Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cytat

Trochę to dla mnie dziwne że jest to robione od podstaw, a rozwiązanie stosowane jak przy dociepleniu już istniejącego i zagospodarowanego poddasza. ale jak zmieniać już nie możesz, to...
Tak, możesz tak zostawić. Ta dodatkowa 5cm warstwa wełny będzie zawsze w strefie ciepłej i nic się tam nie będzie wkraplało.
Warunek... sprawna i wydolna wentylacja cało roczna


A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:
-dachowka
- membrana
- 15 cm wełny
-folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- regips
Link do komentarza
Cytat

A powiedz gdybym dale jeszcze raz folie paraizolacyjna?Tej mi szkoda zrywac wiec bym ja zostawił a dodał na te 5 cm welny kolejna folie paraiozlacyjna bylo by to tak:
-dachowka
- membrana
- 15 cm wełny
-folia paroizolacyjna
- 5 cm wełny
- folia paroizolacyjna
- regips


Nie kombinuj i nie rób dziadostwa ,zrób tak jak książka pisze i będzie git a jak chcesz eksperymentować to proszę bardzo tylko tak jak Ci pisałem abyś za kilka lat poddasza nie poprawiał.
Link do komentarza
Cytat

Ja na Twoim miejscu bym to jeszcze poprawił ,bo jakoś nie wierze że takie rozwiązanie się sprawdzi w 100 %, teraz poprawiając nie popadniesz w duże wydatki w porównaniu jak Ci przyjdzie poprawiać to za kilka lat czego Ci oczywiście nie życzę ale lepiej chuchać na zimne.


rozwiązanie które sprawdza się w 100% i nie trzeba go poprawiać to natrysk pianki poliuretanowej.
Wydatek większy, ale pewność na lata i parametry izolacji niezmienne przez lata.
Nic się nie wykrapla, nic nie obwiśnie, nie zjedzie po folii, nie wilgotnieje. Pianka trzyma się wszystkiego i wypełnia najmniejsze szczeliny którymi normalnie ucieka ciepłe powietrze.

więcej na SILPUR
to dla tych u których nie jest za późno.
Ci co położyli wełnę zapraszam za 3-5 lat.

Sebastian
Link do komentarza
Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie.Brak obrazka
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Mam problem na jak połączyć płyte G-K umieszczoną na stelażu (skosy) ze ścianką działową. Ścianki są poniżej planowanych płyt i powstanie niewielka szczelina między płytami skosów na ścianka działową. Wykonawcy proponują wypełnić szczelinę gipsem lub tynkiem maszynowym (takim jak na ściankach) i dać taśmę - czyli połączyć to na sztywno. Moja obawa jest taka że dach jak wiadomo będzie sobie pracował a ścianki nie, więc z czasem pewnie powstanie rysa i to pewnie nierówna. Zastanawiam się nad wypełnieniem tej szczeliny ale nie łączeniem jej z płytami taśmą. Wtedy rysa na pewno będzie ale raczej w postaci równej kreski. To moje przypuszczenia nie poparte doświadczeniem więc proszę fachowców lub kogoś kto miał podobna sytuację o poradę. Załączam zdjęcie.Brak obrazka


Standardowo, szczelinę między poszyciem z płyt G-K a otynkowaną ścianą wypełnia się elastyczna masą akrylową. Przy zabudowie skosów dachowych. Dobrym rozwiązaniem jest wykonanie stelaża tak na dachu jak i na ściankach
kolankowych. Ciągłość rusztu zapewnia stabilne zamocowanie płyt na całej powierzchni.
Link do komentarza
Cytat

A ja mam pytanie jak najlepiej połączyć folię ze ścianą i ile tej folii wyłożyć na ścianę?


Najlepiej i najtaniej to użyć silikonu,a więcej nie wyłożysz foli jak grubość płyty. Słyszałem ,że są do tego celu taśmy tylko,że drogo to wychodzi.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g.
Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię?
Jak to jest z tymi foliami.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam. A ja mam pytanie jaką najlepiej użyć folię paroizlacyjną na poddaszu, poradzono mi aby dać folię powleczoną aluminium aby odbijała cieplo, tutaj wyczytałem, iż aby spełniła swoje zadanie trzeba zrobić szczelinę pomiędzy folią a płytami k-g.
Czy może lepiej dać zwykłą żółtą folię?
Jak to jest z tymi foliami.
Pozdrawiam


Dawaj zwykłą żółtą folię jak większość z nas tu budujących icon_smile.gif Życie trzeba sobie upraszczać a nie utrudniać.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Witajcie

Wkońcu powoli czas będzie ruszać z ociepleniem:)
Tak sobie wymysliłem warstwy oraz układ wełny-co powiecie?? Grubość wystarczająca? A ułożenie warst jest ok?

Nie narzekać na obrazek:) właśnie go skleciłem hahah

Widze że słabo widać co tam nabazgrałem:) więc:

-między krokwie 18cm wełny 0,039
-niżej na stelaż 15cm 0,039

Strych, poddasze nieuzytkowe także wydzielone pomieszczenie docieplone jak na obrazku 18cm 0,039

Co powiecie będzie git?



Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us
Link do komentarza
No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)
Postanowione-koniec:P

Jeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.
Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.

A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No zmieniłem zdanie, poddasze nieużytkowe 15 cm wełny ale za to na strop 15+20:)
Postanowione-koniec:P

Jeszcze tylko mam jedna sprawę, widac i słychac że na ruszt sufitu większość stosuje wełne w płytach.
Czy w rolce mozna zastosować ? Bardziej pasowało by mi w rolce bo zamawiam na dwa domy wełne i prosto od producenta wiec musze minimum logistyczne i pełne palety brać.

A i dzieki mhtyl za podpowiedz z innego wątku o wełnie, zainteresowałem sie wełna Szchwenk i naprawde dużo taniej przy tych samych współ. niż rockwool czy isover.


Stosują w płytach bo twierdzą,że się łatwiej układa. Ja układałem z rolki i nie mogę narzekać na utrudnienia.
Jeszcze co Ci mogę doradzić to jak będziesz ciął wełnę na wymiar to nie rozwijaj całej rolki tylko kup długi nóż ,najlepiej coś w rodzaju tasaka i tnij jak kiełbasę a potem ten serdelek rozwiń i z głowy - o płowe roboty mniej aniżeli byś rozwijał całą rolkę i ją ciął wzdłuż.
Nie ma za co , w końcu trzeba sobie pomagać i służyć dobrą radą icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

a co to mostek termiczny icon_question.gif

Cytat


Mostek termiczny lub mostek cieplny - negatywne zjawisko w budownictwie polegające na istnieniu miejsc w przegrodzie cieplnej budynku, których przewodnictwo cieplne jest znacznie większe niż przegrody. W miejscach mostków oraz w ich pobliżu obserwuje się niższą temperaturę powierzchni wewnętrznej. Jego przyczyną jest błędne zaprojektowanie lub wadliwe wykonanie detali budynku, co prowadzi do powiększonych strat ciepła, zawilgocenia wnętrz i powstawania pleśni.
Główne typy mostków termicznych:
punktowe - w niewielkim obszarze występuje wyższa przewodność cieplna np. przebicie termoizolacji
liniowe - powstają, gdy na pewnym obszarze brakuje termoizolacji lub ma ona zmniejszoną grubość, albo w przypadku jej nieciągłości

[to jakim wiertłem mogę wiercic


W deskach wiertłem do drewna, a w cegłach tym do betonu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Właściwa wentylacja dachu skośnego, ocieplonego wełną mineralną, jest ogromnie ważna. W niewłaściwie wentylowanych warstwach dachu dochodzi do powstawania skroplin , które są szkodliwe dla więźby dachowej, a także pozostałych elementów dachu. Poza nasiąkaniem wilgocią konstrukcji drewnianych, skropliny mogą gromadzić się w warstwie termoizolacji z wełny mineralnej. Nasączona wodą wełna mineralna traci swoje właściwości termoizolacyjne.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Witam.
Dawno mnie tu nie było! icon_smile.gif
Piszę bo muszę w tym roku ocieplić trochę poddasza.
Mam taki problem.
Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?

Pozdrawiam stałych forumowiczów:)
Link do komentarza
Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddasza

W artykule tym jest napisane:
"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "

O jakie profile chodzi??
Link do komentarza
Cytat

Szperająć po necie znalazłem, taki artykuł:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/318-ocieplenie-poddasza

W artykule tym jest napisane:
"Ocieplenie poddasza można wykonać również jako dwuwarstwowe. Pierwszą warstwę o grubości krokwi umieszcza się między profilami, następnie montuje uchwyty do stelaża, „nabija” na nie drugą warstwę ocieplenia i przykręca profile pod pokrycie. "

O jakie profile chodzi??


Zapewne chodzi o profile CD. Co niektórzy przykręcają je przed ułożeniem pierwszej warstwy wełny, potem je odkręcają ,układają wełnę i ponownie przykręcają.Tylko nie rozumiem czemu tym samym utrudniają sobie pracę tak robiąc, a już całkiem nie pojęte jest dla mnie układać a raczej przekładać wełnę przez profile gdzie odległość profilu od profilu wynosi przeważnie 40 cm.
Link do komentarza
Dzięki Hethyl za twoją odpowiedz.

Cytat

Pomiędzy blachą trapezową a deskami do której przykręcona jest ta blacha nie ma paroizolacji. Innymi słowy, krokwie są, na krokwiach są deski do których przykręcona jest blacha, i sama blacha. Pod blachą nie ma pełnego deskowania.
Moje pytanie jest takie jak to ocieplić? Odkręcać blachę (- aż się boję!!) żeby położyć paroizolację?



Macie jakieś pomysły odnośnie powyższego?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam chciałbym samemu ocieplic poddasz ale nieznam sie zabardzo na tym. Mam kilka pytan i prosił bym o jakies cenne rady.
Dach jest zbudowany z 18 cm krokwi nastepnie płyta osb na to papa i gonty.
Mam 15 centymetrowa wate miedzy krokwie i 5cm na poprzek.
Pytania:
1. Czy musi byc jakas wentylacja. Jak tak to jak mam to zrobic poniewaz w zrobionym dachu niema zadnej wentylacji a na rozych stronach czytalem ze musi byc.
2. Jaka folie zastosowac do mojego ocieplenia.
3. Jakich wymiarow zastosowac deski na poprzek dachu (grubosc i szerokosc)
Dodaje 3 zdjecia jak dach jest zrobiony.
Prosze o szybka odpowiedz i jakies cenne rady
http://imageshack.us/photo/my-images/502/imag0229wv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag0226kr.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/imag0227yg.jpg/

Pozdrawiam
Link do komentarza
Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.
Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski?
Link do komentarza
Cytat

Z tego co widzę to masz normalny, typowy dach i to o co pytasz było tu na forum opisane bardzo dokładnie, nawet był podobny przypadek do Twojego opisywany, tylko poszukać.
Co do pytania Nr 3 do czego mają być te deski?


Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm.
Link do komentarza
Cytat

Szukałem nic nie znalazłem. Jezeli mógłbym prosic o jakiegos linka do tego opisu byłbym wdzieczny. A co do desek to potrzebuje je do ułozenia drugiej warstwy waty. Deski maja byc w poprzek dachu a miedzy nimi wata 5 cm.


Nie mam za bardzo czasu teraz odszukać tych tematów,może wieczorem.
Natomiast jeżeli chodzi o te deski to powiedz kto Ci tak doradził? A do czego przykręcisz regipsy? Daje się stelaże z profili (w nie upychasz wełnę) po to aby całość pracowała a jak dasz dechy to pęknięcie będzie goniło pęknięcie.
Link do komentarza
Cytat

myslałem ze to bedzie dobry pomysł jakies belki 5 cm i miedzy nie wata.
A mozesz sam mi napisac jaka folia, czy zachowac jakis odstep miedzy dachem a folia i czy folia ma nachodzic na krokwie.


Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.
Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD.
Link do komentarza
Cytat

Wybacz,ale naprawdę to o co pytasz było już wielokrotnie wałkowane i to w różnych tematach. Ja dawałem zwykłą żółtą folię,przykleja się ją taśmą dwustronną do profili metalowych na zakładkę podobnie jak membranę dachową.Odstęp musisz zachować między wełną a płytą osb tzw szczelinę wentylacyjną tak około 3-5 cm.
Jeszcze raz zapraszam do lektury tematów na forum BD.


Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??
Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??
Link do komentarza
Cytat

Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??



W przypadku dachu ze szczeliną wentylacyjną należy najpierw przygotować 3-6 cm szczelinę pomiędzy deskowaniem lub folią wstępnego krycia a termoizolacją. Szczelinę taką można łatwo przygotować rozpinając sznurek na odpowiedniej wysokości krokwi. Termoizolacja będzie dochodziła w takim układzie tylko do płaszczyzny sznurka.
Link do komentarza
Cytat

Dzieki. Zrobie tak zostawie 3-cm odstepu od płyty osb wata miedzy krokwie potem druga w poprzek folia i regipsy. Nie wiem tylko czy dac tez folie na płyte osb przd pierwsza warstwa waty?? I martwi mnie tez brak jakis otworow i dopływu powietrze do tego odstepu miedzy płyta a wata. Czytałem ze musi byc??
Do zrobienia tego odstepu konieczne jest rociiagniecie sznurka czy mozna bez??


Szczelina wentylacyjna musi być jak również otwory aby powietrze wlatywało i wylatywało. Foli na płytę nie trzeba dawać a do wykonania odstępu najprościej jest użyć dwóch pasków styropianu szer np 5 cm i grubości takiej jaką chcesz zrobić tę szczelinę np 3 cm albo zamiast styropianu możesz nabić kantówki drewniane. Ze sznurkiem będziesz miał więcej zabawy znaczy roboty.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...