Skocz do zawartości

Dom prześmiergnięty kotami.


Davidos

Recommended Posts

Napisano

Witam , jak w temacie . Kupiłem dom w którym zamieszkiwało dużo kotów i psy . Na ten moment po sciągnięciu przeszczanych  wykładzin , podkładów nadal cuchnie . Dół domu to posadzka betonowa , natomiast góra to płyty . Co robić teraz , jestem zagubiony . Da sie pozbyc tego smrodu wogóle? 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Nie wiem , ale chyba podłogi wyczyszczę 12 procentową wodą utlenioną albo chlorem . Zobacze efekt , jak coś to chyba podłogi do wymiany . 

Na koniec ozonowanie chyba . Jakby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to chętnie poczytam .

 

Napisano
skuć tynki na wysokość do 1 m od podłogi - koty ocierały się o ściany, psy mogły obsikiwać.
Nie chciałem straszyć, ale chyba bez tego się nie obejdzie. Największy smród jest od kotów, kiedy pryskają po ścianach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
32 minuty temu, Elfir napisał:

skuć tynki na wysokość do 1 m od podłogi - koty ocierały się o ściany, psy mogły obsikiwać.

Przerabiałem taki temat kilka lat temu , tynki wszystkie łacznie z sufitami , posadzki tak samo poooooszłyyyyyyyy...

Napisano

Dzięki za odpowiedzi , biorę pod uwagę wszystkie opcje .

Po wczorajszym polaniu posadzki na dole domu  i dołu ścian wszędzie -chlorem zapach koci zmniejszył się sporo . Sprawdzę jeszcze jutro stan jak chlor bardziej zwietrzeje .  Natomiast następnie będę usuwał wszystkie podłogi z góry ( płyty ) . i także zmonitoruję . 

Czy na beton na dole po chlorowaniu , jak wszystko powysycha warto spróbować przelecieć unigruntem ?  

Napisano
1 godzinę temu, Davidos napisał:

przelecieć unigruntem

Cóż ci ludzie z tym unigruntem???

Traktują ten środek jako panaceum :zalamka:, podczas gdy jest to - tylko i aż - substancja głęboko penetrująca, zmniejszająca i wyrównująca chłonność podłoży i wzmacniająca  powierzchnię...

 

1 godzinę temu, Davidos napisał:

zapach koci zmniejszył się sporo

bo "przytłoczony" jest ostrym zapachem chloru... ten zniknie - wróci ten koci...

 

Możesz eksperymentować, ale lepiej zdaj się na porady praktyków... myj, szoruj na początek, potem ozonowanie, odczekanie jakiegoś czasu i - jeśli nie wrócą "koty", co jest wątpliwe -

Dnia 3.12.2021 o 18:21, joks napisał:

Przerabiałem taki temat kilka lat temu , tynki wszystkie łacznie z sufitami , posadzki tak samo poooooszłyyyyyyyy...

 

Napisano
51 minut temu, podczytywacz napisał:

Cóż ci ludzie z tym unigruntem???

Traktują ten środek jako panaceum :zalamka:, podczas gdy jest to - tylko i aż - substancja głęboko penetrująca, zmniejszająca i wyrównująca chłonność podłoży i wzmacniająca  powierzchnię... 

 

Liczą na uszczelnienie i zatkanie mikroporów.

Napisano

A jeśli już unigruntem uszczelnisz na grubo i zatkasz mikropory - wytworzysz szklistą powierzchnię na której będziesz miał problem z np.tynkowaniem, malowaniem...

1 minutę temu, retrofood napisał:

 

Wiem, ale ludzie nie wiedzą.

Dlatego napisałem to, co napisałem :zalamka:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam W jaki sposób wypełnić łączenie  ściany pionowej z podwieszonym sufite z karton gipsu? Między ścianą a sufitem jest kilku milimetrową przerwa. Co należy dać? Taśmę narożna, czy moze kleić tylko do sufitu flizeline tuż przy ścianie. Wcześniej ta przerwę wypełniając masa szpachlowa. Podobno taki styk robi się na tzw lacze ślizgowe.. Jaki to zrobić dobrze?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...