszystkim za mała moc. To jest dla majsterkowiczów, a nie do poważnych robót. Listewki ciąć można i gałązki.Ale okrąglaka to chyba przez cały tydzień. Link do komentarza
reansys Napisano 21 sierpnia 2011 Udostępnij #246 Napisano 21 sierpnia 2011 (edytowany) Witam,od kwietnia planowałem zbudowanie altany. W lipcu rozpocząłem jej budowę. Altana jest ośmiokątna o boku ~150cm. Średnica altany wynosi ponad 400cm. Na chwilę obecną brakuje mi tylko ławek, stołu oraz rolet okiennych wykonanych z folii tunelowej.Dane techniczne altany:Słupy: 8 szt 10x10cmKrokwie: 8 szt 5x7cmLegary: 16 szt 5x7cmDeski podłogowe: 14x3 cmPoniżej pochwalę się budową Altana budowana prostymi narzędziami tj: wkrętarka, piła kątowa, piła stołowa, wyrzynarka oraz szlifierka.Podłoga wykonana z suchej deski sosny oraz modrzewia. Reszta desek jest świeża z sosny. Po 2 miesiącach trochę wyschły, przez co zrobiły się kontrolowane szpary w obudowie i dachu altany. Sam dach został pokryty warstwą papy, później zakonserwowany renowatorem w celu wykonania uszczelnień. Całość pokryta gontami bitumicznymi. Deski zostały pomalowane olejem do drewna, pozostało mi pokrycie jeszcze po razie podłogi oraz boków. Sama konstrukcja została zaimpregnowana i pomalowana impregnatem z o kolorze tik. Pierwsza warstwa oleju do drewna była w kolorze drzewa egzotycznego, następne będą bezbarwne - nie chcę bardziej ściemniać koloru deski.Do jednej strony altany dobudowałem piec a bardziej grill, zdjęcia dodam poniżej. Muszę jeszcze zrobić ławki oraz stół ośmiokątny z możliwością rozsuwania go. Deski na ławki już mam.Koszty budowy:550zł - konstrukcja altany900zł - deski podłogi oraz dachu350zł - deski zabudowy boków100zł - kratki120zl - ławki70zł - papa800zł - gonty bitumiczne600zł - elektronarzędzia600zł - olej do drewna100zł - impregnat100zł - śruby, gwoździe, wkręty.200zł - klinkier, zaprawa do grilla________________razem: ~4500złCo pozostało do zrobienia:1. W tygodniu wykonam ławki na 6 pól2. Po wykonaniu ławek trzeba zrobić ośmiokątny rozsuwany stół3. Na 6 pól altany muszę zrobić rolety z folii tunelowej, która będzie rozwijana spod dachu w chwili opadów deszczu i wiatru.Kominek / grill: Testowany, moc ogromna, ciepło ładnie rozchodzi się po altanie. Dym wychodzi kominem. Edytowano 21 sierpnia 2011 przez reansys (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
bflip Napisano 21 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #247 Napisano 21 sierpnia 2011 Pilarka elektryczna z ograniczeniem cięcia wzdłużnego się sprawdza bo sam takiej używałem.Co do altanki kolegi to chyba mam Déjà vu, jak bym widział swoją budowę, gratulacje. Link do komentarza
reansys Napisano 21 sierpnia 2011 Udostępnij #248 Napisano 21 sierpnia 2011 Kolego bflip zgadza się Jak szukałem wcześniej zdjęć altan, Twoja wpadła mi w oko:) Sposób przedstawienia jej budowy tak mi się spodobał, że pozwoliłem sobie wzorować na ogólnym wyglądzie:) Reszta podczas budowy wynikała sama z siebie, bo nie zawsze wychodziło to co się chciało:) Link do komentarza
bflip Napisano 22 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #249 Napisano 22 sierpnia 2011 Cytat Kolego bflip zgadza się Jak szukałem wcześniej zdjęć altan, Twoja wpadła mi w oko:) Sposób przedstawienia jej budowy tak mi się spodobał, że pozwoliłem sobie wzorować na ogólnym wyglądzie:) Reszta podczas budowy wynikała sama z siebie, bo nie zawsze wychodziło to co się chciało:) Mam kilka pytań co do gila, ile poszło na niego cegieł?Jak zrobiłeś tą białą wypustkę z przodu i jak zrobiłeś łuk? bo tego się najbardziej boje. Link do komentarza
reansys Napisano 22 sierpnia 2011 Udostępnij #250 Napisano 22 sierpnia 2011 Cytat Mam kilka pytań co do gila, ile poszło na niego cegieł?Jak zrobiłeś tą białą wypustkę z przodu i jak zrobiłeś łuk? bo tego się najbardziej boje. Kolego, kupiłem w Castoramie 150 szt cegły "klinkierowej" za 1,37zł / sztuka. Nie zależało mi na prawdziwym klinkierze, bo taki mi wystarczył. Na warstwę poszło 6 szt. Do łuku wyszło 14 warstw = 84 szt. Na łuk poświęciłem 24 szt, na wykończenie otworu 7 szt co daje = 115 sztuk cegły.Do wykonania blatu (tego białego wypustu) posłużyłem się płytą osb, na której przybiłem jednakowej szerokości deski, które stworzyły szalunek. Uwaga, deski skręcaj od zewnątrz bo później nie rozbije się ich:) Do środka wstawiłem jeszcze szalunek, który posłużył za otwór na którym jest płyta grzewcza a pod nią jest pojemnik na spopielony węgiel. Całość po położeniu pierwszej warstwy cementu, uzbroiłem zbrojeniem by nie chciało później pęknąć przy otworze w płycie. Taką płytę zostawiłem na kilka dni, później rozbiłem szalunek i cieszyłem się ciekawym blatem:)Co do łuku, musisz wykonać 2 łuki. Ja zrobiłem je z płyty osb, tzn wyciąłem koło o szerokości wnęki grilla (54cm). Takie koło rozciąłem na pół, do powstałych dwóch połówek przybiłem elastyczną płytę z pcv. Można do tego użyć płyty pilśniowej. Taką konstrukcję kładziesz na ostatniej warstwie cegieł a następnie nakładasz cegły. Po kilku dniach rozbijasz konstrukcję i cieszysz się łukiem. W zależności jaki zrobisz łuk, tak będą się układać cegły. U mnie był zbyt mały stąd też widać warstwę zaprawy na środku łuku, bo musiałem podnosić cegły bo by nie wyszło. W ostatniej środkowej warstwie trzeba też wyciąć otwór lub dać 2 krótsze cegły na późniejszy komin. Jeszcze jedno, podczas budowy trzeba pamiętać o wstawieniu w warstwy cegieł jakiś podpór pod ruszt.W razie pytań, mogę zrobić szczegółowe zdjęcia:) 1 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się