rafalll1984 Napisano 21 sierpnia Udostępnij #1 Napisano 21 sierpnia Witam, Chciałem zapytać która z przedstawionych wersji(3 wersje: I, II, III) będzię najlepsza/najpoprawniejsza, zależy mi żeby instalacja za 2 zaworem odcinającym była łatwa do rozebrania, jakich elementów użyć? Czy instalacja wielu nypli ułatwi mi to? Bo z tyłu na zdjęciach możecie zobaczyć efekt rozebrania poprzedniej instalacji a w szczególności wykręcenia kolanka. Niestety jest to róg i mam bardzo mało miejsca a tuż obok z prawej strony jest pion kanalizacyjny. Zrobię screen jak w przyszłości będzie wyglądało to miejsce, a jest to kuchnia(jeszcze nieskończona), kusi mnie żeby zejść w dół ale czy za perwszym zaworem odcinającym mogę poprowadzić instalację schodzącą w dół? W tedy instalacja cała byłbaby ukryta w szafie rogowej...ale pewnie będzie cieżki dostęp, szczególnie dla grubych hydraulików którzy mieliby załaożyć plombę albo wykonać jakąś kontrolę. Więc wydaje mi się lepszym rozwiązanie zostawienie jej tak jak na zdjęciach(nad blatem kuchennym). Ewentualnie mógłbym podkuć lewą stronę żeby zrobić taką "wnękę" w tym miejscu hmmm?. Instalacja wykonana ponad szafką rogową będzie wykonana w takim "kominie" na który przyją płytki. W tym rozwiązaniu będę chciał zastosować drzwiczki na magnes lub takie systemowe(nie będzie praktycznie widać) tylko będę musiał osobno zabezpieczy akustycznie pion kanalizacyjny. Po filtrze będę chciał założyć zawór odcinający(trzeci) zejść z instalacją w dół i założyć może reduktor cisśnienia z manometrem, następnie zakończyć trójnikami(2-3szt.) żeby poprowadzić dalej instalację już w pex-ie(prawdopodbnie). Poprawnie zaplanowałem odcinek po filtrze? Proszę o porady. Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 22 sierpnia Autor Udostępnij #2 Napisano 22 sierpnia Ktoś, coś...może: @Redakcja? Link do komentarza
vlad1431 Napisano 22 sierpnia Udostępnij #3 Napisano 22 sierpnia Hydraulików tu raczej niewiele, żeby się wypowiedzieć które rozwiązanie będzie najlepsze. Z tych fotek dla mnie każde. A jak to zrobisz dalej, to już Twoja inwencja. Lepiej chyba na śrubunku niż na samych nyplach. Możesz zapytać na forum Info-ogrzewanie, tam większość hydraulików. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 22 sierpnia Autor Udostępnij #4 Napisano 22 sierpnia @vlad1431 masz na myśli kanał: Instalacje grzewcze? Dzięki VClad Link do komentarza
vlad1431 Napisano 22 sierpnia Udostępnij #5 Napisano 22 sierpnia [mention=66045]vlad1431[/mention] masz na myśli kanał: Instalacje grzewcze? Dzięki VCladhttps://forum.info-ogrzewanie.pl/Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
animus Napisano 22 sierpnia Udostępnij #6 Napisano 22 sierpnia 2 godziny temu, rafalll1984 napisał: Ktoś, coś...może: @Redakcja? A po kiego ten antyskażeniowy? Zawór motylkowy za wodomierzem to lipa. Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 22 sierpnia Autor Udostępnij #7 Napisano 22 sierpnia @animus Z tego co przyjrzałem się po innych instalacjach, takie są wymogi(chyba od 2014 dla nowych instalacji). Więc takowy założyłem, choć wydaje mi się, że ten wymóg mnie nie dotyczy. Ale, że to nie jest takie drogie to powiedzmy, że chciałem dostosować instalację do obecnych wymogów. Jedyny dla mnie plus jaki widzę, że tam chyba mogę spuścić wodę z instalacji. Link do komentarza
animus Napisano 22 sierpnia Udostępnij #8 Napisano 22 sierpnia Wydaje się, że to instalacja w mieszkaniu lokatorskim. Bedzie niepotrzebny spadek ciśnienia. 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 22 sierpnia Autor Udostępnij #9 Napisano 22 sierpnia (edytowany) 21 minut temu, animus napisał: Wydaje się, że to instalacja w mieszkaniu lokatorskim. tak 29 minut temu, animus napisał: Zawór motylkowy za wodomierzem to lipa. Trochę mało miejsca na kulkowy(zahacza o wodomierz) lub grzybkowy(choć tego nie próbowałem). Ewentualnie nie wiem czy przed zaworem odcinającym, drugim(obecnie motylkowy) mogę zainstalować jakieś przedłużki, wtedy mógłbym spróbować kulkowy. W tej kolejności górny śrubunek wodomierza -> przedłużka -> zawór odcinający. Edytowano 22 sierpnia przez rafalll1984 dodatkowe informację (zobacz historię edycji) Link do komentarza
podczytywacz Napisano 22 sierpnia Udostępnij #10 Napisano 22 sierpnia 3 godziny temu, rafalll1984 napisał: zahacza o wodomierz Skróć pokrętło tak, aby nie zahaczało 1 Link do komentarza
animus Napisano 22 sierpnia Udostępnij #11 Napisano 22 sierpnia (edytowany) 4 godziny temu, rafalll1984 napisał: tak Więc po co dublować, antyskażeniowy jest przy ujęciu głównym w bloku. 4 godziny temu, rafalll1984 napisał: Ewentualnie nie wiem czy przed zaworem odcinającym, drugim(obecnie motylkowy) mogę zainstalować jakieś przedłużki, wtedy mógłbym spróbować kulkowy. W tej kolejności górny śrubunek wodomierza -> przedłużka -> zawór odcinający. Musi być taki, tamtym za pół roku niczego nie zamkniesz, a jak spróbujesz na siłę, to motylki odpadną. https://allegro.pl/oferta/zawor-kulowy-1-2-z-srubunkiem-i-raczka-premium-10442188091?context=d138e5f35e1e64e870d30b75685e453d1fa653fbc5d02b3e1b5fb28daa45862dd2e6283e5caa8b2d5892ad5fcf38b2b6d28e952466b23d2ff3c62dbdbc4816cc6d584cef163f8107217def430de23d6829cd5b376e028a793d9926ac79e48f9cd555d9073230eab402e1995b022f8e72b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b34681ee608ba86b53efd778a206f52b4&fromVariant=13673799405 4 godziny temu, rafalll1984 napisał: Trochę mało miejsca na kulkowy(zahacza o wodomierz) Tam wszystko się mieści, oś zaworu odcinającego przekręcasz na prawą lub lewą stronę od wodomierza, a zawór montujesz tak, żeby otwierał, do góry dźwignia, a zamykał w poziomie, w stronę otworu rewizji.. Edytowano 22 sierpnia przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 22 sierpnia Autor Udostępnij #12 Napisano 22 sierpnia 3 godziny temu, animus napisał: Więc po co dublować, antyskażeniowy jest przy ujęciu głównym w bloku. Wielkie dzięki to b. ważna informacja. A zawór antyskażeniowy wywołałby spadek ciśnienia czy obecny w nim zawór zwrotny? Pytam ponieważ zastanawiam się na dołożeniem samego zaworu zwrotnego tylko nie wiem czy to ma sens i ewentualnie w którym miejscu. Okej, pokombinuje jeszcze z zaworem kulkowym. Dzięki wielkie za porady Link do komentarza
animus Napisano 22 sierpnia Udostępnij #13 Napisano 22 sierpnia (edytowany) 1 godzinę temu, rafalll1984 napisał: Wielkie dzięki to b. ważna informacja. A zawór antyskażeniowy wywołałby spadek ciśnienia czy obecny w nim zawór zwrotny? Pytam ponieważ zastanawiam się na dołożeniem samego zaworu zwrotnego tylko nie wiem czy to ma sens i ewentualnie w którym miejscu. Każdy taki dodatkowy element instalacji zwiększa opory przepływu, nawet kolanko. Dnia 21.08.2024 o 08:28, rafalll1984 napisał: Tyle dodatkowych połączeń gwintowych również zwiększa awaryjność instalacji. W mieszkaniach lokatorskich stosuje się montaż zaworu zwrotnego, ale na cieplej wodzie, żeby wykluczyć nieprawidłowe wskazania tego wodomierza. 1 godzinę temu, rafalll1984 napisał: Okej, pokombinuje jeszcze z zaworem kulkowym. Nie musisz jako pierwszy montować zawór odcinający, możesz najpierw założyć na wodomierz np. przedłużkę, albo kolano nyplowe i dopiero na nie nakręcić zawór kulowy. Dnia 21.08.2024 o 08:28, rafalll1984 napisał: Poprawnie zaplanowałem odcinek po filtrze? Taki filtr siatkowy niewiele wnosi, lepiej zastosować korpus obudowę filtra wody 5-10 cali i do środka filtr jednorazowy. Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu. Edytowano 22 sierpnia przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 23 sierpnia Autor Udostępnij #14 Napisano 23 sierpnia 8 godzin temu, animus napisał: ale na cieplej wodzie, żeby wykluczyć nieprawidłowe wskazania tego wodomierza. tutaj piszesz o poborze ciepła "systemowego" jak rozumiem...gdzie mamy czerwony wodomierz. Okej, to również istotna informacja w kontekście zaworu zwrotnego, dzięki Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 23 sierpnia Autor Udostępnij #15 Napisano 23 sierpnia 11 godzin temu, animus napisał: Taki filtr siatkowy niewiele wnosi, lepiej zastosować korpus obudowę filtra wody 5-10 cali i do środka filtr jednorazowy. Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu. W sensie usunąć go? Ta wersja ma jeszcze jakiś magnes oprócz filtra siateczkowego. Chyba, że potraktować go jako filtr wstępny(tylko nie wiem jak z przepływami i żeby to nie dublowało się znowu). I teraz pytanie jak poprowadzić do tego filtra co przestawiłeś instalację? Ma ona też być "sztywna" mosiężna? i po filtrze przedstawionym przez Ciebie robię sobie rozgałęzienie na mieszkanie w pex-ie na przykład, tak? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 23 sierpnia Udostępnij #16 Napisano 23 sierpnia 18 godzin temu, animus napisał: Zamontować to np. w szafce zlewozmywaka w dostępnym miejscu. Tak jak pisze animus - ale to filtr już niemal na końcu instalacji, skąd pobierasz wodę do konsumpcji... Po co Ci tak przefiltrowana woda np. w WC, czy pod prysznicem? 18 godzin temu, animus napisał: W mieszkaniach lokatorskich stosuje się montaż zaworu zwrotnego, ale na cieplej wodzie, żeby wykluczyć nieprawidłowe wskazania tego wodomierza. A co z nieprawidłowymi wskazaniami wodomierza zimnej wody? Zimna woda inaczej przepływa przez wodomierz i inaczej się ją mierzy? Czegoś nie wiem? Link do komentarza
animus Napisano 23 sierpnia Udostępnij #17 Napisano 23 sierpnia 7 godzin temu, rafalll1984 napisał: W sensie usunąć go? Ta wersja ma jeszcze jakiś magnes oprócz filtra siateczkowego. Chyba, że potraktować go jako filtr wstępny(tylko nie wiem jak z przepływami i żeby to nie dublowało się znowu). Ja bym nie dawał, filtr siatkowy to jakbyś miał gdzieś pompę w obiegu np. jakiś kocioł gazowy kondensacyjny. 7 godzin temu, rafalll1984 napisał: I teraz pytanie jak poprowadzić do tego filtra co przestawiłeś instalację? Ma ona też być "sztywna" mosiężna? i po filtrze przedstawionym przez Ciebie robię sobie rozgałęzienie na mieszkanie w pex-ie na przykład, tak? Z instalacji już w pex-ie możesz zamontować na ścianie tak, żeby trafił po ustawieniu szafek w kuchni pod blatem w szafce zlewozmywakowej, albo jak już wystawisz zaworki ze ściany, przymontujesz go z boku do szafki i wężykami podłączysz z baterią zlewozmywakową. 26 minut temu, podczytywacz napisał: Po co Ci tak przefiltrowana woda np. w WC, czy pod prysznicem? Wszystko zależy od wody, jaką lokalnie podają, ja np. filtr 10" mam na początku ujęcia wody, pralka ma filtry, które zarastają, inne urządzenia też lepiej działają, nawet spłuczka prawidłowo się zamyka, ale wodę mam nie za ciekawą, drobinki rdzy, zażelaziona mocno. 1 Link do komentarza
animus Napisano 23 sierpnia Udostępnij #18 Napisano 23 sierpnia 35 minut temu, podczytywacz napisał: A co z nieprawidłowymi wskazaniami wodomierza zimnej wody? Zimna woda inaczej przepływa przez wodomierz i inaczej się ją mierzy? Czegoś nie wiem? Tak, nie chcę tu na siłę nikogo uświadamiać, w blokach jest coś takiego jak cyrkulacja ciepłej wody użytkowej, dlatego zawór zwrotny wystarcza na wodzie cieplej w instalacjach do mieszkań lokatorskich. Link do komentarza
podczytywacz Napisano 23 sierpnia Udostępnij #19 Napisano 23 sierpnia 2 godziny temu, animus napisał: nie chcę tu na siłę nikogo uświadamiać, No to nie uświadamiaj na siłę, tylko - proszę - w kilku żołnierskich słowach wyjaśnij... bo nie widzę związku z cyrkulacją, której obieg w bloku jest przed wodomierzami, tak i na obiegu zimnej wody użytkowej... Fakt, że i każda cyrkulacja ma swoją "bezwładność" i za pierwsze litry niedogrzanej wody po otwarciu kranu cwu płaci się jak za gorącą, ale - sorry - związku nie widzy, dlatego proszę o uświadamienie... Takie informacje mogą zaciekawić i innych... W naszej spółdzielni w obiegu cyrkulacji jest tylko jeden zawór zwrotny w wymiennikowni za pompami cyrkulacjyjnymi... Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 23 sierpnia Autor Udostępnij #20 Napisano 23 sierpnia (edytowany) uprościłem trochę instalację, póki co złożona na sucho. Udało się zastosować zawór kulkowy, jutro zrobię "wnękę" w ścianie z lewej strony. Edytowano 23 sierpnia przez rafalll1984 zdjęcie zasłaniało treść (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 23 sierpnia Autor Udostępnij #21 Napisano 23 sierpnia 22 minuty temu, podczytywacz napisał: W naszej spółdzielni w obiegu cyrkulacji jest tylko jeden zawór zwrotny w wymiennikowni za pompami cyrkulacjyjnymi... okej, rozumiem, że w obecnej części instalacji którą mam będzie to zbędne Link do komentarza
podczytywacz Napisano 23 sierpnia Udostępnij #22 Napisano 23 sierpnia 42 minuty temu, rafalll1984 napisał: okej, rozumiem, że w obecnej części instalacji którą mam będzie to zbędne Może poczekaj na wyjaśnienie animusa, bo nie jest wykluczone, że ja nie mam racji i zawór jest potrzebny, a nawet konieczny... Link do komentarza
animus Napisano 24 sierpnia Udostępnij #23 Napisano 24 sierpnia 14 godzin temu, podczytywacz napisał: .. bo nie widzę związku z cyrkulacją, której obieg w bloku jest przed wodomierzami, tak i na obiegu zimnej wody użytkowej... Na zimnej nie ma cyrkulacji, w szybie znajdują się trzy piony + kanalizacja, czasami gaz i coś tam jeszcze, ten najcieńszy pion to cyrkulacja CWU. Link do komentarza
podczytywacz Napisano 24 sierpnia Udostępnij #24 Napisano 24 sierpnia 1 godzinę temu, animus napisał: Na zimnej nie ma cyrkulacji, w szybie znajdują się trzy piony + kanalizacja, czasami gaz i coś tam jeszcze, ten najcieńszy pion to cyrkulacja CWU. To widzę i wiem... Czytaj cały post... Ale jaki związek ma zawór zwrotny w lokalu z cyrkulacją w bloku? Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 27 sierpnia Autor Udostępnij #25 Napisano 27 sierpnia jeszcze takie pytanie: chciałbym do uszczelnienia poszczególnych elementów użyć taśmy teflonowej, są jakieś przeciwskazania? np. że tylko takie elementy należy uszczelniać pakułami? Chyba, można dowolnie zastosować co komu wygodniej? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 27 sierpnia Udostępnij #26 Napisano 27 sierpnia Od wielu lat używałem do uszczelniania gwintów nici teflonowej Do połączeń na wodzie i zimnej i ciepłej w instalacjach domowych... Uważam, że jest to materiał o wiele wygodniejszy od delikatnej taśmy, która potrafi się składać, sklejać, plątać... Taką nić nawijasz wprost z pojemniczka, odcinasz jednym ruchem, końcówkę dociskasz palcami i już można skręcić kształtki... Ilość nawiniętej nici zależy od wielkości gwintu, czytelną instrukcję znajdziesz wprost na opakowaniu... Aktualnie do wszystkich napraw używam nici w takim opakowaniu Trochę lepiej leży w dłoni przy użyciu... 2 Link do komentarza
vlad1431 Napisano 27 sierpnia Udostępnij #27 Napisano 27 sierpnia Od wielu lat używałem do uszczelniania gwintów nici teflonowej Do połączeń na wodzie i zimnej i ciepłej w instalacjach domowych... Uważam, że jest to materiał o wiele wygodniejszy od delikatnej taśmy, która potrafi się składać, sklejać, plątać... Taką nić nawijasz wprost z pojemniczka, odcinasz jednym ruchem, końcówkę dociskasz palcami i już można skręcić kształtki... Ilość nawiniętej nici zależy od wielkości gwintu, czytelną instrukcję znajdziesz wprost na opakowaniu... Aktualnie do wszystkich napraw używam nici w takim opakowaniu Trochę lepiej leży w dłoni przy użyciu...Z ciekawości spróbuję, bo pakuły mnie trochę męczą.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka 1 Link do komentarza
animus Napisano 28 sierpnia Udostępnij #28 Napisano 28 sierpnia Dnia 27.08.2024 o 08:11, rafalll1984 napisał: jeszcze takie pytanie: chciałbym do uszczelnienia poszczególnych elementów użyć taśmy teflonowej, są jakieś przeciwskazania? np. że tylko takie elementy należy uszczelniać pakułami? Chyba, można dowolnie zastosować co komu wygodniej? Taśma teflonowa to była moda na chwilę i okazała się niepraktyczna, pakułów nic nie zastąpi. 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 28 sierpnia Autor Udostępnij #30 Napisano 28 sierpnia @animus w sensie to do pakuł, tak? Ogólnie tą polecasz czy tylko wskazujesz, żeby użyć pasty uszczelniającej Link do komentarza
animus Napisano 28 sierpnia Udostępnij #31 Napisano 28 sierpnia (edytowany) Dnia 27.08.2024 o 08:11, rafalll1984 napisał: jeszcze takie pytanie: Pamiętaj ostukać gwinty brzeszczotem przed nawijaniem pakułów. Inaczej pakuły się ślizgają. Gość skrobie, też coś to pomaga. 8 minut temu, rafalll1984 napisał: Ogólnie tą polecasz Tak. Edytowano 28 sierpnia przez animus (zobacz historię edycji) 3 Link do komentarza
retrofood Napisano 29 sierpnia Udostępnij #32 Napisano 29 sierpnia 17 godzin temu, animus napisał: Taśma teflonowa to była moda na chwilę i okazała się niepraktyczna, pakułów nic nie zastąpi. U nas ładniej się mawia, konopi nic nie zastąpi! Ale uwaga słuszna. Link do komentarza
animus Napisano 29 sierpnia Udostępnij #33 Napisano 29 sierpnia 1 godzinę temu, retrofood napisał: U nas ładniej się mawia, konopi nic nie zastąpi! Ale uwaga słuszna. Dla mnie konopie to inna bajka. Jednak chodzi o pakuły, jak są zrobione z konopi, to są ciemne sztywniejsze na większe gwinty idealne, z lnu są delikatniejsze jaśniejsze w barwie na 1/2 czy 3/8 jak znalazł. 1 Link do komentarza
rafalll1984 Napisano 29 sierpnia Autor Udostępnij #34 Napisano 29 sierpnia 3 godziny temu, animus napisał: z lnu są delikatniejsze jaśniejsze w barwie na 1/2 czy 3/8 jak znalazł. dzięki wielkie za tip Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się