Skocz do zawartości

Docieplenie skosu poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam chciałbym się dowiedzieć od odpowiednich fachowców rzecz taka czy mogę na skos w pokoju który jest wyłożony wata folia regips przykleić na szczelnie syrodur 3cm? 

To jest pierwsze pytanie. A drugie pytanko jeśli bym chciał przykleić na ten skos tapetę to co muszę zrobić najprościej (siatka klej czy gładź) prosze o odpowiedź. Pytanie i temat grzecznosciowy

Napisano

Na ten skos możesz przykleić styropian (to do naciągnięcia tynku na siatce), płytę z pianki PU wykończoną g-k  (Eurothane-G - na fotkach - możliwe, ze się nie uda w Twoim przypadku)) - to już do malowania lub tapety) lub nawet takie maty XPS, które się układa pod panele podłogowe (cienkie są i potem trzeba dodatkowo kombinować z wykończeniem). Wszystko zależy od oczekiwanego efektu izolacyjnego i możliwości wykończenia powierzchni.

 

386131-ecaf-750x0_recticel-termorenowacj

Napisano

Styropian do ociepleń poddasza raczej nie jest stosowany, nie przepuszcza pary wodnej i nie jest niepalny (dlatego najlepiej - bezpieczniej, zastosować wełnę).
Z kolei tapetę powinniśmy przyklejać na równe podłoże. Warto je zagruntować, np. GRUNTOLITEM-W 301 https://www.kreisel.pl/produkt/gruntolit-w-301-wodny-srodek-gruntujacy. Jeśli jest nierówne polecamy wyrównać, najszybciej będzie gładzią gotowa np. ROLL GIPSEL 696 https://www.kreisel.pl/produkt/roll-gipsel-696-gotowa-gladz-polimerowa-przeznaczona-do-nakladania-recznego-walkiem-i-natryskowo lub GIPSEL Plus 603 https://www.kreisel.pl/produkt/gipsel-plus-603-gotowa-gladz-polimerowa.

 

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry!

 

Rekomendowany układ warstw dachu skośnego to taki, gdzie całość termoizolacji z wełny mineralnej w przegrodzie jest oddzielona od pomieszczenia ogrzewanego warstwą paroizolacji.

 

W przypadku dołożenia termoizolacji bezpośrednio na płyty g-k taki układ będzie zaburzony.

Z uwagi na zagadnienia wilgotnościowe należałoby sprawdzić, czy zachodzi ryzyko wystąpienia kondensacji pary wodnej w takim układzie.

Najczęściej stosowanym materiałem do izolacji cieplnej poddaszy jest wełna mineralna (np. ISOVER Super-Mata Plus, Super-Mata, Profit-Mata, Uni-Mata).

Jednakże, aby w opisanym przypadku wykonać podkrokwiowe docieplenie dachu skośnego zgodnie ze sztuką budowlaną i naszymi zaleceniami, dodatkową warstwę wełny należałoby ułożyć pod istniejącą warstwą wełny mineralnej, co wiązałoby się z demontażem płyt g-k, paroizolacji oraz warstwy wełny pod krokwiami (jeżeli jest) i przemontowaniem wieszaków na długość odpowiednią do ułożenia dodatkowej termoizolacji.

 

Zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego pod nr tel. 800 163 121.

Napisano

Mało waty tak mi się wydaje więc chciałbym coś docielic na regips. Ewentualnie jeśli coś zastosuje to dokrece drugi regips na to 

 

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Napisano
24 minuty temu, Remontujący napisał:

......więc chciałbym coś docielic ......

no chłopie, to albo sam do roboty, albo byśka poszukaj :scratching:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Źle myślisz. 

To bardzo kiepski pomysł.

Napisano
36 minut temu, PrzeMal napisał:

To bardzo kiepski pomysł.

Możesz uzasadnić dlaczego to zły pomysł?.

Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Dobrze mysle

Oczywiście że dobrze.

Napisano (edytowany)
Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Styrodur XPS jest paroszczelny, ma wysoki współczynnik oporu dyfuzyjnego nawet do- 250 µXPS,  jak dasz na niego płytę g/k to będzie dobrze.

Możesz też skorzystać z gotowych materiałów tego typu, 

Są nawet cieplejsze przy tej samej grubości z pianą PIR.

Plyta-PIR-z-GK-karton-gips-5-cm 

  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy przy ścianie nośnej powinna być belka stropowa patrząc na plan 
    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...