Skocz do zawartości

Zmiana ogrodzenia z kamienia


Recommended Posts

Napisano

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

20211204_155020.jpg

217200-f807-1100x0-sc1x5_ogrodzenie-tynk-robert5-budujemydompl.jpg

Napisano

Ten Twój murek najprawdopodobniej nie ma dostatecznej/porządnej izolacji poziomej, widzę pęknięcia przy jednym ze słupków i jeśli to wszystko jakoś zatynkujesz - a da się -  to nie wróżę długiej trwałości tego wykończenia :bezradny:

Napisano
Dnia 17.12.2021 o 21:49, dana0ba napisał:

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

 

 

Moim zdaniem trzeba wziąć tynkarza i zapytać go.Po wymianie przęseł i otynkowaniu może być ciekawy efekt. ja bym jednak te kamienie zostawił i ewentualnie je przemalował na biało. Wcześniej trzeba jednak oczyścić to ogrodzenia bo mam wrażenie, ze już na nim mech porasta.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk na  kamieniach z pewnością nie będzie się trzymał, a podsiąkanie kapilarne sprawi że szybko skruszeje i odpadnie.  

 

Robiliśmy podobnego typu zabawy na niewielkim kawałku starego muru na betonowym fundamencie. Też zarośniętego mchem. Po oczyszczeniu powierzchni (niezbyt dokładnym) naniesiona została warstwa elastycznego, mrozoodpornego kleju do płytek. A po jej wyschnięciu - betonowy tynk. Bez wapna. Tynk dlatego, że klej jest zbyt trudno wygładzić.

Trzymać to się trzyma, ale są chwile, że na powierzchni wyłazi rysunek warstw zaprawy w głębi i podejrzewam, że z tym płotem też tak będzie. 

A swoją drogą, nie rozumiem Autorki. Przecież to nie jest brzydkie, tylko nieco zaniedbane.

44 minuty temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy, w jakim stanie jest ten mur. Jeśli w dobrym, to taniej będzie go otynkować i wymienić przęsła, niż stawiać od nowa.

 

W życiu bym tego nie rozwalał.

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...