Skocz do zawartości

Jakie ogrzewanie nowy dom 150m2 .Ekonomiczne.


Recommended Posts

Napisano

Witam.

Jakie ogrzewanie domu Polecacie przy budowie nowego domu 130m2 piętrowy bez garażu metry podane.

Raczej będę stawiał na niskotemperaturowe czyli ogrzewanie podłogowe.

Pompa ciepła - nie wiem czy to sensowne rozwiązanie.... ,Gazowe może na długo nie starczyć, ostatnio polecano mi kocioł na zgazowane drewno +bufory.

Szukam ogrzewania które będzie tanie w zakupie paliwa/surowca , wolę wydać więcej na kocioł i instalacje a później mieć z tego profity.

Najbardziej interesuje mnie rozwiązanie bezobsługowe ,ale wiem że to nie zawsze idzie w parze z ekonomicznością zakupu paliwa/surowca .

Przewidywana temperatura w domu to 23 stopnie.

Co Polecacie ?

Napisano
2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

Przewidywana temperatura w domu to 23 stopnie.

 

Na stare lata krew stygnie, więc trzeba przewidzieć co najmniej 2 stopnie więcej. Uwierz mi.

 

2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

 Szukam ogrzewania które będzie tanie w zakupie paliwa/surowca , wolę wydać więcej na kocioł i instalacje a później mieć z tego profity.

 

Spróbuj zainteresować się kotłem na biomasę.

Napisano
2 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

ostatnio polecano mi kocioł na zgazowane drewno +bufory.

 

Najbardziej interesuje mnie rozwiązanie bezobsługowe ,

To drewienko i bufory to ogrzewanie najbardziej upierdliwe i obsługowe.:takaemotka:

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

piętrowy bez garażu

Nie szedłbym w górę, tylko parterowy.

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

ogrzewanie podłogowe.

To dobra droga, ale cieńsze rurki i gęściej.  

3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

Pompa ciepła - nie wiem czy to sensowne rozwiązanie....

To musisz rozważyć, tylko dom odpowiednio zbudowany i zaizolowany. 

Napisano
3 godziny temu, Mikolaj01 napisał:

Jakie ogrzewanie domu Polecacie przy budowie nowego domu 130m2

Dom jest dopiero  planowany, już budowany, czy już stojący?

 

35 minut temu, animus napisał:

Nie szedłbym w górę, tylko parterowy.

To dobre zalecenia, ale czy dostępna działka pozwala na te 130 m2 przy budynku parterowym?

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

 Nie szedłbym w górę, tylko parterowy.

 

Zdecydowanie!!!

Piętra się stawia tam, gdzie działka kosztuje miliony. A na wsi czy pod miastem na co komu piętro?

 

40 minut temu, Mikolaj01 napisał:

Dom zaczynam budować ,jeszcze nie zacząłem.

Dom będzie piętrowy. Bo taki mam projekt.

 

Projekt można wymienić, nawet ci wymienią bez kasy jeśli weźmiesz inny.

Taki z garażem.

Napisano
21 minut temu, Mikolaj01 napisał:

A np. pompa gruntowa ? Jak z rachunkami w stosunku do zakupu drewna ?

Pokaż  bryłę budynku i wskaźnik EP.

 

Napisano
42 minuty temu, Mikolaj01 napisał:

A np. pompa gruntowa ? Jak z rachunkami w stosunku do zakupu drewna ?

 

Tego Ci nikt dokładnie nie powie, gdyż z pompą ciepła tak wiele zależy od wykonania i prawdę powiedziawszy od jakości pompy, ze wszystkie rachunki mogą wziąć w łeb. I tak ostatnio było w programie "Czyste Powietrze", ze się ludzie przejechali na tym, na czym nie powinni.

Napisano

To co będzie zainwestowane w pompę ciepła to ciężko tu mówić o jakichś profitach, bo ta pompa zwróci się za 100 lat w stosunku do kotła gazowego. Nie wiem jak teraz pompy stoją, bo ja swego czasu rozglądałem się za T-capem Panasonica, a 9Kw kosztowała wtedy z montażem 45tys. Więc padło na kocioł gazowy, z montażem 13tys, koszty ogrzewania podobne, więc 32tys w kieszeni, poza tym jeszcze 6tys oddało Czyste Powietrze. Przy pompie miało być 20tys zwrotu, a może nawet 30, natomiast bałem się, że mimo wszystko na prądzie będzie drożej.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka







Napisano
5 minut temu, Mikolaj01 napisał:

Z tej tabelki wynika ze tylko pompy ciepła brać...

Nie do końca wierze w tą rozpiske.

 

Bo to jest na założeniach teoretycznych. Dopiero później schodzi się na ziemię. :icon_biggrin:

Napisano
 
Bo to jest na założeniach teoretycznych. Dopiero później schodzi się na ziemię. icon_biggrin.gif
Z tego co czytam użytkowników PC, to jestem w stanie uwierzyć że nie jest drogo, ale żeby była aż taka różnica to nie wiem. Z gazem pokrywa się mniej więcej z moim zużyciem. Choć jak docieplę stropy w piwnicach i zaizoluję rurki do zasobnika i cały zasobnik dodatkowo, to powinno się zmniejszyć o 10-15%.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Napisano

Te bezobsługowe nigdy nie są tanie (z moich obserwacji)

A taki kocioł na zgazowane drewno to i materiał musisz mieć wokół niedrogi, a i siekierką się namachać często trzeba.

Poza tym pamiętam siebie przed i podczas budowy.
Pierwotna decyzja - właśnie kocioł na zgazowane drewno.
Za niewiele czasu później - kocioł na olej opałowy.
Zmienia się - i decyzja o baniaku w ogrodzie, na propan-butan.
W końcu podjąłem decyzję o gazie z sieci i nigdy nie żałowałem.
Dwa sezony temu wymieniłem kocioł z otwartą komorą, na kondensat.
No ale z tego co obserwuję, za chwilę znowu będzie katastrofa.
I tak od lat.

Napisano
Dnia 10.02.2025 o 23:10, Mikolaj01 napisał:

Z tej tabelki wynika ze tylko pompy ciepła brać...

Nie do końca wierze w tą rozpiske.

Roczny koszt, kocioł pozaklasowy węglowy kopciuch tyle samo co pompa powietrze.

Więc to raczej bardzo prawdopodobne porównanie kosztów.

Napisano

Chyba finalnie rzeczywiście lat dochodzi i przygotowanie drewna to zawsze robota dodatkowa.

Pompa ciepła woda powietrze ,ewentualnie gruntowa pompa ciepła .

Przy ociepleniu domu wynikającego z projektu zgodnie z wt2021 EP ma być na poziomie 29kWhm2/rok  to dobry wynik.

Moze i nienajtansze rozwiazanie ale napewno bezobsługowe.

Napisano
Dnia 15.02.2025 o 22:19, animus napisał:

Roczny koszt, 

 

Tylko co w ten roczny koszt wliczono. Palenie drewnem (i pochodnymi) może być tanie, jeśli nie liczy się pracy poza sezonem grzewczym i kosztów chociażby składowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sikucie, ja już na wschodzie byłem, więc nie wysilaj się na wypociny, bo ci żyłka pójdzie. Jedź już lepiej do bat'ki na kartoszkę, a agitację zostaw sobie w spokoju, bo na razie szczasz w gacie.. 
    • Komentarz dodany przez Obserwator: Widzę że kolejny zwolennik szubrawca donalda tu sie znalazł. Chłopie, jak nie masz nic do powiedzenia to zamknij mordkę na cztery spusty ale widzę że masz takie parcie na szkło jak donaldzik więc chyba dalej będziesz wypociny swoje walił.
    • Ależ nie ma problemu, przejścia na granicy z Białorusią są już otwarte! Możesz wyjść z UE chociażby dzisiaj. Nikt za Tobą płakał tutaj nie będzie.
    • Komentarz dodany przez Obserwator: Jeszcze UE zapomniała o wprowadzenie czujnika sprawdzającego ile bąków puszczamy w domu i o jakich porach dnia. Tak na poważnie te wszystkie wymienione elementy i dodatkowe materiały to tak naprawdę większe zużycie energii, wszystkie potrzebują zasilania. Jedynym i najrozsądniejszym oraz najzdrowszym działaniem jest WYJŚCIE z UE i to jak najszybciej.
    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...