Skocz do zawartości

Docieplenie skosu poddasza


Recommended Posts

Napisano

Witam chciałbym się dowiedzieć od odpowiednich fachowców rzecz taka czy mogę na skos w pokoju który jest wyłożony wata folia regips przykleić na szczelnie syrodur 3cm? 

To jest pierwsze pytanie. A drugie pytanko jeśli bym chciał przykleić na ten skos tapetę to co muszę zrobić najprościej (siatka klej czy gładź) prosze o odpowiedź. Pytanie i temat grzecznosciowy

Napisano

Na ten skos możesz przykleić styropian (to do naciągnięcia tynku na siatce), płytę z pianki PU wykończoną g-k  (Eurothane-G - na fotkach - możliwe, ze się nie uda w Twoim przypadku)) - to już do malowania lub tapety) lub nawet takie maty XPS, które się układa pod panele podłogowe (cienkie są i potem trzeba dodatkowo kombinować z wykończeniem). Wszystko zależy od oczekiwanego efektu izolacyjnego i możliwości wykończenia powierzchni.

 

386131-ecaf-750x0_recticel-termorenowacj

Napisano

Styropian do ociepleń poddasza raczej nie jest stosowany, nie przepuszcza pary wodnej i nie jest niepalny (dlatego najlepiej - bezpieczniej, zastosować wełnę).
Z kolei tapetę powinniśmy przyklejać na równe podłoże. Warto je zagruntować, np. GRUNTOLITEM-W 301 https://www.kreisel.pl/produkt/gruntolit-w-301-wodny-srodek-gruntujacy. Jeśli jest nierówne polecamy wyrównać, najszybciej będzie gładzią gotowa np. ROLL GIPSEL 696 https://www.kreisel.pl/produkt/roll-gipsel-696-gotowa-gladz-polimerowa-przeznaczona-do-nakladania-recznego-walkiem-i-natryskowo lub GIPSEL Plus 603 https://www.kreisel.pl/produkt/gipsel-plus-603-gotowa-gladz-polimerowa.

 

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dzień dobry!

 

Rekomendowany układ warstw dachu skośnego to taki, gdzie całość termoizolacji z wełny mineralnej w przegrodzie jest oddzielona od pomieszczenia ogrzewanego warstwą paroizolacji.

 

W przypadku dołożenia termoizolacji bezpośrednio na płyty g-k taki układ będzie zaburzony.

Z uwagi na zagadnienia wilgotnościowe należałoby sprawdzić, czy zachodzi ryzyko wystąpienia kondensacji pary wodnej w takim układzie.

Najczęściej stosowanym materiałem do izolacji cieplnej poddaszy jest wełna mineralna (np. ISOVER Super-Mata Plus, Super-Mata, Profit-Mata, Uni-Mata).

Jednakże, aby w opisanym przypadku wykonać podkrokwiowe docieplenie dachu skośnego zgodnie ze sztuką budowlaną i naszymi zaleceniami, dodatkową warstwę wełny należałoby ułożyć pod istniejącą warstwą wełny mineralnej, co wiązałoby się z demontażem płyt g-k, paroizolacji oraz warstwy wełny pod krokwiami (jeżeli jest) i przemontowaniem wieszaków na długość odpowiednią do ułożenia dodatkowej termoizolacji.

 

Zachęcamy do kontaktu z Biurem Doradztwa Technicznego pod nr tel. 800 163 121.

Napisano

Mało waty tak mi się wydaje więc chciałbym coś docielic na regips. Ewentualnie jeśli coś zastosuje to dokrece drugi regips na to 

 

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Napisano
24 minuty temu, Remontujący napisał:

......więc chciałbym coś docielic ......

no chłopie, to albo sam do roboty, albo byśka poszukaj :scratching:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Źle myślisz. 

To bardzo kiepski pomysł.

Napisano
36 minut temu, PrzeMal napisał:

To bardzo kiepski pomysł.

Możesz uzasadnić dlaczego to zły pomysł?.

Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Dobrze mysle

Oczywiście że dobrze.

Napisano (edytowany)
Dnia 16.12.2021 o 01:44, Remontujący napisał:

Myślę zrobić tak że na regips który jest zamonotany przyklejam styrodur i dokręcam jeszcze jeden regips szpachluje i tapeta 

Dobrze mysle

Styrodur XPS jest paroszczelny, ma wysoki współczynnik oporu dyfuzyjnego nawet do- 250 µXPS,  jak dasz na niego płytę g/k to będzie dobrze.

Możesz też skorzystać z gotowych materiałów tego typu, 

Są nawet cieplejsze przy tej samej grubości z pianą PIR.

Plyta-PIR-z-GK-karton-gips-5-cm 

  

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...