Skocz do zawartości

Kabina prysznicowa - zbyt duży wybór


Recommended Posts

Wybierając kabinę prysznicową powinniśmy ustalić kilka parametrów: rozmiar, stylistykę natrysku (nowoczesny bezramowy czy standardowy), czy kabina ma służyć jako jedyne urządzenie do kąpieli czy jako jedno z kilku, wysokość, stronę i rodzaj otwierania oraz czy ma być posadowiona na brodziku, czy bezpośrednio na posadzce (kabiny do montażu na posadzce powinny być wyposażone w dolną listwę zabezpieczającą).

Kabiny bezramowe (bez listwy górnej i dolnej, które ujmują konstrukcję kabiny w ramę) są bardziej funkcjonalne i nie ograniczają wysokości wejścia dla użytkowników o większym wzroście. Dodatkowo kabiny bezramowe mają zdecydowanie mniej profili, a niektóre wyposażone są w praktyczne uszczelki piankowe nie wymagające silikonowania.

Ważnym elementem kabiny jest sposób regulacji. Tu także oferowane są nowe rozwiązania, między innymi możliwość regulacji szyby w profilu na zasadzie zacisku lub bezpośredniej regulacji kluczem na zawiasie. Rozwiązania takie jak zatapiane zawiasy w szkle, teflonowe wkładki w zawiasach unoszące drzwi podczas otwierania, mosiężne chromowane wsporniki oraz okucia to kilka ważnych elementów, na które należy zwrócić
uwagę przy wyborze natrysku.

Bardzo ważnym elementem jest także szkło, z jakiego wykonana jest kabina. Obecnie najczęściej stosuje się szkło hartowane o grubości 6, 8 lub 10 mm. Istotna jest także technologia zabezpieczenia przed osadzaniem się kamienia. Najlepsi producenci zapewniają, że przy prawidłowej pielęgnacji powłoka anticalc będzie nam służyła nawet przez 7 lat.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
W poprzednim mieszkaniu zamontowałem kabinę prysznicową AFRODYTA firmy RADAWAY. http://poprostulazienki.pl/category.php?id_category=5
Bardzo dobra polska firma, użytkowaliśmy tą kabinę przez 4 lata (sprzedaliśmy mieszkanie) i byliśmy bardzo zadowoleni. Nic sie nie psuło, drzwi przesuwne, szyby zaimpregnowane przeciw osadzaniu kamienia na etapie hartowania.

DSC01446.jpg

Edytowano przez alabasteragart (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem czy nie powinnam założyć nowego wątku, ale tutaj też pasuje więc... na co zwracać z kolei uwagę przy wannie połączonej z kabiną prysznicową. Czy może lepszym rozwiązaniem jest zakup zwykłej wanny i zwieszenie prysznica a nie bawienie się z osłonkami/kabinami itp?



Raczej nie, taki parawan nawannowy czy nawet zwykła zasłonka zabezpieczają przed chlapaniem i utrzymują ciepło. Biorąc prysznic w nieosłoniętej wannie, chlapiesz na boki i marzniesz, więc jeśli alternatywą będzie kąpiel, pewnie nie będziesz z niego korzystała icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Na co należy zwrócić uwagę podczas doboru kabiny prysznicowej?



Kupić kabinę a nie parawan zasłonkę czy coś podobnego .
To jest kabina :
Brak obrazka

To są parawany:
Brak obrazkaBrak obrazkaBrak obrazkaBrak obrazka

To też jest kabina :
0_7fefe8f2138ad3cb5c4f21885d6b8012.jpg

W kabinie jest zasadniczo cieplej ,przyjemniej,parawan jest otwarty u góry (ciepło ucieka) przytwierdzony do ścian "wytwarza" więcej wilgoci w łazience itd.. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W kabinie jest zasadniczo cieplej ,przyjemniej,parawan jest otwarty u góry (ciepło ucieka) przytwierdzony do ścian "wytwarza" więcej wilgoci w łazience itd..

Cytat

Czy taka kabina musi mieć oddzielną wentylację?



W zamkniętej kabinie prysznicowej ograniczonej ścianami aż do sufitu pomieszczenia należy pamiętać o zainstalowaniu dodatkowego wentylatora (gotowe kabiny są w nie wyposażone) .

Kubatura takiej zamkniętej kabiny nie powinna być mniejsza niż 1,5 metra sześciennego.Nie ma jednak konieczności podłączania kabiny bezpośrednio do kanału wentylacyjnego.

Jeżeli w łazience jest tylko jeden kanał wentylacyjny powietrze z kabiny wydostaje się bezpośrednio do łazienki w ,której jest kratka wentylacyjna .

Zawilgocenie pomieszczenia łazienki i tak jest znikome w porównaniu z otwartymi parawanami ,ponieważ para szybko osadza się na ściankach kabiny i w postaci wody spływa do brodzika . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Wracając jeszcze do parawanów na wanny narożne asymetryczne - są one dedykowane pod konkretne modele wanien ze względu na różne zaokrąglenie poszczególnych modeli. Więc najlepiej kupować w komplecie. Rozwiązanie warte rozpatrzenia jeśli nie mamy miejsca i na wannę i na kabinę.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...

DSC01446.jpg



Mi teraz montują taką ( Kabina Y87-S3 Cordia ), kupiłam ją w AES-ie

A czy się sprawdzi - czas pokaże


Dane techniczne:



Kabina z hydromasażem 6 dysz

Wsoki brodzik 32 cm na stelażu metalowym

Korek CLIK-CLAK w brodziku

Słuchawka prysznicowa 4 funkcyjna,
Deszczownica z odkamieniaczem

Szkło 5mm grafit
Bez dachu

Syfon w komplecie i odpływ

Podwujne rolki łożyskowe

Profil aluminiowy chrom Edytowano przez stokrotka.35 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

[attachment=15678:kabina_p...0_savana.jpg]

Mi teraz montują taką ( Kabina Y87-S3 Cordia ), kupiłam ją w AES-ie

A czy się sprawdzi - czas pokaże


Dane techniczne:



Kabina z hydromasażem 6 dysz

Wsoki brodzik 32 cm na stelażu metalowym

Korek CLIK-CLAK w brodziku

Słuchawka prysznicowa 4 funkcyjna,
Deszczownica z odkamieniaczem

Szkło 5mm grafit
Bez dachu

Syfon w komplecie i odpływ

Podwujne rolki łożyskowe

Profil aluminiowy chrom


Niedawno montowałem ten sam typ . Wizualnie nie najgorzej jednak nie wiem jak się będzie sprawować w użytkowaniu gdyż wydaje mi się że jest nieco delikatna.

Cytat

Szkoda że nie ma sufitu było by cieplej podczas brania prysznica.


Te model też posiada opcję z sufitem i deszczownia jest montowana właśnie w suficie.
Link do komentarza
Cytat

Z reguły zimą w łazience bywa ciepło .... a w lecie to o ochłodzenie się i zmycie kurzu często chodzi

Ale .... co kto lubi

Stokrotko nie da się tego wytłumaczyć poprzez pisanie posta, to trzeba wypróbować na własnej skórze ,w łazience nie grzejemy do 36,6*C ,w lecie bierze się chłodne prysznice .Parowanie całej łazienki w takcie mycia w kabinie z sufitem dużo mniejsze.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna.    11 x 9,43 = 103,73 z dostarczeniem dokładnie w miejsce, gdzie będzie układane. Koszty ułożenia żadne, a przytnę se sam.  Do betonu trzeba kupić kostkę, przywieźć, rozładować i zamówić ekipę do układania. Nie wiem jak liczysz koszty.
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
    • Nie macie racji bo nie znacie budowy tej płytki. Ona pod spodem ma kratownicę, w narożnikach której znajdują się nie punkty, tylko takie wysunięte rurki i to na nich wspiera się cała płytka. Tych rurek jest ponad 30. Cała płytka jest więc uniesiona 4 mm nad powierzchnią podłoża i pod spodem swobodnie przepływa powietrze, Poza tym, boki płytek nie przylegają do siebie, oddzielone są tymi zaczepami, którymi się je łączy. Właśnie dlatego nie chciałem deski kompozytowej, bo deska ma płaszczyzny, wprawdzie rowkowane, to jednak. Te "rurki", czyli takie słupki mają 8 mm średnicy każda i to jest cała powierzchnia do której może nie być dostępu powietrza. Może, a nie musi, bo przecież beton nie jest super szczelny, z czasem i spod nich wilgoć wywieje.   Dla mnie, po przemyśleniach, najważniejszą rzeczą jest wytrzymałość dodanej warstwy naprawczej na betonie, bo właśnie krawędzie tych rurek - słupków będą przy nacisku atakowały tę powierzchnię. Płytki nie mocowane, mogą się minimalnie przemieszczać, więc ścinanie na krawędziach może być duże I tego sie obawiam, nie wilgoci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...