Skocz do zawartości

Instalacja przy wodomierzu


Recommended Posts

Witam,

 

Chciałem zapytać która z przedstawionych wersji(3 wersje: I, II, III) będzię najlepsza/najpoprawniejsza, zależy mi żeby instalacja za 2 zaworem odcinającym była łatwa do rozebrania, jakich elementów użyć? Czy instalacja wielu nypli ułatwi mi to? Bo z tyłu na zdjęciach możecie zobaczyć efekt rozebrania poprzedniej instalacji a w szczególności wykręcenia kolanka. Niestety jest to róg i mam bardzo mało miejsca a tuż obok z prawej strony jest pion kanalizacyjny. Zrobię screen jak w przyszłości będzie wyglądało to miejsce, a jest to kuchnia(jeszcze nieskończona), kusi mnie żeby zejść w dół ale czy za perwszym zaworem odcinającym mogę poprowadzić instalację schodzącą w dół? W tedy instalacja cała byłbaby ukryta w szafie rogowej...ale pewnie będzie cieżki dostęp, szczególnie dla grubych hydraulików którzy mieliby załaożyć plombę albo wykonać jakąś kontrolę. Więc wydaje mi się lepszym rozwiązanie zostawienie jej tak jak na zdjęciach(nad blatem kuchennym). Ewentualnie mógłbym podkuć lewą stronę żeby zrobić taką "wnękę" w tym miejscu hmmm?. Instalacja wykonana ponad szafką rogową będzie wykonana w takim "kominie" na który przyją płytki. W tym rozwiązaniu będę chciał zastosować drzwiczki na magnes lub takie systemowe(nie będzie praktycznie widać) tylko będę musiał osobno zabezpieczy akustycznie pion kanalizacyjny. Po filtrze będę chciał założyć zawór odcinający(trzeci) zejść z instalacją w dół i założyć może reduktor cisśnienia z manometrem, następnie zakończyć trójnikami(2-3szt.) żeby poprowadzić dalej instalację już w pex-ie(prawdopodbnie). Poprawnie zaplanowałem odcinek po filtrze? Proszę o porady.

kuchnia.PNG

I_a.jpg

I_b.jpg

II_a.jpg

II_b.jpg

II_c.jpg

III_a.jpg

III_b.jpg

III_c.jpg

Link do komentarza

Hydraulików tu raczej niewiele, żeby się wypowiedzieć które rozwiązanie będzie najlepsze. Z tych fotek dla mnie każde. A jak to zrobisz dalej, to już Twoja inwencja. Lepiej chyba na śrubunku niż na samych nyplach. Możesz zapytać na forum Info-ogrzewanie, tam większość hydraulików.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

@animus Z tego co przyjrzałem się po innych instalacjach, takie są wymogi(chyba od 2014 dla nowych instalacji). Więc takowy założyłem, choć wydaje mi się, że ten wymóg mnie nie dotyczy. Ale, że to nie jest takie drogie to powiedzmy, że chciałem dostosować instalację do obecnych wymogów. Jedyny dla mnie plus jaki widzę, że tam chyba mogę spuścić wodę z instalacji.

Link do komentarza
Napisano (edytowany)
21 minut temu, animus napisał:

Wydaje się, że to  instalacja w mieszkaniu lokatorskim. 

tak

29 minut temu, animus napisał:

Zawór motylkowy za wodomierzem to lipa.

Trochę mało miejsca na kulkowy(zahacza o wodomierz) lub grzybkowy(choć tego nie próbowałem). Ewentualnie nie wiem czy przed zaworem odcinającym, drugim(obecnie motylkowy) mogę zainstalować jakieś przedłużki, wtedy mógłbym spróbować kulkowy. W tej kolejności górny śrubunek wodomierza -> przedłużka -> zawór odcinający. 

Edytowano przez rafalll1984
dodatkowe informację (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
4 godziny temu, rafalll1984 napisał:

tak

Więc po co dublować, antyskażeniowy jest przy ujęciu głównym w bloku.

4 godziny temu, rafalll1984 napisał:

 Ewentualnie nie wiem czy przed zaworem odcinającym, drugim(obecnie motylkowy) mogę zainstalować jakieś przedłużki, wtedy mógłbym spróbować kulkowy. W tej kolejności górny śrubunek wodomierza -> przedłużka -> zawór odcinający. 

 

ZAWOR-KULOWY-5-4-CAL-SRUBUNEK-RACZKA-HIS

Musi być taki, tamtym za pół roku niczego nie zamkniesz, a jak spróbujesz na siłę, to motylki odpadną.

 

https://allegro.pl/oferta/zawor-kulowy-1-2-z-srubunkiem-i-raczka-premium-10442188091?context=d138e5f35e1e64e870d30b75685e453d1fa653fbc5d02b3e1b5fb28daa45862dd2e6283e5caa8b2d5892ad5fcf38b2b6d28e952466b23d2ff3c62dbdbc4816cc6d584cef163f8107217def430de23d6829cd5b376e028a793d9926ac79e48f9cd555d9073230eab402e1995b022f8e72b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b34681ee608ba86b53efd778a206f52b4&fromVariant=13673799405

 

4 godziny temu, rafalll1984 napisał:

Trochę mało miejsca na kulkowy(zahacza o wodomierz) 

Tam wszystko się mieści, oś zaworu odcinającego przekręcasz na prawą lub lewą stronę od wodomierza, a zawór montujesz tak, żeby otwierał, do góry dźwignia, a zamykał w poziomie, w stronę otworu rewizji..

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 godziny temu, animus napisał:

Więc po co dublować, antyskażeniowy jest przy ujęciu głównym w bloku.

Wielkie dzięki to b. ważna informacja. A zawór antyskażeniowy wywołałby spadek ciśnienia czy obecny w nim zawór zwrotny? Pytam ponieważ zastanawiam się na dołożeniem samego zaworu zwrotnego tylko nie wiem czy to ma sens i ewentualnie w którym miejscu. Okej, pokombinuje jeszcze z zaworem kulkowym. Dzięki wielkie za porady

Link do komentarza
1 godzinę temu, rafalll1984 napisał:

Wielkie dzięki to b. ważna informacja. A zawór antyskażeniowy wywołałby spadek ciśnienia czy obecny w nim zawór zwrotny? Pytam ponieważ zastanawiam się na dołożeniem samego zaworu zwrotnego tylko nie wiem czy to ma sens i ewentualnie w którym miejscu.

Każdy taki dodatkowy element instalacji zwiększa opory przepływu, nawet kolanko.

 

Dnia 21.08.2024 o 08:28, rafalll1984 napisał:

 

II_b.jpg

Tyle dodatkowych połączeń gwintowych również zwiększa awaryjność instalacji.

 

W mieszkaniach lokatorskich stosuje się montaż  zaworu zwrotnego, ale na cieplej wodzie, żeby wykluczyć nieprawidłowe wskazania tego wodomierza. 

 

1 godzinę temu, rafalll1984 napisał:

 Okej, pokombinuje jeszcze z zaworem kulkowym.

Nie musisz jako pierwszy montować zawór odcinający, możesz najpierw założyć na wodomierz np. przedłużkę, albo kolano nyplowe  i dopiero na nie nakręcić zawór kulowy.

Dnia 21.08.2024 o 08:28, rafalll1984 napisał:

Poprawnie zaplanowałem odcinek po filtrze?

Taki filtr siatkowy niewiele wnosi, lepiej zastosować korpus  obudowę filtra wody 5-10 cali i do środka filtr jednorazowy. 

Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu.

 

Korpus-1cal-obudowa-filtr-wody-5-cali-FH

5-calowy-wklad-sznurkowy-filtr-do-wody-p

 

Filtr-Wody-10-FHPR-1-Korpus-Narurowy-2-x

10-calowy-wklad-sznurkowy-filtr-do-wody-

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

Taki filtr siatkowy niewiele wnosi, lepiej zastosować korpus  obudowę filtra wody 5-10 cali i do środka filtr jednorazowy. 

Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu.

W sensie usunąć go? Ta wersja ma jeszcze jakiś magnes oprócz filtra siateczkowego. Chyba, że potraktować go jako filtr wstępny(tylko nie wiem jak z przepływami i żeby to nie dublowało się znowu). I teraz pytanie jak poprowadzić do tego filtra co przestawiłeś instalację? Ma ona też być "sztywna" mosiężna? i po filtrze przedstawionym przez Ciebie robię sobie rozgałęzienie na mieszkanie w pex-ie na przykład, tak?

Link do komentarza
18 godzin temu, animus napisał:

Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu.

Tak jak pisze animus - ale to filtr już niemal na końcu instalacji, skąd pobierasz wodę do konsumpcji...

Po co Ci tak przefiltrowana woda np. w WC, czy pod prysznicem?

 

 

18 godzin temu, animus napisał:

W mieszkaniach lokatorskich stosuje się montaż  zaworu zwrotnego, ale na cieplej wodzie, żeby wykluczyć nieprawidłowe wskazania tego wodomierza.

 

A co z nieprawidłowymi wskazaniami wodomierza zimnej wody?

 

Zimna woda inaczej przepływa przez wodomierz i inaczej się ją mierzy?

Czegoś nie wiem?

Link do komentarza
7 godzin temu, rafalll1984 napisał:

W sensie usunąć go? Ta wersja ma jeszcze jakiś magnes oprócz filtra siateczkowego. Chyba, że potraktować go jako filtr wstępny(tylko nie wiem jak z przepływami i żeby to nie dublowało się znowu). 

Ja bym nie dawał, filtr siatkowy to jakbyś miał gdzieś pompę w obiegu np. jakiś kocioł gazowy kondensacyjny.

 

 

7 godzin temu, rafalll1984 napisał:

 I teraz pytanie jak poprowadzić do tego filtra co przestawiłeś instalację? Ma ona też być "sztywna" mosiężna? i po filtrze przedstawionym przez Ciebie robię sobie rozgałęzienie na mieszkanie w pex-ie na przykład, tak?

 

Z instalacji już w pex-ie możesz zamontować na ścianie tak, żeby trafił po ustawieniu szafek w kuchni  pod blatem w szafce zlewozmywakowej, albo jak już wystawisz zaworki ze ściany, przymontujesz go z boku do szafki i wężykami podłączysz z baterią zlewozmywakową.

26 minut temu, podczytywacz napisał:

Po co Ci tak przefiltrowana woda np. w WC, czy pod prysznicem?

Wszystko zależy od wody, jaką lokalnie podają, ja np. filtr 10" mam na początku ujęcia wody, pralka ma filtry, które zarastają, inne urządzenia też lepiej działają, nawet spłuczka prawidłowo się zamyka, ale  wodę mam nie za ciekawą, drobinki rdzy, zażelaziona mocno.    

Link do komentarza
35 minut temu, podczytywacz napisał:

A co z nieprawidłowymi wskazaniami wodomierza zimnej wody?

 

Zimna woda inaczej przepływa przez wodomierz i inaczej się ją mierzy?

Czegoś nie wiem?

Tak, nie chcę  tu na siłę nikogo uświadamiać, w blokach jest coś takiego jak cyrkulacja ciepłej wody użytkowej, dlatego zawór zwrotny wystarcza na wodzie cieplej w instalacjach do mieszkań lokatorskich.   

Link do komentarza
2 godziny temu, animus napisał:

nie chcę  tu na siłę nikogo uświadamiać,

No to nie uświadamiaj na siłę, tylko - proszę - w kilku żołnierskich słowach wyjaśnij... bo nie widzę związku z cyrkulacją, której obieg w bloku jest przed wodomierzami, tak i na obiegu zimnej wody użytkowej...

Fakt, że i każda cyrkulacja ma swoją "bezwładność" i za pierwsze litry niedogrzanej wody po otwarciu kranu cwu płaci się jak za gorącą, ale - sorry - związku nie widzy, dlatego proszę o uświadamienie...

Takie informacje mogą zaciekawić i innych...

W naszej spółdzielni w obiegu cyrkulacji jest tylko jeden zawór zwrotny w wymiennikowni za pompami  cyrkulacjyjnymi...

Link do komentarza
14 godzin temu, podczytywacz napisał:

.. bo nie widzę związku z cyrkulacją, której obieg w bloku jest przed wodomierzami, tak i na obiegu zimnej wody użytkowej...

Na zimnej nie ma cyrkulacji, w szybie znajdują się trzy piony + kanalizacja, czasami gaz :icon_eek: i coś tam jeszcze, ten najcieńszy pion to cyrkulacja CWU.  

Link do komentarza

Od wielu lat używałem do uszczelniania gwintów nici teflonowej

IMG_20240827_082954.jpg.a8130ba6afaf28efa26a8e0dc0ff95ba.jpg

Do połączeń na wodzie i zimnej i ciepłej w instalacjach domowych...

Uważam, że jest to materiał o wiele wygodniejszy od delikatnej taśmy, która potrafi się składać, sklejać, plątać...

Taką nić nawijasz wprost z pojemniczka, odcinasz jednym ruchem, końcówkę dociskasz palcami i już można skręcić kształtki...

Ilość nawiniętej nici zależy od wielkości gwintu, czytelną instrukcję znajdziesz wprost na opakowaniu...

Aktualnie do wszystkich napraw używam nici w takim opakowaniu IMG_20240827_082854.thumb.jpg.40e54622dde501295d3a61915cd9b06f.jpg

 

Trochę lepiej leży w dłoni przy użyciu...

Link do komentarza
Od wielu lat używałem do uszczelniania gwintów nici teflonowej
IMG_20240827_082954.jpg.a8130ba6afaf28efa26a8e0dc0ff95ba.jpg
Do połączeń na wodzie i zimnej i ciepłej w instalacjach domowych...
Uważam, że jest to materiał o wiele wygodniejszy od delikatnej taśmy, która potrafi się składać, sklejać, plątać...
Taką nić nawijasz wprost z pojemniczka, odcinasz jednym ruchem, końcówkę dociskasz palcami i już można skręcić kształtki...
Ilość nawiniętej nici zależy od wielkości gwintu, czytelną instrukcję znajdziesz wprost na opakowaniu...
Aktualnie do wszystkich napraw używam nici w takim opakowaniu IMG_20240827_082854.thumb.jpg.40e54622dde501295d3a61915cd9b06f.jpg
 
Trochę lepiej leży w dłoni przy użyciu...
Z ciekawości spróbuję, bo pakuły mnie trochę męczą.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
Dnia 27.08.2024 o 08:11, rafalll1984 napisał:

jeszcze takie pytanie: chciałbym do uszczelnienia poszczególnych elementów użyć taśmy teflonowej, są jakieś przeciwskazania? np. że tylko takie elementy należy uszczelniać pakułami? Chyba, można dowolnie zastosować co komu wygodniej?

Taśma teflonowa to była moda na chwilę i okazała się niepraktyczna, pakułów nic nie zastąpi.  

Link do komentarza
1 godzinę temu, retrofood napisał:

 

U nas ładniej się mawia, konopi nic nie zastąpi!

Ale uwaga słuszna. 

Dla mnie konopie to inna bajka.:flying:

Jednak chodzi o pakuły, jak są zrobione z konopi, to są ciemne sztywniejsze na większe gwinty idealne, z lnu są delikatniejsze jaśniejsze w barwie na 1/2 czy 3/8 jak znalazł.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
4 godziny temu, rafalll1984 napisał:

@animus  Jeżeli dobrze zrozumiałem wcześniej to od tego momentu przechodzę na pex-a i już prowadzę instalację do poszczególnych pomieszczeń, zgadza się? I na przykład przed zlewozmywakiem instaluje jeszcze ten wspomniany filtr 5" czy 10" calowy.

Tak.

4 godziny temu, rafalll1984 napisał:

@animus  Obecnie to wygląda tak.

Jest spoko.

Link do komentarza

W tym miejscu, za zaworem skośnym, warto dać zawór odcinający i śrubunek. Dopiero za nimi cokolwiek innego - przejście na PEX, rozgałęzienie na poszczegółne pomieszczenia itd.

Dzięki temu będzie można bez probllemu oczyszczać zawór skośny bez spuszczania wody z reszty instalacji. Oraz rozebrać lub wymienić jakiś element z tej dotychczas zmontowanej grupy bez rozbierania czegokolwiek innego. 

Link do komentarza

Widziałem, że  jest w tym miejscu. Chodzi mi jednak o dodanie drugiego. To niewielki koszt, a bez drugiego śrubunku trudno będie cokolwiek zdemontowa lub dokręci w tej dotychczas zrobionej części. Po dodaniu śrubunku całą tę grupę można wymontować. 

Natomiast dodanie zaworu odcinającego za filtrem skośnym ułatwi jego oczyszczanie. To zaś trzeba robi co pewien czas. 

 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Chodzi mi o to żeby można było w razie potrzeby zdemontować całą tę grupę, nie ruszając przy tym niczego w tym co będzie dalej (rozgałęzienie, przejście na inny rodzaj rur itd.).

@Redakcja rozumiem ale chyba tak kolejność wydaje mi się błędna. W opisanej kolejności wyżej, gdy będę chciał wymienić lub rozebrać istniejącą grupę to wyciągnę ją razem z zaworem odcinającymi i zrobię to ale w tedy cała woda z instalacji pex spłynie mi, więc wydaje się, że poprawna kolejność to:

 - filtr skośny (ten już jest);

- śrubunek. 

- zawór odcinający;

 

W tej sytuacji jestem wstanie wyciągnąć całą grupę miedzy zaworami. Z instalacji pex nic nie spłynie bo zawór będzie trzymał.

Link do komentarza
Dnia 27.09.2024 o 11:30, rafalll1984 napisał:

@Redakcja rozumiem ale chyba tak kolejność wydaje mi się błędna.

 

Za wodomierzem powinien być najpierw w kolejności, filtr siatkowy wkręcony w śrubunek wodomierza, następnie ten ukryty za uchwytem zawór zwrotny, potem  dopiero śrubunek i zawór odcinający.

 

Wtedy będzie można, zakręcając zawór odcinający pod wodomierzem,  czyścić filtr, zawór zwrotny  w tym czasie powinien   utrzymać wodę w instalacji wewnętrznej, jak nie utrzyma, to można wtedy zakręcać zawór odcinający  za ostatnim śrubunkiem w instalacji wewnętrznej.

 

Wtedy też można będzie  całą tę grupę wymontować, zakręcając zawór odcinający pod wodomierzem i za ostatnim śrubunkiem.

 

Po wymontowaniu całej tej grupy można też ostatecznie wymienić zawór odcinający.  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
11 godzin temu, animus napisał:

filtr siatkowy wkręcony w śrubunek wodomierza

jeżeli masz na myśli filtr skośny to z tego co wiem i rozumiem to nie da się go tak zainstalować jak opisałeś

 

11 godzin temu, animus napisał:

zawór zwrotny

nie mam zaworu zwrotnego

 

11 godzin temu, animus napisał:

Wtedy też można będzie  całą tę grupę wymontować, zakręcając zawór odcinający pod wodomierzem i za ostatnim śrubunkiem.

jeżeli dobrze zrozumiałem Twoją kolejność i w której masz 2 śrubunki, pierwszy za wodomierzem to nie wykręcisz całej grupy, chyba, że zerwiesz plombę...chyba, że czegoś nie rozumiem

Link do komentarza
46 minut temu, rafalll1984 napisał:

jeżeli masz na myśli filtr skośny to z tego co wiem i rozumiem to nie da się go tak zainstalować jak opisałeś

Może wejdzie lekko pod kątem, dwa kolana nyplowe i w środku filtr lekko wychylony w stronę rewizji.

 

47 minut temu, rafalll1984 napisał:

nie mam zaworu zwrotnego

No to się nabrałem, wsadziłeś tam przedłużkę. :scratching:

49 minut temu, rafalll1984 napisał:

jeżeli dobrze zrozumiałem Twoją kolejność i w której masz 2 śrubunki, pierwszy za wodomierzem to nie wykręcisz całej grupy, chyba, że zerwiesz plombę...chyba, że czegoś nie rozumiem

Plombuje się wodomierz  tylko od strony zasilającej ze względu na potrzebę wymiany zaworu odcinającego, kiedyś owszem była plomba z drutu i przechodziła przez oba śrubunki. 

maxresdefault.jpg

\

 

 

IMG_0534.jpg.7827f42abcce08f1c23b2cbf27b

Link do komentarza

O ile dobrze zrozumiałem opis to chyba rury PEX nie będą ułożone wyżej niż wodomierz? Jeżeli jednak te ruby będą wyżej to albo trzeba zapewni ich spadek w kierunku kranów (wtedy można nimi spuścić wodę), albo faktycznie zmienić kolejnoś i zawór odcinający założyć jako ostatni (za śrubunkiem). 

Link do komentarza
Dnia 30.09.2024 o 00:28, animus napisał:

No to się nabrałem, wsadziłeś tam przedłużkę

@animus tak przedłużka żeby fajnie to złapać. Ale nad tym zaworem zwrotnym ciągle myślę. @Redakcja może redakcja się wypowie jeszcze czy uważa u mnie za stosowne użycie zaworu zwrotnego. 

 

Dnia 30.09.2024 o 00:28, animus napisał:

Plombuje się wodomierz  tylko od strony zasilającej ze względu na potrzebę wymiany zaworu odcinającego, kiedyś owszem była plomba z drutu i przechodziła przez oba śrubunki. 

rozumiem, no u mnie jeszcze na wylocie dają drut z plomby

Dnia 30.09.2024 o 01:49, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

O ile dobrze zrozumiałem opis to chyba rury PEX nie będą ułożone wyżej niż wodomierz? Jeżeli jednak te ruby będą wyżej to albo trzeba zapewni ich spadek w kierunku kranów (wtedy można nimi spuścić wodę), albo faktycznie zmienić kolejnoś i zawór odcinający założyć jako ostatni (za śrubunkiem). 

@Redakcja prawdopodobnie będą, chociażby nad ościeżnicą ale i tak wolę dać zawór odcinający niż bawić sie w spadki i spuszczanie wody z kranów w razie czego. Ale dziękuje za porcję informacji. 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

witam ponownie,

 

po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję:
- rozdzielacz
- 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja) 
- rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)

 

Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.
 
Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus

Edytowano przez rafalll1984
estetyka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, rafalll1984 napisał:

witam ponownie,

Wprawdzie nie wywołałeś mnie do tablicy, ale coś napiszę...

 

Jestem emerytowanym, nie działającym już "remontowcem", który przez ponad trzydzieści lat robił różne rzeczy w różnych lokalach, mieszkaniach, domkach, począwszy od murarki, hydrauliki, elektryki na gładzi i malowaniu skończywszy... z papierami i certyfikatami po różnych szkoleniach... A i umeblowane na miarę również się trafiało (w tej dziedzinie syn przejął pałeczkę i nadal mebluje).

 

Zmierzam do tego, że moim zdaniem cały Twój wątek sugeruje, że urządzasz statek kosmiczny, który ma zaraz oblecieć układ słoneczny i lecieć dalej w kosmos...

 

A TO JEST NAJZWYKLEJSZA LOKALÓWKA w najzwyklejszym - chociaż TWOIM - mieszkaniu :blowup:

 

Kombinujesz jak Kopcia koń pod górę, a sprawa jest BANALNIE prosta!!!

 

Od pionu masz 1/2" i bez kombinowania tak prowadź dalej pozostałe kawałki instalacji!

Nie wydawaj kasy na rozdzielacze, rozdziel wodę zwykłymi trójnikami w miejscu zamontowania kolejnych odbiorników wody...

Poprowadź rurki i zimnej, i ciepłej wody (te w otulinie) najkrótszymi trasami, zamuruj i używaj z całą rodziną w zdrowiu i szczęściu!

Link do komentarza

dzięki za opinie @podczytywacz, dawka wiedzy tym bardziej kogoś z doświadczeniem, zawsze mile widziana. Nie mniej jednak jak coś wydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem to idę w to, koszt w tym wypadku jest drugorzędny. Takie moje działania(z zewnątrz może wydawać się na wyrost) ma też drugie dno, chcę to z robić w ten sposób żeby nauczyć się tego na przyszłość, ponieważ liczę na to, że ta wiedza przyda mi się w przyszłości...jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie. 

Okej dalsza część w 1/2", natomiast w większości materiałach spotkałem się, że dają otuline również dla zimnej wody hmmm.

 

 

@podczytywacz więc liczę na podzielenie się wiedzy z rozdzielaczy :)

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...