Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozałon latem pod dużą demperatura ciepła. I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

2 minuty temu, Rafcio070 napisał:

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozapłon latem pod dużą temperatura ciepła i się zapalić co grozi pożarem.I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

 

Edytowano przez Rafcio070 (zobacz historię edycji)
Link to postu

A nie przyszło Ci do głowy, że przy zmianie temperatury na zewnątrz będzie się woda skraplać od wewnątrz na blasze? Papa jest izolatorem i ta woda nie będzie się gdzie miała podziać. Pewnie ktoś się jeszcze wypowie, ale nic raczej nie pozostaje, jak zerwać blachę, nabić łaty i dopiero na nowo przybić blachę.

Link to postu

Może nic się nie będzie dziać złego, może blacha krócej wytrzyma. ale to zależy też od jakości samej blachy. Ja bym nie robił teraz z tym nic i obserwował co się będzie działo.

Link to postu
Dnia 22.01.2022 o 21:57, Rafcio070 napisał:

To jest tylko domek na działce. Fakt że morowany,i 

Ale co masz za problem przecież to przykręcone wkrętami farmerskimi, odkręć nabij łaty. 

Bez wentylacji pod blachą w kalenicy, gazy wydzielające się  z podgrzanej papy, stężenie, mogą spowodować samozapłon.

Cytat

wiosna jak i latem będę tam spał.

Gaśnicę wsadź pod poduszkę. :icon_cool:

11 godzin temu, demo napisał:

obserwował co się będzie działo.

:takaemotka:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • Haha 1
Link to postu
Dnia 22.01.2022 o 20:39, Rafcio070 napisał:

Witam

Proszę o pomoc.

Położyłem blachę trapezową bezpośrednio na papę. Dach jest pod kątem gdzie spokojne może spływać dzeszcz

Ale pytanie odnośnie czy można położyć blachę na papę???

Znajomy powiedział że nie,ponieważ blacha położona bezpośrednio na papę może zrobić samozapłon latem pod dużą temperatura ciepła. I teraz mam obawy i chcę wszystko rozbierać i papę ściągnąć.

Proszę o podpowiedź czy mogę to zostawić czy rozebrać. 

 

Firmy, które oferuja membrany dachowe chwalą się, że maja membrany pod pokrycia z blachy, które są odporne na temp. 150 stopni Celsjusza. Myślę, że papa narażona bezpośrednio na działanie promieni słonecznych to gorszy wariant. Poza tym - blacha jest mocowana do....łat. Jeżeli by się tak faktycznie nagrzewała, to przeciez drewno poszłoby z dymem najpierw - tak się nie dzieje. Ja bym się raczej zastanowił nad przepuszczalnością pary wodnej przez papę i zrobił odpowiednia wentylację od dachu.

  • Dziękuję 1
Link to postu
12 godzin temu, animus napisał:

Bez wentylacji pod blachą w kalenicy, gazy wydzielające się  z podgrzanej papy, stężenie, mogą spowodować samozapłon.

:zalamka:

Oczywiście że samozapłon to czysta fikcja.

Jeśli takie coś może nastąpić to by już pewnie nie raz wystąpiło. Więc proszę podać wiarygodne informacje o takich zdarzeniach.

Bardziej niż samozapłonu obawiał bym się kondensacji pary, ale to też niekoniecznie musi wystąpić, bo jednak blacha trapezowa to jak sama nazwa wskazuje jest trapezem i jakaś wentylacja tam jednak jest.

 

Link to postu

Ostatnio jak paliliśmy rózne szpragrały po domku dziadkowym, były tam kawałki porwanej papy, tliło się to w ognisku, ale palić raczej się nie bardzo chciało. W ogóle wydaje mi się, że papa jako materiał, raczej był chyba pod tym kątem zrobiony, żeby raczej nie była łatwopalna.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Prawidłowo wykonana konstrukcja pod blachę trapezową do stelaż drewniany zbudowany z łat i kontrłat.


obraz.png.bd1788ec34c8640c2656ce916c77d610.png

W takim przypadku zapewniona jest prawidłowa wentylacja połaci, dzięki której taki dach może funkcjonować długo, bez usterek.

Nadmiar wody, pary wodnej skraplającej się pod blachą, i brak możliwości jej odprowadzenia lub w ograniczonym stopniu, napewno będzie skutkował możliwością szybkiego pojawienia się korozji, perforacji blach co ostatecznie doprowadzi do braku jego szczelności.

Tak naprawdę nie wiemy, jaka została użyta na dachu papa, czym została "posmarowana" więc trudno powiedzieć, czy istnieje ryzyko zapłonu.
Natomiast taka konstrukcja nie gwarantuje długiego okresu bezproblemowego użytkowania dachu, zwłaszcza w momecnie gdy nie odprowadzona woda z dachu, spowoduje szkodzenie papy i przedostawanie się jej do środka budynku.

Rozumiem, cel zastosowanego rozwiązania - przykrycie domku na działce, ale zasadą którą powinniśmy się kierować, jest to, że jak coś robić to zgodnie z przyjętymi standaradami ;). W tym przypadku koszt nabicia łat i kontrłat nie byłby pewnie wysoki, ale to już zależy od woli i możliwości inwestora.

 

 

Link to postu
2 godziny temu, Ekspert Pruszyński napisał:

Tak naprawdę nie wiemy, jaka została użyta na dachu papa, czym została "posmarowana" więc trudno powiedzieć, czy istnieje ryzyko zapłonu.

Pewnie nie fosforem, więc ryzyka nie ma.

Gdzieś, kiedyś, czytałem że szczur nażarł się skądś - nie wiadomo skąd, fosforu. Potem wlazł na podasze i tam zdechł. 

Truchło po wysuszeniu i nagrzaniu zapaliło się i powstał pożar.

Tylko jak na działce znaleźć fosfor?.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • Haha 1
Link to postu
33 minuty temu, animus napisał:

Ja głowy nie dam.

Ja dam, bo to nie ten przypadek w którym mogą się tworzyć mieszaniny wybuchowe.

Wybuchowe to też za mało, bo nawet gdyby - to jeszcze musi być coś co zainicjuje zapłon/wybuch.

Link to postu

Proszę o informację które mi pomogą, a nie żarty!!!

Jest troszkę pracy przy tym i po co mam się nadrabiać i zrywać to.

Wiem że papa jak i blacha się nagrzewa latem,ale samozapłon słowackiego to raczej nie.

Tylko ktoś mi tak powiedział i teraz mam obawy bo szkoda materiału i mojej pracy co zrobiłem w tym domku.

A wyglądał tragicznie jak go kupiłem od starego Gebelsa-znaczy działkę. 

Tu zdjęcia przed moja pracą włożoną, a w trakcie jeszcze.

20200403_123458.jpg

20200403_123450.jpg

20200419_174725.jpg

20200629_170516.jpg

20210528_191805.jpg

20210613_190532.jpg

20210613_190601.jpg

20210613_190552.jpg

20210613_190548.jpg

20210613_190522.jpg

Link to postu
3 godziny temu, Rafcio070 napisał:

Proszę o informację które mi pomogą, a nie żarty!!!

Nikt nie żartuje kolego.

Każdy się wypowiedział, a że zrobiłeś tak jak nikt nie robi, to na bank nikt Ci nie powie co się będzie dalej z tym działo. 

Bo to jest jednak eksperyment z którego nie wiadomo co wyniknie.

No ale cóż teraz możesz zrobić?, zrywać i klajstrować te otwory po użytych wkrętach.

No właśnie, jak chodzi o wkręty to nawet w dużym powiększeniu nie widzę tam żadnego wkręta.

A samozapłonu uważam że nie będzie, choć jak widzisz są i inne zdania, bo to jednak eksperyment i druciarstwo takie zrobiłeś i trzeba czasu żeby się przekonać co się zadzieje.

Gdzieś chyba już czytałem że ktos zrobił tak jak Ty, ale niestety nie śledziłem co było potem, a może też to potem jeszcze trwa, nie pamiętam.

Może będziesz wszystko OK a Ty będziesz pionierem takiego rozwiązania.:)

Kiedyś też mówiono że styropian od wewnątrz to pewny grzyb, a ja tak zrobiłem i nie mam grzyba.

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu

Myślałem jakby to najniższym kosztem ogarnąć, może pomalować na biało blachę od południa, albo jakieś pnącze puścić. 

Ale ekspert Pruszyński może mieć rację, blacha bez wentylacji szybciej dojdzie do korozji, więc oszczędności na latach i kontrłatach są pozorne. 

  • Lubię to 1
Link to postu
12 godzin temu, Rafcio070 napisał:

bo szkoda materiału i mojej pracy co zrobiłem w tym domku.

Jak się zhajcuje to dopiero będzie szkoda roboty......

Przekryć od nowa ten dach to jest jeden niepełny dzień roboty.

Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Likwiduj okna w bocznej garażu i dosuń garaż maksymalnie do północnej granicy.  Za to zrób okno i drzwi od strony ogrodu.  oczywiście salon na południe.  Warto też zamienić miejscami kuchnię z miejscem wypoczynkowym. pralnia pod schodami wymusza kombinowanie z fundamentem.
    • Uziom otokowy ma tworzyć pętlę, dlaczego więc cokolwiek ciąć? Potrzebne będą złącza do uziomów.  Na początek proponuję przeczytać ten tekst: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/23314-rodzaje-uziomow-uziom-otokowy-uziomy-pionowe
    • SZYBKOWIĄŻĄCA WYLEWKA SAMOPOZIOMUJĄCA 417 to uniwersalna podłogowa warstwa wyrównawcza. Jest świetnym rozwiązaniem do wyrównania powierzchni podkładów cementowych, betonów i jastrychów. Bardzo dobrze sprawdza się na ogrzewaniu podłogowym wodnym. Zawiera dużą ilość włókien zbrojących. Produkt docenią wszyscy wykonawcy oraz domowi majsterkowicze dzięki bardzo dobrym cechom użytkowym, takim jak możliwość wchodzenia po 3 godzinach, układanie płytek po 18 godzinach i zakres grubości, który wynosi od 2 do 50 mm. KROK PO KROKU 1. Przygotowanie podłoża Wszystkie podłoża powinny być nośne, stabilne, oczyszczone. 2. Gruntowanie Następnie należy przystąpić do gruntowania, wybór gruntu zależy od stanu i rodzaju podłoża. Tradycyjne wylewki cementowe zagruntować środkiem EXPERT 6 lub GRUNTOLITEM-W 301. W przypadku gładkich betonów zaleca się je pokryć środkiem GRUNT KONTAKTOWY 307. Grunt ten zawiera kruszywo kwarcowe i stanowi idealny podkład pod wylewkę. Każdy grunt należy pozostawić do wyschnięcia i związania: ok 24 godzin. 3. Dylatacje Nie zapomnijmy o dylatacjach, które należy wykonać przed wylewaniem 4. Wyznaczenie poziomów. Ważne jest określenie poziomu, do którego ma być wylana wylewka. Można to wykonać za pomocą kołków rozprężnych z wkrętami, których główki wyznaczają poziom wykonywanej warstwy. 5. Mieszanie Suchą mieszankę należy zarobić z odpowiednią ilością czystej wody na 25 kg masy, mieszając mieszarką. Czas mieszania mechanicznego powinien wynosić 2-3 minuty. Po krótkim dojrzewaniu wylewki należy ją ponownie wymieszać. Produkt musi mieć jednolitą konsystencję. 6. Wylewanie Prace zaleca się rozpoczynać przy ścianie najbardziej oddalonej od wejścia do pomieszczenia i prowadzić pasami o szerokości ok. 40 cm. W przypadku cienkich warstw zaleca się wylewkę rozciągnąć pacą. 7. Odpowietrzanie i poziomowanie Wylewkę należy odpowietrzyć za pomocą wałka kolczastego. Dzięki tej czynności nadmiar powietrza zostanie z wylewki usunięty, a jej struktura będzie mocniejsza\ 8. Dalsze prace Prace należy prowadzić bez przerwy, aż do pokrycia całej powierzchni podłogi w pomieszczeniu. W optymalnych warunkach na 417 można wejść po 3 godzinach od wylania. Przyklejanie płytek można wykonywać po 18 godzinach schnięcia. 9. Pielęgnacja Świeżo ułożoną masę należy chronić przed przedwczesnym wysychaniem poprzez ograniczenie ogrzewania, zabezpieczenie przed bezpośrednim nasłonecznieniem, przeciągami, itp.    
    • W przestrzeniach dziecięcych świetnym rozwiązaniem będzie również FARBA CERAMICZNA 090 KREISEL
    • Dodatkowo autor nadmienia, że chce użyć Magnatu, to też dobra farba, więc jeśli gruntowanie nie jest wymagane (to rzeczywiście od razu ktoś potwierdzi), to można działać. Równie dobrze sprawdzi się np. Ceramic Clean, ale od Sigma Coatings. Będzie drożej, ale to zawsze dodatkowy gwarant jakości. Dziecko szybko psuje
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...