Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Ten przeciek jest powyżej okna dachowego czy komina?
Chyba kontrłaty są położone pod łatami.

Pamiętasz jaka membrana została położona.



To jest dach w przybudówce. Nie ma tam ani komina ani okna dachowego. Została położona membrana dachowa Ventus 140. Udało mi się już ustalić, że skraplanie występuje tylko na jednej połowie dachu. Druga pozostaje sucha Edytowano przez Dominus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To jest dach w przybudówce. Nie ma tam ani komina ani okna dachowego. Została położona membrana dachowa Ventus 140. Udało mi się już ustalić, że skraplanie występuje tylko na jednej połowie dachu. Druga pozostaje sucha



W załączeniu przesyłam zdjęcia zaistniałej sytuacji. Takie skraplanie występuje na całej połówce. W niektórych miejscach powstają również ciemne punkty widoczne na pierwszym zdjęciu tak jakby w tych miejscach zbierała się woda. Na pierwszym zdjęciu widać również lekko przerwaną membranę czego wcześniej nie zauważyłem

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Objawy wskazują na brak wentylacji pod blachą (nie ma pustki wentylacyjnej, brak przepływu powietrza od okapu do kalenicy), bądź folia ułożona niewłaściwą stroną lub o niskiej paroprzepuszczalności.



Folia jest ułożona według zaleceń producenta. Jeżeli chodzi o brak wentylacji pod blachą to w jaki sposób można to wyprostować?
Napisano
Cytat

Nie wiadomo jaki jest układ warstw dachowych, a przy typowych rozwiązaniach powinna być szczelina wzdłuż okapu i pod gąsiorami w kalenicy.



Czytam sobie o Ventus 140: "Przepuszczalność pary wodnej membrany Ventus 140, umożliwia układanie tego produktu w bezpośrednim kontakcie z warstwą termoizolacji."

Możliwe, że na jednej stronie połaci została przerwana warstwa paroizolacji albo raczej ułożona bez zachowania zakładu. Ale to tylko gdybanie.


  • 9 miesiące temu...
Napisano
Dnia 6.01.2009 o 22:23, tukaj napisał:

 


Witam,

Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. Parę zdjęć:

Obraz025-2.jpg


Obraz027-1.jpg

Obraz024-3.jpg

Obraz026-1.jpg

pozdrawiam:

Darek

 

A krokwie czemu nie ocieplone? Zimą zobaczysz z dworu gdzie ucieka ciepło 

Napisano
20 minut temu, adik3451@wp.pl napisał:

A krokwie czemu nie ocieplone? Zimą zobaczysz z dworu gdzie ucieka ciepło 

A umiesz czytać czy tylko oglądać obrazki?

Cytat

Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. 

pomijam, że odgrzewasz starego kotleta.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Osoby, które stoją przed wyborem materiału ocieplania dachu, zachęcam do rozważenia zastosowania celulozowej izolacji termicznej która równie szczelnie wypełnia ocieplaną przegrodę,  co uniemożliwia powstawanie mostka termicznego. Wsród jej wyróżników na tle innych materiałów izolacyjnych są także : doskonałe właściwości higroskopijne materiału celulozowego (pochłania wilgoć i odparowuje przez membranę - ochrona konstrukcji drewnianej przed wilgocią), możliwość naprawy istniejącego ocieplenia dachu - czas naprawy od 1 dnia,  w zależności od powierzchni dachu. 

 

 


 

Napisano
4 minuty temu, Konsultant_ZonaSort napisał:

doskonałe właściwości higroskopijne materiału celulozowego (pochłania wilgoć i odparowuje przez membranę - ochrona konstrukcji drewnianej przed wilgocią)

zaintrygowało mnie to....

te doskonałe przez membranę :icon_rolleyes:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...