Skocz do zawartości

Jak zrobić mocne słupy ogrodzeniowe.


Recommended Posts

Napisano

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Napisano
1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

 . Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem,  

 

A nie chciałbyś gotowych i za darmo? Długość 2,5 metra. Mam parę sztuk do oddania za frico.

Wszystkie panie lekkich obyczajów kląłem przez kilka dni, jak je wyciągałem z ziemi, ze starego płotu. U mnie czas płotów przeciwpancernych się zakończył.

Napisano

Płot służyć ma w części jako murek oporowy. Chętnie bym darmo wziął, ale jak mnie życie uczy koszt przewozu zabije dobroczynność. 

Pytanie moje brzmiało w jakich proporcjach wymieszać  beton. Ile i jaki żwir ile piasku?

płot.jpg

Napisano
5 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi.

To opowiedz technologię jak będziesz te słupy wylewał z betonu i w  jaki sposób  zrobisz zbrojenie.

 

1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

Pytanie moje brzmiało w jakich proporcjach wymieszać  beton. Ile i jaki żwir ile piasku?

25 kg cementu (jeden worek),  około 10 l wody (zależnie od wilgotności piasku i żwiru), cztery wiadra 10-litrowe piasku, osiem wiader 10-litrowych żwiru o frakcji 2/16 oraz mile widziana domieszka uplastyczniająca dodana zgodnie z wytycznymi podanymi na opakowaniu. Tak przygotowany beton zbliży się po 28 dniach do wytrzymałość na ściskanie 20 MPa, wszystko zależy od ciebie, staranności odmierzania i wymieszania składników.

Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka.

Do beton mrozoodpornego, koniecznie trzeba zastosować kruszywo łamane. 

Napisano (edytowany)

Nie wiem czy będę pomocny, ale robiłem podobne ogrodzenie do takiego, do jakiego się przymierzasz.
Rozwiązałem to inaczej.
Słupy wymurowałem z najtańszego pustaka ceramicznego poryzowanego (pozostałość po budowie garażu.)
Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi) 
Wbiłem do tych dziur zbrojenie zrobione jak dla fundamentów, tyle że umieszczone pionowo.
4 pręty wychodzące z ziemi, wypuściłem luzem tak na wysokość słupków, zrobiłem drewniany szalunek do wysokości płyty betonowej która miała później być tam wstawiona. 
Do tego malego szalunku ponabijałem listwki po bokach, tam gdzie później miała być wpuszczona ta betonowa dolna płyta - jak rozebrałem te szalunki miałem gotowe wpusty, aby z góry ją wsnunąc.
Na te pręty wystające i betonowe stopy papa, lepiszcze izolacyjne i nakładałem pustaki.
Jako że są pustaki są poryzowane i posiadają otwory, można ładnie na pręty (chyba fi 8 a może fi 10 - nie pamiętam dzisiaj) wsuwać kolejne, zaprawa, kolejny, zaprawa i tak do wysokości jaką potrzebujemy.
Zrobiłem bardzo rzadką zaprawę betonową i wlewałem jeszcze w każdy pustak po jego wymurowaniu.

Później wszystkie otynkowałem, a na koniec pospawałem sobie metalową formę i zrobiłem na tych słupkach barwione (zawsze jednakowa miarka koloru na wiadro) - nasady.
Z opisu wygląda że dużo roboty, ale powiem Ci że tylko się tak wydaje, bo poszło błyskawicznie.
Wykopać dziury.
Włożyć zbrojenie.
Zalać.
Wymurować słupki.
Otynkować.

 2 tygodnie popołudniami i miałem gotowe.
Najtrudniejsze wsuwanie betonowych przęseł.
Sam nie zrobisz, bez pomocnika.
Resztę jak najbardziej.
Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

 Gdybyś to mógł zawibrować to inna bajka. 

 

Słupki bez wibrowania wytrzymają góra 20 lat. I nie należy zapominać, że minimalny wymiar otuliny zbrojenia to 5 cm (żeby nie korodowało). I to 5 cm bez pęcherzy.

32 minuty temu, bobiczek napisał:

 Wykopałem ostrożnie na głębokość 70 - 80cm dziury w ziemi (kielnią, żeby nie rozruszać ziemi)  

 

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

Napisano
26 minut temu, retrofood napisał:

Teraz się wierci. Łatwiej i wygodniej.

 

Zgadza się.
Nawet takie akumulatorowe widziałem.
Pewnie warto wypożyczyć na dobę i zrobić wszystkie otwory szybciutko.

59 minut temu, bobiczek napisał:


Gdzieś był tutaj temat i wklejałem foty jak to zrobiłem i jak to wygląda, muszę poszukać i podeślę.
Pozdrawiam
 

 

Znalazłem.
Akurat było o tych "czapkach" na słupki, ale coś tam widać ogrodzenia które opisałem.
10 lat temu!
W morde.
A jakby wczoraj było  :D

 

 

Napisano
15 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

Przymierzam się do zrobienia wlanymi siłami ogrodzeniowych słupów betonowych. Mam zamiar zrobić mocne słupy ze zbrojeniem, Z jednej strony działka na długości 30 m potrzebuje małej podsypki do wyrównania terenu na wysokości do 0,5m. W związku z tym na płyty będzie mały napór ziemi. Kupiłem cement konstrukcyjny 42,5 oraz drut zbrojeniowy fi8mm. Jakie proporcje mieszanki powinienem użyć by otrzymać mocny beton?

Serio, chcesz się bawić w prefabrykację? Nie lepiej podpytać w tych firmach, co robią betonowe ogrodzenia? Nie mam zamiaru zbijac cię z tropu i odbierać zapału, ale w tych słupkach sa już gotowe bruzdy do wsuwanie płyt.

Napisano

- Szalunek będzie na 5 słupów z desek. 2,5cm x 10cm x 300cm. Wibrował będzie za pomocą wiertarki SDS przełączonej na młot;
Mieszanka oczywiście według rekomendowanego przepisu.

- Co do murków z drewnianymi przęsłami to wyglądają ekskluzywnie.

 

- W związku z tym, że ziemia będzie napierać, pomyślałem sobie jeżeli płyty będą się tylko opierać na słupkach to wystarczy.
Konstrukcja słupka bez rowka będzie mocniejsza. 

Napisano
12 godzin temu, JacekZbyszek napisał:

- W związku z tym, że ziemia będzie napierać, pomyślałem sobie jeżeli płyty będą się tylko opierać na słupkach to wystarczy.
Konstrukcja słupka bez rowka będzie mocniejsza. 

 

Płyty w kształcie litery L

sciana-oporowa-rys1.jpg

 

 

Napisano

To dobry pomysł. Nie bardzo pasują do słupów. Pewnie cena ich będzie duża. Chyba przystanę przy moim pomyśle. Jedynie co mogę zrobić to płytę samo-róbkę w kształcie litery "L". Zwykłą płytę to mi łatwo zrobić ale "L"-kę to już inna para kaloszy.

Napisano
20 minut temu, animus napisał:

Płyty w kształcie litery L

Zaczyna być za drogo...

 

Ale jeszcze drożej będzie rozbierać ten "murek oporowy"-samoróbka  jak po ulewniejszym deszczu się rozpadnie i trzeba będzie od nowa robić ogrodzenie...

 

U bobiczka, u którego powstał piękny wyrwór, była inna sytuacja - nazwijmy ją powierzchniową.. nie potrzebny był "murek oporowy"

Napisano
14 minut temu, JacekZbyszek napisał:

To dobry pomysł. Nie bardzo pasują do słupów. Pewnie cena ich będzie duża. Chyba przystanę przy moim pomyśle. Jedynie co mogę zrobić to płytę samo-róbkę w kształcie litery "L". Zwykłą płytę to mi łatwo zrobić ale "L"-kę to już inna para kaloszy.

Pomiędzy elkami słupy, elki odwróconej w nasypie nie widać, wygląda jak ściana przęsła.. 

image;s=1000x700

 

Gotowe.

https://www.olx.pl/d/oferta/sciana-mur-oporowy-blok-typu-l-elka-l-ka-80-cm-gdansk-CID628-IDO41OW.html?reason=extended_search_extended_distance

Napisano

Z której strony eLki Ty masz być?

 

Co z wodą gromadzącą się na zasypanej ziemi?

 

15 minut temu, JacekZbyszek napisał:

Będzie drogo

Ale będzie PEWNIE I STABILNIE!

Z takich eLek robili perony od strony torów przy remontowaniu nowej linii kolejowej

Napisano
1 godzinę temu, JacekZbyszek napisał:

 Może płyta z wystającymi drutami i zalać je już po ustawieniu? 

Albo zrobić takie siupy i nasuwać je na  dwie płyty z obu końców.   

ogrodzenie-betonowe-dolnoslaskie-nowogro

Napisano

Technicznie rzecz biorąc nie mogę takich słupów zrobić. Będą zwykłe słupy. 

 W związku z tym że formy będą zrobione z desek. Jedna forma na 5 słupów. Nie bardzo wiem czym posmarować deski by łatwo słupy odchodziły?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...