Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

Ten przeciek jest powyżej okna dachowego czy komina?
Chyba kontrłaty są położone pod łatami.

Pamiętasz jaka membrana została położona.

Rozwiń  


To jest dach w przybudówce. Nie ma tam ani komina ani okna dachowego. Została położona membrana dachowa Ventus 140. Udało mi się już ustalić, że skraplanie występuje tylko na jednej połowie dachu. Druga pozostaje sucha Edytowano przez Dominus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To jest dach w przybudówce. Nie ma tam ani komina ani okna dachowego. Została położona membrana dachowa Ventus 140. Udało mi się już ustalić, że skraplanie występuje tylko na jednej połowie dachu. Druga pozostaje sucha

Rozwiń  


W załączeniu przesyłam zdjęcia zaistniałej sytuacji. Takie skraplanie występuje na całej połówce. W niektórych miejscach powstają również ciemne punkty widoczne na pierwszym zdjęciu tak jakby w tych miejscach zbierała się woda. Na pierwszym zdjęciu widać również lekko przerwaną membranę czego wcześniej nie zauważyłem

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Objawy wskazują na brak wentylacji pod blachą (nie ma pustki wentylacyjnej, brak przepływu powietrza od okapu do kalenicy), bądź folia ułożona niewłaściwą stroną lub o niskiej paroprzepuszczalności.

Rozwiń  


Folia jest ułożona według zaleceń producenta. Jeżeli chodzi o brak wentylacji pod blachą to w jaki sposób można to wyprostować?
Napisano
  Cytat

Nie wiadomo jaki jest układ warstw dachowych, a przy typowych rozwiązaniach powinna być szczelina wzdłuż okapu i pod gąsiorami w kalenicy.

Rozwiń  


Czytam sobie o Ventus 140: "Przepuszczalność pary wodnej membrany Ventus 140, umożliwia układanie tego produktu w bezpośrednim kontakcie z warstwą termoizolacji."

Możliwe, że na jednej stronie połaci została przerwana warstwa paroizolacji albo raczej ułożona bez zachowania zakładu. Ale to tylko gdybanie.


  • 9 miesiące temu...
Napisano
  Dnia 6.01.2009 o 21:23, tukaj napisał:

 


Witam,

Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. Parę zdjęć:

Obraz025-2.jpg


Obraz027-1.jpg

Obraz024-3.jpg

Obraz026-1.jpg

pozdrawiam:

Darek

 

Rozwiń  

A krokwie czemu nie ocieplone? Zimą zobaczysz z dworu gdzie ucieka ciepło 

Napisano
  Dnia 5.09.2017 o 14:45, adik3451@wp.pl napisał:

A krokwie czemu nie ocieplone? Zimą zobaczysz z dworu gdzie ucieka ciepło 

Rozwiń  

A umiesz czytać czy tylko oglądać obrazki?

  Cytat

Ja myślę ,że będzie OK! u siebie po wielu rozmowach z różnymi firmami wybrałem system Rockwool , bardzo konstruktywna i dobra technicznie była rozmowa z doradcami tej firmy - polecam! - wełna twarda 18cm jedna warstwa i na to w poprzek druga warstwa 5cm. 

Rozwiń  

pomijam, że odgrzewasz starego kotleta.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Osoby, które stoją przed wyborem materiału ocieplania dachu, zachęcam do rozważenia zastosowania celulozowej izolacji termicznej która równie szczelnie wypełnia ocieplaną przegrodę,  co uniemożliwia powstawanie mostka termicznego. Wsród jej wyróżników na tle innych materiałów izolacyjnych są także : doskonałe właściwości higroskopijne materiału celulozowego (pochłania wilgoć i odparowuje przez membranę - ochrona konstrukcji drewnianej przed wilgocią), możliwość naprawy istniejącego ocieplenia dachu - czas naprawy od 1 dnia,  w zależności od powierzchni dachu. 

 

 


 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...