Skocz do zawartości

Jak zrobić mocne słupy ogrodzeniowe.


Recommended Posts

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Link do komentarza
1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

 . Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem,  

 

A nie chciałbyś gotowych i za darmo? Długość 2,5 metra. Mam parę sztuk do oddania za frico.

Wszystkie panie lekkich obyczajów kląłem przez kilka dni, jak je wyciągałem z ziemi, ze starego płotu. U mnie czas płotów przeciwpancernych się zakończył.

Link do komentarza
5 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi.

To opowiedz technologię jak będziesz te słupy wylewał z betonu i w  jaki sposób  zrobisz zbrojenie.

 

1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

Pytanie moje brzmiało w jakich proporcjach wymieszać  beton. Ile i jaki żwir ile piasku?

25 kg cementu (jeden worek),  około 10 l wody (zależnie od wilgotności piasku i żwiru), cztery wiadra 10-litrowe piasku, osiem wiader 10-litrowych żwiru o frakcji 2/16 oraz mile widziana domieszka uplastyczniająca dodana zgodnie z wytycznymi podanymi na opakowaniu. Tak przygotowany beton zbliży się po 28 dniach do wytrzymałość na ściskanie 20 MPa, wszystko zależy od ciebie, staranności odmierzania i wymieszania składników.

Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka.

Do beton mrozoodpornego, koniecznie trzeba zastosować kruszywo łamane. 

Link do komentarza

Nie wiem czy będę pomocny, ale robiłem podobne ogrodzenie do takiego, do jakiego się przymierzasz.
Rozwiązałem to inaczej.
Słupy wymurowałem z najtańszego pustaka ceramicznego poryzowanego (pozostałość po budowie garażu.)
Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi) 
Wbiłem do tych dziur zbrojenie zrobione jak dla fundamentów, tyle że umieszczone pionowo.
4 pręty wychodzące z ziemi, wypuściłem luzem tak na wysokość słupków, zrobiłem drewniany szalunek do wysokości płyty betonowej która miała później być tam wstawiona. 
Do tego malego szalunku ponabijałem listwki po bokach, tam gdzie później miała być wpuszczona ta betonowa dolna płyta - jak rozebrałem te szalunki miałem gotowe wpusty, aby z góry ją wsnunąc.
Na te pręty wystające i betonowe stopy papa, lepiszcze izolacyjne i nakładałem pustaki.
Jako że są pustaki są poryzowane i posiadają otwory, można ładnie na pręty (chyba fi 8 a może fi 10 - nie pamiętam dzisiaj) wsuwać kolejne, zaprawa, kolejny, zaprawa i tak do wysokości jaką potrzebujemy.
Zrobiłem bardzo rzadką zaprawę betonową i wlewałem jeszcze w każdy pustak po jego wymurowaniu.

Później wszystkie otynkowałem, a na koniec pospawałem sobie metalową formę i zrobiłem na tych słupkach barwione (zawsze jednakowa miarka koloru na wiadro) - nasady.
Z opisu wygląda że dużo roboty, ale powiem Ci że tylko się tak wydaje, bo poszło błyskawicznie.
Wykopać dziury.
Włożyć zbrojenie.
Zalać.
Wymurować słupki.
Otynkować.

 2 tygodnie popołudniami i miałem gotowe.
Najtrudniejsze wsuwanie betonowych przęseł.
Sam nie zrobisz, bez pomocnika.
Resztę jak najbardziej.
Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, animus napisał:

 Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka. 

 

Słupki bez wibrowania wytrzymają góra 20 lat. I nie należy zapominać, że minimalny wymiar otuliny zbrojenia to 5 cm (żeby nie korodowało). I to 5 cm bez pęcherzy.

32 minuty temu, bobiczek napisał:

 Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi)  

 

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

Link do komentarza
26 minut temu, retrofood napisał:

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

 

Zgadza się.
Nawet takie akumulatorowe widziałem.
Pewnie warto wypożyczyć na dobę i zrobić wszystkie otwory szybciutko.

59 minut temu, bobiczek napisał:


Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

 

Znalazłem.
Akurat było o tych "czapkach" na słupki, ale coś tam widać ogrodzenia które opisałem.
10 lat temu!
W morde.
A jakby wczoraj było  :D

 

 

Link do komentarza
15 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Serio, chcesz się bawić w prefabrykację? Nie lepiej podpytać w tych firmach, co robią betonowe ogrodzenia? Nie mam zamiaru zbijac cię z tropu i odbierać zapału, ale w tych słupkach sa już gotowe bruzdy do wsuwanie płyt.

Link do komentarza

- Szalunek będzie na 5 słupów z desek. 2,5cm x 10cm x 300cm. Wibrował będzie za pomocą wiertarki SDS przełączonej na młot;
Mieszanka oczywiście według rekomendowanego przepisu.

- Co do murków z drewnianymi przęsłami to wyglądają ekskluzywnie.

 

- W związku z tym, że ziemia będzie napierać, pomyślałem sobie jeżeli płyty będą się tylko opierać na słupkach to wystarczy.
Konstrukcja słupka bez rowka będzie mocniejsza. 

Link do komentarza
20 minut temu, animus napisał:

Płyty w kształcie litery L

Zaczyna być za drogo...

 

Ale jeszcze drożej będzie rozbierać ten "murek oporowy"-samoróbka  jak po ulewniejszym deszczu się rozpadnie i trzeba będzie od nowa robić ogrodzenie...

 

U bobiczka, u którego powstał piękny wyrwór, była inna sytuacja - nazwijmy ją powierzchniową.. nie potrzebny był "murek oporowy"

Link do komentarza
14 minut temu, JacekZbyszek napisał:

To dobry pomysł. Nie bardzo pasują do słupów. Pewnie cena ich będzie duża. Chyba przystanę przy moim pomyśle. Jedynie co mogę zrobić to płytę samo-róbkę w kształcie litery "L". Zwykłą płytę to mi łatwo zrobić ale "L"-kę to już inna para kaloszy.

Pomiędzy elkami słupy, elki odwróconej w nasypie nie widać, wygląda jak ściana przęsła.. 

image;s=1000x700

 

Gotowe.

https://www.olx.pl/d/oferta/sciana-mur-oporowy-blok-typu-l-elka-l-ka-80-cm-gdansk-CID628-IDO41OW.html?reason=extended_search_extended_distance

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...