Skocz do zawartości

Niepokojące zmiany ciśnienia wody w instalacji c.o.


Recommended Posts

Napisano

Po wymianie instalacji centralnego ogrzewania, dość często muszę uzupełniać wodę w obiegu, choć nie widać, aby gdzieś występowały przecieki. Podczas pracy kotła gazowego następują znaczne wahania ciśnienia - na zimnym jest ok. 1 bara, a po nagrzaniu do 70°C prawie 3 bary. Co może być przyczyną tak dużych zmian ciśnienia i jednocześnie ubytku wody?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/porady/21543-niepokojace-zmiany-cisnienia-wody-w-instalacji-c-o

Napisano
Mam co może być jeszcze przyczyną wzrostu ciśnienia w instalacji CO mimo wymienionego zaworu dopełniającego i zbiornika wyrównawczego. Sprawdziłem również szczelność bojlera zamykając dopływ zimnej wody ciśnienie rośnie i przy wyłączonym piecu też rośnie
  • 5 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Mamy pięć na gas z Immergas i po dolaniu mu wody i zamknięcie zaworu powoduje zejście do zera bara i włącza się E10 jest problem bo działa jak jest zawór odkręcony pomocy ktoś coś
  • 4 tygodnie temu...
Gość dekany@o2.pl
Napisano
tez mam ten problem, uzupelniam wode do 0,9 bara, ale jak piec zaczyna pracowac [na poziomie ECO] to cisnienie mi wzrasta do 2,4 bara. Na wiekszy zakres go nie ustawiam bo wtedy cisnienie by podeszlo do 4b.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Instalator
Napisano
Gość Dekany ma racje na 99%
Gość Pichwaldemar@gmail.com
Napisano
Cały czas kapie z zaworu bezpieczeństwa
Napisano
Witam, mam zamontowany nowy piec gazowy. Zasobnikiem. Wszystko działa. Jednakże z chwilą gdy nagrzewam wodę w zbiorniku i ja pobieram np. kran w łazience zaczyna wzrastać ciśnienie w instalacji 1.5 na ponad 3 bary. Wstępnie zdefiniowano że z obiegu cyrkulacji woda trafia do instalacji grzewczej co tym samym podnosi ciśnienie. Jak zrzucę wodę z instalacji grzewczej ciśnienie spada. Czy błąd w instalacji czy zbiornika na wodę ? Pomożecie ?
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Komentarz dodany przez Gość Mirosław:
Witam, posiadam piec Buderus na olej opałowy w sobotę wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy przy zasobniku wody ciepłej, oraz zawór bezpieczeństwa na kotle, no i się zaczęło. Po uruchomieniu ciśnienie na manometrze jest 1 bar, ale jak zaczyna podgrzewać wodę CO to ciśnienie wzrasta do 3 bary, a jak pompka cyrkulacyjna pompuje wodę do kaloryferów to ciśnienie wzrasta maksymalnie do 4 bary, nie wiem co mam dalej zrobić aby ustabilizować to na 2 barach, tak było przed wymianą tych elementów które opisałem wyżej. Fachowiec od Buderusa powiedział że pękła wężownica w zbiorniku CW i woda dostaje się do obiegu grzewczego zwiększając ciśnienie Proszę o pomoc Mirosław
Napisano

 

35 minut temu, Zdaniem Czytelnika napisał:

 no i się zaczęło. Po uruchomieniu ciśnienie na manometrze jest 1 bar, ale jak zaczyna podgrzewać wodę CO to ciśnienie wzrasta do 3 bary, a jak pompka cyrkulacyjna pompuje wodę do kaloryferów to ciśnienie wzrasta maksymalnie do 4 bary, nie wiem co mam dalej zrobić aby ustabilizować to na 2 barach, tak było przed wymianą tych elementów które opisałem wyżej. Fachowiec od Buderusa powiedział że pękła wężownica w zbiorniku CW i woda dostaje się do obiegu grzewczego zwiększając ciśnienie Proszę o pomoc Mirosław

To możliwe, że wymiennik wtórny CWU,  przepuszcza wodę użytkową do instalacji CO.

Żeby to sprawdzić,  zakręć zawór dopuszczający wodę do CWU i ustaw na zimnym kotle, na manometrze 1 bar, uruchom kocioł i sprawdź.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...