Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozałon latem pod dużą demperatura ciepła. I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

2 minuty temu, Rafcio070 napisał:

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozapłon latem pod dużą temperatura ciepła i się zapalić co grozi pożarem.I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

 

Edytowano przez Rafcio070 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

A nie przyszło Ci do głowy, że przy zmianie temperatury na zewnątrz będzie się woda skraplać od wewnątrz na blasze? Papa jest izolatorem i ta woda nie będzie się gdzie miała podziać. Pewnie ktoś się jeszcze wypowie, ale nic raczej nie pozostaje, jak zerwać blachę, nabić łaty i dopiero na nowo przybić blachę.

Link do komentarza
Dnia 22.01.2022 o 21:57, Rafcio070 napisał:

To jest tylko domek na działce. Fakt że morowany,i 

Ale co masz za problem przecież to przykręcone wkrętami farmerskimi, odkręć nabij łaty. 

Bez wentylacji pod blachą w kalenicy, gazy wydzielające się  z podgrzanej papy, stężenie, mogą spowodować samozapłon.

Cytat

wiosna jak i latem będę tam spał.

Gaśnicę wsadź pod poduszkę. :icon_cool:

11 godzin temu, demo napisał:

obserwował co się będzie działo.

:takaemotka:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dnia 22.01.2022 o 20:39, Rafcio070 napisał:

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozapłon latem pod dużą temperatura ciepła. I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

 

Firmy, które oferuja membrany dachowe chwalą się, że maja membrany pod pokrycia z blachy, które są odporne na temp. 150 stopni Celsjusza. Myślę, że papa narażona bezpośrednio na działanie promieni słonecznych to gorszy wariant. Poza tym - blacha jest mocowana do....łat. Jeżeli by się tak faktycznie nagrzewała, to przeciez drewno poszłoby z dymem najpierw - tak się nie dzieje. Ja bym się raczej zastanowił nad przepuszczalnością pary wodnej przez papę i zrobił odpowiednia wentylację od dachu.

Link do komentarza
12 godzin temu, animus napisał:

Bez wentylacji pod blachą w kalenicy, gazy wydzielające się  z podgrzanej papy, stężenie, mogą spowodować samozapłon.

:zalamka:

Oczywiście że samozapłon to czysta fikcja.

Jeśli takie coś może nastąpić to by już pewnie nie raz wystąpiło. Więc proszę podać wiarygodne informacje o takich zdarzeniach.

Bardziej niż samozapłonu obawiał bym się kondensacji pary, ale to też niekoniecznie musi wystąpić, bo jednak blacha trapezowa to jak sama nazwa wskazuje jest trapezem i jakaś wentylacja tam jednak jest.

 

Link do komentarza

Prawidłowo wykonana konstrukcja pod blachę trapezową do stelaż drewniany zbudowany z łat i kontrłat.


obraz.png.bd1788ec34c8640c2656ce916c77d610.png

W takim przypadku zapewniona jest prawidłowa wentylacja połaci, dzięki której taki dach może funkcjonować długo, bez usterek.

Nadmiar wody, pary wodnej skraplającej się pod blachą, i brak możliwości jej odprowadzenia lub w ograniczonym stopniu, napewno będzie skutkował możliwością szybkiego pojawienia się korozji, perforacji blach co ostatecznie doprowadzi do braku jego szczelności.

Tak naprawdę nie wiemy, jaka została użyta na dachu papa, czym została "posmarowana" więc trudno powiedzieć, czy istnieje ryzyko zapłonu.
Natomiast taka konstrukcja nie gwarantuje długiego okresu bezproblemowego użytkowania dachu, zwłaszcza w momecnie gdy nie odprowadzona woda z dachu, spowoduje szkodzenie papy i przedostawanie się jej do środka budynku.

Rozumiem, cel zastosowanego rozwiązania - przykrycie domku na działce, ale zasadą którą powinniśmy się kierować, jest to, że jak coś robić to zgodnie z przyjętymi standaradami ;). W tym przypadku koszt nabicia łat i kontrłat nie byłby pewnie wysoki, ale to już zależy od woli i możliwości inwestora.

 

 

Link do komentarza
2 godziny temu, Ekspert Pruszyński napisał:

Tak naprawdę nie wiemy, jaka została użyta na dachu papa, czym została "posmarowana" więc trudno powiedzieć, czy istnieje ryzyko zapłonu.

Pewnie nie fosforem, więc ryzyka nie ma.

Gdzieś, kiedyś, czytałem że szczur nażarł się skądś - nie wiadomo skąd, fosforu. Potem wlazł na podasze i tam zdechł. 

Truchło po wysuszeniu i nagrzaniu zapaliło się i powstał pożar.

Tylko jak na działce znaleźć fosfor?.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Proszę o informację które mi pomogą, a nie żarty!!!

Jest troszkę pracy przy tym i po co mam się nadrabiać i zrywać to.

Wiem że papa jak i blacha się nagrzewa latem,ale samozapłon słowackiego to raczej nie.

Tylko ktoś mi tak powiedział i teraz mam obawy bo szkoda materiału i mojej pracy co zrobiłem w tym domku.

A wyglądał tragicznie jak go kupiłem od starego Gebelsa-znaczy działkę. 

Tu zdjęcia przed moja pracą włożoną, a w trakcie jeszcze.

20200403_123458.jpg

20200403_123450.jpg

20200419_174725.jpg

20200629_170516.jpg

20210528_191805.jpg

20210613_190532.jpg

20210613_190601.jpg

20210613_190552.jpg

20210613_190548.jpg

20210613_190522.jpg

Link do komentarza
3 godziny temu, Rafcio070 napisał:

Proszę o informację które mi pomogą, a nie żarty!!!

Nikt nie żartuje kolego.

Każdy się wypowiedział, a że zrobiłeś tak jak nikt nie robi, to na bank nikt Ci nie powie co się będzie dalej z tym działo. 

Bo to jest jednak eksperyment z którego nie wiadomo co wyniknie.

No ale cóż teraz możesz zrobić?, zrywać i klajstrować te otwory po użytych wkrętach.

No właśnie, jak chodzi o wkręty to nawet w dużym powiększeniu nie widzę tam żadnego wkręta.

A samozapłonu uważam że nie będzie, choć jak widzisz są i inne zdania, bo to jednak eksperyment i druciarstwo takie zrobiłeś i trzeba czasu żeby się przekonać co się zadzieje.

Gdzieś chyba już czytałem że ktos zrobił tak jak Ty, ale niestety nie śledziłem co było potem, a może też to potem jeszcze trwa, nie pamiętam.

Może będziesz wszystko OK a Ty będziesz pionierem takiego rozwiązania.:)

Kiedyś też mówiono że styropian od wewnątrz to pewny grzyb, a ja tak zrobiłem i nie mam grzyba.

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...