Skocz do zawartości

Jaka ściana?


Recommended Posts

Napisano
Ja wybrałem ścianę dwuwarstwową, bo uważam, że pozwala ona zachować najlepszy stosunek ceny do jakości. Jednak jakbym miał kasy jak lodu (np. wygrałbym w totka) to bym zrobił trójwarstwową.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jednowarstwowa, nie ma co kombinować icon_smile.gif



Temat widzę, że jest już dość stary bo z sierpnia ale warty "odgrzebania" i ciągle aktualny dla wielu budujących. Jednowarstwowa może jest i dobra ale pod warunkiem fachowego - na prawdę fachowego murowania. Przy jednowarstwowej można popełnić bardzo wiele błędów, które będą później pokutowały i systematycznie uszczuplały portfel szczególnie w sezonie zimowym. Trój-warstwowa chyba najlepsza ale biorąc pod uwagę koszty i efekt cieplny to może być (choć nie musi) lekki przerost formy nad treścią. Dlatego optuję za 2W.
Napisano
Cytat

Jaką ścianę wybrałbyś (wybrałeś) dla swojego domu? Uzasadnienie mile widziane icon_smile.gif




Głosowałem trój-warstwową ale z pewnych względów.Wybudowałem się w środku miasta i dlatego taka ściana mi odpowiadała.

minusy to:
-większy koszt
-mniejsza powierzchnia użytkowa
plusy to:
-stabilne podłoże do montażu wszystkiego (płytek klinkierowych, reklam,alarmu,parapetów,haków rur spustowych,balustrad, itd.)
-extra wyciszone wnętrze domu (hałas od samochodów)zastosowałem 12cm silkę.
-elewację od podwórka zrobiłem dopiero po 10 latach (materiał mrozoodporny ściana przez ten okres czasu tylko delikatnie ściemniała)
-odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne od dwuwarstwowej .(wandale ,bardziej absorbuje uderzenia pojazdów mechanicznych. )
-futryny okien i drzwi zostały zamontowane w ociepleniu a nie w ścianie nośnej jak w ścianie dwuwarstwowej.(brak małego mostka termicznego oraz tłumienie hałasu przenoszonego przez okno i drzwi na ścianę nośną ).
-Możliwość wymiany całej ściany zewnętrznej oraz izolacji na nową .(brak przy ścianie jednorodnej)
-Osadzanie głębiej skrzynek gazowych ,elektrycznych itd.dotyczy ściany jedno i dwu warstwowej(bez konieczności ograniczania grubość izolacji).

Chyba starczy icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"
Napisano
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Mam pytanie, nie negując samego rozwiązania ocieplania ścian od wewnątrz, jak w takim przypadku wieszać różne rzeczy na ścianie? Rozumiem, że jest płyta kartonowo - gipsowa, wata, ściana.... Nośność takiej "ściany" chyba jest nie najlepsza. Czy trzeba montować pod szafki wiszące jakieś konstrukcje?
Napisano
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"




Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif


Spora ilość budujących tak właśnie robi. Gdyby to był zły sposób... bardzo szybko zrobiłoby się o tym głośno!
Napisano
Cytat

Nooo... fakt!



Podsumowując powyższe wynika, że najlepszą ścianą jest dwuwarstwowa i kto wie czy nie najtańszą, choć zawsze wydawało mi się, że najlepsza znaczy najdroższa icon_smile.gif
Napisano
Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?
Napisano
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?



Jan, ale z Ciebie prowokator icon_mrgreen.gif
Napisano
Przecież nie musi Pan domu izolować. To Pana pieniądze, Pan za wilgoć i mostek do gruntu będzie płacił całe życie.
A śmieszne jest to, że "izolowanych" za odbiornikiem ciepła jest ogromna ilość przykładów. Dokładnie wiadomo, że jeżeli w domu 150 m2 za samo ogrzewanie np. gazem zapłaci Pan 4000zł - czyli średnio miesięcznie 330zł to ten dom zużywa 150kWh/m2 – to namiot!. A spotkałem tu takich co się cieszą z takiego zużycia. Przysłowie mówi mądry polak po szkodzie. Tu przykładów jak mało skuteczna jest izolacja za ścianą jest aż nadto, ale grupa szkodników tak manipuluje, że Polak i po szkodzie głupi. Płaci i jeszcze się cieszy!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"



Czy ja dobrze zrozumiałam -izolacja od wewnątrz jest lepsza???
Znalazłam coś takiego:
"Zgodnie z zasadmi fizyki budowli izolację termiczną powinno się mocować po zewnętrznej stronie przegrody. Co zrobić jednak w sytuacji, gdy nie można ocieplić budynku od zewnątrz?
Właściwe ocieplanie wymaga uwzględnienia dwóch zjawisk fizycznych - transportu energii czyli ciepła oraz dyfuzji pary wodnej w przegrodach warstwowych. Ocieplenie od wewnątrz powoduje przesunięcie strefy przemarzania ściany, a więc również strefy wykraplania się pary wodnej do wewnątrz, co grozi zawilgoceniem przegrody i zmniejszeniem jej trwałości. Przy ocieplaniu od zewnątrz te zjawiska nie występują. Mur znajduje się zawsze w ciepłej strefie (poza strefą przemarzania) i co ważne nagrzewa się razem z pomieszczeniem. Ma tę samą temperaturę co powietrze we wnętrzu. Stabilizuje pracę układu grzewczego z uwagi na swoją dużą bezwładność cieplną i korzystnie wpływa na mikroklimat wnętrza ze względu na pojemność wilgotnościową. W murze nie następuje skraplanie się pary wodnej i nie występują w nim duże różnice temperatur między latem a zimą, co zapewnia stabilność konstrukcji. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, zaleca się układanie ocieplenia po stronie zewnętrznej ściany."
Napisano
pan TB i tak zostanie nie przekonany, jedyny sposób to ignorowanie jego wpisów i nie wdawanie się w dyskusje gdyż jak widać on się tym karmi.
Napisano
Ale tak naprawdę to "rządzi" fizyka, nie "fizyka budowli" umieszczanie izolacji termicznej za odbiornikiem ciepła (ściana fundament) jest nieskuteczne (można się przekonać w temacie "ile pali" ) Kolejna kwestia to wilgoć, od wewnątrz musi być warstwa zapobiegająca dyfuzji (jak w dachu) inaczej wilgoć będzie w izolacji lub murze.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ja%20%B6rod.png
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
Napisano
Cytat

Ja nie dyskutyję ! Ja tylko wyjaśniam.



Czy Pan ma też w swoim domu izolację od wewnątrz??Z tego co wiem stosuje się ją tylko w przypadku kiedy ocieplenie zewnętrzne ich jest niemożliwe z różnych powodów, czyli np.w obiektach zabytkowych...Jak to jest ,że na całym świecie tylu fachowców się myli??? icon_eek.gif
Czyżby potrzebna był nam rewolucja w sferze technologii budowlanej???
Napisano
Ja mam w mieszkaniu izolację od środka.
Cytat

w obiektach zabytkowych....


Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?
Cytat

...Jak to jest ,że na całym świecie


to znaczy gdzie? jeżdżę i widzę wszędzie izolację od środka.
Przy dzisiejszych grubościach izolacji nie może być od środka mały opór dyfuzyjny!
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
A „fachowcy” … Ci się nie mylą – wciskają drogie centralne ogrzewanie. Gdyby domy były izolowane, takie praktyki nie miałby miejsca!
Rewolucja??? Przecież teraz stoi wszystko na głowie. Po to wydawać kupę kasy na centralne by izolację termiczną umieścić za notorycznym odbiornikiem ciepła( ściana fundament grunt) , by nawet dziś dawać w podłogę i ścianę mniej jak 30 cm izolacji!!!!
Napisano

"Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?"
Po prostu w przypadku obiektów zabytkowych, gdzie elementem istotnym jest oryginalna elewacja-to nie ma o czym dyskutować i oczywista staje się tylko opcja izolacji od wewnątrz. Tylko dziwi mnie fakt jak mało można poczytać o tej technice-czy to nie jest dziwne?Mam kilka uwag:
1.Przy ociepleniu zewnętrznym zostaje zachowana zdolność ściany do skumulowania ciepła, co ma wpływ mikroklimat pomieszczeń. W tym wypadku wszystkie części i pomieszczenia budynku ocieplane są równomiernie.
2.Ściany działowe i stropy nie przerywają tzw "przepony izolacyjnej", a przewody wodne i kanalizacyjne zamontowane w murze nie zamarzają.Jak więc ta kwestia wygląda w przypadku izolacji wewnętrznej??
3.Izolacja wewnętrzna może prowadzić do powstania spękań w murze wskutek naprężeń.
Przy ociepleniu zewnętrznym przeciętna temperatura zewnętrznej powierzchni muru zbliżona jest do temperatury jego powierzchni wewnętrznej. Fakt ten eliminuje warunki do powstawania naprężeń powodowanych przez skurcz i rozszerzalność cieplną co za tym idzie zapobiega pękaniu ścian. Również temperatura zewnętrznej powierzchni ściany jest taka, że nie zachodzi w niej kondensacja pary wodnej.
Ja osobiście nie widziałam domu zaizolowanego od wewnątrz i moze za mało przestudiowałam fizykę,ale interesowałaby mnie odpowiedź na pkt.2
Pozdrawiam!
Napisano
Akumulacja ciepła dziś nie ma sensu- to było dobre przy centralnym ogrzewaniu. Nie można pisać o akumulacji ściany gdy przy zastosowaniu automatyki jest ona (ściana) zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej.
A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.
Napisano
Cytat

A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.



No to jestem zdziwiona icon_eek.gif Patrząc wczoraj na mój termometr za oknem w nocy to jakoś w to cięzko mi uwierzyć icon_eek.gif
A odnośnie przerywania tzw "przepony izolacyjnej"??Rozumiem,że każde pomieszczenie jest zaizolowane z sześciu stron?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Brzoza uchyl prosze rabka tajemnicy jaki to material na zewnetrzna warstwe sciany 3-warstwowej jest tanszy niz warstwa kleju z zatopiona siatka;-)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
mając ściany z płyt keramzytowych jedyne wyjście to dwuwarstwowa
gdybym miał zwykłe ściany to raczej też dwuwarstwowa ze względów na koszt
Napisano
Cytat

kalumet rozwiń tą myśl.



na ścianę jednowarstwową to płyta jest za cienka
można zrobić ścianę trzywarstwową ale nie po to chcę budować dom z płyt aby potem tracić czas na obmurowanie go np klinkierem
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam, o tym ze bedzie to trojwarstwowa decyzja juz zapadla. Dom jest pobudowany z porothermu 25 i zostaly zrobione fundamenty pod trzecia sciane ktora bedzie z klinkieru. Szczlina ktora powstanie miedzy sciana nosna a oslonowa ma okolo 18 cm. Zakupilem tez welne w plytach, chcialem dac podwojnie z przesunieciem razem 16 cm, a pozostale 2 cm na pustke powietrzna. Moje pytanie jest czy dokonalem wlasciwego wyboru co do izolacji. Teraz zastanawiam sie czy nie lepiej w to miejsce na szerokosci calej szczeliny dac 18 cm moze jak sie da 19 cm styropianu rowniez z dwoch plyt np 10 cm i 8 cm ? A zakupiona welne mineralna i tak wykorzystal bym na dachu. Zawsze to troche wiecej izolacji a przy welnie dochodzi jeszcze problem z zawilgoceniem. Dodam iz welna ktora posiada ma wsp. lambda 0,036 ( rockwool rocton ) czyli cos jak jakis troche lepszy styropian. Oczywiscie to wszystko dane obliczeniowe ktore przy welnie moga sie zmianic znaczaco ze zmiana wilgotnosci, czego nie mozna powiedziec o styropianie. Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.


Podziwiam twoją przezorność icon_smile.gif
  • 9 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
widzę temat dość stary.
Ja wybrałem ścianę 2 W i teraz jeszcze troszeczkę polemizuje nad ceramika czy BK . Do 2 W przemawia dla mnie ekonomia.Gdy bym miał więcej kasy stawiał bym 3 warstwową z klinkieru icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...