Skocz do zawartości

Niepokojące zmiany ciśnienia wody w instalacji c.o.


Recommended Posts

Po wymianie instalacji centralnego ogrzewania, dość często muszę uzupełniać wodę w obiegu, choć nie widać, aby gdzieś występowały przecieki. Podczas pracy kotła gazowego następują znaczne wahania ciśnienia - na zimnym jest ok. 1 bara, a po nagrzaniu do 70°C prawie 3 bary. Co może być przyczyną tak dużych zmian ciśnienia i jednocześnie ubytku wody?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/21543-niepokojace-zmiany-cisnienia-wody-w-instalacji-c-o

Link do komentarza
Mam co może być jeszcze przyczyną wzrostu ciśnienia w instalacji CO mimo wymienionego zaworu dopełniającego i zbiornika wyrównawczego. Sprawdziłem również szczelność bojlera zamykając dopływ zimnej wody ciśnienie rośnie i przy wyłączonym piecu też rośnie
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Gość dekany@o2.pl
tez mam ten problem, uzupelniam wode do 0,9 bara, ale jak piec zaczyna pracowac [na poziomie ECO] to cisnienie mi wzrasta do 2,4 bara. Na wiekszy zakres go nie ustawiam bo wtedy cisnienie by podeszlo do 4b.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam, mam zamontowany nowy piec gazowy. Zasobnikiem. Wszystko działa. Jednakże z chwilą gdy nagrzewam wodę w zbiorniku i ja pobieram np. kran w łazience zaczyna wzrastać ciśnienie w instalacji 1.5 na ponad 3 bary. Wstępnie zdefiniowano że z obiegu cyrkulacji woda trafia do instalacji grzewczej co tym samym podnosi ciśnienie. Jak zrzucę wodę z instalacji grzewczej ciśnienie spada. Czy błąd w instalacji czy zbiornika na wodę ? Pomożecie ?
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Komentarz dodany przez Gość Mirosław:
Witam, posiadam piec Buderus na olej opałowy w sobotę wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy przy zasobniku wody ciepłej, oraz zawór bezpieczeństwa na kotle, no i się zaczęło. Po uruchomieniu ciśnienie na manometrze jest 1 bar, ale jak zaczyna podgrzewać wodę CO to ciśnienie wzrasta do 3 bary, a jak pompka cyrkulacyjna pompuje wodę do kaloryferów to ciśnienie wzrasta maksymalnie do 4 bary, nie wiem co mam dalej zrobić aby ustabilizować to na 2 barach, tak było przed wymianą tych elementów które opisałem wyżej. Fachowiec od Buderusa powiedział że pękła wężownica w zbiorniku CW i woda dostaje się do obiegu grzewczego zwiększając ciśnienie Proszę o pomoc Mirosław
Link do komentarza

 

35 minut temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

 no i się zaczęło. Po uruchomieniu ciśnienie na manometrze jest 1 bar, ale jak zaczyna podgrzewać wodę CO to ciśnienie wzrasta do 3 bary, a jak pompka cyrkulacyjna pompuje wodę do kaloryferów to ciśnienie wzrasta maksymalnie do 4 bary, nie wiem co mam dalej zrobić aby ustabilizować to na 2 barach, tak było przed wymianą tych elementów które opisałem wyżej. Fachowiec od Buderusa powiedział że pękła wężownica w zbiorniku CW i woda dostaje się do obiegu grzewczego zwiększając ciśnienie Proszę o pomoc Mirosław

To możliwe, że wymiennik wtórny CWU,  przepuszcza wodę użytkową do instalacji CO.

Żeby to sprawdzić,  zakręć zawór dopuszczający wodę do CWU i ustaw na zimnym kotle, na manometrze 1 bar, uruchom kocioł i sprawdź.

Link do komentarza

Wyrównanie ciśnienia w instalacji nie polega wyłącznie na uzupełnieniu wody. Równowaga między wodą a powietrzem musi być zachowana. Woda się nagrzewa i wtedy ...cóż dzieją się cuda z ciśnieniem. Nie jestem hydraulikiem, ale tez dopompowywałem wody, potem przyszedł "SPEC". ustawił i teraz jest OK.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór odpowiedniej powłoki ochronnej dla blachy trapezowej jest kluczowy dla zapewnienia jej trwałości, estetyki oraz odporności na różne czynniki zewnętrzne. Powłoki te różnią się między sobą pod względem ochrony przed korozją, trwałości koloru oraz odporności na uszkodzenia mechaniczne. Najtrwalsze są powłoki poliuretanowe z gwarancją do 50 lat! Powłoki mamy opisane na stronie: https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ a pełna kolorystyka podana jest przy każdym produkcie, np. dla blachodachówki MODUS: https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/modus/ Ceny dostępne są w cenniku, lub w wycenach w hurtowniach współpracujących: https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-29
    • Raz w miesiącu trzeba zużyć całą wodę,  lub wygrzać do temperatury 55*C. 
    • Twoje pieniądze, ty wybierasz.
    • Sufit, ok. Ale ściany nie, pomniejsza przestrzeń życiową i ciągle generuje koszty remontów.
    • Komentarz dodany przez Budowlaniec Mirek: Rozumiem, że jest to materiał reklamowy, jednak należy sprostować ważne sprawy, jakie zostały mocno skrzywione. 1. Nieprawdą jest, że papy bitumiczne trzeba układać w dwóch warstwach. Prawie każdy producent pap posiada w swoim asortymencie po kilka odmian pap do układania w systemie jedno warstwowym. 2. Co do łatwości montaży, to można powiedzieć, że jest całkowicie odwrotnie. Wiadomo, że prawidłowy montaż jest piętą Achillesową dla wielu wykonawców. Jednak montaż pap jest łatwiejszy i nie wymaga tak skomplikowanej znajomości wykonania wielu elementów. Papę przygrzewa się całą powierzchnią do podłoża, więc trzyma się wyjątkowo mocno, a membrana? Każdy łącznik mocujący membranę PCV do podłoża przebija ją, a to powoduje powstanie potencjalnego miejsca przeciekania wody. Papy nie potrzeba przebijać aby ją zgrzać do podłoża. Kolejny element to połączenia papy czy membrany z obróbkami dachowymi. Membrany trzeba bardzo dokładnie przykleić do tych obróbek, bo inaczej będą miejsca przecieku, wręcz jest konieczne wykonanie łatek które będą uszczelniały. A dobrze przygrzana papa z widocznym wypływem masy od razu pokazuje prawidłowość wykonania połączenia. 3. A gdy nawet przyjmiemy, że papę należy układać w dwóch warstwach, to ta niedogodność daje wielką przewagę gdy zaczniemy porównywać sposób montażu i gwarancję szczelnego wykonania pokrycia. Przy układaniu dwóch warstw papy zakłady pierwszej warstwy są przesunięte względem zakładów drugiej warstwy. To daje gwarancję całkowitej szczelność, nawet gdyby jakiś zakład był wykonaniu mniej starannie. Natomiast membrana układana w jednej warstwie wymaga wyjątkowo uważnego łączenia pasów membrany, bo każda nieuwaga od razu odbije się brakiem szczelności i woda będzie zalewała wnętrze budowli. Więc co jest łatwiej zamontować - bezdyskusyjnie papa jest zwycięzcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...