Skocz do zawartości

Jaka ściana?


Recommended Posts

Napisano
Ja wybrałem ścianę dwuwarstwową, bo uważam, że pozwala ona zachować najlepszy stosunek ceny do jakości. Jednak jakbym miał kasy jak lodu (np. wygrałbym w totka) to bym zrobił trójwarstwową.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Jednowarstwowa, nie ma co kombinować icon_smile.gif

Rozwiń  


Temat widzę, że jest już dość stary bo z sierpnia ale warty "odgrzebania" i ciągle aktualny dla wielu budujących. Jednowarstwowa może jest i dobra ale pod warunkiem fachowego - na prawdę fachowego murowania. Przy jednowarstwowej można popełnić bardzo wiele błędów, które będą później pokutowały i systematycznie uszczuplały portfel szczególnie w sezonie zimowym. Trój-warstwowa chyba najlepsza ale biorąc pod uwagę koszty i efekt cieplny to może być (choć nie musi) lekki przerost formy nad treścią. Dlatego optuję za 2W.
Napisano
  Cytat

Jaką ścianę wybrałbyś (wybrałeś) dla swojego domu? Uzasadnienie mile widziane icon_smile.gif

Rozwiń  



Głosowałem trój-warstwową ale z pewnych względów.Wybudowałem się w środku miasta i dlatego taka ściana mi odpowiadała.

minusy to:
-większy koszt
-mniejsza powierzchnia użytkowa
plusy to:
-stabilne podłoże do montażu wszystkiego (płytek klinkierowych, reklam,alarmu,parapetów,haków rur spustowych,balustrad, itd.)
-extra wyciszone wnętrze domu (hałas od samochodów)zastosowałem 12cm silkę.
-elewację od podwórka zrobiłem dopiero po 10 latach (materiał mrozoodporny ściana przez ten okres czasu tylko delikatnie ściemniała)
-odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne od dwuwarstwowej .(wandale ,bardziej absorbuje uderzenia pojazdów mechanicznych. )
-futryny okien i drzwi zostały zamontowane w ociepleniu a nie w ścianie nośnej jak w ścianie dwuwarstwowej.(brak małego mostka termicznego oraz tłumienie hałasu przenoszonego przez okno i drzwi na ścianę nośną ).
-Możliwość wymiany całej ściany zewnętrznej oraz izolacji na nową .(brak przy ścianie jednorodnej)
-Osadzanie głębiej skrzynek gazowych ,elektrycznych itd.dotyczy ściany jedno i dwu warstwowej(bez konieczności ograniczania grubość izolacji).

Chyba starczy icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"
Napisano
  Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"

Rozwiń  


Mam pytanie, nie negując samego rozwiązania ocieplania ścian od wewnątrz, jak w takim przypadku wieszać różne rzeczy na ścianie? Rozumiem, że jest płyta kartonowo - gipsowa, wata, ściana.... Nośność takiej "ściany" chyba jest nie najlepsza. Czy trzeba montować pod szafki wiszące jakieś konstrukcje?
Napisano
  Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"

Rozwiń  



Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif
Napisano
  Cytat

Panmie T.B dom stawiałem w 1994 roku i 12 cm styropianu wtedy jak dawałem w ścianie trójwarstwowej to wszyscy się ze mnie śmieli i dziwili po co mi to że 1,5 suporeksu wystarczy .Przez te 15 lat nie mam żadnej wilgoci ,którą Pan straszy nie tylko na tym forum.Fundamentów przeważnie się nie izoluje a piwnice zaizolowałem bo są cieplejsze i suche icon_lol.gif

Rozwiń  

Spora ilość budujących tak właśnie robi. Gdyby to był zły sposób... bardzo szybko zrobiłoby się o tym głośno!
Napisano
Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?
Napisano
  Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?

Rozwiń  


icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Od dawna mam taką pokusę, ale w końcu się zdecydowałem... Chciałbym namówić Pana T.B. do szerszego przedstawienia swoich poglądów na budowanie. Wiem, że sporo informacji jest na naszym forum, ale śledzenie miliona tematów i miliona wpisów jest ponad moje siły. Czy mógłby Pan przedstawić swoje poglady? A może są już w zwarty sposób opisane gdzieś w necie?

Rozwiń  


Jan, ale z Ciebie prowokator icon_mrgreen.gif
Napisano
Przecież nie musi Pan domu izolować. To Pana pieniądze, Pan za wilgoć i mostek do gruntu będzie płacił całe życie.
A śmieszne jest to, że "izolowanych" za odbiornikiem ciepła jest ogromna ilość przykładów. Dokładnie wiadomo, że jeżeli w domu 150 m2 za samo ogrzewanie np. gazem zapłaci Pan 4000zł - czyli średnio miesięcznie 330zł to ten dom zużywa 150kWh/m2 – to namiot!. A spotkałem tu takich co się cieszą z takiego zużycia. Przysłowie mówi mądry polak po szkodzie. Tu przykładów jak mało skuteczna jest izolacja za ścianą jest aż nadto, ale grupa szkodników tak manipuluje, że Polak i po szkodzie głupi. Płaci i jeszcze się cieszy!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Dwie warstwy z tym, że 30 cm wełny od środka z paroizolacją, stawianie ściany gorzej izolowanej niż 0.1W/m2 xK to naprawdę brak wyobraźni i zakładanie sobie pętli na szyję.
A już 12 cm styropianu - bez paroizolacji będzie mokre http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%202.JPG , a fundament i grunt pod domem , przy niezamkniętej izolacji (podłoga / ściana) będzie miał 5-8stC!!!! zamiast "0"

Rozwiń  


Czy ja dobrze zrozumiałam -izolacja od wewnątrz jest lepsza???
Znalazłam coś takiego:
"Zgodnie z zasadmi fizyki budowli izolację termiczną powinno się mocować po zewnętrznej stronie przegrody. Co zrobić jednak w sytuacji, gdy nie można ocieplić budynku od zewnątrz?
Właściwe ocieplanie wymaga uwzględnienia dwóch zjawisk fizycznych - transportu energii czyli ciepła oraz dyfuzji pary wodnej w przegrodach warstwowych. Ocieplenie od wewnątrz powoduje przesunięcie strefy przemarzania ściany, a więc również strefy wykraplania się pary wodnej do wewnątrz, co grozi zawilgoceniem przegrody i zmniejszeniem jej trwałości. Przy ocieplaniu od zewnątrz te zjawiska nie występują. Mur znajduje się zawsze w ciepłej strefie (poza strefą przemarzania) i co ważne nagrzewa się razem z pomieszczeniem. Ma tę samą temperaturę co powietrze we wnętrzu. Stabilizuje pracę układu grzewczego z uwagi na swoją dużą bezwładność cieplną i korzystnie wpływa na mikroklimat wnętrza ze względu na pojemność wilgotnościową. W murze nie następuje skraplanie się pary wodnej i nie występują w nim duże różnice temperatur między latem a zimą, co zapewnia stabilność konstrukcji. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, zaleca się układanie ocieplenia po stronie zewnętrznej ściany."
Napisano
pan TB i tak zostanie nie przekonany, jedyny sposób to ignorowanie jego wpisów i nie wdawanie się w dyskusje gdyż jak widać on się tym karmi.
Napisano
Ale tak naprawdę to "rządzi" fizyka, nie "fizyka budowli" umieszczanie izolacji termicznej za odbiornikiem ciepła (ściana fundament) jest nieskuteczne (można się przekonać w temacie "ile pali" ) Kolejna kwestia to wilgoć, od wewnątrz musi być warstwa zapobiegająca dyfuzji (jak w dachu) inaczej wilgoć będzie w izolacji lub murze.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...ja%20%B6rod.png
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
Napisano
  Cytat

Ja nie dyskutyję ! Ja tylko wyjaśniam.

Rozwiń  


Czy Pan ma też w swoim domu izolację od wewnątrz??Z tego co wiem stosuje się ją tylko w przypadku kiedy ocieplenie zewnętrzne ich jest niemożliwe z różnych powodów, czyli np.w obiektach zabytkowych...Jak to jest ,że na całym świecie tylu fachowców się myli??? icon_eek.gif
Czyżby potrzebna był nam rewolucja w sferze technologii budowlanej???
Napisano
Ja mam w mieszkaniu izolację od środka.
  Cytat

w obiektach zabytkowych....

Rozwiń  

Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?
  Cytat

...Jak to jest ,że na całym świecie

Rozwiń  

to znaczy gdzie? jeżdżę i widzę wszędzie izolację od środka.
Przy dzisiejszych grubościach izolacji nie może być od środka mały opór dyfuzyjny!
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...docieplenie.gif
A „fachowcy” … Ci się nie mylą – wciskają drogie centralne ogrzewanie. Gdyby domy były izolowane, takie praktyki nie miałby miejsca!
Rewolucja??? Przecież teraz stoi wszystko na głowie. Po to wydawać kupę kasy na centralne by izolację termiczną umieścić za notorycznym odbiornikiem ciepła( ściana fundament grunt) , by nawet dziś dawać w podłogę i ścianę mniej jak 30 cm izolacji!!!!
Napisano

"Jeżeli to izolacja powodującą degradację to znaczy, że zabytków nie szanujemy?"
Po prostu w przypadku obiektów zabytkowych, gdzie elementem istotnym jest oryginalna elewacja-to nie ma o czym dyskutować i oczywista staje się tylko opcja izolacji od wewnątrz. Tylko dziwi mnie fakt jak mało można poczytać o tej technice-czy to nie jest dziwne?Mam kilka uwag:
1.Przy ociepleniu zewnętrznym zostaje zachowana zdolność ściany do skumulowania ciepła, co ma wpływ mikroklimat pomieszczeń. W tym wypadku wszystkie części i pomieszczenia budynku ocieplane są równomiernie.
2.Ściany działowe i stropy nie przerywają tzw "przepony izolacyjnej", a przewody wodne i kanalizacyjne zamontowane w murze nie zamarzają.Jak więc ta kwestia wygląda w przypadku izolacji wewnętrznej??
3.Izolacja wewnętrzna może prowadzić do powstania spękań w murze wskutek naprężeń.
Przy ociepleniu zewnętrznym przeciętna temperatura zewnętrznej powierzchni muru zbliżona jest do temperatury jego powierzchni wewnętrznej. Fakt ten eliminuje warunki do powstawania naprężeń powodowanych przez skurcz i rozszerzalność cieplną co za tym idzie zapobiega pękaniu ścian. Również temperatura zewnętrznej powierzchni ściany jest taka, że nie zachodzi w niej kondensacja pary wodnej.
Ja osobiście nie widziałam domu zaizolowanego od wewnątrz i moze za mało przestudiowałam fizykę,ale interesowałaby mnie odpowiedź na pkt.2
Pozdrawiam!
Napisano
Akumulacja ciepła dziś nie ma sensu- to było dobre przy centralnym ogrzewaniu. Nie można pisać o akumulacji ściany gdy przy zastosowaniu automatyki jest ona (ściana) zawsze chłodniejsza od temperatury pokojowej.
A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.
Napisano
  Cytat

A przewody też nie zamarzają, nawet w Alpach czy Skandynawii.

Rozwiń  


No to jestem zdziwiona icon_eek.gif Patrząc wczoraj na mój termometr za oknem w nocy to jakoś w to cięzko mi uwierzyć icon_eek.gif
A odnośnie przerywania tzw "przepony izolacyjnej"??Rozumiem,że każde pomieszczenie jest zaizolowane z sześciu stron?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Brzoza uchyl prosze rabka tajemnicy jaki to material na zewnetrzna warstwe sciany 3-warstwowej jest tanszy niz warstwa kleju z zatopiona siatka;-)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
mając ściany z płyt keramzytowych jedyne wyjście to dwuwarstwowa
gdybym miał zwykłe ściany to raczej też dwuwarstwowa ze względów na koszt
Napisano
  Cytat

kalumet rozwiń tą myśl.

Rozwiń  


na ścianę jednowarstwową to płyta jest za cienka
można zrobić ścianę trzywarstwową ale nie po to chcę budować dom z płyt aby potem tracić czas na obmurowanie go np klinkierem
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Witam, o tym ze bedzie to trojwarstwowa decyzja juz zapadla. Dom jest pobudowany z porothermu 25 i zostaly zrobione fundamenty pod trzecia sciane ktora bedzie z klinkieru. Szczlina ktora powstanie miedzy sciana nosna a oslonowa ma okolo 18 cm. Zakupilem tez welne w plytach, chcialem dac podwojnie z przesunieciem razem 16 cm, a pozostale 2 cm na pustke powietrzna. Moje pytanie jest czy dokonalem wlasciwego wyboru co do izolacji. Teraz zastanawiam sie czy nie lepiej w to miejsce na szerokosci calej szczeliny dac 18 cm moze jak sie da 19 cm styropianu rowniez z dwoch plyt np 10 cm i 8 cm ? A zakupiona welne mineralna i tak wykorzystal bym na dachu. Zawsze to troche wiecej izolacji a przy welnie dochodzi jeszcze problem z zawilgoceniem. Dodam iz welna ktora posiada ma wsp. lambda 0,036 ( rockwool rocton ) czyli cos jak jakis troche lepszy styropian. Oczywiscie to wszystko dane obliczeniowe ktore przy welnie moga sie zmianic znaczaco ze zmiana wilgotnosci, czego nie mozna powiedziec o styropianie. Panu TB z gory serdecznie dziekuje, znam doskonale jego tok myslenia i nie chcialbym po raz kolejny czytac o zaletach izolacji w srodku domu.
  • 2 tygodnie temu...
  • 9 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
widzę temat dość stary.
Ja wybrałem ścianę 2 W i teraz jeszcze troszeczkę polemizuje nad ceramika czy BK . Do 2 W przemawia dla mnie ekonomia.Gdy bym miał więcej kasy stawiał bym 3 warstwową z klinkieru icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...