Skocz do zawartości

Przedścianka w łazience


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

 

Robię przedściankę w łazience, będzie oddalona od głównej ściany o 15cm by się zlicowało ładnie z geberitem. Pytanie czym przymocować profile CD do ściany (wieszaki widzę mają mac długość 22,5cm a ja potrzebuje 30cm, tak? i czy mogę wepchać pomiędzy ściankę a ścianę, wełne? Za ścianką będą rury do prysznica i system podtynkowy.

 

tak to będzie wyglądać, za odpływem (odpływ będzie przymocowany do ścianki, po lewej geberit.

 

334896050_208747218365092_3341855890623892623_n.jpg

Edytowano przez Cinek88 (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja bym raczej na wieszakach tego nie robił, wiem że to nieduża konstrukcja, ale ja bym pojechał na tych 30cm całym profilem. A po co tam jakaś izolacja? W łazience wełna raczej słabo, bo po kąpieli wilgotność przekaracza 99%.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 minutę temu, vlad1431 napisał:

na wieszakach tego nie robił

Te wieszaki mają trzymać konstrukcję z profili CD, w założeniu oddaloną te 15 cm od ściany...

Na bocznych ścianach daj pionowe profile UD30, do nich poziomo mocuj CD tej przedścianki...

 

Ja osobiście nie robiłbym całej przedścianki, bo szkoda przestrzeni i tego miejsca za nią, gdzie będzie wilgoć i czort wie co jeszcze...

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Ja bym raczej na wieszakach tego nie robił, wiem że to nieduża konstrukcja, ale ja bym pojechał na tych 30cm całym profilem. A po co tam jakaś izolacja? W łazience wełna raczej słabo, bo po kąpieli wilgotność przekaracza 99%. 

 

Po młodzieży w wannie to i owszem, ale tylko chwilowo, a przynajmniej tylko chwilowe jest dopuszczalne. Inaczej będzie grzyb. Wychodząc z takiego założenia i zakładając sprawną wentylację, w podobnych dylematach zawsze posiłkowałem się drewnem. wszystkie wzmocnienia pewnych miejsc robiłem listwami, deskami, kantówką itp. Przeważnie zwykła sosna, nawet w kuchni, chociaż w łazience sosnę stosowałbym z rozwagą, znając warunki. Bo prawda jest taka, że to się robi najwyżej na 15 - 20 lat , potem i tak remont.

Napisano
Te wieszaki mają trzymać konstrukcję z profili CD, w założeniu oddaloną te 15 cm od ściany...
Na bocznych ścianach daj pionowe profile UD30, do nich poziomo mocuj CD tej przedścianki...
 
Ja osobiście nie robiłbym całej przedścianki, bo szkoda przestrzeni i tego miejsca za nią, gdzie będzie wilgoć i czort wie co jeszcze...
Jakoś się tymi wieszakami zasugerowałem, a to rzeczywiście jest 15cm a nie 30.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

Czyli zostawić pusta przestrzeń za ścianką? boję się, że szum z rur będzie słychać mocniej bo się zrobi pudło głuche. Może wystarczy podwójnie płytami obudować?

 

10 godzin temu, podczytywacz napisał:

Te wieszaki mają trzymać konstrukcję z profili CD, w założeniu oddaloną te 15 cm od ściany...

Na bocznych ścianach daj pionowe profile UD30, do nich poziomo mocuj CD tej przedścianki...

 

Ja osobiście nie robiłbym całej przedścianki, bo szkoda przestrzeni i tego miejsca za nią, gdzie będzie wilgoć i czort wie co jeszcze...

 

A co niby ma się zrobić za ścianką, przecież geberity też się obudowuje, piony też się obudowuje i nic się tam nie robi ;) ścianka będzie zlicowana z geberitem obok, pozatym chce zrobić wnęki na kosmetyki.

Edytowano przez Cinek88 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...