Skocz do zawartości

izolacja zewnętrzna i wewnętrzna


Recommended Posts

Napisano

Drodzy mam prośbę
Mam położoną izolację zewnętrzną - styropian 10 cm. Dodatkowo mam w środku wykonaną izolację wewnętrzną - ściana zewnętrzna, wełna i ścianka wykonana z cegieł, nie widzę izolacji paroszczelnej. Na to wszystko chce położyć tynk mineralny. Pytanie czy mogę to zostawić jak jest i przykryć tynkiem (styropian 10, ścian zewnętrzna, wełna, przedścianka z cegieł) czy powinienem wywalić przedściankę z wełną i dopiero kłaść tynk (nie ma paroizolacji). Jeśli to przykryje nie będe miał probklemów w przyszłości?

Napisano

Jak dobrze czytam, wewnętrzna ostatnia warstwa to cegła? W ścianach raczej paroizolacji się nie stosuje. Pod płyty gk na poddaszu owszem izoluje się wszystkie ściany, raz że to płyta, dwa że jakby miało coś się skroplić i spłynąć, to by zamoczyło płytę pionową też. Ale jak nie masz wilgoci, to nie ma się według mnie o co bać. Nie ma się jak skroplić, chyba że kapilarnie z dołu coś mogłoby się podciągnąć, ale do wewnątrz ściany przy zaizolowanej ścianie zewnętrznej nie ma jak.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
  • Tak ostatnia warstwa ściany (wewnętrzna) jest czerwona cegłą. Czyli mogę na spokojnie pokryć to tynkiem i zostawić w środku wełnę - zawsze to lepiej bo dodatkowa izolacja 
Napisano

Chcę się upewnić - na zewnątrz masz styropian a od środka wełnę na ruszcie? Paroizolację zawsze układa sie od środka w celu ograniczenia migracji wilgoci do mur/izolacji. Ocieplenie na zewnątrz - jeśli tam nic nie zamaka a w środku nie widzisz niepokojących objawów kondensacji wilgoci w narożnikach, to bym tak zostawił. Oczywiście warstwe zewnątrzna elewacji możesz otynkowac i zmienić wygląd domu.

Napisano
22 godziny temu, Siwydragon napisał:

Czyli mogę na spokojnie pokryć to tynkiem i zostawić w środku wełnę - zawsze to lepiej bo dodatkowa izolacja 

Wełna zamknięta szczelnie w ścianie łapie wilgoć i może już być mokra, więc nie stanowi żadnej izolacji. 

 

Napisano (edytowany)

dom budowany w latach 80, pierwotnie nie posiadał zewnętrznych tynków i ocieplenia, poprzedni właściciel zrobił przed ściankę i pomiędzy wsadził wełnę. Po kilkunastu latach kolejny właściciel dorobił zewnętrzne ocieplenie (styropian) i położył na to tynk. Jak nabyłem nieruchomość to jeszcze na tą przed ściankę (z cegły) położona była płyta GK. Usunąłem wszystkie płyty i chce na to położyć tynk. Wełna jest sucha - zrobiłem kilka odkrywek, nie ma wilgoci, nawet jak wchodziło się do domu jak były płyty nie czuć było wilgoci ani dziwnych zapachów. Tylko nie  wiem czy jak położę tynki i zacznę mieszkać czy nie zaczną się jakieś problemy (właściciel jak położył zewnętrzne ocieplenie i tynk to nie zdążył w nim pomieszkać, natomiast dom w zimie ogrzewał)

Edytowano przez Siwydragon
edycja treści (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
18 godzin temu, Siwydragon napisał:

Wełna jest sucha - zrobiłem kilka odkrywek, nie ma wilgoci,

Jak nie ma wilgoci to dobrze. Jak zaczniesz mieszkać, sytuacja może się zmienić. Ale chyba nie będzie tak źle.

Jak będzie tego nie wie nikt, bo nikt chyba nie robił takich badań odnoszących się do swobodnej twórczości budowlanej naszych rodaków. 

Więc możemy tylko opierać swoją wiedzę na znanych z życia przypadkach.

 Ja taki przypadek znam gdzie doszło do zawilgocenia zamkniętej wełny w ścianie. ale nie wyszło to na zewnątrz i nie było żadnych zewnętrznych tego objawów.

I pewnie nikt by nawet o tym nie wiedział że ta wełna zamknięta w ściania, która miała spełniać zadanie ocieplenia ściany - nic nie spełniała i ściana była zimna jak bez ocieplenia.

Dlatego że była zimna właściciel postanowi ją docieplić warstwą styropianu, a przy wierceniu kołków okazało się że zwierciny są bardzo mokre, co oczywiście wskazywało na to że ściana jest w środku mokra.

Co się stanie u Ciebie pewnie zależy od wielu czynnikówi i materiałów z jakich postawiony jest domek.

 

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...