Skocz do zawartości

Jaka grubość styropianu?


Recommended Posts

Wykończenie ściany tak, architekt mi tłumaczył, będzie jakaś farba elewacyjna, ale w tej chwili sobie tego nie przypomnę.

Odnośnie wełny mam kilka koncepcji ale żadna na 100% nie rozpracowana.

Ogólnie myślę nad dwoma płytami grubości 15-15 lub 10x20cm. Wtedy jedna z nich będzie mocowana na zwykłe kołki bez kombinacji. W drugiej będzie nawiercane dziury na głębokość 5cm, ponieważ obecnie najdłuższe kołki jakie znalazłem mają 30cm niestety. Ale jest jeszcze trochę czasu może ktoś coś wyprodukuje icon_smile.gif

Trzeba pamiętać ze te płyty mają wysokość 20cm tylko. Wychodzą takie klocki bardziej.
Link do komentarza
Kibicuję Ci bardzo mocno – zwłaszcza w tym aby udało Ci się znaleźć skuteczne rozwiązanie umocowania tej 30cm warstwy wełny od wewnątrz (+ folia paroizolacyjna) – zwłaszcza na „stropie”. No i najważniejsze zachowania „płynności”i „sztywności” powierzchni wewnętrznej sfery, przy takim sposobie ocieplenia (izolacji).
Link do komentarza
Mnie fascynuje ta pewność, że 30cm wełny w 2/3 (łącznej powierzchni) „wiszących” na jakiś punktowych mocowaniach, będzie stabilne, szczelne i zachowa się płynną powierzchnię sfery. Biorąc pod uwagę, że ten budynek jest w pewnym sensie konstrukcją „samonośną” osłabienie go dziurami (gęsty „rozstaw”) nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem – a fakt, że kołki raczej nie będą plastykowe spowoduje mostki termiczne, niby znikome, no ale ta ilość.

Moim zdaniem, bez specjalnie ukształtowanej i dość „sztywnej” siatki mocującej (np. typu MM) raczej się nie obejdzie, choć z drugiej strony dochodzi dodatkowy ciężar siatki.

Dlatego kibicuję. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ja wiem... a pan?
O "tacy" jacy tacy teraz pisać nie będziemy.
Mostków cieplnych zostawiać nie należy albo należy je maksymalnie minimalizować.

Proszę więc o pański opis tej metody lub fotorelację z własnego wykonania.


Od tego są budowlańcy. Architekt projektuje a budowlaniec wykonuje, my instalujemy. Trzeba było zostać budowlańcem by Pan wiedział. To śmieszne w tych czasach pisać o minimalizacji mostków! Czy o izolacja mniejszej jak 0.1W/m2 xK – Jaki to ma sens wracać do starych technologii ? Rolą izolacji termicznej jest marginalizacja ogrzewania. Jak dom ma stary i drogi centralny system ogrzewania to od razu wiadomo, że nie może być izolowany . Szkoda, że Pan tego nie chce zrozumieć.
Link do komentarza
Cytat

No co z połączeniem ściana wewnętrzna - zewnętrzna?



Przecież to proste - ściana wewnętrzna, „stykająca” się z zewnętrzną, oraz nośna na fundamencie, też musi być tak samo ocieplona, a w zasadzie izolowana. Inaczej się nie da - w przypadku murowanej.

Ale o tym – sza. Jest to wielką tajemnicą, o której TB, z wiadomych powodów nie wspomina.
Link do komentarza
Cytat

Od tego są budowlańcy. Architekt projektuje a budowlaniec wykonuje, my instalujemy. Trzeba było zostać budowlańcem by Pan wiedział. To śmieszne w tych czasach pisać o minimalizacji mostków! Czy o izolacja mniejszej jak 0.1W/m2 xK ? Jaki to ma sens wracać do starych technologii ? Rolą izolacji termicznej jest marginalizacja ogrzewania. Jak dom ma stary i drogi centralny system ogrzewania to od razu wiadomo, że nie może być izolowany . Szkoda, że Pan tego nie chce zrozumieć.


Czyli tradycyjnie
Ten post został wygenerowany automatycznie i nie należy na niego odpowiadać

a treść w nim zawarta to takie bla bla.

A tak na marginesie - jeśli architekt zaprojektuje, a budowlaniec wykona to co Wy instalujecie ?... bo mowa była o stolarce otworowej i łączeniu ścian.
Link do komentarza
Cytat

Mnie fascynuje ta pewność, że 30cm wełny w 2/3 (łącznej powierzchni) „wiszących” na jakiś punktowych mocowaniach, będzie stabilne, szczelne i zachowa się płynną powierzchnię sfery. Biorąc pod uwagę, że ten budynek jest w pewnym sensie konstrukcją „samonośną” osłabienie go dziurami (gęsty „rozstaw”) nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem – a fakt, że kołki raczej nie będą plastykowe spowoduje mostki termiczne, niby znikome, no ale ta ilość.

Moim zdaniem, bez specjalnie ukształtowanej i dość „sztywnej” siatki mocującej (np. typu MM) raczej się nie obejdzie, choć z drugiej strony dochodzi dodatkowy ciężar siatki.

Dlatego kibicuję.



A bo ta wełna wcale nie wisi icon_smile.gif Ona będzie zakleszczała sama siebie. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A bo ta wełna wcale nie wisi icon_smile.gif Ona będzie zakleszczała sama siebie. icon_smile.gif




Moim zdaniem, nawet ta najsztywniejsza jest zbyt mało sztywna, aby konstrukcja była prawie samonośna – bo jak sądzę na tym tą technologię opierasz (chcesz oprzeć).
Dodaj do tego fakt, że im sztywniejsza wełna tym jej ciężar większy + warstwa tynku (poprzedzona paroizolacją) + grawitacja.
A jak z jakiś przyczyn namoknie?
Link do komentarza
Cytat

Pan wie jak się okna w domu izolowanym montuje? Choć są tacy co nawet do gruntu mostek zostawiają...




Cytat

Ja wiem... a pan?
O "tacy" jacy tacy teraz pisać nie będziemy.
Mostków cieplnych zostawiać nie należy albo należy je maksymalnie minimalizować.

Proszę więc o pański opis tej metody lub fotorelację z własnego wykonania.




Cytat

Od tego są budowlańcy. ..Trzeba było zostać budowlańcem by Pan wiedział. .......



panie, a wiesz pan jak montuje się instalacje wm?
od tego są instalatorzy
panie, a wiesz pan jak się buduje?
od tego są budowlańcy?
panie, a wiesz pan jak się to zasila?
od tego są elektrycy


to jeżeli pan siedzisz na bartyckiej w budzie i opie.....sz pan towar
to to rozumiem, że znasz się pan na handlu, a nie na w/w
Link do komentarza
Merytoryczne odpowiedzi temacie w którym czuje się kompetentny, ?doradca? posiadającego na swoim koncie xxx porad.

Cytat

Technologie izolowania i ogrzewania z 90' się nadają jak i komputery czy polonez z tamtych czasów. Tylko jako ciekawostka.


Cytat

Od tego są budowlańcy. Architekt projektuje a budowlaniec wykonuje, my instalujemy. Trzeba było zostać budowlańcem by Pan wiedział.


Cytat

Jak można mostki zostawiać? Pan wie jak się okna w domu izolowanym montuje? Choć są tacy co nawet do gruntu mostek zostawiają...



Dotyczące stawianych pytań

Cytat

I osadzenia okien, drzwi bez mostka cieplnego?

No co z połączeniem ściana wewnętrzna - zewnętrzna?


Cytat

A tak na marginesie - jeśli architekt zaprojektuje, a budowlaniec wykona to co Wy instalujecie ?... bo mowa była o stolarce otworowej i łączeniu ścian.



Cytat

Proszę więc o pański opis tej metody lub fotorelację z własnego wykonania.


Nie jest panu wstyd, panie TB, bo jak dla mnie to zalatuje straszna bufonadą i zdaje się nie tylko mnie.
Link do komentarza
Pan pytania o okna - ( montuje się je i w szkielecie) czy sugerowanie, że domy w których robimy instalacje nie projektują architekci - świadczą o zupełnym braku wiedzy w temacie
Zaś co do zdjęć - zapraszałem Pana od dawna... Podawałem telefon do wykonawców ( oni mają adresy i telefony klientów) NIEK NIE ODPOWIEDZIAŁ I NIE ZADZWONIŁ. A wie Pan dlaczego? Bo albo Pan wie co robimy od 20 lat i nie chce Pan tego przyznać albo jest Pan jest Pan bardzo mało rozumiejącym człowiekiem.
- co do Pan podkreśleń…
- okna montuje się i w szkielecie
- sugerowanie, że domy w których robimy instalacje nie projektowali architekci jest żenujące.
- o „wizytacji” pisałem wyżej
Nie da się obronić centralnego ogrzewania przez zachęcanie do gów… izolacji!
Link do komentarza
Nie wiem w którym momencie doszedł pan do wniosku że sugerowałem że to nie architekt projektuje budynek,... ale w sumie mnie to nie dziwi... pan nagminnie dochodzi do dziwnych wniosków.
Przy okazji dziękuje za uświadomienie faktu że w domach szkieletowych też montuje się okna. icon_biggrin.gif
Do tej pory żyłem (w/g pana, szanowny TB) w błogiej niewiedzy i myślałem że w szkieletach,... mowa oczywiście o technologii budowlanej, bo w pańskim przypadku gotów pan to stwierdzenie jeszcze przypisać zupełnie czemu innemu...
to okien się jednak nie montuje.

W jaki sposób i w którym momencie w pańskim mózgu dom o konstrukcji murowanej, a konkretnie kopuła autorushda przeistoczyła się w dom drewniany nawet nie próbuję zgadnąć (początek rozważanego problemu post https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...amp;p=208494)... to zadanie dla psychiatrów i to z wieloletnim stażem i tytułami naukowymi.

Mogę zapewnić że od dwudziestu lat nie śledzę pana i pańskich poczynań... w ogóle pana nie śledzę.
Co do zaproszeń... no cóż, Warszawa to nie Rzym i wszystkie drogi do niej nie prowadzą.
Może gdyby w zaproszeniu była propozycja kawy i ciastka to bym popylał 300 kilometrów, ale tak...
Link do komentarza
Osobiście jestem jak najbardziej za, więc wrócę do pytania skierowanego do Ciebie, a z którego wzięło się zamieszanie.

Jak planujesz osadzić okna i połączyć ściany wewnętrzne z zewnętrznymi bez mostka cieplnego przy 30cm izolacji od wewnątrz?
Konstrukcja Twojego domu jest nietuzinkowa i rozwiązania w nim stosowane też muszą takie być, stąd moje pytanie.
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
witam!jestem tu pierwszy raz i chcialłbym zadać pytanie!Wyżej dołączyłem rysunek poglądowy,co sądzicie na temat ocieplenia tego domu?Dom bedzie stał na płycie fundamentowej ocieplonej styropianem z ogrzewaniem podłogowym!Ściany będą z betonu komórkowego!Tu gdzie sciany są koloru czerwonego chciałbym dać styropian grafitowy 20cm, a tam gdzie czarny kolor sciany chce dac styropian zwykły 5cm.Tak żeby nie przeinwestować ocieplenia garażu.I czy to ma sens czy zainwestowanie w styropian gafitowy nie pójdzie na marne jak nie bedzie takiego samego w około domu łacznie z garażem?czy macie jakieś lepsze rozwiązanie?dzieki

rys.bmp

rys.bmp

rys.bmp

rys.bmp

Edytowano przez agamariusz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

witam!jestem tu pierwszy raz i chcialłbym zadać pytanie!Wyżej dołączyłem rysunek poglądowy,co sądzicie na temat ocieplenia tego domu?Dom bedzie stał na płycie fundamentowej ocieplonej styropianem z ogrzewaniem podłogowym!Ściany będą z betonu komórkowego!Tu gdzie sciany są koloru czerwonego chciałbym dać styropian grafitowy 20cm, a tam gdzie czarny kolor sciany chce dac styropian zwykły 5cm.Tak żeby nie przeinwestować ocieplenia garażu.I czy to ma sens czy zainwestowanie w styropian gafitowy nie pójdzie na marne jak nie bedzie takiego samego w około domu łacznie z garażem?czy macie jakieś lepsze rozwiązanie?dzieki




Styropian musisz położyć również między budynkiem a garażem, wtedy garaż możesz ocieplić słabiej. Zostawiając nieocieploną ścianę masz potężny mostek, bo zawsze w garażu będzie chłodniej zimą niż w domu (chyba że go ogrzewasz do 20 st)
Link do komentarza
Gość gawel
Cytat

witam!jestem tu pierwszy raz i chcialłbym zadać pytanie!Wyżej dołączyłem rysunek poglądowy,co sądzicie na temat ocieplenia tego domu?Dom bedzie stał na płycie fundamentowej ocieplonej styropianem z ogrzewaniem podłogowym!Ściany będą z betonu komórkowego!Tu gdzie sciany są koloru czerwonego chciałbym dać styropian grafitowy 20cm, a tam gdzie czarny kolor sciany chce dac styropian zwykły 5cm.Tak żeby nie przeinwestować ocieplenia garażu.I czy to ma sens czy zainwestowanie w styropian gafitowy nie pójdzie na marne jak nie bedzie takiego samego w około domu łacznie z garażem?czy macie jakieś lepsze rozwiązanie?dzieki


Po 1 to nie rób uskoków z przodu i tyłu tylko normalny garaż na szekokośc domu , dokładnie tyle samo materiału pojdzie a garaz pakowniejszy i wygodny, mówię to z doświadczenia bo tak mam.
po2 jaka to różnica w cenie pomiedzy tym lepszym 20 cm styropianem a tą 5 zwykłą, Policz i latwo się zdecydujesz. Ja mam 10 cm zwykły styromin wokoło domu a ścianę pomiędzy mieszkaniem a garazem mam tylko 15 cm welny i powiem że pomieszczeniach sasiadujących z garazem czuje sie chłodek zwłaszcza teraz w mrozy
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Zrobiłem trochę domków na północy i tam nie stosuje się ocieplenia grubszego niż 12cm bez wentylacji.
Swój domek zrobiłem dokładnie w taki sam sposób - 24 porotherm, 15 styropian, 8 cm pustka wentylowana na całej wysokości ścian, ściana osłonowa 14 cm (mur pruski) w której przestrzenie pomiędzy konstrukcją drewnianą wypełniłem dodatkową 15cm warstwą styropianu, na to tynk strukturalny. Budynek zagłębiony jest jakieś 120 cm w ziemi i ta część posiada ocieplenie tylko 15 cm polistyren ekstrudowany, folia kubełkowa, pustka wentylowana 8cm, ściana osłonowa z bloczka betonowego, dwukrotna warstwa z płynnej folii, folia kubełkowa do poziomu zero, a wyżej okładzina z naturalnego piaskowca. Podłoga w przyziemiu (120 cm poniżej poziomu gruntu) wylewka 10 cm, izolacja 2x folia, ocieplenie 20 cm polistyren ekstrudowany, 5 cm zbrojona siatką posadzka i na tym ogrzewanie podłogowe. Dach to płyta gipsowa, folia paroizolacyjna, 15 cm wełny mineralnej, pustka 5 cm, folia wiatrochronna, pustka wentylacyjna(ciągnąca się od fundamentu z kilkunastoma otworami wlotowymi na każdej kondygnacji), Polfibra (tkanina szklana robiąca za izolację konstrukcji przed ogniem i 37 cm strzechy. Jedyny mostek cieplny będę miał od podestu przed wejściem ocieplonego tylko 5cm extrudu, ale tam zakładam matę grzewczą aby ułatwić sobie utrzymanie czystości, a głównie z uwagi na okresowe oblodzenie (będzie włączana tylko okresowo). Gdzieś tu czytałem, że taka grubość ocieplenia będzie nadawała efekt ciężkości - jak zamek (głębokie wykusze okienne), ale chyba nie wyszło najgorzej, bo mam okrągły budynek i otwory okienne zrobiłem tak jak średniowieczne wykusze (rozszerzają się na zewnątrz), a obrobione modrzewiem wyjątkowo mi się podobają. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

nadinterpretujesz
wszystko co jest za pustką wentylowaną (w stronę środowiska zewnętrznego) praktycznie nic nie wnosi do energooszczędności
czy fundamenty ocieplasz z obu stron?



Wypełnienie ze styropianu w przestrzeniach pomiędzy konstrukcją drewnianą po prostu było najwygodniejsze. Nie chciałem obciążać całości dodatkową ścianą z cegły. Z drugiej strony jestem przekonany, na własny użytek, że ściana osłonowa spełni swoje zadanie również jako ochrona przed np. zbytnim nagrzewaniem od słońca w lecie i podobnie np podczas gwałtownych wiatrów w zimie. Sprawdziłem zasadę przy pokryciu strzechą - niby warstwa zewnętrzna przy systemie wentylowanym nic nie powinna dawać, a jednak latem wewnątrz takiego budynku panuje przyjemny chłód, nawet przed założeniem ocieplenia. Z pewnością pomaga daleko wysunięty okap (ok. 120cm) który ocienia dodatkowo ściany (słońce wysoko w lecie). Drugi patent dotyczy właśnie wentylacji pokrycia. Uznałem że szkoda tracić wstępnie ogrzane powietrze wentylujące ściany i połączyłem pustkę w ścianach z przestrzenią wentylującą pokrycie.

Fundamenty ociepliłem tylko z zewnątrz - posadowione są na głębokości 2m, a więc nigdy wewnątrz nie będzie tam temperatury niższej jak ok.12-15 stopni (na ten temat możemy podyskutować icon_wink.gif Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
masz rację, taka elewacja pomoże w przypadku ekstremalnych temperatur, zarówno zimą i latem, ale tylko przy gwałtownych zmianach, przy długofalowych raczej nie
co do fundamentów - nie ma naszego Empirfiriona, bo ten by dyskutował, że ho ho
ja wychodzę z założenia, że powinno być ocieplenie po obu stronach ściany
a 12-15 st.C na 2m to chyba zbytni optymizm, mierzysz to jakoś?
Link do komentarza
Cytat

masz rację, taka elewacja pomoże w przypadku ekstremalnych temperatur, zarówno zimą i latem, ale tylko przy gwałtownych zmianach, przy długofalowych raczej nie
co do fundamentów - nie ma naszego Empirfiriona, bo ten by dyskutował, że ho ho
ja wychodzę z założenia, że powinno być ocieplenie po obu stronach ściany
a 12-15 st.C na 2m to chyba zbytni optymizm, mierzysz to jakoś?



Przyległy do budynku loszek na głębokości 2,5m od poziomu gruntu ma jeszcze o 100 cm niższą studzienkę którą zrobiłem na wszelki wypadek (podsiąkanie wód gruntowych) - woda w tej studzience ma 12 stopni. Loszek nie posiada żadnej izolacji cieplnej, poza izolacją ściany wspólnej z budynkiem (10 cm styropian). Liczę, że ocieplenie posadzki w budynku (20cm ekstrud) "wyciąga" izotermę jakieś 2-3 stopnie w górę.

Dla jasności uzupełnię, że loszek znajduje się pod przyległym budynkiem, a więc nie jest tak całkiem odkryty. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

to masz prawie pompę ciepła bez żadnego halo



Właśnie po to dobudowałem loszek - zamierzam w nim umieścić pompę powietrze-woda, która będzie odzyskiwała ciepło z brudnego powietrza tłoczonego do loszku i ogrzewała podłogówkę, może CWU. System wstępnie zasilany jest przez sporawy GWC. powietrze odbierane na każdej kondygnacji i tłoczone do loszku. Loszek ponadto mieści wszystkie zbędne wewnątrz domu urządzenia i przyłącza a dodatkowo służy za chłodną przechowalnię
Link do komentarza
Cytat

a przynajmniej GWC icon_smile.gif
he he, uwaga spóżniona



Muszę jednak przyznać, że mierzyłem w grudniu, kiedy temperatura oscylowała ok. -5 stopni
jednak w ubiegłym roku przechowywałem tam właśnie wszystkie materiały, które nie mogły zamarznąć - budynek mieszkalny nie był wówczas ogrzewany, ale przyziemie też nie zamarzało przy posadzce.. (podobna temperatura na zewnątrz -5) wolałem jednak przenieść np. farby do drewna sikensa do lochu, bo było tam wyczuwalnie cieplej (w zasadzie brak jakichkolwiek otworów na zewnątrz, za wyjątkiem ocieplonych drzwi - reszta całkiem w ziemi, a jedna ściana częściowo wspólna z budynkiem mieszkalnym, który posadowiony jest wyżej.
Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
no właśnie - takie enklawy są nimi, jeżeli mają stabilne warunki, czyli rzadko dopuszcza się "coś" z zewnątrz, bez wentylacji, ale i szczelności, sposób eksploatacji "naturalny"

powiedz jak się ma styro na tej elewacji, jak to "połączony" jest z elementami "muru pruskiego"?
jak to workit
bo idea całkiem dobra- fajna elewacja, a bez znacznych obciążeń
Link do komentarza
Połączenie konstrukcji drewnianej, kantówka 14x14 ze styropianem jest najprostsze z możliwych: na pierwotnej warstwie styropianu którą obłożona jest ściana (mocowanie na klej plus kołki) nakleiłem dość szerokie paski w pionie (aby umożliwić swobodną wentylację) i do nich na klej przyklejony jest styropian wypełniający puste przestrzenie, później klej z zatopioną siatką i struktura.

Loch ma jakieś 50m2 i będzie połączony ze światem zewnetrznym wyrzutnią powietrza zużytego (czytaj:zimnego). Jak wykończę budynek nad loszkiem, to będzie chyba jeszcze cieplej Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy ocieplając ścianę z bet.komórkowego 24cm lepiej dać 12cm styropian o U~0,036 czy jednak 15cm ale z U~0,040? Na inne rozwiązania nasz budżet nie pozwala.



Na pewno opcja pierwsza będzie bardziej korzystna a kilka centymetrów cieńsza warstwa ocieplenia może mieć dodatkowe znaczenie w przypadku elementów stycznych czy montowanych na elewacji - np. okiennice...
Pamiętaj aby okna były zamontowane zewnętrzną płaszczyzną poza zewnętrzną płaszczyzną ściany - w warstwie ocieplenia Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Akurat nie.

Wysunięcie okna po za lico muru wiąże się niestety z większymi kosztami samego montażu i materiałów.
Przy napiętym budżecie raczej się o tym nie myśli, tym bardziej że prawidłowo wykonany montaż (szczelny) okna z licem muru jest jak najbardziej prawidłowy i po dołożeniu węgarka nie tworzy mostka cieplnego.
Druga sprawa to wysunięcie okna (standardowy profil 70mm, o szerszych nawet nie wspominam) przy 12cm grubości ocieplenia będzie więcej niż dziwnie wyglądało.
To praktyka stosowana przede wszystkim przy przy izolacjach o grubościach ponadstandardowych i przy ścianie 3W celem uniknięcia między innymi efektu "bunkra".

Pytajnik, współczynnik przenikana ciepła "U" to ty dopiero uzyskasz, materiał ma tkz. lambdę.
Nie zagłębiając w "U" ściany nośnej, izolacja z użyciem grubszej warstwy "słabszego" styropianu pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła samej izolacji o 0,3 lepszy niż w przypadku "lepszego" styropianu.
O kolejne 0,3 z kolei wynik zostałby poprawiony gdybyś położył 15cm warstwę styropianu o lambdzie 0,036W/mK
Link do komentarza
Cytat

Czy ocieplając ścianę z bet.komórkowego 24cm lepiej dać 12cm styropian o U~0,036 czy jednak 15cm ale z U~0,040? Na inne rozwiązania nasz budżet nie pozwala.



Ja bym bardzo uważał z tym budżetem, bo potem za to wszystko będzie trzeba płacić. Nie wiedziałem ze jest jeszcze styro 0.4.

Potem dołożenie następnego styro to będą dopiero wydatki.
Link do komentarza
Cytat

Akurat nie.

Wysunięcie okna po za lico muru wiąże się niestety z większymi kosztami samego montażu i materiałów.
[ciach] tym bardziej że prawidłowo wykonany montaż (szczelny) okna z licem muru jest jak najbardziej prawidłowy i po dołożeniu węgarka nie tworzy mostka cieplnego.
Druga sprawa to wysunięcie okna (standardowy profil 70mm, o szerszych nawet nie wspominam) przy 12cm grubości ocieplenia będzie więcej niż dziwnie wyglądało.
To praktyka stosowana przede wszystkim przy przy izolacjach o grubościach ponadstandardowych i przy ścianie 3W celem uniknięcia między innymi efektu "bunkra".



I tu się pospieszyłem - w głowie mam ciągle jeszcze swoje dylematy: styropian czy extrud, a chwilę wcześniej przed oczyma mialem informację opublikowaną na "ekobudowaniu", że przy zastosowaniu ekstrudu 5 cm efekt osiągniety jest równoważny grubości 8?9 cm styropianu. Różnica pomiędzy tymi materiałami jest jednak większaod podanch w pytaniu... Widząc, że od kilku dni Pytajnik czeka na pomoc... zaryzykowałem i strzeliłem bez sprawdzenia, ale z dobrym skutkiem, bo coś się ruszyło icon_wink.gif

A teraz przejdźmy do szczegółów. Montaż okien - podałeś najczęściej stosowany sposób montażu w ścianie dwuwarstwowej - trzeba tylko pamiętać że jest on najczęściej stosowany a więc "najlepszy" ze względu na umiejętności naszych montażystów. Aby węgarek był skuteczny jak warstwa ocieplenia powinien być tyle wysunięty na profil aby wspólnie z nim stanowił równoważną warstwę ocieplenia (jakieś 8-10 cm) przy grubości futryny 6cm? - wtedy zacząłby zasłaniać samo okno. W praktyce węgarek robi się taki szeroki aby zostawić ok.1cm futryny okna, a resztę uzyskuje wysuwając lico okna poza lico ściany. Ja w skandynawii mam doczynienia z profilem okiennym, który ma np. grubość ok. 4 cm - tam węgarek (ile 3cm?) daje jeszcze mniej.

Aby uniknąć efektu "bunkra" (przy ścianie 3 warstwowej) otwór w licu ocieplenia robię nieco większy od otworu węgarka - i nie chodzi tu o sam efekt wizualny, ale o ilość wpadającego przez okno światła, rozszerzam po prostu perspektywę i otwór okienny (używając określenia fotograficznego) nie winietuje.

Umówmy się, że lepiej zastosować 15 cm styropianu i wypuścić zewnętrzną plaszczyznę okna poza lico ściany tak od 1-4 cm ok?

Jeśli zaś chodzi o koszty takiego montażu - nie ma istotnej różnicy, kwestia umiejętności. Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

jak kasy brak, to z pustego i Salomon nie naleje.



i to jest istota problemu. Nie zmienimy już funduszy a ocieplenie w tym roku zrobić trzeba. W grę wchodzą TYLKO te styropiany, które podałem i liczyłem na podpowiedź co będzie lepszym rozwiązaniem. Dodam jeszcze, że w moim regionie standardowo stosuje się ten z lambdą 0.040 (w sprzedaży bieżącej jest ten i 0.042, tylko niektóre punkty mają w ofercie 0,038) i to o grubości 12cm a ja i tak tu o 15cm myślałem albo o mniejszej lambdzie a większej grubości.
Link do komentarza
Cytat

... liczyłem na podpowiedź co będzie lepszym rozwiązaniem.


Przecież dostałeś odpowiedź
Cytat

Nie zagłębiając w "U" ściany nośnej, izolacja z użyciem grubszej warstwy "słabszego" styropianu pozwoli uzyskać współczynnik przenikania ciepła samej izolacji o 0,3 lepszy niż w przypadku "lepszego" styropianu.
O kolejne 0,3 z kolei wynik zostałby poprawiony gdybyś położył 15cm warstwę styropianu o lambdzie 0,036W/mK

Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...